חלום על אמא ואחותי

אור_30

Active member
היי אלישבע היקרה |לב|

חלמתי חלום שמאוד ריגש אותי על הבוקר.
הייתה מישהי שגילתה לי את "הסוד". אני לא מכירה אותה, אין לי מושג מי זאת, לא איך היא נראית, אני יודעת שהיא צעירה
אני גם לא יודעת אם בכלל ראיתי אותה בחלום. נראה לי שזה יותר קול שמלווה אותי.
היא אמרה לי "תגידי לי, מה את לא יודעת? לא שמת לב שאחותך שלחה אותי לעקוב אחרייך כל החיים, לשמור עלייך מהצד?
חלק זכור לי מעורפל.
אני חושבת שהחלום מתחיל כשאני יושבת לבד באוטו (שלי ושל בת הזוג)
בחנייה אצל אחותי, שמחוץ לגינה שלהם.
אני חושבת שזה היה תור-תור שלי ושל אמא בקליניקה הקוסמטית של אחותי.

בחלום אני ואמא היינו לקוחות שלה
אני כבר הייתי אצלה ראשונה, ואז החלום כביכול מתחיל בתור של אמא – היא הייתה השנייה. (התור שלה היה ארוך, נמשך ונמרח כבר אל תוך הלילה המאוחר, בערך 2-3 לפנות בוקר)
כשאמא בפנים, ואחותי מטפחת אותה, אני חיכיתי באוטו והיה חושך כבר, הם לא השאירו אור בחוץ (מחוץ לבית של אחותי).
אבל לכיוון הבית של חמתה של אחותי כן השאירו אור בחוץ.
כשאני באוטו לא היה לי מפתח לאוטו להתניע, היה הוא היה מכובה. נעלתי את הדלתות כי פחדתי באמצע הלילה. לא יודעת מה הסיפור של אמא שלי דחוף לה לעשות טיפול קוסמטי באמצע הלילה, זה נמשך ונמשך אז ממש פחדתי. שמתי את הכרב על D, הורדתי אמברקס כדי שהאוטו יתדרדר לכיוון החמה של אחותי, לכיוון הבית שלהם, איפה שהיה אור, כדי לחכות באור. יישרתי כזה את הרכב, הוא היה בדיוק כפי שרציתי.

אח"כ ירדתי מהאוטו, להיכנס לבית של החמה (שלה ושל בעלה, ההורים של גיסי) אני פותחת את הדלת שלהם, ופתאום קולטת שנמצאת שם כל המשפחה!!! כולל אמא ואחותי!!! הייתי בהלם וכעסתי. לא הבנתי למה לא הודיעו לי שהם סיימו את הטיפול, חיכיתי באוטו בחושך!
ואז אמרתי להם בחלום "נמאס לי להיות הילדה החסרת אונים אז סיפרתי להם שנעלתי את הדלתות של האוטו כי פחדתי, ובסוף דרדרתי את האוטו לכיוון הבית שלהם ובסוף באתי אליהם.
ואז שוב הקול של זו שגילתה לי את הסוד על אחותי, אמרה לי "היא אוהבת אותך, אבל שתדעי שאין בה חמלה" יש לי צמרמורת מהחלום כשקמתי.
אני חושבת שהחלום נגמר בזה שאני לא יודעת מי היה איתי אח"כ באוטו, אבל איך שהוא הלכנו לאסוף את אמא מאיפשהו ברחוב (לא הומלסית) אבל אבודה באיזה מקום ומחכה לחילוץ, כמו עם ידיים על הראש, שאדם לא יודע מה לעשות עם עצמו – אמא הייתה.

בחלום הייתה הפנמה מאוד מאוד גדולה



רקע (בעיניי הכל חשוב וקשור, אפשר להתעלם אם לדעתך לא):

אחותי באמת מתעסקת עם קוסמטיקה
*גם בחלום הזה! שוב המפתח לא נמצא (גם בחלום על הרצח ואמא)
*מתמודדת מול המשפחה עם ענייני ירושה מהצד של אמא, כסף של סבתא, הסכם בע"פ שתלוי באחותי ובלאגנים. אמא חסרת אחריות..
אני שואפת להסכם בכתב, כמה שנים אחורה אמרו שאין לי אמון ואיזו בושה לבקש בכלל הסכם כתוב..
היום אני לא מוותרת. במחיר של אולי לוותר עליהם. ככה אי אפשר לחיות יותר.
אבל מקווה שזה יזוז.

כרגע הוחלט (בעזרת המטפלת שלי) שאני "חונה" ולא נוסעת, כלומר רגע נותנת לדברים להיות. עושה חושבים. לא לפעול בפזיזות, שזה לא ייהרס.. זה נפיץ. אחותי וגיסי נעלבו שביקשתי הסכם לפני כמה שנים.
הבית שלהם בבנייה ואפחד לא דיבר איתי על שקל.
אחרי השיחה שעשיתי לאמא (והיא דברה עם החמה) על הבעייתיות כשאין הסכם, זה משאיר את אמא גם בבעיה.
הזזתי, דברתי עם אמא שפנתה לחמה השנייה..
הכל תלוי באחותי וגיסי.
*המעבר מילדות לבגרות בקטע של יותר סמכות פנימית, יותר שלום ופחות מלחמה
ולקראת מעבר משכירה לעצמאית
אל עבר הגשמת החלום.
עוזבת את העבודה שלי בחודש הבא! חולמת לחיות את חיי הרוח שתמיד חלמתי. בוס של עצמי, גדולה.
*את אמא הסרתי סופסוף מחבילת הקו טלפון ממש היום בוצע. היא תשלם על עצמה.
זה אומר שהפרדנו הכל!!
דירה, רכב ועכשיו את הקו.

נשאר רק ההסכם המעצבן, שמקווה שייכתב, אחרת אני בבעיה..
זה שוב הקטנה של הבית והם הגדולים שמבינים. לא עוד. לא מוכנה
אני עוצרת ועושה חושבים כדי לא לפעול מהטראומה
ההתנהלות איתם בלתי נסבלת. לא מעדכנים
אני מחכה רגע... משתדלת להיות בחמלה, לפרגן, סבלנות וכו' (לא פשוט)

*"אין בך חמלה" זה משפט ששמעתי מהסמנכ"ל כאילו בצחוק (לא מצחיק, ומיציתי שם כבר בעבודה השכירה)
*חמתה של אחותי הייתה ברקע של החלום, אבל לא בדיוק ישירות. הבית שלה. החמלה והשמחה שלה. האור. לדעתי היא כן הייתה כשפתחתי את הדלת של הבית וגיליתי שבכלל כולם שם.
אני אוהבת אותה מאוד. היא בכל זאת קצת כמוהם, אבל מיוחדת. מלאה באהבה ונתינה ושמחה! הראשונה שהעזה להגיד שבת הזוג לי תבוא בחג (בפעם הראשונה), אחותי לא ידעה מה לענות אז (פחדה מגיסי/אבא שלו).. והיא ענתה ברור שתבוא! זה בית שלי. היא לא מחשבנת לבעלה. היא עושה מה שהיא רוצה
אבל יש בה הרבה לב.
היא אוהבת אותי מאוד. היא המון מגנה עליי ולטובתי
אמא אמרה שבזכותה יהיה בסדר (מקווה..) היא תדבר עם אחותי וגיסי (הילד שלה) היא מאוד מאוד אשת שלום.

*אני לאחרונה מרגישה הקלה גדולה עם הפוסטראומה. מתמקדת יותר במי שאיתי באותה סירה במקום בצד השני של הזירה. לומדת לענות! להגן על עצמי, כל מה שנגדע. אבל יותר שובבות והומור פחות כובד. עוזרת להמון אנשים ומתאמנת על היכולת שאני רוצה כדי להגשים את החלום, להביא מהאור שלי לעולם! אני ממש מגלה את הקספ והכוח שלי בעולם.
משהו נפתח לאט לאט, בצומת מעניין של עניין כלכלי - ירושה + מעבר משכירה לעצמאית. ימי פחד נוראיים שעברו עליי, אבל בערה פנימית שאומרת לי ללכת להגשים את עצמי
לא יכולה יותר לא להקשיב לאמת הפנימית שלי.
ועל זה הולכת ללוות אחרים, להקשיב לעצמם! להיות טובים אל עצמם
תודה מראשש❤️
 

