חריש תקבל תחנת רכבת צמודה, כפרי ואדי ערה לא

כשלוגי

Active member
משרד התחבורה מקדם הצעת פשרה לתוואי מסילת מנשה. לפי ההצעה התחנה צפויה להיות קרובה יותר לעיר ולפגוע פחות בטבע, אך המתנגדים טוענים כי היא לא מספקת פתרון תחבורתי ראוי לישובים הערבים באזור

 

Ccyclist

Well-known member
משרד התחבורה מקדם הצעת פשרה לתוואי מסילת מנשה. לפי ההצעה התחנה צפויה להיות קרובה יותר לעיר ולפגוע פחות בטבע, אך המתנגדים טוענים כי היא לא מספקת פתרון תחבורתי ראוי לישובים הערבים באזור


לדעתי פיספסו פה טריק: תחנה בין כביש 65 לכביש הכניסה לחריש, שתשרת הן את חריש ממרחק סביר והן את וואדי ערה.

בסגול: הפתרון האידאלי לדעתי.
בצהוב בהיר: הדגשת כבישים קיימים שיכולים לשמש לגישה וכן כבישי גישה פוטנציאליים.

20221110_234630.jpg
 
משרד התחבורה מקדם הצעת פשרה לתוואי מסילת מנשה. לפי ההצעה התחנה צפויה להיות קרובה יותר לעיר ולפגוע פחות בטבע, אך המתנגדים טוענים כי היא לא מספקת פתרון תחבורתי ראוי לישובים הערבים באזור

אבל אם תושבי כפר קרע (הישוב הערבי המערבי ביותר בואדי ערה) (ומייסר שמדרום לחריש איני יודע אם זה עדיין נקרא ואדי ערה) התנגדו לחלופה 4 כי הרכבת קרובה מדי אליהם, אני לא מבין מה התלונה על כך שלא מקבלים תחנה צמודה

ולפי הכתבה תושבי כפר קרע ומייסר תומכים בחלופה 4.1 המוצעת עתה

החלופה המוצעת ע"י Ccyclist מתלכדת עם חלופה 4 באיזור כפר קרע אז תושבי כפר זה עדיין צפויים להתנגד לה והיא גם סמוכה מאוד למייסר
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אבל אם תושבי כפר קרע (הישוב הערבי המערבי ביותר בואדי ערה) (ומייסר שמדרום לחריש איני יודע אם זה עדיין נקרא ואדי ערה) התנגדו לחלופה 4 כי הרכבת קרובה מדי אליהם, אני לא מבין מה התלונה על כך שלא מקבלים תחנה צמודה

ולפי הכתבה תושבי כפר קרע ומייסר תומכים בחלופה 4.1 המוצעת עתה

החלופה המוצעת ע"י Ccyclist מתלכדת עם חלופה 4 באיזור כפר קרע אז תושבי כפר זה עדיין צפויים להתנגד לה והיא גם סמוכה מאוד למייסר

מסתבר שחריש גדולה בהרבה מהמפה המופיעה בכתבה. העיר אינה מרוחקת מכביש 6 אלא גדלה ממש עד אליו.

בנסיבות כאלו מסילה צמודה ככל האפשר לכביש 6 ותחנה בכניסה המערבית לעיר - חלופה 4.1 - היא פתרון סביר כל עוד יש מעבר מהרציפים למבנה תחנה בצד המזרחי של כביש 6, בתוך הרצף הבנוי של העיר. - שירטוט כחול.

אם היו משאירים רצועה למסילה + חפיר בעיר החדשה שתוכננה לפני כעשור אז היה אפשר אולי לבנות מסילה ממש לאמצע העיר על התוואי המקווקוו בסגול. זה תוואי מהסוג שמאד נפוץ באירופה כדי להביא את הרכבת ללב הערים. חריש בנוייה אז לצערי תחנת ר"י בשולי העיר היא הפתרון המציאותי, ואני מקווה שלא ימקמו את הגישה אליה מצידו האחר של כביש 6.

לכבי מחלף בין מחלפי בקעה-ג'ת ועירון - אולי יש היתכנות למחלף שהרמפות המזרחיות שלו צמודות ככל האפשר לכביש באזור מייסר, אבל המחלף עצמו יהיה ממערב לכביש, וכביש

Screenshot_20221115-181710_Maps.jpg 20221115_184114.jpg
 
מסתבר שחריש גדולה בהרבה מהמפה המופיעה בכתבה. העיר אינה מרוחקת מכביש 6 אלא גדלה ממש עד אליו.

