טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
זה כבר באמת יותר ברור. מי שצריך

אל תתעצבן !
כנראה שלא הובנתי נכון: אם זמן היציאה ה"מוגדר" שלה יהיה רבע שעה אחרי כניסת הרכבת, הגמישות היא שהאוטובוס יוכל לצאת לפני אם כל הנוסעים הגיעו, לא גמישות לאחר עוד אחרי רבע השעה שגם ככה הוגדרה. הלו"ז יוגדר מחדש כך שאם אותו אוטובוס שבהגדרה החדשה יצא רבע שעה אחרי כניסת רכבת (ולא 5 דקות) לא יספיק להגיע לרכבת הבאה - אזי הוא לא יהיה זה שיגיע אליה אלא אוטובוס אחר.
זה כבר באמת יותר ברור. מי שצריך
לתת את הפיתרון זה משרד התחבורה הוא נותן רשיונות הפעלה לקווים וקובע את לוחות הזמנים, הוא גם יצתרך לסבסד את הקוים......
 

idos2

New member
אבל למה כל הנוסעים צריכים לסבול

זה לא הרבע שעה אלא העיקרון!
אני רואה אדם מבוגר כל יום יורד מהרכבת של 13:30 ברחובות (שמגיעה מת"א) מדדה בשיא המהירות שלו לכיוון האוטובוס, ואנו מנסים לעכב את נהג האוטובוס (שכבר מכיר את הזקן) בכל מיני אמתלות וזה ממש מעצבן. לוקח לדבוקה של 50-100 נוסעים לצאת מתחנת רכבת לפחות 5-8 דקות בהתחשב בעובדה שהמעליות בתחנות הרכבת מאוד איטיות, ובעובדה שכל הנוסעים צריכים להעביר את הכרטיסים שלהם במכונות הכירטוס האוטומטיות. אני מקווה שאתה גם לוקח בחשבון את אותם מסכנים שהמכונה משום מה החליטה לא להעביר אותם היום והם צריכים לפנות לדייל שיעביר אותם (לא לפני תחקיר קטן...). אני לא אומר לך את זה סתם, ואני לא אומר לך את זה מנסיון של נוסע קבוע שמכיר 2-3 תחנות בצורה חפיפניקית (רק בשעות הנסיעה הקבועות שלו), אלא מכיון שאני עובד יום יום ברכבות ובתחנות ואני מכיר את הבעיה ממספר תחנות. זאת הסיבה שאני מרשה לעצמי להסיק מסקנות. סיבה נוספת היא שעדיף שתוגדר לנהג האוטובוס שעת יציאה "גמישה" שהיא רבע שעה לאחר שעת כניסת הרכבת לתחנה אלא אם כן כל הנוסעים כבר עלו והוא עוד המתין מספר דקות לוודא את זה. הרי גם ככה הרכבת אף לא לא מקדימה אלא(לצערינו) אפילו מאחרת במספר דקות.
אבל למה כל הנוסעים צריכים לסבול
בגלל נוסע 1 מבוגר או דודה אחת עם מזוודות? שימתינו עד האוטובוס הבא, לא יקרה להם כלום. בתחנת נתניה למשל יש אוטובוס כל 20 דקות שמתואם עם 2 הרכבות שנכנסות באותו זמן פלוס מינוס (אחת מצפון ואחת מדרום), דוגמא: הרכבת לכיוון צפון נכנסת בXX:31, הרכבת לכיוון דרום נכנסת ב XX:36 והאוטובוס יוצא ב XX:41. לפי מה שאתה מציע האוטובוס יצא רק ב XX:51, כלומר נוסעי הרכבת שבאו מתל אביב (נסעו 20 דקות סה"כ), ייאלצו להמתין עוד 20 דקות עד שהאוטובוס יצא, תוסיף עוד כ10 דקות נסיעה עד לתחנה מרכזית - כבר יותר מהיר לקחת אוטובוס מתל אביב לנתניה... בנוסף, הרי בXX:51 כבר נכנסת רכבת נוספת לתחנה, והנוסעים שיראו את האוטובוס "מחכה" להם (הם לא יודעים שהוא בכלל מהרכבת הקודמת) ירוצו אליו ומה אז? הנהג יברח להם בפרצוף? איזה מן צורה יש לזה?
 

hck

New member
מה לא ברור ??

