ל
לולולואטאט
Guest
האם ילד שנולד מתרומת ביצית נחשב ליהודי? או שיש בעיה עם זה.
בלי קשר לתשובה לשאלה, בגלל שאת חיה תחת תאוקרטיה, אל תספרי על תרומת הביצית, הילד יגדל כיהודי ואף אחד לא ידע.האם ילד שנולד מתרומת ביצית נחשב ליהודי? או שיש בעיה עם זה.
כעת לתשובה: אם תספרי יש בעיה, מכיוון שלדעת רוב הרבנים הdna של הביצית קובע את יהדותו של הילוד. אם את מחפשת צרות ספרי, אם את רוצה למנוע צרות שמרי את הסוד הזה עד הקבר.האם ילד שנולד מתרומת ביצית נחשב ליהודי? או שיש בעיה עם זה.
או עד בדיקת הDNA...כעת לתשובה: אם תספרי יש בעיה, מכיוון שלדעת רוב הרבנים הdna של הביצית קובע את יהדותו של הילוד. אם את מחפשת צרות ספרי, אם את רוצה למנוע צרות שמרי את הסוד הזה עד הקבר.
אם לא חושדים לא מבקשים בדיקת dna והרבה יותר קל לא להעביר גיור בכלל.או עד בדיקת הDNA...
הרבה יותר קל להעביר אותו גיור כשהוא קטן
ואם כן יחשדו?אם לא חושדים לא מבקשים בדיקת dna והרבה יותר קל לא להעביר גיור בכלל.
אם לא יספקו סיבה לחשד לא יחשדו. הרי בתעודת הלידה תהיה רשומה האם היולדת, לא תורמת הביצית, לכן לא צפוי שיחשדו אם לא יספקו להם סיבות לחשוד.ואם כן יחשדו?
נשמע לך הגיוני לחכות 30 שנה בחששות?
הרי גיור תינוק זה הליך קצרצר.
אולם חשוב לציין: גיורו של הקטן, כל זמן שלא הגיע לגיל בגרות, עדיין אינו מוחלט. שאם הקטן, כשיהיה בן שלוש עשרה, ימחה ויאמר: אינני רוצה להיות יהודי, יפקע ממנו הגיור.
אתה יודע איך יבדקו עוד 20-30 שנה?אם לא יספקו סיבה לחשד לא יחשדו. הרי בתעודת הלידה תהיה רשומה האם היולדת, לא תורמת הביצית, לכן לא צפוי שיחשדו אם לא יספקו להם סיבות לחשוד.
אתה מכיר את תער אוקאם? תמיד מעדיפים את ההסבר הפשוט ביותר ואת השיטה הפשוטה ביותר. לא צפוי שאי פעם יבצעו בדיקות dna לכולם אלא רק למקרים חשודים. אם אין שום דבר מחשיד לא יבצעו את התהליך.אתה יודע איך יבדקו עוד 20-30 שנה?
מי שמתחיל עם קנוניות ו"מסתיר סודות",
מסבך את עצמו.
מה זה חשוד?אתה מכיר את תער אוקאם? תמיד מעדיפים את ההסבר הפשוט ביותר ואת השיטה הפשוטה ביותר. לא צפוי שאי פעם יבצעו בדיקות dna לכולם אלא רק למקרים חשודים. אם אין שום דבר מחשיד לא יבצעו את התהליך.
מאיפה הרבנות תגלה שמימנו לה טיפול הפריה בחו"ל? הרי אף אחד לא יעדכן את הרבנות בכך אם היא לא תעשה זאת. גם אם היא נכנסה להיריון מעל גיל 40, אין בכך עילה לדרוש מבנה או בתה בדיקת dna. בזמננו מדובר בתופעה נפוצה והיא רק הופכת לנפוצה יותר, ככל שתופעה נפוצה יותר היא מחשידה פחות. גם על בעיות פוריות היא לא חייבת לספר, הידעת שקיימת זכות חוקית לצנעת הפרט?מה זה חשוד?
למשל מקרה שבו האם הייתה עם בעיות פוריות או מעל גיל 40?
למשל שמימנו לה טיפולי הפרייה בחו"ל?
אתה יודע שמזמינים עדים לרבנות?מאיפה הרבנות תגלה שמימנו לה טיפול הפריה בחו"ל? הרי אף אחד לא יעדכן את הרבנות בכך אם היא לא תעשה זאת. גם אם היא נכנסה להיריון מעל גיל 40, אין בכך עילה לדרוש מבנה או בתה בדיקת dna. בזמננו מדובר בתופעה נפוצה והיא רק הופכת לנפוצה יותר, ככל שתופעה נפוצה יותר היא מחשידה פחות. גם על בעיות פוריות היא לא חייבת לספר, הידעת שקיימת זכות חוקית לצנעת הפרט?
