טיפול בשיטת Myofascial Release Techniques

nathan2489

New member
טיפול בשיטת Myofascial Release Techniques

האם יש באזור חיפה מטפל בעל נסיון בשיטת Myofascial Release Techniques. כוונתי למטפל שלמד קורס רציני ובעל נסיון והצלחות בתחום זה. תודה למסייע.
 

ub8

New member
Myofascial Release Techniques

למה אתה מתעניין דווקא בשיטה זו ? אני שואל כי לפעמים קיים חוסר בהירות לגבי שיטות הטיפול ומידע שמקורו בשמועות שאינן מדוייקות. פעם התקשר אלי מישהו שביקש להגיע לעיסוי רקמות עמוק. הוא קרא על זה בספר והחליט שזה מה שמתאים לבעיה שלו. אני למדתי עיסוי רפואי וניסיתי להסביר לו את הטעות שלו. הוא התעקש שזה מה שהוא צריך והוא לא הבין שהמידע שיש בידו הוא שגוי. בגלל זה אני שואל, למה דווקא myofascial release ?
 

nathan2489

New member
פשוט זה עוזר

התנסיתי בסוג זה של טיפול בעבר ונוכחתי שלגבי הוא מאד יעיל.
 

ub8

New member
חפש בגוגל myofascial release

ותמצא מטפלים. למיטב ידיעתי, רובם הם מטפלים בעיסוי רפואי שעברו השתלמות קצרה ולמדו את השיטה כטכניקת טיפול נוספת. חלק מן הטכניקות ב myofascial release הן לא שונות מהטכניקות של עיסוי רפואי או רקמות עמוק. חפש מידע גם על רולפינג. יתכן שגם זה יעניין אותך.
 

0 אור 0

New member
אני לא בטוחה מאה אחוז

אבל נדמה לי שבעיסוי אינטגרטיבי מתבססים על השיטה
 
אם לא היה פה 2 בלילה

הייתי כותב לכם הרבה... אבל כן 2 בלילה אז אני אקצר ואהיה קצת בוטה לצערי. כל השיטות למניהן ש"משלבות" myofascial release בתוכן, כגון החארטה הזה שקוראים לו "עיסוי אינטגרטיבי" ושילובים למניהם בעיסוי רפואי זה בולשיט אחד גדול. בשביל לדעת לטפל ברקמת הפאסיה כמו שצריך צריך בראש ובראשונה להכיר אותה באופן עמוק וזה לא דבר שלומדים כחלק מקורס אחר... זה עניין שיש להכביד בו ראש וללמוד אותו כמו שצריך! ממליץ לכולם לראות את הוידאואים של ארט ריגס ושל טום מאיירס שנותנים אחלה של מבוא רק כדי להבין כמה אנחנו לא יודעים וכמה יש לנו עוד ללמוד.... הודיאואים האלה הם הרבה יותר ממה שלומדים בכל הקורסים המשלבים טיפול בפאסיה , וגם הם מהווים רק מבוא... בקיצור - צאו מהקטע של שיטת השקשוקה. רוצים להיות רולפרים? רוצים להיות מטפלים בmyofascial release? לכו ללמוד כמו שצריך בחו"ל ותכינו כמה עשרות אלפים טובים אם לא מאות לצורך העניין.... אין לכם את הזמן, היכלות והכסף כדי ללמוד? תשלחו את מר בחור לאחד ממעט הרולפרים שיש לנו בארץ ותודו (כמוני) שפשוט קטונתם... סליחה אם הייתי קצת חריף אני פשוט מאוד עייף וחסר סבלנות היום, וזה גם ממש לא אישי לגבי מי שהגיב לפוסט של נתן אלא יותר בכלליות לגבי מטפלים אחרים שמעצבנים אותי....
 

