חמשת היתומים משדה תרומות.....

אריק ל

New member
תגובה

1. לצערי הרב, אתה טועה.
. גם היום כמות ההרוגים בתאונות דרכים היא גבוהה יותר ובקצב גבוה יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד. 2. לפעמים זה בתגובה למטוסי צה"ל, ולפעמים זה לא. כאשר מדובר בתגובה למטוסי צה"ל, אז באמת מדובר ברסיסים. אבל היו כמה מקרים, והם מתרבים ככל שהזמן עובר, שהם יורים ממש טילים על היישובים. היו צילומים של טילים כאלה שפוגעים בשדות ואחד שפגע גם במרכז קריית-שמונה. אלה שפוגעים בשדות גורמים לשרפות.
 

רונאל1

New member
יורים טילי נ"מ על יישובים?!

על מה אתה מדבר? 2. הם לא יורים שום טילים על יישובי הצפון. אני מבין שכבודו לא היה עדיין בצבא ומן הסתם לא שירת בלבנון, אז תרשה לי לעדכן אותך בתור מי שעשה את שניהם, שטיל נ"מ הוא טיל נגד מטוסים, שיורים נגד מטוסים ולא נגד ישובים. טיל זה מתפוצץ באוויר ורסיסיו נופלים לקרקע. אלו אותם רסיסים שנפלו באזור קרית שמונה ואף הציתו שריפות מדי פעם. 1. תאונות דרכים - נהרגים בשנה 400-600...בפיגועים בשנתיים האחרונות נהרגו מעט אבל רק מעט פחות. מאחר ובצפון איש לא נהרג מטילי הנ"מ ומתי מעט נהרגו מפעילות החיזבאללה, הרי שההסתברות שלהם למות בתאונה גדולה יותר בהרבה. באזור ירושלים או המרכז לעומת זאת, הסיכויים דומים כרגע.
 
שני הסברים להתנהגות הימנים בנושא:

אחד מההסברים הוא הנכון. אני לא יודע איזה מהם: 1. תאבי דם וחובבי מלחמות והרוגים 2. חוסר יכולת להודות בטעויות (ממש כמו ביילין שעדיין בטוח שערפאת הוא זקן חביב עם כוונות טובות)
 

רונאל1

New member
תאבי דם

אבל גם מטומטמים וגרועים בהרבה מביילין בעניין הטעויות. הם שוכחים כל מיום מחדש מי בשלטון ומה המצב הנוכחי ומאשימים בהכל את השמאל מבלי רצון או יכולת לקחת אחריות על המחדלים שלהם בתחומי הבטחון והכלכלה.
 

אריק ל

New member
לא מצחיק בכלל

מכיוון שברור שההסבר ה-1 שגוי אצל כל אדם שפוי, לא משנה באיזה מקום בקשת הפוליטית הוא נמצא, אעמוד קצת על טיבו של הסבר 2. עד עכשיו שום מנהיג ישראלי מהשמאל, אם אני לא טועה, לא התנצל על הסכמי אוסלו שגרמו להרג של 1,000 אזרחים, ולא הודה בטעות של הבאת הרוצח ערפאת וחבריו מטוניס לישראל כשאש"ף גסס.
 

רונאל1

New member
גם שרון לא התנצל עדיין על הרג

מאות רבות של אזרחים, הרוב המוחלט מתוך אותם 1000 שאתה מאשים את השמאל בהם. שרון לא הודה בטעות של חרבון הכלכלה של מדינת ישראל וגם לא בטעות של מו"מ עם סגנו של הרוצח ערפאת, אבו מאזן ולא התנצל על מפת הדרכים.
 

אריק ל

New member
סליחה, אבל "חרבון הכלכלה" נעשה

ע"י העבודה והליכוד ב י ח ד. וזה ממש לא משנה מי היה שר האוצר. גם השמאל וגם הימין אשמים בזה. לפי דעתי זה היה צפוי שהכלכלה תתמוטט כבר די מזמן, אבל לא משנה. בקשר לכמות ההרוגים - חכם בלילה. שרון עלה לשלטון כשהאינתיפדה הנוכחית כבר פרצה. במשך הרוב הגדול של הזמן, העבודה הייתה בממשלה ככה שמי שהייתה מההתחלה של האינתיפדה המשיכה להיות עד לפני הבחירות. באופן מופלא כשהעבודה יצאה מהממשלה וצה"ל חיזק את פעולותיו הטרור נרגע לכמה חודשים. נכון שלא נרגע לגמרי - מאז התחלת ההרפתקאה של מפת הדרכים נהרגו כבר 30 ישראלים ונפצעו מאות. אבל יחסית למאה הרוגים בחודש אחד, טוב, נו, המספרים אומרים הכל. וכמובן שאתה בוחר להתעלם מהעובדה שכאשר שרון עלה לשלטון אש"ף כבר היה פה 7 שנים, היה מצוייד היטב בנשק, והיה בעל הכרה בינלאומית. ככה שמי שהכניס אותנו לבוץ הזה זה השמאל, ולא אף אחד אחר. מספיק לנסות לעוות את המציאות.
 