אבל למה כל הנוסעים צריכים לסבול
בגלל נוסע 1 מבוגר או דודה אחת עם מזוודות? שימתינו עד האוטובוס הבא, לא יקרה להם כלום. בתחנת נתניה למשל יש אוטובוס כל 20 דקות שמתואם עם 2 הרכבות שנכנסות באותו זמן פלוס מינוס (אחת מצפון ואחת מדרום), דוגמא: הרכבת לכיוון צפון נכנסת בXX:31, הרכבת לכיוון דרום נכנסת ב XX:36 והאוטובוס יוצא ב XX:41. לפי מה שאתה מציע האוטובוס יצא רק ב XX:51, כלומר נוסעי הרכבת שבאו מתל אביב (נסעו 20 דקות סה"כ), ייאלצו להמתין עוד 20 דקות עד שהאוטובוס יצא, תוסיף עוד כ10 דקות נסיעה עד לתחנה מרכזית - כבר יותר מהיר לקחת אוטובוס מתל אביב לנתניה... בנוסף, הרי בXX:51 כבר נכנסת רכבת נוספת לתחנה, והנוסעים שיראו את האוטובוס "מחכה" להם (הם לא יודעים שהוא בכלל מהרכבת הקודמת) ירוצו אליו ומה אז? הנהג יברח להם בפרצוף? איזה מן צורה יש לזה?
מה לא ברור ??
הרי זה ברור (לי לפחות...) שהרעיון שהצעתי לא תופס בכלל מתי שיש אוטובוס בתדירות גבוהה. אתה באמת חושב שהתכוונתי שכאשר יש אוטובוס כל 20 דקות אז האוטובוס הקודם יחכה רבע שעה שזה בעצם 5 דקות לפני היציאה של האוטובוס הבא?? אולי תנסו לרדת לסוף דעתו של מי שכותב הודעה לפני שאתם לוחצים על כפתור התגובה?
 

OMER G17

New member
תכתוב מכתב ותנסה גם להתקשר...

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
תכתוב מכתב ותנסה גם להתקשר...
כמה שיותר יותר טוב לדעתי!
 

אורי404

New member
פניתי למחלקת הפניות של רכבת ישראל.

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
פניתי למחלקת הפניות של רכבת ישראל.
התקשרתי אליהם והסברתי לנציגה, אשר ענתה לי את הבעיות שכתבתי פה בשרשור למעלה: בעית שירות האוטובוסים וביקוש לרכבות מאוחרות יותר. הנציגה אמרה לי לשלוח להם פקס מסודר או דואר אלקטרוני עם בקשותיי. הרגע שלחתי אליהם דואר אלקטרוני כקובץ WORD, כדי שלא יגיע אליהם כתב ג'יבריש. להלן מכתבי: עבור: רכבת ישראל. הנידון: שירות הרכבות בתחנת נורדאו כפר סבא/הוד השרון. שלום רב. הנני נוסע, אשר נוסע לעתים בקווי הרכבת השונים בכלל ובקו של כפר סבא/הוד השרון בפרט. הרכבת האחרונה לתחנת נורדאו, אשר אמורה לצאת מת"א בסביבות 21:30 ולהגיע לתחנת נורדאו בשעה 22:00 מאחרת לעתים קרובות באיחורים של עשר דקות ויותר. כתוצאה מכך, האוטובוסים, אשר אמורים לאסוף מתחנת הרכבת בשעה 22:05, ושאר אמורים להוות שירות עבור נוסעי הרכבת לא ממתינים לרככבת ונוסעים ריקים. כתוצאה מכך, הנוסעים נאלצים לנסוע בשירות מוניות יקר יותר או לנסוע בטרמפים. בקשתי היא לשנות את זמן יציאת האוטובוסים מהתחנה לשעה 22:15, כי זהו הזמן בו לרב מגיעה הרכבת לתחנה. כמו כן, הרכבת האחרונה שמגיעה לתחנה היא רכבת מלאה. בקשתי היא שתוסיפו רכבת נוספת מאוחרת יותר, ואולי אף רכבות נוספות. לעניות דעתי, גם ברכבות המאוחרות יותר יהיה ביקוש, אשר יצדיק את הפעלתן וזה יהווה שיפור עבור נוסעי הרכבת. בתודה מראש, אורי. למרות שלא פעם ולא פעמים כתבו לי בפורום שאני צריך לפנות למשרד התחבורה לנציב תלונות הציבור, העדפתי לא לעשות את זה. זה למרות שאגד לא חזרו אליי לאחר שני המכתבים שכתבתי אליהם. העדפתי לפנות לרכבת ישראל ואני מקווה שתיפתר הבעיה. במקרה ואני אראה, כי הבעיה ממשיכה, יהיה עליי לשקול לפנות לנציב תלונות של משרד התחבורה, שזו, כאמור, אפשרות, שאנני מתלהב ממנה.
 

