חיפוש תחליף דומה לקשר עם בתי ז"ל

Disappointed1

New member
חיפוש תחליף דומה לקשר עם בתי ז"ל

הייתי אב חד הורי לילדה שגידלתי, והיא נפטרה מוות פתאומי בעודה בת 10, ואני חווה מוות חברתי בגלל הגעגועים אליה והרצון שתחזור. חלפו שנים ושום קשר רומנטי לא מילא את החסר כי המשיכה שלי לקשר עם בתי ז"ל היא משיכה בינאישית כי היה ביננו חיבור נפשי ולכן הגעגועים והכמיהה לקשר תמיד יהיה למאפיינים שדומים לבתי (צעירה, תמימה, אוהדת אותי).
לומד על מערכות יחסים קרובות, ולא מחוקרים ישראליים בתחום אלא מחו"ל.
אני מנסה לראות מה המכנה המשותף של מה שמושך אותי. ראשית, אבהיר כי משיכה במערכות יחסים איננה מינית (שזו נקראת משיכה מינית) אלא משיכה למערכת יחסים, כאשר מערכת יחסים יכולה להיות משפחתית (הורים-ילדים=הורות, דודים, עבודה, שכנות, ובין השאר גם זוגית-רומנטית וברומנטית המשיכה כאמור נקראת "משיכה מינית").
מאז שאני לומד את התחום, וקורא מאמרים באנגלית, אני בודק כמו מאמן אישי, מה המכנה המשותף של מה שמושך אותי בכל מערכות היחסים שיש לי.
ואני מגלה שמשיכה ליופי ולנעורים איננה משיכה מינית כפי שאצל אחרים היופי והנעורים מעוררים גירוי מיני. אצלי, המשיכה להיות בקשר עם יופי משרתת את ההערכה העצמית שלי שאומרת שסוף סוף גם אותי האנשים היפים מקבלים להיות שייך לקשר איתם.
וזה לא בשביל להשוויץ שיש לי ילדים יפים או שיש לי בת זוג יפה, אלא רק שאשוויץ בהם בעיני עצמי. כלומר, להיות במערכת יחסים משפחתית או רומנטית עם יפים (שיהיו לי ילדים יפים או בת זוג יפה) מעלה אצלי את ההערכה העצמית שלי שגם אני יכול להשתייך ליופי.
היופי אצלי הוא אבולוציוני כמו אצל כולם וכמו שהמדיה מציגה, קרי גיל צעיר, צבע עור בהיר בוהק (צבע עור צהוב זוהר) וצבע שיער כנ"ל (צהוב בהיר בוהק), פרצוף עגול, עיניים מורמות, עצמות לחיים גבוהות ואף ישר וקטן (כל אלה מאפיינים של בחורה רוסית).
עוד מצאתי על עצמי, שככל ששכבת הדרמיס של העור חיה יותר המראה צעיר יותר וזה נפוץ יותר אצל צעירות והשורש של המשיכה לזה היא כי זה מזכיר לי אושר פנימי שיש בה שאותו היא יכולה להקרין עלי.
כל המאפיינים האלה הם המכנים המשותפים לכל סוגי המשיכה בכל סוגי מערכות היחסים. לכן, אני אקבל אושר יותר מלהיות בקשר עם הורה/משפחה/שכן שעונה על המאפיינים האלה מפני שמערכת יחסים קרובה מעלה לי את הערכה העצמית באופן שכתבתי.
זה המיצוי של הרגש שאני מקבל מערכת יחסים כזאת. מרגע שגיליתי מה חשוב לי, אז בסיכומו של דבר אני מגלה שאני שונה מרוב האוכלוסיה, וזאת מפני שגברים יגידו שחשוב להם לקבל סקס ומגע מיני ושיופי של הבחורה מעורר בהם את המשיכה המינית ודרך זה אולי מעלה את ההערכה העצמית. אצלי, המשיכה המינית איננה חשובה, ומה שחשוב לי זו המשיכה הבינאישית שמשרתת העלאה של חוסר הערכה עצמית שנובע מאמונה של התת אמונה ששואלת "האם אני נחות כך שלעולם לא אוכל להיות גאה שיש לי בת יפה או בחורה יפה שאליהן אני משתייך? האם אני לא ראוי להשתייך אליהן ושהן ישלטו על חי ויהיו הבית הפנימי שלי?".
כלומר, הצורך שתהיה לי בת יפה ושאהיה בקשר עם בחורה צעירה ויפה הוא צורך טהור ונקי ממשיכה מינית ואפילו לא בשביל להשוויץ בהן בעיני אחרים, אלא נועד כדי להשוויץ בעיני עצמי כי להשוויץ בהן כלפי עצמי מעלה לי את ההערכה העצמית בדיוק במקומות הכואבים של האגו שלי.