בנסיבות כאלו מסילה צמודה ככל האפשר לכביש 6 ותחנה בכניסה המערבית לעיר - חלופה 4.1 - היא פתרון סביר כל עוד יש מעבר מהרציפים למבנה תחנה בצד המזרחי של כביש 6, בתוך הרצף הבנוי של העיר. - שירטוט כחול.

אם היו משאירים רצועה למסילה + חפיר בעיר החדשה שתוכננה לפני כעשור אז היה אפשר אולי לבנות מסילה ממש לאמצע העיר על התוואי המקווקוו בסגול. זה תוואי מהסוג שמאד נפוץ באירופה כדי להביא את הרכבת ללב הערים. חריש בנוייה אז לצערי תחנת ר"י בשולי העיר היא הפתרון המציאותי, ואני מקווה שלא ימקמו את הגישה אליה מצידו האחר של כביש 6.

לכבי מחלף בין מחלפי בקעה-ג'ת ועירון - אולי יש היתכנות למחלף שהרמפות המזרחיות שלו צמודות ככל האפשר לכביש באזור מייסר, אבל המחלף עצמו יהיה ממערב לכביש, וכביש

צפה בקובץ המצורף 67264 צפה בקובץ המצורף 67265
זה בהחלט פתרון סביר בהשוואה לתכנון המקורי של נתיבי ישראל, ששם את התחנה אי שם בשדות הרחק מחריש. (אני מאחל לכל מי שעומד מאחורי ההמלצה הזאת שיילך בעצמו 4 ק"מ על שולי אוטוסטרדות, או שייתקע בפקק חצי שעה, כל בוקר בדרך לתחנת הרכבת שהוא מתכנן.)
מאידך זה ייצור בעיות בעתיד, כשיעבור באזור קו רק"ל חדרה-ואדי עארה ולא יהיה לו ממשק עם הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
זה בהחלט פתרון סביר בהשוואה לתכנון המקורי של נתיבי ישראל, ששם את התחנה אי שם בשדות הרחק מחריש. (אני מאחל לכל מי שעומד מאחורי ההמלצה הזאת שיילך בעצמו 4 ק"מ על שולי אוטוסטרדות, או שייתקע בפקק חצי שעה, כל בוקר בדרך לתחנת הרכבת שהוא מתכנן.)
מאידך זה ייצור בעיות בעתיד, כשיעבור באזור קו רק"ל חדרה-ואדי עארה ולא יהיה לו ממשק עם הרכבת.

יש מחלה ישראלית של הרחקת התחנות ככל האפשר מהערים. ברשל"צ פסלו תוואי מצויין בתחומי העיר כדי ללכוד את המסילה בין מסלולי כביש 431, ראשי הערים בנגב המערבי נלחמו ככל האפשר להוציא את התחנות מהעיירות.

באנגליה זה ההיפך המוחלט. בלונדון (ומשפחתי המורחבת מתגוררת בפרברים) כמעט ואף פעם לא השתמשתי באמצעי משלים מתחנות הרכבת השונות. בפרברים אפילו קווי התחתית בנויים מעל לפני השטח ויש לרבים מהם היסטוריה של קווי רכבת ארצית שעברו לתחתית. מחוץ ללונדון אודה שלעיתים היה צורך בתחבורה משלימה, אבל תחנה כמו ברייטון נמצאת 5 דקות הליכה ממרכז העיר ותחנת Portslade היתה ממש בקצה הרחוב של דירת הנופש שהיינו שוכרים אפילו אם כדי להגיע לקרובים בפרבר ליד היה צריך לעשות 5-10 דקות באוטובוס. ככלל המלכודת של הנהג הבריטי שרוצה לעשות חנה וסע לרכבת היא שהרכבת נמצאת ממש בלב הערים ולכן החנייה שם יקרה. מבחינת הנוסע לעומת זאת - התחנה נמצאת ממש בלב היעד או בשולי המרכז של היעד (דמיינו את האיילון קילומטר אחד מערבה...) כך שהאטרקציות המרכזיות של העיר בדרך כלל נגישות ברגל מהרכבת.

המצב באנגליה דומה למצבים שראיתי בכל רחבי אירופה. הרכבת תמיד מרכזית ככל האפשר.

בישראל אוהבים לעשות דווקא, רכבות בשולי הערים, רק"ל במקום מטרו, תח"צ שלא פועלת ביום שהציבור חופשי.
 
נערך לאחרונה ב:
יש מחלה ישראלית של הרחקת בתחנות ככל האפשר מהערים. ברשל"צ פסלו תוואי מצויין בתחומי העיר כדי ללכוד את המסילה בין מסלולי כביש 431, ראשי הערים בנגב המערבי נלחמו ככל האפשר להוציא את התחנות מהעיירות.

באנגליה זה ההיפך המוחלט. בלונדון (ומשפחתי המורחבת מתגוררת בפרברים) כמעט ואף פעם לא השתמשתי באמצעי משלים מתחנות הרכבת השונות. בפרברים אפילו קווי התחתית בנויים מעל לפני השטח ויש לרבים מהם היסטוריה של קווי רכבת ארצית שעברו לתחתית. מחוץ ללונדון אודה שלעיתים היה צורך בתחבורה משלימה, אבל תחנה כמו ברייטון נמצאת 5 דקות הליכה ממרכז העיר ותחנת Portslade היתה ממש בקצה הרחוב של דירת הנופש שהיינו שוכרים אפילו אם כדי להגיע לקרובים בפרבר ליד היה צריך לעשות 5-10 דקות באוטובוס. ככלל המלכודת של הנהג הבריטי שרוצה לעשות חנה וסע לרכבת היא שהרכבת נמצאת ממש בלב הערים ולכן החנייה שם יקרה. מבחינת הנוסע לעומת זאת - התחנה נמצאת ממש בלב היעד או בשולי המרכז של היעד (דמיינו את האיילון קילומטר אחד מערבה...) כך שהאטרקציות המרכזיות של העיר בדרך כלל נגישות ברגל מהרכבת.

המצב באנגליה דומה למצבים שראיתי בכל רחבי אירופה. הרכבת תמיד מרכזית ככל האפשר.

בישראל אוהבים לעשות דווקא, רכבות בשולי הערים, רק"ל במקום מטרו, תח"צ שלא פועלת ביום שהציבור חופשי.
יהודים בכל הדורות היו טובים במסחר ובענייני ממון ,לא בניהול מדינה מסודרת
 
יש מחלה ישראלית של הרחקת התחנות ככל האפשר מהערים. ברשל"צ פסלו תוואי מצויין בתחומי העיר כדי ללכוד את המסילה בין מסלולי כביש 431, ראשי הערים בנגב המערבי נלחמו ככל האפשר להוציא את התחנות מהעיירות.
...
בישראל אוהבים לעשות דווקא, רכבות בשולי הערים, רק"ל במקום מטרו, תח"צ שלא פועלת ביום שהציבור חופשי.

אז זהו שזו לא רק מחלה ישראלית, ויכול להיות יותר גרוע, מה שאומר שיש עוד (הרבה) לאן להידרדר, געיקר עם הנטייה לחקות את מה שנעשה בארה"ב.

אז המקרה הזה כבר כמעט משעשע, חוץ מהרצון למרוט שיערות:

 

Ccyclist

Well-known member
...


אז זהו שזו לא רק מחלה ישראלית, ויכול להיות יותר גרוע, מה שאומר שיש עוד (הרבה) לאן להידרדר, געיקר עם הנטייה לחקות את מה שנעשה בארה"ב.

אז המקרה הזה כבר כמעט משעשע, חוץ מהרצון למרוט שיערות:


לדעדי במקרה הזה במקום להתאבד על תחנת הקצה שבחרו בה ולהכנס לסיכסוך של 20 שנה על פיתוח פרבר חדש - הם יכלו להמשיך את הקו לאוניברסיטת פנסילבניה ולעיר West Chester.

לפי גוגל זהו תוואי מסילתי קיים, כולל מיקומי תחנות. הארכה עד לאזור האוניברסיטה: כ 8 ק"מ, עד ווסטצ'סטר: 15 ק"מ

ההתעקשות ליצור עיירה חדשה בתחומי המועצה הכפרית יצר התנגדות מקומית שלא היתה מגיעה מצד עיירה קיימת או הממשל המקומי של קמפוס האוניברסיטה.

ההתעקשות לסיים את הקו שם במקום בעיירה קיימת יוצרת מצב שהצלחת הארכת הקו תלוייה בהצלחת הפרבר החדש.