OMER G17

New member
כל הכבוד...תמשיך להתלונן עד שזה

פניתי למחלקת הפניות של רכבת ישראל.
התקשרתי אליהם והסברתי לנציגה, אשר ענתה לי את הבעיות שכתבתי פה בשרשור למעלה: בעית שירות האוטובוסים וביקוש לרכבות מאוחרות יותר. הנציגה אמרה לי לשלוח להם פקס מסודר או דואר אלקטרוני עם בקשותיי. הרגע שלחתי אליהם דואר אלקטרוני כקובץ WORD, כדי שלא יגיע אליהם כתב ג'יבריש. להלן מכתבי: עבור: רכבת ישראל. הנידון: שירות הרכבות בתחנת נורדאו כפר סבא/הוד השרון. שלום רב. הנני נוסע, אשר נוסע לעתים בקווי הרכבת השונים בכלל ובקו של כפר סבא/הוד השרון בפרט. הרכבת האחרונה לתחנת נורדאו, אשר אמורה לצאת מת"א בסביבות 21:30 ולהגיע לתחנת נורדאו בשעה 22:00 מאחרת לעתים קרובות באיחורים של עשר דקות ויותר. כתוצאה מכך, האוטובוסים, אשר אמורים לאסוף מתחנת הרכבת בשעה 22:05, ושאר אמורים להוות שירות עבור נוסעי הרכבת לא ממתינים לרככבת ונוסעים ריקים. כתוצאה מכך, הנוסעים נאלצים לנסוע בשירות מוניות יקר יותר או לנסוע בטרמפים. בקשתי היא לשנות את זמן יציאת האוטובוסים מהתחנה לשעה 22:15, כי זהו הזמן בו לרב מגיעה הרכבת לתחנה. כמו כן, הרכבת האחרונה שמגיעה לתחנה היא רכבת מלאה. בקשתי היא שתוסיפו רכבת נוספת מאוחרת יותר, ואולי אף רכבות נוספות. לעניות דעתי, גם ברכבות המאוחרות יותר יהיה ביקוש, אשר יצדיק את הפעלתן וזה יהווה שיפור עבור נוסעי הרכבת. בתודה מראש, אורי. למרות שלא פעם ולא פעמים כתבו לי בפורום שאני צריך לפנות למשרד התחבורה לנציב תלונות הציבור, העדפתי לא לעשות את זה. זה למרות שאגד לא חזרו אליי לאחר שני המכתבים שכתבתי אליהם. העדפתי לפנות לרכבת ישראל ואני מקווה שתיפתר הבעיה. במקרה ואני אראה, כי הבעיה ממשיכה, יהיה עליי לשקול לפנות לנציב תלונות של משרד התחבורה, שזו, כאמור, אפשרות, שאנני מתלהב ממנה.
כל הכבוד...תמשיך להתלונן עד שזה
יטופל
 

אורי404

New member
תודה, עומר. אם וכאשר אקבל תגובה

כל הכבוד...תמשיך להתלונן עד שזה
יטופל
תודה, עומר. אם וכאשר אקבל תגובה
מרכבת ישראל או אם אגד יעשו הפתעה ופתאום ישלחו לי מכתב תגובה, אני אעדכן את הפורום.
 

mucool2

New member
גם קצת רעש תקשורתי לא יכול להזיק..

תודה, עומר. אם וכאשר אקבל תגובה
מרכבת ישראל או אם אגד יעשו הפתעה ופתאום ישלחו לי מכתב תגובה, אני אעדכן את הפורום.
גם קצת רעש תקשורתי לא יכול להזיק..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה