חלום על אמא, אחותי ובת הזוג

אור_30

Active member
בוקר טוב אלישבע❤️

החלום התחיל בבית שסבתא ז"ל גרה בו.
בהתחלה היינו אני אמא ואחותי.
תכננתי לאחר קצת לטניס, להיות איתן. אנחנו בסלון

ישבנו כזה, שיחקתי בשיער, כזה בקרקפת ויצאו קצת קשקשים שאני אוהבת להוציא, הן ישר נגעלו -שתיים על אחת

אמא מטיחה עליי ביקורת.
אחותי שותקת😮
אמא אומרת לי: "זוגיות שלך זה מה שבחרת?" כן היא הדבר הכי מדהים בעולם- עניתי
אמא המשיכה להגיד על בת הזוג: "כן, אבל היא לא נותנת הרגשה טובה" (היא ביישנית)
וגם אמרה לי שכדאי לי לעבור קודם לעוד דירת חדר.

הייתי בהלם מהפער. שטוב לי, והיא מבקרת אותי, שאולי בכלל רוצה לרעתי ולטובתה.

אח"כ בת הזוג הייתה גם בסלון, אחותי נעלמה. אמא נשארה
"אני מאחרת לטניס כבר חצי שעה" אמרתי
אני צריכה מאמא אישור שתתן לי ללכת, מפחדת ממנה😮
לא מעניין אותה כלום.
שארוקן את שאיריות האוכל, באובססיה. למה? ככה. כי היא אמרה!!! אבל באובססיה ודיקטטורה.
אני במטבח
האוכל שרוקנתי לפח היה קופסאות ישנות, האוכל כבר התייבש, זה לא משהו מאותו יום. היא רוצה עכשיו!!! (הרגשתי את הדווקא שלה שאאחר לטניס, שאיענש, שיהיה לי רע!!)
היו נמלים מתוך הקופסאות!! ענקיות שחורות, פחדתי להיעקץ
קופסאות ישנות ממש
היה גם ברז בפח, שפכתי מים על הזבל שרוקנתי
והיא נעולה על זה! שארוקן, ואני מאחרת, אין עם מי לדבר, ואני מפחדת ממנה.
אמרתי לבת זוג (רכה)
"בבקשה תגידי לה, היא לא מבינה אותי" (התכוונתי שהיא תצליח, כי היא רכה ויוצרת שיתופי פעולה.)

נקודות לרקע:
*הבית הזה של סבתא נמכר במציאות ב2018 וזה כבר התבטא בחלומות קודמים, בזה לא.
*הייתי בשוק שאחותי שתקה😮 תמיד או שהייתה מבקרת אותי/צוחקת עליי, או כשאמא מגזימה, נניח שברח לי פיפי מפחד, הייתה מגנה עליי.
*הרבה התעוררות והנה סביב אמא ואחותי, יאני מבינה שהמערכת אכן עובדת, זה מגיע בחלומות.
מהקטנה והגדולים, זה הגדולה והקטנים (רוחנית)
*עוד מעכלת כמה אמא לא שפויה, כמה אחותי ילדה בגוף מבוגר בעצמה..
*קצת בנתק מאמא, לא יכולה להכיל את מה שאני מעכלת לגביה. גם התפצלנו ויש לה רכב משלה, לא בשותפות רעילה. אני יוצאת לחופשי🦋
*תודה על הזוגיות הכי טובה שיכולתי לבקש.
*טניס בא לידי ביטוי בחלום- האימון שעה. בחגים לא היה, אז משלימים לנו שעה וחצי, זו סיבת האיחור, רציתי להיות איתן כי זה מאורע יותר נדיר מהטניס, עוד לפני הביקורת אבל.
*כשאחותי עזבה את הבית, הייתי בת 13, פחדתי והייתי עצובה שעזבה. התביישתי בזה, רציתי שהיא תהיה אמא שלי
*אני תמיד משחקת בשיער, זה גם במציאות
*קלטתי את הפחד לפספס! הבנתי למה!!!!!! אמא שלי כל החיים רצתה שאפספס בכוח!! בכוונה!! דווקא!! שאסבול!!! והיא לא תעזור לי, ואישאר עם זה לבד. והיא נהנית מזה
 
נערך לאחרונה ב:

אלישבע777

Well-known member
שלום אור,
החלום הוא בעצם שני חלומות נפרדים ושני פרושים.

