טוב, זה נראה לי

Jack Cole

New member
טוב, זה נראה לי

הגיוני שנדבר כאן על השותפות העתידית בין נאט"ו לישראל. או שאולי לא?
 

Ruki V verh

New member
אופטימיות

זאת אופטימיות מעוררת ההרעצה לא יקרה בתקופה שלנו
 

a e q u i t a s

New member
אממממממממ

אני חושב ששותפות עם נאטו, הוא בעצם העלאת הסטטוס הוא מאוד חשוב, בעיקר בראיה אסטרטגית ארוכת טווח. אז נכון שלמלחמה הנוכחית בטרור הוא לא יעזור, והוא גם לא ימזער את הסיכונים הביטחוניים שבאים מסוריה או פקיסטן, אך ללא ספק הוא ישתדרג את רמת הרתעה. אני חושב, ששידרוג חברות בנאטו, הרבה יותר יעיל, רצוי ומועיל מאשר חברות מלאה באיחוד האירופי.
 
יש לי שאלה ?

מה זה בדיוק אומר "שותפות" ? חברות בברית היא הכנסת המדינה למעגל של בריתות הגנה , אז במה חברות מתבטאת ?
 

a e q u i t a s

New member
לא חברות אלא מעמד של שותף זוטר

לא חברות עומד כרגע על הפרק, אלא מעמד של שותף זוטר, ואני אסביר מה כוונתי. כיום הסטטוס של מדינת ישראל בפורום נאטו הוא במעמד של משקיף בלבד, זאת אומרת נטול השפעה וכן הוא לא חבר בברית נאטו, בשידרוג היחסים מדינת ישראל תהפוך להיות שותפה זוטרה, עדיין לא חברה מלאה בברית הצפון אטלנטית, אך אכן תהיה מוערבת בתרגילים, שיתוף מידע מודיעני וכו'. אני מעריך שנאטו רוצה לצרף את ישראל במעמד של חברה מלאה, אך הסכסוך הישראלי-ערבי הוא בעיקר המכשול העיקרי. אני מאמין שברגע שהסכסוך יפתר בהסכמה כלשהי, אזי ישראל תשדרג בשנית את מעמדה ותהפוך לחברה מלאה בברית.
 
תודה אכן השכלתי מעט

.... דרך אגב לא טענתי שחברות עומדת על הפרק. ושוב דרך אגב מה ההבדל בין מעשי העבר (כלומר תרגילים אוויריים עם צבאות כמו בריטניה וגרמניה וכו' ) למעשי השדרוג שאותן ציינת ? כל זה לא היה עד עכשיו ?
 

a e q u i t a s

New member
למיטב ידעתי

למיטב ידעתי, תרגילים משותפים נעשו על בסיס קבוע בין המדינות טורקיה, ארה"ב וישראל. אף אחת מהם להוציא את ארה"ב לא חברה בנאט"ו. אבל בקטע הזה, יכול להיות שאני טועה.
 

zooey

New member
אתה צודק לחלוטין ולכן אני לא רואה

ישראל חלק מברית נאטו אי פעם. חברות מלאה בברית אומרת שהתקפה על אחת ממדינות הברית משמעה התקפה על כל מדינות הברית. למה שהאירופאים ירצו לערוב לישראל? גם ארצות הברית לא מעונינת. הדבר היחיד שיכול להיות הוא שיתוף פעולה בדרג גבוהה יותר - שיתוף מודיעין, תמרונים משותפים, היתרים למכירת נשק. מעבר לזה אני לא רואה פה תועלת גדולה במיוחד לישראל.
 
האם השדרוג הזה יכול ליצור תלות?

אני מתכוון למשהו בסגנון יחסי ישראל-ארה"ב, זה יכול לקרות?
 
למעלה