רונאל1

New member
לא סליחה, אבל החרבון הוא של סילבן

ושרון. שר האוצר הוא זה שמנהל את המדיניות הכלכלית וראש הממשלה אחראי עליו ועובד יחד איתו. כן, זה סילבן שהמציא תחזיות צמיחה של 4% לשנה ובנה על זה תקציב שאחר כך הגרעונות בו היו עצומים וכמעט חיסלו את המשק הישראלי. כן, זה סילבן שלא עשה קיצוץ בתקציב בתחילת 2002 כמו שהתחייב בעסקת החבילה של הורדת הריבית אז ע"י קליין וגרם לבלאגן פיננסי שלם והורדת הדירוג של מדינת ישראל בעולם. כן, זה סילבן שביוני 2002 כמעט הביא את המשק לסף קריסה כשהאמון בו יריד לרצפה, הדולר זינק לכמעט 5 שקלים והתשואות באגרות החוב של ממשלת ישראל הגיעו לשיא של כל הזמנים - 12.5%!!! ויש לי עוד הרבה. אתה יכול לנסות לקשר את הכשלון הכלכלי של הצמד סילבן-שרון למי שאתה רוצה אבל כולם יודעים ששניהם האשמים העיקריים. חכם בלילה? שרון הבטיח לבוחרים שלום ובטחון ולמגר את הטרור. בינתיים אין כאן רבע בטחון מהתקופה של ברק שלא לדבר על תקופת ביבי, פרס ורבין שקדמו. צה"ל לא שינה כלום לפני ואחרי פרישת העבודה מהקואליציה - חיסולים היו גם אז וגם מבצע חומת מגן להזכירך בוצע בעידן פואד. מאות הרוגים בחודש אחד? שוב דמגוגיה ושקרים. לא היה מעולם חודש עם מאות הרוגים ואפילו לא מאה. חודשי שיא הטרור היו בתקופת שרון שאתה מנסה לחלק אותה לעידן לפני ואחרי מפת הדרכים אבל זה ממש לא משנה, כי שרון הנפל הוא ראש הממשלה שלך כשכל כך הרבה דם יהודי נשפך. הרוב המכריע של נרצחי פעולות הטרור נרצחו מפיגועים של מטעני חבלה ולא מקלצ'ניקובים שחולקו לפני 9 שנים לרשות הפלסטינית. החמס לא קיבל ממדינת ישראל (או מהרשות) נשק ועד היום לא מחזיק בכלל בקלאצ'ים. מספיק לשקר ולנסות לעוות את המציאות.
 

אריק ל

New member
לא רק שאתה מעוות את המציאות, אתה גם

מעוות את דברי. כל ממשלות ישראל הבטיחו בטחון ושלום. מישהו הביא את זה עד עכשיו, חוץ מבגין? "מאות הרוגים בחודש אחד? שוב דמגוגיה ושקרים" מעולם, אבל מעולם לא אמרתי מאות. אין פלא שלדעתך כולם משקרים - אתה מעוות את דבריהם. אמרתי מאה הרוגים. בחודש שלפני חומת מגן היו מאה הרוגים, תבדוק בעיתונים. זה היה חודש מרץ. רבע מהם מתו בטבח ליל הסדר. וכן, אתה חכם בלילה - מאשים רה"מ בזה שאין בטחון ואין שלום, כשאת כל המצב הזה בישלו הממשלות הקודמות. הרשות קיבלה מיליוני דולרים מישראל. והרשות היא זאת שציידה את החמאס בנשק. מאיפה אתה חושב שיש להם את הכסף לבנות מפעלים לחומרי נפץ? מההכרה הבינלאומית שסיפקנו להם ומהכספים ששלמנו להם. הכל הלך לטרור ולהנהגה של הפלסטינים. והנשקים שהעברנו להם הם לא רק קלצ'ים. חוץ מזה, הכסף שהם קיבלו ממשלות ישראל (אפילו כמה מאות מיליונים של דולרים אם מחברים את כל הסכומים של כל העשור האחרון) עזר הרבה יותר למכונת הטרור של ערפאת ושות'.
 

רונאל1

New member
בלה בלה בלה אתה עב"מ משעמם

כדור הארץ קורא לאריק. 1. אכן אמרת מאה כנראה ולא מאות (למרות שיש לי תחושה...טוב). מאה אכן היו ומי היה ראש הממשלה? כן, שרון! 2. ממשלות קודמות בישלו את כל מחדלי אריק שרון וביבי. ממשלת ברק שאז הייתה צמיחה מטורפת בישלה את הכשלון הקולוסאלי של אריק וסילבן. ממשלת רבין ז"ל בישלה את הפיגועים של שרון. בהכל אשם השמאל, הימין לא אחראי לכלום! 3.נשקים - היו רק קלאצ'ים. אני אישית אגב הייתי בהחתמה של שוטרי הרשות על הנשקים האלה. הרשות לא ציידה את החמאס ובטח שאת פיגוע ההתאבדות שאנחנו חווים כל חודש מבצע החמאס עם ציוד שממש לא הגיע מישראל, בעקיפין או במישרין. ראש הממשלה שרון הוא הגרוע בתולדות ישראל וחבל שעם ישראל לא זכר לו מספיק את אסון לבנון ואז אולי היה נמנעה אסון הפיגועים של שרון.
 