הפרוש לחלום א – אימא מטיחה ביקורת

בית סבתא מסמל שהחלום מתייחס למצבים בעבר הרחוק. מקום לכאורה ניטרלי ולא הבית שבו גדלת עם אימא. את יושבת עם אימך ואחותך כדי להיות איתן (!) ואפילו במחיר האיחור למשחק טניס. עד כאן, לא קורה כלום והכל בסדר. את רוצה לבלות איתן זמן נעים, אפילו שיש לך עיסוקים אחרים! בזמן שאתן יושבות, את כהרגלך מילדות, משחקת בשיער ופולה קשקשים. ואז החלום מקבל תפנית חדה. משקט ושלווה לעלבונו

  • אימך ואחותך נגעלות מהמעשה שלך.
  • אימך מטיחה ביקורת.
  • אחותך שותקת (שלא כדרכה)
  • את לא מגיבה
אימך כמו אימך – היא תמיד לא מרוצה בכל מקום – גם במקום מרגיע ובזמן רגוע. המקום המרגיע הוא בית סבתא. הזמן הרקוע הוא כאשר כולכן יושבות יחד בשקט – רגעים נדירים של משפחתיות, גם אם אין שיח ביניכן. ומה קורה אז? שתיהן נגעלות מהרגלייך מילדות ךשחק בשיער. לא בגלל שזה מגעיל באמת, אלא כי את נחשבת לילדה סוררת שהן לא הצליחו לאלף!

בעוד אימא מטיחה ביקורת, אחותך – אינה משתפת איתה פעולה - היא קצת יותר מתונה. השינוי בה, מתחיל לחלחל לחלומות שלך. אולי זה שינוי קטן (היא רק שותקת, לא יוצאת להגנתך), אבל את מרגישה בו.

בהמשך, אימך - שלא זכתה ממך לתגובה כועסת אלא שתיקה והתעלמות, ולא זכתה מאחותך לגיבוי – חייבת לנצח אותך! היא שואלת שאלות אישיות ולא זו בלבד שאת אינך כועסת עליה גם עכשו, את עונה לה תשובה אמיתית שמראה שאת בחרת בת זוג נפלאה! פתאום טוב לך! כל כך טוב לך, שאת יכולה היום להתעלם מהעלבונות העוקצניים של אימא! את התבגרת, את כבר לא ילדה חסרת אונים! את בוחרת לשתוק כדי לא לריב ולענות באופן חיובי לאימך המתריסה. איך יתכן שטוב לך בחיים?? זה לצנינים בעיני אימך. היא מבינה שעתה היא מאבדת את השליטה בך באופן סופי, מה שקורה במציאות – מחלחל לחלום
. החלום מעמת אותך בעקיפין עם עברת. את אולי משחקת בשיער כמו ילדה קטנה, אבל... את בזוגיות, את בוגרת, את מרשה לעצמך להתעלם מהביקורת שלה וחיצי הלעג אינם פוגעים בך. היא מנסה לשלוט על ידי אמירות שליליות : האחת על בת הזוג והשניה – מקום מגורייך שאינו טוב (לכן את צריכה לעבור משם) אפשרות נוספת – את צריכה לעבור למקום אחר, כדי להיפרד ממנה. לא טוב לה איתך.