חשוב גם להכין את העדים על מה לא לדבר. חשוב לדעת גם איך לבחור חברים. מלכתחילה, מה שלא מספרים לאף אחד, אף אחד לא יודע. חוץ מבעלה, איש לא אמור לדעת על טיפולי ההפריה, הקושי ללדת ותרומת הביצית ואם הוא לא אידיוט גם הוא ישמור על הסוד עד הקבר.אתה יודע שמזמינים עדים לרבנות?
ומתחילים לשאול אותם כל מני שאלות?
ואם פתאום אחד העדים יפטפט יותר מדי, על זה שהיה קשה ללדת והכל?
זכות לצנעת הפרט זה דבר אחד,
והכנסתה לרשימת ה"ספק יהודים" ולכי לבדיקת DNA כדי להיות בטוחים,
זה דבר אחר.
בשביל שישאלו צריך שיגלו ובשביל שיגלו צריך שיהיה להם תיעוד ובשביל שיהיה להם תיעוד צריך שימסר להם תיעוד ובשביל שימסר להם תיעוד צריך שיהיה מי שימסור להם אותו, אבל אם היא תשמור על הסוד לא יהיה מי שימסור להם תיעוד. האוקראינית תורמת הביצית לא תמסור דבר לרבנות, באותה מידה גם הרופא שולף הביצית וגם בית החולים בו התבצעה השליפה לא יעדכנו את הרבנות, גם הרופא הישראלי שותל הביצית המופרית מזרע בעלה לא יעדכן את הרבנות וגם בית החולים הישראלי לא יעדכן את הרבנות. אם היא לא תספר בעצמה אין שום דרך בעולם בה הרבנות תגלה. גם בעלה לא יספר מכיוון שגם הוא לא מחפש צרות בעבור בנו או בתו.אתה יודע איך יבדקו עוד 20-30 שנה?
מי שמתחיל עם קנוניות ו"מסתיר סודות",
מסבך את עצמו.
וישאלו: הרי כל כך לגייר תינוק, אז למה עשית הכל כדי להתחמק?
ואז זה כבר לא "גיור טכני",
אלא בוגר שמעבירים אותו את התהליך המלא.
היהדות לא נקבעת על-פי מה שמספרים או לא, אלא על-פי מה שאמת או לא.כעת לתשובה: אם תספרי יש בעיה,
כמובן, אך מלכתחילה השאלה שנשאלה כאן היא ביורוקראטית ולא הלכתית.היהדות לא נקבעת על-פי מה שמספרים או לא, אלא על-פי מה שאמת או לא.
מה שאתה מציע אולי יפתור בעיה של ענייני רישום מסוימים, אבל עלול להפוך את דורות ההמשך ללא יהודים בניגוד לרצון השואלת.
על סמך מה החלטת זאת? השאלה הייתה אם הילד יהודי או לא. לא אם מדינת ישראל רואה בו יהודי או לא.כמובן, אך מלכתחילה השאלה שנשאלה כאן היא ביורוקראטית ולא הלכתית.
אמת יש רק אחת. אני לא יודע להגדיר מי אחראי עליה, אבל קטגורית קיימת רק אחת כזאת.ומי בדיוק אחראי על האמת?
זה לא עניין של אמת או לא, אלא של פרשנות הלכתית. כידוע כאשר ויכוח הלכתי מתקיים לשם ה', שתי העמדות 'מתקיימות'. כלומר שתי העמדות לגיטימיות ובלבד שיש להן על מה לסמוך (הלכתית).זה שטוען שהולכים לפי האמא היולדת או זה שטוען שלפי התורמת? זה שמציע גיור לחומרה או זה שמציע לא לגייר בכלל כדי שלא לתייג את הילד כגר? זה שעכשיו הוא רב ראשי או זה שנפטר כבר?
ברור. כך בדיוק בנויה היהדות. זאת הסיבה ש(למשל)לאשכנזי אסור הלכתית לאכול קטניות בפסח בעוד שלמזרחי אין עם זה שום בעיה. זה וזה דברי אלוקים חיים ולאף סברה אין מונופול כמו שהיטבת להגדיר.כשיש יותר מדי דעות, כנראה שלאף אחד אין מונופול על האמת. או על היהדות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.