אלישבע777

Well-known member
הי אור, החלום על הקול המסתורי, אימא והאחות וחמותה

חלק א – הקול המסתורי המגלה סוד

קול מסתורי (של בחורה צעירה) בחלום מגלה לך, שאחותך גם מרגלת אחריך כדי לשמור עלייך או לשמור שלא תעשי מעשים בלתי רצויים לה. החלק הזה קשור לעבר המשותף שלך עם אחותך הגדולה, שיחד עם אימא שיתפו פעולה ב"חינוך שלך" ובעיקר בריסון. גם היום יש עליות ומורדות בקשר שלך עם אחותך, אבל היום את בוגרת יותר ומסוגלת הרבה יותר. לכן הקול המסתורי הזה, לא עושה עלייך רושם!! אינך נבהלת ממנו, אינך מחפשת את הבחורה המסתורית ואפילו לא עונה לה. כאילו כלום. החלום אומר לך – שאת מסוגלת לקבל בשוויון נפש, הרבה דברים שבעבר הפחידו אותך, או חששת שהם יקרו. החלום אומר אולי, שאת חושבת שאחותך, קצת חוששת ממך, אולי היא חושבת שאת פזיזה? עצמאית מדי? לא ניתנת לשליטה? זו בעצם המחשבה שלך, על אחותך ולא חלום נבואי שמגלה לך מה מעשיה של אחותך!!

חלק ב' – ההמתנה המיותרת באוטו באמצע הלילה

את כבר יצאת מהטיפול הקוסמטי אצל אחותך הקוסמטיקאית ואימך נכנסה לטיפול. הטיפול נמשך שעות עד לפנות בוקר (!) נכנסת לאטו שלך כדי לחכות לה, היה קצת מפחיד בלילה (לכן נעלת את הדלתות). הבעיה – לא היה לך מפתח להתנעה כדי לנסוע למקום מואר יותר. אבל יש לך תושיה!! הצלחת לדרדר בזהירות את האוטו לביתה של החמות של אחותך, שם היה אור והמקום בטוח יותר להמתנה.

החלק הזה מראה על חניה. כמו שהמטפלת שלך הציעה ואת הסכמת איתה. לחנות ולראות לאן הבעיות שיש לכם בענייני ירושה וגם בעיות אחרות ( אימא, הבוס בעבודה) – יסתדרו או יתבהרו. בחלום את ממתינה במכונית בחושך ללא מפתח להתנעה! במציאות - אין לך מפתח לפתרונות מידיים, לכן את באמת אינך יכולה להתניע מהלכים בעצמך. את תלויה בהמון גורמים מעורבים: אחותך, גיסך, חמותך, אימך ואולי גם גורמים חוץ משפחתיים. אבל מי כמוך ימתין שעות ככה סתם בלי לעשות כלום? בלי יוזמה? את יוזמת מהלך אחורי שהוא דרדור האוטו.... כדי להגיע למקום מואר ובטוח. יש לך יכולת לעשות מלימון לימונדה! גם לדרדר מכונית אחורה וגם לפתור בעיות, בדרך הפוכה ובלתי שגרתית בעליל!! ירידה לצורך... עליה! בחלום – חנית הפעם על יד ביתה של חמות אחותך. היא בעיניך דמות נפלאה ומאירה! חמותך היא כמוך – מפיצה אור!! גם את וגם היא עושות דברים ( טובים) בעולם. יתכן שאת שואבת ממנה השראה או נחמה. היא אולי אחת הדמויות החיוביות של משפחתך. אבל בחלום היא עצמה אינה מופיעה, רק האור הבוקע מהבית שלה וזה מספיק.

חלק ג – הירידה מהאוטו והכניסה לבית חמות אחותך

החלטת שאין טעם לחנות זמן רב כל כך. תמה החניה שלך! צריך לנקוט מעשים, מה לעשות? להיכנס הביתה. גם החמות של אחותך, היא משפחה ואפילו טובה מכולם. אינך דופקת בדלת! יש פותחת. את אינך דופקת חשבון! את נכנסת ישר. חיכית מספיק ואף אחד לא עשה לך חשבון!!

