חמש טיפים להצלחה בהסדרת מעמד

מצב
הנושא נעול.

יהושע פקס

New member
חמש טיפים להצלחה בהסדרת מעמד

חמש טיפים להצלחה בהסדרת מעמד

חמש טיפים להצליח בהליך הסדרת מעמד לבת זוג זרה בישראל
כל שנה כ- 3000 ישראלים בוחרים להתחתן עם בן או בת זוג מחו"ל. הם נפגשים באתרי הכרויות, בטיולים בחו"ל, או כשבני הזוג מגיעים לישראל כתיירים. הליך הסדרת המעמד בארץ עבור בני הזוג אזרחים זרים עובר דרך משרד הפנים, מוסד בירוקרטי שנוטה לחשוד ולהקשות בקשרים בין ישראלים לאזרחי חו"ל.
כעורכי דין שעוסקים בעשר השנים האחרונות בתחום הגירה לישראל, אנחנו עוזרים להסדיר מעמד חוקי מול רשויות ההגירה עבור בני זוג זרים של ישראלים. משרדנו עובד גם עם בני זוג נשואים, וגם מי שחיים יחד כ"ידועים בציבור". אנו מטפלים בעשרות זוגות כאלה כל שנה, ושמחים לתת לכם טיפים מעשיים לעמוד בהליך בהצלחה.
1.הטיפ הראשון: תישארו יחד! זוגות רבים נפרדים במהלך ההליך. מדובר בעוד מתח ועצבים אשר יכולים להעיק על מערכת היחסים אשר ממילא היא בין תרבותית. מובן כי חייבים להישאר יחד על מנת לצלוח את ההליך, אשר כזכור אורך מינימום 5 שנים. השלב הראשון של כניסה להליך וקבלת אשרת ארעי, הוא בדרך כלל הקשה ביותר. זכרו כי האהבה לא תמיד מנצחת את הבירוקרטיה.
2.תהיו מסודרים! הדבר הראשון שפקידי משרד הפנים בודקים זה עד כמה המסמכים מלאים, מתורגמים היטב, ומספרים סיפור ללא "חורים". מי שמסודר מטבעו יש יתרון. אבל מי שלא - זה הרגע לפנות למומחה. חייבים לוודא שאישור הנוטריון, האפוסטיל, ההוכחות לקשר, הכל מצוי ומוצג בצורה מסודרת.
3.תכירו אחד השני מחדש! שלב קריטי בהליך הוא ראיון זוגי מול פקידי משרד הפנים. כל בן זוג עובר את הראיון בנפרד ופקידי משרד הפנים משווים בין התשובות. אם מתגלים סתירות בין גרסאות בני הזוג זו בעיה רצינית. לא זוכרים כמה אחים יש לסבתא החורגת של החברה ובמה הם עוסקים? זה הרגע להתעדכן.
4.תהיו אדיבים אך נחושים! חשוב לעמוד על הזכויות שלכם מול פקידי משרד הפנים, אבל לנסות לשתף פעולה כמה שאפשר מול הפקידות המטפלות בתיק. לפעמים הדרישות שלהן נכונות, אבל לעיתים יש מקום להתעקש, כאשר מדובר בדרישה לא סבירה להמצאת כל מיני מסמכים אשר אינם מופיעים בנוהל.
5.קבלו עזרה מקצועית. חשוב להיעזר בעורך דין כאשר עולות בעיות מהותיות. יש מי שעובר את ההליך ללא צורך בעזרה מקצועית. אבל כאשר צפויים סיבוכים (ולפעמים קשה לצפות מראש את תגובות הפקידים) כדאי כבר מההתחלה להיעזר בעורך דין שיפתור אותם. במיוחד חשובה העזרה במקרים קשים - שהייה לא חוקית קודמת, כאשר בני הזוג נשואים עדיין לאחרים, עבר פלילי של מי מבני הזוג, וכדומה. במקרים כאלו חשוב שיהיה לצדכם מומחה לכל אורך ההליך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה