חשבונית/תלוש משכורת

yanivme

New member
חשבונית/תלוש משכורת

משכורת חודשית של עובד: 10,000 ש"ח. עלות מעביד: 12,000 ש"ח. העובד הגיע להסכם עם המעביד, כי התמורה תשלום תמורת חשבונית (ולא תלוש משכורת), כאשר הסכום שירשם בחזבונית הוא: עלות המעביד + מע"מ. עדין ישמרו יחסי עובד מעביד. השאלות הן: א. איזה שכר יחושב לצורך פיצויים: 10,000 (כגובה משכורת חודשית) או 12,000 כגובה החשבונית. ב. במקרה של מילואים, (עדין עובדים במסגרת החשבונית) האם העובד צריך לדאוג לכספו מבטוח לאומי בעצמו. או יש לראותו כשכיר, והמעביד משלם לו הסכום, כאילו היה שכיר והוא צריך לדאוג לקבל הכסף מבטוח לאומי?
 

קלוזו

New member
תשובות

אם העובד מוציא חשבונית למעשה אין עוד יחסי עובד מעביד כי אם נותן שירותים שזה העובד לשעבר ומקבל השירות שזה המעביד לשעבר והעובד למעשה עובר להיות קבלן משנה. א. בהנחה שאתה שואל על פיצויים לאחר שהעובד עבר לחשבונית - הוא לא זכאי לפיצוי פיטורין כל שהוא לכן לא חשוב מה השכר, המעביד לשעבר יכול לתת אם הוא טוב לב אבל לא חייב. ב. העובד צריך לדאוג לעצמו. אגב - על פי תחשיב שערך עו"ד אלתר בביטאון רואי החשבון האחרון כדאי לעבור לשיטת החשבונית רק משכר שנתי של 220,000 ש"ח כדאי לעבור לשיטה הזו מתחת העובד רק מפסיד.
 

nirdagan

New member
ייתכן שיש יחסי עובד מעביד

עצם מתן השכר ע"י חשבונית איננו הקריטריון היחיד, ואיננו תנאי מספיק לשלילת יחסי עובד מעביד.
 

קלוזו

New member
זה לא נכון....

זה אולי צורת התחשבנות עבור העובד אבל בבית משפט יבדקו מבחנים נוספים שניקבעו בחוק ובפסיקה כמו האם העובד עובד משתמש בכלים שלו לצורך ביצוע העבודה ( למשל אם דרש את ההוצאות עבור המחשב שהוא עובד איתו אם יש לו), יבדקו האם לצורך עבודתו מקבל העובד הנחיות שוטפות מהמעביד לשעבבר או שיכול לעבוד עצמאית..... בקיצור - החשבונית מעידה על אופי הבסיסי של ההתקשרות שניתן לאפיינה לפי מבחנים נוספים שניקבעו. אבל שוב והכי חשוב - זה לא כדאי לעובד.
 
למעלה