איך שנכנסת ... את מגלה את כל המשפחה שם, באמצע הלילה, שלא קראה לך להגיע ונתנה לך להמתין בחוץ, לבד, בחושך, המון זמן, ולאיש לא היה איכפת ממך. את ממתינה לאימא ואף אחד אינו מיידע אותך שאימא סיימה את הטיפול ואיש אינו חש בחסרונך!! אין פלא שאת כועסת ואת שופכת את ליבך בפניהם בכעס! והם? – לא אומרים ולא עושים כלום! לא מתנצלים, לא שמחים שהכל בסדר איתך והיתה לך תושיה. הם פשוט לא מבינים מה עבר עלייך. הם אדישים.

חלק ד - הקול המסתורי, מופיע שנית

[
הקטעים: ד'- ה' לא היו ברורים בעיקר לא הסדר בין החלקים. אז פרשתי כהבנתי כדי לא לעכב את הפרוש]

בקטע זה, את שומעת אותו קול מסתורי שהופיע בחלק א. שמגלה לך שאחותך אוהבת אותך, אבל אין בה רגש חמלה. ועל כך הרגשת צמרמורת עם היקיצה. גם כאן – זו אינה נבואה, אלא הבנה שאחותך אוהבת אותך אבל אם יש או יהיו ביניכן חילוקי דעות מהותיים (על ירושה?), היא תהיה חסרת חמלה ותפעל לפי האינטרסים שלה בלבד.

חלק ה' – החיפוש אחרי אימא

את הפעם נוהגת באוטו ויש איתך מישהו. את נוהגת ומובילה מהלך לחיפוש אימא שנמצאה בסוף אבודה ברחוב, ומחכה לחילוץ, ידיה על הראש - בייאוש או מפחד!

בחלק הזה את מגלה יוזמה וגם אחריות וגם יש לך איזה שהוא ליווי. את לא לבד כמו קודם, אולי זו בת זוגך או חמותה של אחותך . את יוצאת לחפש את אימך המבוגרת, החלשה לא אותה אימא שהיתה לך בילדותך. היא כבר כנראה מזדקנת ולא בכבוד. חסרת אונים, מבולבלת ונואשת. הקטע הזה מראה לך סוג של עונש קוסמי על אימא. מה שהיא עשתה לה בילדות, כשאת היית קטנה, חלשה, לבד, ללא חמלה ללא תמיכה – יחזור עליה בזקנתה!! אבל את, כן תלכי לאסוף אותה ולא תנקמי בה! את שהתבגרת ויודעת מה זה סבל נפשי ובלבול, את לא תתני לה ללכת לאיבוד ברחוב! את תיקחי עליה אחריות. אולי ללא חמלה רבה, אבל הפנמה שכך צריך לנהוג. זה מה שהחלום אומר לך! ובעצם זה מה שאת חושבת לעצמך, עם כל הכעס שלך על אימך. ביום פקודה – את תהיי לצידה. את לא תתני לה להיות הומלסית. במציאות – את התנתקת מאימך בטוב – דירה, מכונית ואפילו קו טלפון לחוד. הפרדה טוטלית בעניינים של היום יום ובעניינים שיכולים לגרור מחלוקת. אבל כשהיא תהיה אומללה וחסרת אונים – לא תפקירי אותה ולא תנתקי את הקשר ביניכן בעתיד. להפך – את תקחי יוזמה ותעשי משהו למענה שהיא לא תלך לאיבוד ולא תישאר לבד ברחוב, בחושך, בלילה, כשאין לה כל עזרה. את הרי יודעת מה עובר על אדם במצב כזה!! ואת כבר אינך במצב כזה של פוסט- טראומה, את עצמאית יותר, החלטת למצוא עבודה אחרת, ובעצם את בתהליך של התנעת הרכב החיים (מכונית בחלום) ויציאה מהחניה. את רוצה להביא את האור, ותהיה לך הזדמנות לעשות זאת בעתיד, גם ביחס לאימא.

אפשרות נוספת שהיא אפשרית באותה מידה, למרות שהיא הפוכה וסותרת את הקודמת ( כי יש לך רגשות מעורבים): את רוצה לזכות לראות את אימא שלך זקוקה לך נואשות. התהפכו היוצרות! היא החלשה, הזנוחה, הנזקקת לעזרה. את לא נוטשת אותה באמת, אבל עושה זאת, מתוך חובה.

אשמח לשמוע מה התאים לך ומה לא.
 
למעלה