חיסונים לילד בן ארבע

Lemonchela

New member
חיסונים לילד בן ארבע

הפורום הזה התגלה לי ממש בזמן!
יש לי ילד בן ארבע שעדיין לא חוסן כנגד שום דבר, ועכשיו לקראת לידתו של אחיו התינוק, בעלי לוחץ עליי להתחיל לחסן.
אנחנו שוקלים להתחיל עם מחומשת ( המלצות בעד או נגד יתקבלו בברכה), אבל אני יודעת שיש מחלות במסגרת המחומשת שכבר אין טעם לחסן נגדן, כי הן כבר לא מסוכנות לילד בגילו.
האם כדאי לפצל? או לתת את החיסון כמו שהוא?
שמעתי שמדברים על שעלת לאחרונה, ואני קצת חוששת להחליט לוותר על הרכיב הזה בחיסון.
אני מרגישה שאין לי עם מי לדבר או להתייעץ בנושא הזה, כי כל רופא שמוכן לערער קצת על התוכנית של משרד הבריאות, מבקש בלי בושה 700 ש"ח לפגישה פרטית, וזה קצת גדול עליי.

אשמח לתובנות
 

amza

New member
האם הוא כבר חלה בחלק מהמחלות האלו?

אם כן זה כבר אומר שהוא מחוסן ואין צורך לדאוג, לא?

דווקא לגבי "האם הן מסוכנות לא" זה טיעון פחות רלוונטי - אני חושב שהבעיה היא שהוא יביא אותן מהגן וידביק את התינוק.

לגבי המחיר - אין בין הרופאים האלו כאלו שאפשר ללכת אליהם במסגרת ייעוץ עם מומחה בעלות מופחתת שמציאות "כללית מושלם ומקבילותיה"?
(אצלנו אפשר להתייעץ עם 3 כאלו בשנה נדמה לי, בהשתתפות 100 ש"ח)
 


 
דעתי

לגבי עניין הייעוץ הרפואי, ישנם אינספור פורומים אשר בראשם עומד רופא מומחה למחלות זיהומיות. מעבר לכך תנסי דרך קופת החולים שלך לבקש ייעוץ עם רופא מומחה, זה לא אמור לעלות יותר ממאה שקלים, נסי לבדוק דרך הביטוח המשלים שלך (אם יש). ועכשיו לדעתי האישית והלא מוסמכת:
אם את בוחרת לתת חיסון אחד, אל תבררי מחלות. יש לך תינוק בבית והמחלות שאינן מסוכנות לבנך בן הארבע יכולות להיות מסוכנות עבורו. לפצל חיסונים פירושו לתת יותר זריקות המכילות את אותן תוספים שאת חוששת מהם.

זו דעתי האישית והלא מחייבת - אינני רופא.
 

פולספגן

New member
אהי אחלק את התשובה לשני חלקים:-

1) מה שאחיות טיפת חלב יגידו לכם לעשות ע"ס הנחיות משרד הבריאות הם לפצל את המחומשת ל-2 זריקות (באותו יום
) שהם המשולש הקטן שכולל דיפטריה, שעלת וטטנוס והזריקה השניה היא הפוליו.

אגב, אם תשמעי את המלצות אחות טיפת חלב, אז סביר להניח שהיא תנצל את המומנטם ותשכנע אותך לקבל באותו ביקור גם את צהבת A ו-B, פרוונר וכמובן את ה-MMRV


2) מה שרלוונטי לגבייך לגבי ההדבקה של תינוקך הוא דווקא המרכיב היותר בעייתי שבחיסון והוא השעלת שאותו תוכלי לקבל במסגרת המשולש הקטן כפי שהסבתי בסעיף הקודם.
זאת המחלה היחידה שיכולה לסכן את תינוקך במסגרת המחומשת אך שימי לב, שכתבתי "שיכולה", כי הסיכוי לכך בהנחה שאת מניקה הוא דיי קטן ובסבירות מאוד טובה ההימור לא לחסן הוא הימור מאוד מושכל ושקול, כי הסיכוי לתופעות לוואי מהחיסון הוא הרבה יותר גדול, למרות שפחות מאשר אם היית מחסנת בגיל שקטן מגיל 3 ובטח בזמן שבו ממליצים לתת


גילוי נאות:- אני לא חסנתי את כל ילדיי וכעת שוקלת לחסן את הבכור ב-MMR (כיתה א').
 