מאז שאני מזהה בזה את עצמי, אז אני מתחיל להבין שמותר לי להיות בקשר עם בחורה צעירה נערה כי במילא אני לא כמו כולם שאמשך אליה מינית. ועוד דבר, הצעירות לא ירצו אותי (אני לא מושך פיזי והכנסתי החודשית נמוכה מאוד), אז בגלל המסקנה שבמילא הצורך שלי הוא רק בקשר קרוב, אז לא אכפת לי להתפשר (חולת איידס) והעיקר לקבל ממערכת יחסים את מה שאני באמת צריך (וזה לא סקס), כך שלא אכפת לי להיות בקשר רגשי קרוב עם חולת איידס שהיא צעירה מאוד (נערה) והעיקר שתהיה יפה מאוד (שיער בלונד בהיר, צבע עור בננה בהירה-צהוב, גבוהה, ושיער ארוך, אף קטן וישר ופרצוף עגול). בקשר כזה אין לי משיכה מינית כי המיצוי האישי שלי של היופי (צעירה ויפה) בבנאדם הוא משיכה בינאישית-רגשית ולא כפי שיופי מעורר אצל רוב הגברים משיכה מינית. אני חריג לגברים שיופי לא משרת את משיכה מינית. משיכה מינית יש לי לנשים מבוגרות כמו אמא שלי.

ולגבי משיכה מינית, אז גם על זה עשיתי מחקר על עצמי בהשוואה למה שאני קורא מה זה סקס לגברים לעומת לנשים. ואני מגלה שגם בזה אני שונה מאוד מרוב הגברים והנשים יחדיו. רוב הגברים והנשים מחפשים להגיע לאורגזמה. אני מחפש ליטופים וחיבוקים ואלה לא מביאים לאורגזמה כידוע אלא רק לליטופי אגו.
אם אני עושה הצלבה של זה למשהו שקראתי בספר של מילר שמדברת על מערכות יחסים בכלל (בעיקר כיצד פסיכולוגים צריכים להראות פתיחות ואהבה למטופלים) שבו קראתי שהמכנה המשותף הוא להתייחס לאנשים כמו לילד קטן שאז הפירגון יוצא מקבל ואוהב וגורם להרגשה נעימה, אז זה מאוד קשור כי תינוקים זקוקים לליטופים ושידברו אליהם כמו לילדים בגילם בהבנה וברגישות והתפעלות. כך שבסיכומו של דבר, גיליתי שבכל מערכת יחסים אני זקוק יחס מפרגן כמו שתינוק מקבל, ליטוף אגו כמו שתינוק מקבל, ומי שנותן את החס הזה חייב להיות עם יופי כאשר זו חייבת להיות ממין נקבה ולא זכר. ובמילים אחרות, תספק אותי מאוד מערכת יחסים עם חולת איידס שעצם זה שאני בקשר איתה גורם לה לאושר (כי היא מנודה חברתית ואני מקבל את אהבתה), ולמרות שאני לא מסכים לעשות איתה סקס (כי אני פוחד להידבק ובמילא לא צריך סקס כי סקס לא נמצא באחד מהמרכיבים של המיצוי שאני רוצה לקבל ממערכות יחסים), בכל זאת אני מקבל את הדברים החשובים לי באמת ממערכת היחסים איתה. שזה אומר, מרגיש יעיל כי עצם התקשורת עם כזאת נותנת לי להרגיש שאני ממלא לה רגש של בדידות, אני מרגיש גם מקבל את מה שאני צריך לקבל ממערכת יחסים כזאת.
אם כך, אז למה הדימוי התקשורתי של קשר עם חולת איידס בת 16, שאני לא מקיים איתה יחסי מין אלא רק בקשר נפשי עמוק איתה (ליטופים, חיבוקים והרבה שיחות נפש ונחת) מקבל דימוי תקשורתי שלילי ? למה ?!
האם מצפונית, אני רשאי להתיר לעצמי קשר כזה עם נערה בת 16 עם איידס או שבגלל הדימוי התקשורתי הגרוע (שעלולים לחשוב שאני נמשך אליה מינית ושאולי גם עושה איתה סקס) צריך לגרום לי לנקיפות מצפון ולאסור על עצמי לחשוב בכיוון הזה ? מה אם אומרים?
 