אינך מגיבה בחלום ואימך מתעמתת איתה, אבל את מרגישה את העלבון! החלום מראה לך שהתבגרת - את יודעת להשיב בנחת ולעניין, אבל אימך אינה יכולה לקבל זאת. כל מה שתעשי או תגידי – ינוצל לרעתך! אבל השתיקה של אחותך מסמלת שהיא בתהליך שינוי לטובה. שתיקתה קשורה להיעדרותה בחלום הבא. הן השתיקה והן ההיעדרות ( בחלום הבא) מסמלים גם את העובדה שבגיל 13 , אחותך הגדולה ממך, עזבה את הבית ואת נשארת לבד עם אימא ללא ההגנה שהיא לפעמים העניקה לך. רצית שהיא תהיה אימך וזה כבר לא יקרה לעולם! החלום מציף את זכרונות העבר, אבל גם אומר לך – את כבר לא נערה בת 13! את כבר אישה בוגרת, לא לבד בעולם. את לא כפופה לאימא רודנית וביקורתית, את ברשות עצמך. את גם לא חייבת לאחר לטניס בשביל לרצות את מי שממילא לא יעריך זאת.

הפרוש שלי לחלום ב' - אימא מעבידה ואינה משחררת

את אימא ובת זוגך, נשארתם בסלון. את מודיעה לאימא שאת ממהרת, אבל לאימא יש דרישות ממך והיא אינה מוותרת לך ואינה מתחשבת בך. היא מנחיתה פקודה שאסור לך לסרב לה ( סירוב גורר עונש!), לנקות את שאריות המזון במטבח. את מרוקנת לפח קופסאות עם שאריות מזון ישן מאוד. בסוף את פונה לעזרת חברתך שאולי היא תתמודד עם
הדרישות המופרזות של אימך.

הפתיחה מראה את הקשר בינך ובין אימא שהיה בעבר בגיל צעיר - את חייבת להישמע לה, את פוחדת ממנה ( היא מענישה קשות על הפרת פקודות) , את צריכה אישור לכל דבר והיא אינה מוכנה להתחשב בך. אחותך שבעבר הגנה עלייך לפעמים – נעלמה (יצאה מהבית).

חברתך הרכה נוכחת, אבל היא שותקת גם אחרי שאת פונה אליה לעזרה, היא לא אדם שמתעמת. יתכן ( תשפטי) שהתכונות המושכות אותה אלייך- הרכות והעדינות - מפריעות לך לפעמים. היא יותר מדי נוחה לכולם, גם במצב שבו היא חייבת לנקוט עמדה לטובתך.

עד כאן החלום אינו יוצא דופן, אבל גם הוא מקבל תפנית בלתי נעימה בעליל. תוך כדי השלכת המזון הישן לאשפה, את מגלה שהוא מלא בנמלים שחורות, ענקיות עוקצניות!! ולא בכדי. להלן.

לא אימא פוקדת עליך לזרוק את שיירי המזון היבשים, אלא... את עצמך!! את חייבת להשליך לפח, כל מה שאינך צריכה. את המרורים (= מזון רקוב ונמלים עוקצניות) שהאכילה אותך אימך! אם לא תיפטרי מהם – תיענשי! כיצד? לא תתבגרי ותישארי תלויה באימא לעולם. החלום אומר לך שאם לא תרוקני את הזבל – את תהיי כמו אימך - כשהיא תזדקן ותהיה חלשה – תהיי דיקטטורית ובלתי מתחשבת בה ותתנקמי בה על כל מה שהיא עשתה לך כשאת היית קטנה וחלשה.

אפשרות אחרת : אם לא תזרקי את הזבל, לא תתבגרי ותישארי להיות תלויה בה כילדה חסרת אונים שחייבת לשמוע בקולה בכל עת, מפחד העונשים.

החלום משקף גם את מה שאת עושה בשנים האחרונות בעיקר אחרי הפרידה מהאקסית - משליכה לפח את כל הזיכרונות הקשים, נפתחת לעולם, יוצרת קשרים חברתיים, יוצאת לטניס, מבלה. כיום איש לא יאכיל אותך מרורים, את יכולה לבשל את המזון הטרי הנפלא שלך ( הבילויים והעיסוקים שלך) ולאכול אותו בכיף .

אשמח לקבל משוב – מה התאים ומה לא, לכל חלום בנפרד.
 

אור_30

Active member
ואוו אלישבע. מדויק ברמות😮😮😮 תודה ענקית!!!!!
זה חידד לי לגבי אחותי, בת הזוג, אמא וגם לגבי עצמי!
צריכה עוד לקרוא כדי לעכל
 
למעלה