חלום על דוד ז"ל

אודה על פירוש החלום

רקע: דואגת לגבי הבן שלי שמבקש להתגרש, איך ומה יהיה קשה/קל? יש לי ידיד שמבקש זוגיות איתי הרבה זמן. אני מהססת , לא בגלל אופיו , אלא לא נעים לי
היות ואנו מכירים הרבה זמן ונראה לי מוזר. בחלום מופיע אח של אמי ז"ל , שמאוד הייתי קשורה ואוהבת אותו. ותמיד היה מצחיק אותנו.

החלום
אני בבית ו אח של אמי ז"ל, יושב על כסא עם הרגליים על השולחן, ממש שלו רגוע , ושואל אותי , מה את רוצה , מה את רוצה שייקרה?
ואני אומרת לו, שאתה תקום לתחיה, אני מתגעגעת אלייך, ולחיבוקים איתך. הוא מסתכל מחייך אלי, ואחכ אני מביטה החוצה והוא עומד
מעבר לחלון שסגור, מחייך אלי .......והתעוררתי.
 

אלישבע777

Well-known member
הי יערונת ,

הפרוש שלי לחלומך על הדוד ז"ל

לכאורה הרקע שנתת פה, לא נראה קשור לחלום. לקח לי זמן לחשוב ולמען האמת – לא היה לי קל לפרש את החלום הזה!

את לוקחת ללב שני אירועים שונים: הגרושים של בנך, שהם לא קלים לא לך ולא לבנך. את עצמך עברת גירושין וזה אף פעם לא קל.

הארוע השני שידיד וותיק שלך, שמעולם לא רצית קשר אינטימי איתו, לפתע מחזר אחרייך. לכאורה מצב טוב! אבל גם חיזורים נלהבים מדי, כשאת בכלל לא מעוניינת, זה בעצם מצב רע, או יותר נכון – עצוב. צר לך על הידיד שאת מאכזבת אותו ואולי את מרחמת עליו. ובנוסף – הסירוב שלך להצעתו עלול לגרום ניתוק גם מהידידות הלא מחייבת איתו. כך ששניכם מפסידים.

החלום מחזיר אותך לימים הטובים שבהם דודך היקר היה בחיים. את היית קשורה לדוד הזה, הוא תמיד הצחיק אתכם! אדם שיודע להצחיק ולשמח שהלך לעולמו - תמיד משאיר חלל גדול בנשמה למשך שנים! הוא חסר והעליצות שהוא גרם לכם – חסר.

חסרה לך התמיכה הבלתי מסוייגת שלו בך. הוא הישרה בך אופטימיות! כשהוא היה בחיים, החיים חייכו לך, בזכותו. אם הוא היה קם לתחייה – היית יודעת מייד את כל התשובות לשאלות שלך. היית יכולה להתנחם אחרי גירושיו של בנך ולא לקבל את זה קשה מדי. והיית יכולה להשאיר את הידיד הרומנטי במקומו, בלי שהוא ייעלב. הכל היה מסתדר!

זה חלום של מילוי משאלה. אם הדוד היה קם לתחיה – כל הבעיות ועוגמת הנפש היו נפתרות מייד!! אבל במציאות אין דבר כזה, רק בחלום. מתים לא קמים לתחייה והבעיות לא נפתרות מייד. החלום אומר לך – אין מטה קסם! ואין מה לחכות לנס. העניינים לא ייפתרו מייד כפי שאת רוצה. בחלום את מביטה החוצה לעתיד אבל החלון סגור! בחלום אינך רואה את הנוף שבחוץ. העתיד לא נראה באופק ושום דבר לא ידוע. מה את כן רואה? את דודך מחייך אלייך! החלום מסתיים באופטימיות מסויימת וזה מה שהדוד היה רוצה לעשות לו היה בחיים- לנחם אותך ולעודד אותך. החיוך של הדוד, מסמל שאת גם כן אופטימית והעניינים בסוף יסתדרו איך שהוא. אולי לא רואים את האופק, אבל בעתיד – נראה!

אשמח לחוות דעתך, מה התאים ומה לא התאים. אולי יש לך פתרון נוסף או שונה?
 
תודה. אכן מתחברת .... והכי הכי אהבתי את המשפט האחרון שלך:

החלום מסתיים באופטימיות מסויימת וזה מה שהדוד היה רוצה לעשות לו היה בחיים- לנחם אותך ולעודד אותך.
החיוך של הדוד, מסמל שאת גם כן אופטימית והעניינים בסוף יסתדרו איך שהוא. אולי לא רואים את האופק, אבל בעתיד – נראה!

אכן אני אופטימית. תודה שבת שלום
 
למעלה