חיסונים לילד בן ארבע

שלום לימונצ'לה וברוכה הבאה!

הייתי מציע לך ולבעלך ללמוד ביחד את הנושא, על מנת שתגיעו להסכמות משותפות ומושכלות בנושא. אם הוא "לוחץ עלייך לחסן", אולי מוטב שיהיה שותף ללימוד הזה, כדי שילחץ מתוך ידע ולא מתוך פחד
.
השעלת עלתה לכותרות לאחרונה, ולא בכדי. יש עליה בתחלואה בשעלת בשנים האחרונות, בעיקר בקרב פעוטות עד גיל שנה (שעבורם המחלה עלולה להיות מסוכנת). יחד עם זאת, יש לבחון את תפקיד החיסונים כאן.
בשנת 2005/6 הוסיפו בישראל מנת דחף לתכנית החיסונים נגד שעלת, לאחריה חלה עליה בתחלואה בשעלת. בשנת 2008/9 הוסיפו מנה נוספת לתכנית, ואחריה שוב עלתה התחלואה. במילים אחרות, הוסיפו שתי מנות חיסון ובמקביל (כתוצאה מזה?) התחלואה דווקא עלתה. נשאלת השאלה - מה יכולת החיסון באמת להפחית את התחלואה ומה תפקיד החיסון בהגברת התחלואה (אולי בזנים אחרים שאינם כלולים בחיסון?).
זאת ועוד, במשרד הבריאות לא בדקו איזה זן מאפיין את התחלואה בשנים האלו. יש יותר מזן אחד, כאשר החוקרים יודעים שאי אפשר למנוע את התחלואה באמצעות חיסונים, כפי שתוכלי לקרוא בדף המפורט על השעלת באתר העמותה.

באשר לפיצול, אם יש בדעתך לחסן כנגד כל המחלות, אזי לא בטוח שלפיצול יש יתרון, הואיל ואת נותנת יותר זריקות עם חומרים רעילים שאת דווקא רוצה לצמצם. מצד שני, הפיצול עשוי לאפשר לך לבחור כנגד אילו מחלות לחסן וכנגד אילו לא לחסן.
בספרו של ד"ר האלבורסן, "האמת על החיסונים", הוא מציע שתי תכניות חיסונים חלוופיות לתכנית המומלצת, כך שאם את רוצה לשמוע את דעתו של רופא אשר חקר את החיסונים במשך כעשר שנים וכתב על זה ספר, יש לך את האפשרות הזו (ועל הדרך לתרום כמה שקלים מרכישת הספר לעמותה למתן מידע על חיסונים הפועלת בהתנדבות מלאה וללא כוונות רווח).

מרבית הרופאים ימליצו באופן עיוור על תכנית החיסונים המומלצת. יש בקצוות בודדים שבדלתיים סגורות יסטו מהתכנית וימליצו רק על החיסונים שהם חושבים שנחוצים, וגם רופאים (בקצה השני) שיסרבו לטפל בילד שלא חוסן לפי התכנית המומלצת.

בהצלחה!
 

puchiluchi

New member
אנחנו בדיוק הפוך לימונצ'לה

הגדולה בת ה 4 חוסנה עד גיל 9 חודשים בכל החיסונים ואז גילתי את הנושא וחילוקי הדעות שבו והפסקתי לחסן. בגלל הלחץ של בעלי והרופאים מסביב חיסתי אותה בגיל 3 MMR את ה אבעבועות היא תקבל עוד כמה ימים כי אחיה הקטן שלא חוסן כלל, נדבק.
 
למעלה