OrlyAum

New member
האם אתה מעוניין לעשות את העבודה?

אם כן נוכל לזהות יחד את המחשבה הנמצאת בבסיס הקונפליקט שאתה חווה ולעשות איתה עבודה וכך תוכל לבדוק איך אתה באמת מרגיש.
 

GM1988

Well-known member
יש רק דרך אחת לברר אם כן או לא

אם 10 אנשים יעמדו מולך ויגידו שהם חוששים שמה אתה נמשך לילדה ונמצא איתה מתוך אינטרס לסקס (או כבר משתמש בה לצורך סיפוק כזה) אז השאלה היא: האם אתה מאמין שהם צודקים?
בחוויה שלי, אני לא מסוגל לקבל כל סוג של ביקורת כמעליבה או פוגעת, עד לרגע שבו מישהו בחוץ מעיר לי על נושא שמהווה עבורי בעיה או חשש מסוים.

האם אתה נמצא עם הילדה לצורך מיני?
האם אתה בא אליה מתוך אינטרס?
האם יש לך פנטזיה מינית כלשהי כלפיה?

אם כל אחת מהשאלות אינן רלוונטיות לך - איפה הבעיה?
לעומת זאת, אם אכן יש בך את הרצון/אינטרס שאותו אינך מבטא לעצמך בכנות, אז הנקיפות מצפון אכן רלוונטיות ורק באות להצביע על מה שאתה יודע לבד.
 

GM1988

Well-known member
באמצעות העבודה אפשר להגיע לזה אגב,

ולראות שפחדים מופיעים במקומות שלרוב מפחיד לחשוף לאור יום.
 

OrlyAum

New member
מכיון שאתה לא עונה חשבתי בינתיים להציע לנו

לנו-הכוונה לכל מי שהרגיש להגיב-

איך הייתם נגשים למה שהוא כתב? בואו נפרק את הטקסט ונראה מה הן המחשבות המלחיצות כאן? איך היינו נגשים כאן לעבודה?
 

Disappointed1

New member
חג שמח

לא עניתי כי התאיישתי בגלל שבפורום אחר חשבו שאת הדבר שאני שונא. כשאני כותב שאני רוצה בחורה צעירה להתלטף איתה, אז חשבו בראשם "כשיהיה לו את זה הוא ירצה סקס ולא רק ליטופים" וכתבו לי במסר "כרגע אני מאמינה שאתה תמים ומאמין בכל מאודך שאתה רוצה קשר עם צעירה רק להתלטף ולתת חום אבהי, אבל כשיהיה לך אותה אתה פתאום תגלה שאתה רוצה סקס איתה".
כל המחשבות הן מחשבות שאנשים מנסים בכוח להכניס מילים בפי, ואז מציירים אותי במוחם כמי שלא מודע לעצמו וזה מאוד מעצבן.

לעולם לא היתה לי פנטזיה מינית על ילדה מתחת לגיל 19, כי אני סובל מתסמונת הקדשה והקדושה ככל שגיל הבחורה צעיר יותר.
אם מדובר בבחורה בת 24, יש בה עדיין רגישות שגורמת לפתח כלפיה קשר רגשי עמוק, לכן המסוגלות המינית כלפיה תהיה מהוססת אם תקשרתי איתה. המסוגלות למשיכה מינית הוא כלפי נשים שאני לא מדבר איתן ואין לי כל קשר איתן (אפילו לא שלום) מהסיבה הפשוטה שבמשך כמה שנים הייתי צופה בפורנו, ושם האוביקט המיני הוא תמונה שלא מדברת ושלא מתקשרים איתה, אח"כ בעקבות זאת, הצלחתי לקיים יחסי מין עם בחורות מבוגרות שעובדות בזנות כי הן לא שוחחו איתי אלא רק בשפת הידיים אמרו לי לבוא ולהיכנס לחדר.
אם היו מדברות איתי, הייתי נקשר, ואז לא הייתי מסוגל לקיים יחסי מין איתן כי לא הייתי מסוגל לקשר אותן למשיכה מינית.