אריק ל

New member
כשאין לך מה להגיד אתה יורד לרמות

נמוכות. 1. מה זה משנה אם יש לך תחושה או לא?? אתה פשוט עוותת את מה שאמרתי. פשוט מאוד קוראים וזהו. עצוב מאוד שיש לך דיעה על אנשים לפי תחושות ולא לפי עובדות. ושוב, זה לא רלוונטי מי היה רה"מ בזמן הזה, כי כל המצב הזה התחיל ובושל לפני זה. חוץ מזה, ממתי מדינה מנוהלת רק ע"י רה"מ? מה אנחנו דקטטורה? יש מפלה, ובאותה תקופה הייתה ממשלת אחדות. שר הבטחון היה מהעבודה. 2. עזוב אותי מביבי - סתם פופוליסט כמו מנהיגים מהשמאל. הוא הסכים ללחוץ לערפאת את היד והמשיך עם אסון אוסלו. תבין - אני לא מבקש שמי שחתם על הסכמי אוסלו יועמד לדין. אני מוכן לסלוח, רק שיודו בטעות ויבקשו סליחה! 3. אתה ממש תמים ונאיבי אם אתה חושב שלערפאת ולמיליוני הדולרים שהבנו לרשות אין קשר להתחמשות שאר ארגוני הטרור. אתה באמת חושב, אחרי שלוש שנים של טרור, שאין קשר בין כל הארגונים הללו? הרי רק לפני שבועיים היה פיגוע משותף של חמאס, פתח וג'יהאד איסלמי. וזה ממש לא הראשון. שרון הוא רה"מ שנאלץ להתמודד עם המצב הכי גרוע של מדינת ישראל. המצב הזה בושל ע"י פופוליסטים במהלך שנות ה-90. ובקשר למצב הכלכלי - הסיבה לזה שנעשתה נפילה כזאת היא סיבה מאוד פשוטה. וזה, ד"א, היה די צפוי. קודם כל, האינתיפדה די דפקה פה את המצב הכלכלי. החרם העולמי הלא רשמי, בעיקר של מדינות אירופה בליווי ה-CNN גם די פגע בנו. הכל נובע מהמצב הביטחוני, שכמו שאמרתי נוצר בגלל הסכמי אוסלו. סיבה נוספת - העולים החדשים מרוסיה, שהם אלו שהביאו את הבום הטכנולוגי ובעקבותו גם הכלכלי הגדול של שנות ה-90, לא הצליחו להקלט כמו שצריך. אז בהתחלה שרק הגיעו נעשה מאמץ אדיר לקלוט אותם והם הצליחו להשתלב, מה שעזר לכלכלה. אבל מאז אמצע שנות ה-90, יכולת לשים לב שפחות ופחות נקלטים. מדינת ישראל לא הייתה כ"כ ערוכה לקליטה פתאומית של מיליון יהודים. רואים את זה אפילו עם קום המדינה - מיליון יהודים ממדינות ערב הגיעו לארץ, מה שגרם לבום צבאי אדיר ולנצחון במלחמת העצמאות, ואז זה גרם לבעיות כלכליות אח"כ ולמתחים עדתיים שהובילו לתקופת הצנע. אז ככה שדי היה צפוי שהמצב הכלכלי הגרוע יגיע. ד"א, גם המשבר העולמי לא כ"כ עזר לזה. אני מקווה שלפחות תקרא בעיון ולא ישר תגיב בתגובה זועמת ומיותרת.
 

רונאל1

New member
מה קשור עולים מרוסיה

הם נקלטו בצורה הכי טובה בהשוואה לכל עליה אחרת כמו מרוקאים, רומנים וכו'. הם בטוח לא אשמים במצב ולהיפך תרמו רבות לצמיחה של מדינת ישראל בשנים הטובות שלה - מדובר בעליה משכילה בעלת מוסר עבודה גבוה מאין כמוהו. לצערי יש כאלה בעם שכל הזמן מתבכיינים על קיפוח אבל הם כבר מזמן לא שמו לב מי מנקה להם את השולחן בקניון ומי ב6 בבוקר, כשהם עוד ישנים לפני שהולכים לחתום בלשכה, מנקה להם את הרחוב. המצב כלכלי חורבן במידה רבה ע"י סילבן ושלום. לא הכל בגלל אינתיפאדה ומצב כלכלי עולמי. הסברתי לך בתגובה קודמת דוגמאות לטעויות החמורות של המקופח הנפוח הזה, סילבן. במקרה כלכלה זה התחום שלי אז אני יכול להסביר לך בפירוט מעבר למה שכבר כתבתי על מחדלי סילבן-שרון בתחום.
 
למעלה