הפותוח הבעייתי ב Wawa היה יכול להיות עניין זניח בהשוואה לחיבור פרברי של עיירה קיימת ואוניברסיטה. התחנה היתה יכולה להתבטל עקב עוינות המועצה: או להיות תחנת חנה וסע: מבלי להעיב על החיבור עיירה בת 18,600 תושבים וקמפוס לעיר פילדלפיה.

בישראל מדובר בדרך כלל בחיבור רכבתי חדש לערים ועיירות קיימות.
 
יש מחלה ישראלית של הרחקת התחנות ככל האפשר מהערים. ברשל"צ פסלו תוואי מצויין בתחומי העיר כדי ללכוד את המסילה בין מסלולי כביש 431, ראשי הערים בנגב המערבי נלחמו ככל האפשר להוציא את התחנות מהעיירות.

באנגליה זה ההיפך המוחלט. בלונדון (ומשפחתי המורחבת מתגוררת בפרברים) כמעט ואף פעם לא השתמשתי באמצעי משלים מתחנות הרכבת השונות. בפרברים אפילו קווי התחתית בנויים מעל לפני השטח ויש לרבים מהם היסטוריה של קווי רכבת ארצית שעברו לתחתית. מחוץ ללונדון אודה שלעיתים היה צורך בתחבורה משלימה, אבל תחנה כמו ברייטון נמצאת 5 דקות הליכה ממרכז העיר ותחנת Portslade היתה ממש בקצה הרחוב של דירת הנופש שהיינו שוכרים אפילו אם כדי להגיע לקרובים בפרבר ליד היה צריך לעשות 5-10 דקות באוטובוס. ככלל המלכודת של הנהג הבריטי שרוצה לעשות חנה וסע לרכבת היא שהרכבת נמצאת ממש בלב הערים ולכן החנייה שם יקרה. מבחינת הנוסע לעומת זאת - התחנה נמצאת ממש בלב היעד או בשולי המרכז של היעד (דמיינו את האיילון קילומטר אחד מערבה...) כך שהאטרקציות המרכזיות של העיר בדרך כלל נגישות ברגל מהרכבת.

המצב באנגליה דומה למצבים שראיתי בכל רחבי אירופה. הרכבת תמיד מרכזית ככל האפשר.

בישראל אוהבים לעשות דווקא, רכבות בשולי הערים, רק"ל במקום מטרו, תח"צ שלא פועלת ביום שהציבור חופשי.
דווקא המקרה של חריש מראה שיש מקום לאופטימיות. אם לפני 8 שנים בראשל"צ העירייה והתושבים דחפו להרחיק את הרכבת ככל האפשר, עכשיו בחריש העירייה והתושבים הם אלה שמתעקשים על רכבת צמודה לעיר. ייתכן שנוח להם שהרכבת עדיין תהיה מופרדת בכביש מהיר (ולפי התכנון המקורי בכלל הייתה אמורה לעבור במנהרה), אבל לא מן הנמנע שחל פה גם שינוי תרבותי. ככל שהעומס בכבישים מחמיר ופלחים גדולים יותר באוכלוסייה מבינים את היתרון של הרכבת, כך גם הביקוש לתחנות במיקום שפוי עולה.
 

רגבת

Member
משרד התחבורה מקדם הצעת פשרה לתוואי מסילת מנשה. לפי ההצעה התחנה צפויה להיות קרובה יותר לעיר ולפגוע פחות בטבע, אך המתנגדים טוענים כי היא לא מספקת פתרון תחבורתי ראוי לישובים הערבים באזור

הערבים מתנגדים להפקעת קרקעות אצלם. התוצאה- אין להם תשתיות.
 
הערבים מתנגדים להפקעת קרקעות אצלם. התוצאה- אין להם תשתיות.
יש להם סיבה טובה לכך. הממשל הצבאי של בן גוריון הפקיע את רוב הקרקעות וחנק את היישובים הערביים .אין רזרוות קרקע פנויות.
מי שיכול עובר לערים של הגזע העליון - נוף הגליל,כרמיאל,עפולה,חדרה,חריש,באר שבע,בת ים שלא לדבר על עכו,חיפה,רמלה ,לוד וירושלים
ונאלצים שם להתמודד עם גזענות אלימה ושנאת אדם גלויה ומוצהרת גם של העיריות עצמם
ואגב בניגוד לדעה המקובלת מצוקת הקרקע החמורה הביאה לבנייה לגובה לא אחת ללא תוכנית מיתאר
 
למעלה