כל המעבר של חלק גדול מהקווים שם, והמבנה כאילו מדובר בציר תח"צ מרכזי ומשמעותי תמוהה מראש.
התחנות שם נוראיות, וכיוון שמדובר בתחנה אחת ארוכה, גם אם נהג עצר שלא במקומו בצד השני של התחנה הכול תקין. רוצה להניח שזה המקור להורדת השלטים (יחד עם שינויים שהפכו עם השנים את השלטים לפחות משמעותיים)
לא ברור מדוע קווים בינעירונים לבאר שבע, יבנה, אשדוד או אשקלון - לדרום בכלל, עדיין עוברים שם ולא משתמשים באיילון.
מצד שני לא ברור מדוע על הציר לא מופעלים יותר קווים מהירים לכיוון מזרח חולון, מזרח ומרכז ראשל"צ, באר יעקב (שהתחבורה ציבורית לא עומדת בקצב הגידול שלה) ואפילו אור יהודה ויהוד.
מדובר בציר BRT מכיוון תל אביב וצומת חולון שצריך להתפצל בצומת בית דגן דרומה לרחובות דרך ראשל"צ ונס ציונה, מזרחה ללוד דרך באר יעקב ורמלה וצפונה ליהוד דרך אור יהודה במקום כל מיני משחקים עם קווים צהובים וחומים והסכמים עיריית ראשל"צ שנעשים.