אני פוגש בחורות בחיי היומיום, ושם לב שככל שבחורה צעירה, הרגש שלי בלב חזק יותר ובמקביל הסירוס המיני שנגרם לי ממנה. כך שבחורות בנות 60 מושכות אותי מינית, למרות שהן בגיל של סבתא שלי, אבל זה בגלל שאני לא מרגיש שהן רגישות אלי ואין לי צביטה בלב ורגישות גבוהה אליהן כי אני רואה אותן מספיק חזקות בשביל לא לקחת אותן ללב ולכן יש משיכה מינית לגביהן.
לעומת זאת, ככל שגילן יורד אז כך אני רואה אותן זקוקות להגנה ולכן לוקח אותן ללב וכתוצאה מכך שההרגשה לגביהן היא מהלב אז יורד הסיכוי שאהיה מסוגל לחשוב עליהן בצורה מינית. נקיפות מצפון היא שאנשים שונים ממני כל כך שחושבים שאם אצלם משיכה מינית מתלווה למשיכה רגשית אז הם חושבים שאצל כולם זה כך. גם אם אצל רוב האנשים זה כך, זה לא אומר שאין חריגים, ואני חריג. אצלי זה עובד בדיוק הפוך, קרי, ככל שאני אוהב מהלב, כך נוצר סירוס ושיתוק של כל הגפיים התחתונות ככל שהרגש שלי חזק יותר. והרגש שלי חזק יתר כלפי מי שרגישה כל כך לפתח קשר רגשי, וככל שמדובר בצעירה יותר כך היא רגישה יותר והצורך בקשר רגשי הוא מהלב שנצבט מרחמים עליה (ואז גם אם ייאיימו עלי עם אקדח לרקה לא אהיה מסוגל לחשוב עליה מחשבה או משיכה מינית).
ובכל זאת, אנשים לא מבינים את זה, ובפורום אחר כתבו לי במסר שהסטטיסקה של הגברים היא כזאת שרוב הגברים נמשכים מינית לליטופים. אצלי ליטופים זה נפש ותלוי עם מי אני מתלטף. אם תלטף אותי אישה בת 50, שאני נמשך אליה מינית ואין לנו שיחה, אז בוודאי שאדבר איתה על סקס, אבל אם תלטף אותי בחורה צעירה, שכאמור אין לי משיכה מינית לצעירות, אז הליטוף הוא לא תחנת בינתיים לכלום (כפי שמשתמע ממה שחושבת גולשת שכתבה בלי במסר), וזה בדיוק כמו ליטוף של אימא לתינוק. מדוע כשאמא מלטפת, אף אחד לא מעלה בדעתו את המחשבה שחשובים אנשים מהודעה שלי, ואילו כשמדובר בגבר שמתלטף עם צעירה אז ישר חושבים על סקס. זה משהו מעוות בחברה או שאני מעוות שאני לא חושב על סקס כשרוב הגברים במצבי כן היו חושבים. מובן שאני שונה משאר הגברים בזה שאני לא מתגרה מינית מנערה שתלטף אותי, אבל מי שייצפה ייראה את עצמו שם ואז מכיר את עצמו ואת נטיותיו וחושב שכך כולם. הבעיה שגם נשים כך חושבות, וזה מלמד אותי שהן נתקלו בגברים שרצו סקס ולכן חושבות שכולם כאלה.

אף פעם לא הייתי בפורום ביירון קטי ולא יודע מה זה, אבל אני מבין מתוך מה שכתבתם שזו שיטת ניתוח דברים או משהו כזה, אז אשמח לראות איך תנתחו את מה שכתבתי.
 

OrlyAum

New member
אני אפנה אותך לקריאה נוספת על השיטה...

וכשתסיים אני מאמינה שתהיה יותר מושכל לגבי איך זה עובד ואז ניקח את זה לשלב הבא.

http://www.thework.com/ivrit/
 

Disappointed1

New member
קראתי את מה שכתוב בקישור תודה על ההפניה אליו

איך איישם על עצמי ?
 

OrlyAum

New member
יופי

עכשיו תיכנס לקישור הבא

http://www.thework.com/ivrit/downloads/JYN_Worksheet.pdf

תדפיס לך את הדף ותמלא אותו ואז יש שתי אפשרויות

האחת שתכתוב פה את התשובות שכתבת בדף ונתחיל לעבוד על זה כאן בפורום

או שאם תרצה יותר פרטיות ותעדיף לעשות את זה בטלפון עם מישהו - אפנה אותך הלאה
 
למעלה