חשיבה חיובית והסוד מה ההבדלים? ועוד שאלה..

asafasaf26

New member
חשיבה חיובית והסוד מה ההבדלים? ועוד שאלה..

אתמול נהייתי מודע לשטיפת מוח שעשיתי לעצמי במשך השנה האחרונה..., כל פעם ששאלו אותי מה הבעיה שלי העיקרית הייתי אומר "אני פוחד להיות מאושר" ולכן אני סובל , ואף אחד גם לא בפורומים של הרפואה ההוליסטית לא אמר לי אז תפסיק לשכנע את עצמך במשפט הזה ותגיד לעצמך "אני נמשך להיות מאושר" "אני מוכן להיות מאושר" וכו(וחבל שבאמת ואף מוזר שאף אחד לא העיר לי על זה. כי המישפטים שאנו מזינים את עצמנו תוצאתם רואים בשטח. אז התחלתי היום להגיד לעצמי: " אני נמשך להיות מאושר" מה דעתכם על המשפט הזה? ההפך מפחד זה אהבה, אבל להגיד: "אני אוהב להיות מאושר" נראה לי עבורי כרגע משפט קצת גדול ומלחיץ אני רוצה משפט הדרגתי לפני האוהב להיות מאושר, איזה משפט הייתם מחליפים ב "אני מפחד להיות מאושר" אשמח להצעות.
 

naty3

New member
ההפך מפחד זה אומץ

לכן המשפט שאני מציעה לך הוא "אני מעיז להיות מאושר" או פשוט "אני מאושר" בתוספת חיוך :). לדעתי "אני נמשך ל..." או "אני מוכן ל..." אלו משפטים שיכולים להיות טובים, אך לא טובים מספיק. במקום להתחיל לתאר מה אתה מרגיש (נמשך, מוכן וכו'...) פשוט תכריז על המצב: "אני מאושר". הכוונה היא שתרגיש שאתה שם במקום שתרגיש שאתה "בדרך" למקום כלשהוא.
 

asafasaf26

New member
כדי להגיע למצב של אושר זה הוא תהליך.

אני חושב שלהגיד משפט כמו אני מאושר זה קצת שקר כי התת מודע והאגו צריכים תהליך הדרגתי ולא בבית אחת להיות מאושר ולהיות כבר שם, אז איזה משפט יהיה טוב להיות במצב של תהליך? כמו המשפט: "אני משתנה". אולי:"אני נמצא בתהליך של להיות מאושר"? אני עדיין חושב שלהגיד אני נמשך להיות מאושר זה דבר טוב להגיד בנוסף למשפט אחר כי כדי להיות מאושר צקיך להמשך לזה, אם פעם פחדתי ונגעלתי מזה עכשיו אני צריך להמשך לזה.
 

Galel

New member
ההפך מפחד הוא חוסר פחד...

לאו דווקא אומץ...:) גלאל
 

naty3

New member
איך זה קשור אלי?../images/Emo12.gif (אני לא מאמנת אישית)

 

scorpion86

New member
נתי נתן רעיון טוב, ואני מוסיף:

חפש את תחושת ההקלה. ניסוח המחשבה לא כזה חשוב כמו ההרגשה שמתלווה אליה. חפש את המחשבה שתעניק לך הקלה. דמיין לעצמך שאתה שט בסירה, ואתה חותר נגד הזרם. אתה מתאצץ, עד שלבסוף אתה מתעייף. אתה אומר, ובצדק, שאתה לא מרוצה. זה לא מתאים לך. ואז אני אומר: הרפה מהמשוטים. תן לסירה לקחת אותך עם הזרם. חפש מחשבה שבה תרגיש הקלה, בה תרגיש שאתה מרפה. הנה רעיונות: אני לא באמת צריך להיות מאושר אני נותן לעצמי זמן, סבלנות ואמון, כדי לאפשר לעצמי להיות מאושר בדרך שלי אני בטוח באלוהים/היקום/הנשמה שיאפשרו לי לחוות אושר אושר הוא המצב הטבעי שלי (להתאמץ להיות מאושר זה כמו שכלב יתאמץ לנבוח. זה אבסורד. אני רק צריך לחפש מה חוסם אותי מלהיות שמח ולשחרר) אני לא צריך לעשות כלום כדי להיות מאושר אני מאושר- ואני עושה דברים *כי* אני מאושר, בניגוד לפרדיגמה הקודמת שבה עשיתי דברים *שיגרמו* לי להיות מאושר
 

ע ו פ ר ה

New member
בוקר טוב אסף

קיבלת פה תשובות מאוד יפות. אני חושבת שההפך מפחד היא אהבה, למרות שגם אומץ יכול לעמוד במקום הזה. שים לב לאיזו תוצאה אתה רוצה להגיע ואיזה משפט היית אומר לתוצאה. כשאתה משנן משפט של תהליך אתה נשאר בתהליך. ואולי המשפט: "אני בוחר להיות מאושר" ידבר אליך. ובדרך אפשר לעשות תהליכים להבנת הפחדים ולשחרורם. מאחלת לך שנה מאושרת שנה משוחררת הרבה בריאות ושמחה. באהבה עופרה
 

asafasaf26

New member
מה עם משפט:"אני נמצא בתהליך של להיות מאושר"?

נראה לי גם משפט טוב.
 

ע ו פ ר ה

New member
הוא משפט מצויין לזמן של תהליך

תוסיף לו משפטים של המצב אליו אתה רוצה להגיע. כלומר תשתמש בו אבל לא לבד, כי הוא מדבר על הדרך ולא על התוצאה. באהבה עופרה
 

Galel

New member
מה עם?

אני מאושר... משפט פשוט, ברור, משמח, ומאוד אפשרי ולא מלחיץ.. להזכירך כלל מפתח - אל תתמקד בתהליך - אלא בתוצאה :) אתה לא חייב להפוך את כל עולמך בשביל זה...וזה לא תהליך כואב ומורכב... "אני מאושר" - תופס כל פעם... בהצלחה, ותעדכן איך הולך... גלאל.
 

asafasaf26

New member
אבל..

אם בתת המודע אני פוחד להיות מאושר אז לא צריך משפט שיחליף את הפחד למשל: אני אוהב להיות מאושר? כי זה שאני אומר אני מאושר ייגרום לפחד לצאת החוצה.
 
קצת קשה לי להבין איך אפשר לפחד להיות מאושר

אושר היא הגדרה של טוב וחיובי מבחינתך, לאן שאתה שואף ורוצה להגיע, זהו מצב של שמחה... איך אפשר לפחד מזה? זה נשמע כאילו מנגנון להרס עצמי. פחד הוא דבר שלילי שעוצר את הבן אדם מלהתפתח, מחשבה שאתה פוחד להיות מאושר היא איומה והיא בעצמה תוודא שלא תוכל להפוך להיות מאושר. פעם גם אני חשבתי שאני "אף פעם לא יהיה מאושר"(שזה קרוב אבל עדיין לא אותו הדבר), באמת הרגשתי את זה בתוכי ששום דבר לא יספק אותי, לא ירצה אותי, לא משנה מה יהיה לי - לא יהיה לי טוב הכל מיותר וחסר חשיבות. אלה מחשבות הרסניות שגורמות לוותר, לאבד תקווה, שאיפה ואת שמחת החיים. שהמחשבות האלה עולות בי שוב (וזה קורה הרבה) אני זורק אותם לאשפה ומסרב להשקיע בהן זמן. ברגע שאני חושב כאלה מחשבות איך באמת אני אהיה מאושר?
 

asafasaf26

New member
כל אדם שסובל,בתת מודע הוא פוחד להיות מאושר

אני עברתי תהליך שכל מה שהיה בתת מודע נהייתי מודע. תמיד רציתי ובכיתי שאני רוצה להיות מאושר,לפני כמה ימים הבנתי שאני פוחד להיות מאושר לכן אני לא מאושר. אם אדם בתת מודע רוצה להיות מאושר הוא יהיה מאושר ם הוא פוחד אז הבוא לא יהיה.
 
זה עדיין לא מצליח להתחבר אצלי

איך אפשר לפחד מאושר... ולכן אני חשוב שאין לי מה לתרום כאן בהמשך הדיון לינק שתמיד מצליח לעודד אותי:)
 

asafasaf26

New member
בצורה כזו:

קודם כל אני מאמין שכדי לדעת ממה אתה סובל בכל דבר בחייין רק אתה יודע, אחרים יכולים לבוא להגיד לך לפעמים זה יהיה הננכון ולפעמים לא אבל הדרך הטובה ביותר היא לעזור לאדם לדעת בעצמו מה הסיבות שהוא סובל מ א.ב.ג. והכוונה היא לעזור למטופל להתחבר לאט לאט לנשמה, זה נשמה גדול? אבל ממש לא, בוא אני אסביר בדרך פשוטה: -יש אותנו בני האדם יש לנו מחשבות אמונות פנטזיות לגבי כל מיני דברים פחדים חרדות קנאה תעווה תענוגות רצונות דחפים כל מיני מחשדבות ועוד ועוד. -יש את הנשמה שהיא החלק הגבוהה שלנו שהיא אנחנו אבל בצורה נקיה מאוזנת בוגרת יציבה אחראית אסרטיבית אוהבת חומלת אמיתית שלווה הרמונית בוגרת שמחה וכל מטרה היא להיות באהבה בקבלה ובאיזון עם עצמה ועם הסביבה. התהליך שהרבה אנשים עוברים וגם אני עובר נקרא תהליך "חיבור לנשמה\לעצמי הגבוהה", חיבור שכזה מביא אותך למצב שאתה לבד מבין על עצמך דברים ודרך כך גם מרפא את עצמך ומביא את עצמך מעלה מעלה לכיוון החיבור עם הנשמה כדי שיהיו לך חיים נפלאים מאוזנים אוהבים יציבים בוגרים כייפים שלווים ועוד, לא צריך להגיד לך תגיד את זה תעשה את זה תאמר את זה ותלך לשם אלא שאתה תתחבר לאט לאט לנשמה שלך ודרך כך תגיע לאיזון המלא שיביא לך: זוגיות הרמונית אוהבת אמיתית חיבור של נשמות תאומות. עבודה שתרגיש טוב בא ,שאתה מתמלא ומרגיש שאתה דרך העבודה מתפתח צומי גדל פורח תורם נתרם ומסופק. אלו בינתיים שני הדברים שאני רואה שהם הדבר הבסיסי החשוב,וכדי להגיע לזה על כל אדם ללמוד לאהוב ולקבל ולהעריך את עצמו. ושוב אני מאמין שהדבר הזו לחיים מאושרים היא החיבור לנשמה, איך מתבצע דבר שכזה? יש כל מיני שיטות , שיטה שלי אישית מאוד עזרה להתחבר לעצמי ולהבין את עצמי היא הומאופטיה, היום אני מבין למה חיי נראים כמו שהם, ואני בדרך ובאמונה שאני ממשיך מעלה לכיוון איזון והאמונה הזו עוזרת כי אני יודע שאני אצא מהמקום שאני היום נמצא והגיע למצב של אהבה קבלה הערכה עצמי כי זה הבסיס לכל בן אנוש כדי לחיות בשלום ובאהבה ובהרמוניה עם עצמו ועם סביבתו.
 
למעלה