0 אור 0

New member
אם לא היית רחוק בתאילנד

הייתי מציעה לך לקפוץ אלי לאיזה טיפול רפלקסולוגיה מרגיע וקצת אנרגיות חיוביות, לילה טוב
 

0 אור 0

New member
וכשתקום

אני רוצה חוות דעת מקיפה על עיסוי אינטגרטיבי זה קצת דחוף, כי אני בדיוק שוקלת אם מתאים לי ללמוד את זה (החלטה קריטית כי אני לומדת בד"כ רק נושא אחד בשנה)
 

ub8

New member
גם זו דרך להוציא עצבים

מה עשו לך שם שכל כך מכעיס אותך ? אם יש לך עוד מידע וקישורים, אתה מוזמן להעלות כאן אותם כאן לטובת כולם. רק בלי עצבים :)
 
יקיריי

לא עשו לי כלום בתאילנד
דווקא טוב ורגוע פה... מה שעיצבן אותי זה הנושא של השרשור והתגובות כי זה הזכיר לי כל מיני חאפרים שהכרתי בארץ וחאפריות זה משהו שמביא לי ת'עצבים
לאור - אני לא מכיר מספיק לעומק את שיטת העיסוי האינטגרטיבי אבל עליי היא עשתה רושם כבר ממזמן כ"עוד" שיטה שהמציאו לה שם מפוצץ והיא בעצם שילוב של עקרונות מנחים מכמה שיטות אחרות שתפרו בשיטת השקשוקה ל"שיטה" בפני עצמה והמציאו לה שם. בתאכלס רולפינג זה עיסוי אינטגרטיבי. אלכסנדר זה עיסוי אינטגרטיבי. עיסוי שמתיימר ליצור אינטגרציה במבנה הוא עיסוי אינטגרטיבי. הסיבה שאני מזלזל ב"עיסוי אינטגרטיבי" כשיטה היא שלעניות דעתי כדי להכנס לאינטגרציה מבנית כלשהי צריך להבין את המבנה באופן עמוק ולהיות בעל נסיון קודם במגע וגם בתנועה שלא מסתכם בקורס עיסוי שבדי... הכרתי בחיי 3 מטפלים שלמדו "עיסוי אינטגרטיבי" בלבד קורס של שנה ושל שנתיים ועם כל הכבוד לאישיות הנפלאה שלהם (דווקא אנשים שאני מאוד אוהב) - אין להם שמץ של מושג על מה הם מדברים ולא הייתי נותן להם לגעת בי מעבר לעיסוי נעים ומפנק... שילמדו קודם את האנטומיה ברמה מושלמת (או אפילו סבירה תור התחלה) ואח"כ שיתיימרו לייצר שינוי מבני יעיל בגוף של מישהו... אני חוזר וממליץ לכל מי שמתעניין במבנה לקרוא ולצפות בחומרים של art riggs ושל tom myers שהם שני רולפרים מתקדמים שנותנים הרצאות מעולות בתחום. לאחר עשרות ואולי אפילו מאות של שעות צפייה וקריאה הבנתי כמה שאני לא מבין וכמה ברצינות צריך ללמוד את התחום כדי באמת לטפל בו... מה שכן, למדתי המון דברים יעילים על הדרך
 

nathan2489

New member
עוד על myofascial release

מהנסיון שלי כמטופל בטכניקה של myofascial release , אני סבור שנחום צודק (למרות הסגנון הבוטה). מדובר בטיפול רב עוצמה שעלול גם לגרום לנזק ממשי אם לא שולטים בנושאים שונים של גוף האדם. קורס קצר אינו יכול להכשיר מטפלים מיומנים בשיטה זאת. אני מבין שבארץ קשה למצוא מטפל/ת מיומן בשיטה זאת. נ.ב. תודה לכל המגיבים.
 

ub8

New member
הידע הוא ללא ספק חשוב

אבל חשוב לא פחות לזכור כי לידע אין מונופול על ההצלחה. אחת משיטות הטיפול המוצלחות בעיני לבעיות אורטופדיות היא טווינא. למרות חשיבות הידע באנטומיה, הרעיון העומד העומד מאחוריה הוא התפיסה של הפילוסופיה הסינית וההסתכלות על מצבי עודף וחוסר. היו לי מטופלים שהגיעו אלי אחרי שהיו אצל מטפלים עם ידע רב משלי, ובכל זאת, אני הצלחתי לסייע להם יותר. למה ? כי מעבר לידע יש את העניין של גישה, כוונה בטיפול ועד פרמטרים שהופכים אותך למטפל איכותי. ידע סביר באנטומיה בהחלט נחוץ, אך הוא לא הפרמטר היחיד ( ואני מחשיב את עצמי כמי שהידע שלו באנטומיה הוא הרבה מעבר לממוצע המטפלים). אני מקבל ללא סייג את ההתסכול על השרלטנות הקיימת בתחום הרפואה המשלימה באופן כללי - גם אותי זה מעצבן. כשאני רואה מישהו שסיים לימודי רפואה סינית וכבר מפרסם באתר שלו "מומחה לרפואה סינית", זה פשוט מטופש וחצוף.
 

0 אור 0

New member
הי נחום

האמת היא שמעבר להצצה בחומרים שלהם לא נכנסתי לדברים (לעומת בן זוגי שמתמחה בעיסוי רפואי והוא אכן חורש אותם כל הזמן ), בעיקר מהסיבה שהשיטה הטיפולית העיקרית שלי היא רפלקסולוגיה + חיזוק בתזונה ובכלים אנרגטיים אחרים, ואצלי העיסוי הוא כלי עזר ולא כלי עיקרי. מצד שני אני בפירוש לא מתיימרת לעסוק בעיסוי רפואי ואף שולחת אנשים לאחרים כשזה הצורך שלהם. העניין הוא שהקשר שלי עם עיסוי אינטגרטיבי הוא דרך טיפול שקיבלתי במסגרת החלפת טיפולים, והיה מאד-מאד אפקטיבי. אני גם יודעת שהנושא נלמד במסגרת של שלוש שנים לימוד - שזה ממש לא חפיף ואפילו מעמיק מאד בהתייחס לקורסים אחרים בעיסוי. יש לי תחושה שההתפסות לקשר בין העיסוי האינטגרטיבי לרולפינג גרם לך לשפוט לא נכון את השיטה, ואולי יש בה יותר ממה שאתה רואה בה ויצא בכעס כזה. בכל שיטה יש המתיימרים לעסוק בה, בלא שבעצם הגיעו לעומקה - בין אם אלו מי שלמדו עיסוי תאלילנדי בסדנת סוף שבוע, עיסוי רפואי בקורס של 4 חודשים, או רפלקסולוגיה בקורס של שנה יחד עם 4 שיטות עיסוי, שיאצו וטוינא. היתכן שהמעסה האינטגרטיבי שפגשת וממנו התרשמת על השיטה היה אחד כזה?
 
ייתכן בהחלט

רק שזה לא מטפל אחד - זה 3 מטפלים... אשמח אם תפני אותי לסילובוס של הקורס התלת שנתי שאת מדברת עליו - אולי אשנה את דעתי? ולאודי : אני אישית חושב (וזה שאני חושב לא אומר שאני ב100% צודק) שבכדי לטפל באופן איכותי לא דרוש ידע עמוק במיוחד באנטומיה אם בכלל דרוש ידע, אבל בכדי לטפל בבעיות מבניות באופן אינטגרטיבי דרוש ידע כמעט מושלם באנטומיה ולא רק באנטומיה... לידע אכן אין מונופול על הצלחה - אבל כשמדובר באינטגרציה מבנית (לוא דווקא על פי משנתה של ד"ר רולף) - הידע חשוב פי כמה וכמה מבכל טיפול אחר בעוד הרגש, החיבור למטופל, ההוליסטיות והחמלה מתגמדים לחלוטין בחשיבותם לעומת חשיבותו של הידע.
 

0 אור 0

New member
אני רק שמעתי מרביד ומעינת ארדיטי

על משך הקורס המדובר, אין לי ממש סילבוס או אפילו את השם של בית הספר .. מניחה שחיפוש בגוגל ו/או פניה ישירה לרביד יוכלו להניב תוצאות מדויקות.
 
היי נחום יש גם קורס בארץ

שלום רב לכל מי שזה מעניין אותו ניתן ללמוד רולפניג גם בארץ אצל אורנה בת דוד. אייל ארליך
 
אני מקווה שאתה שוקל מילים

לפני שאתה כותב אותן בפורום קבל עם ועדה. אני למדתי עיסוי אינטגרטיבי, אני גם מטפלת בעיסוי אינטגרטיבי. זה לא חרטה. ואני גם לא מתחרטת.... תנסה לחוות עיסוי כזה לפני שאתה משמיץ. ואני בטוחה שאתה עייף עכשיו אז אני סולחת לך...
אבי בחט הוא אחד מהרולפרים (הטובים) שיש לנו בארץ תנסה אותו בילוי נעים
 

yoelnd

New member
מטפל

היי יש מטפל טוב במרכז, אם תרצה במסר. אגב, אני לא בטוח אם הוא ממש מקבל לקוחות חדשים מרוב עומס.
 
למעלה