יום המאה - לוח המאה

shira shira

New member
יום המאה - לוח המאה

בכיתה של בתי (ב) חגגו היום את יום המאה - תרגילים בתחום המאה, משחקים עם לוח המאה, עוגות בצורת מאה וכד'. זאת לכבוד מניית 100 ימי לימודים (כלומר, 99, אבל יום המאה יוצא ביום ראשון וזה פחות נוח...). הפעילויות היו נחמדות ונראה שהילדים נהנו מכך, אבל, יש לי שאלה לגבי לוח המאה: למרות השימוש הרב בו והפוסטרים הרבים שמופיעים בכל כיתה, נראה לי שיש בו חוסר הגיון מסויים - למרות שהמספרים במגמת עלייה, בלוח הם מופיעים בירידה, ספרת העשרות לא אחידה בכל שורה. אפשר לבקש קצת סדר בנושא לוח המאה בבקשה.
 
הנזק של לוח המאה

ברור שילדים נהנים ממסיבה, אפילו אם היא על 100 ימים. ממילא אין לזה משמעות, כי תפיסת הזמן אצל ילדי כיתות א' ואפילו המוכשרים שביניהם אינה בשלה. כל המחקרים מראים שתפיסת הזמן מתגבשת רק סביב גיל 10. כך שלמסיבה הזאת אין שום תרומה מתמטית או מושגית, אלא רק סתם כיף. הנוהג הזה למנות את ימי הלימוד נעים למורות ואינו תורם ממש לתפיסת הכמות. באשר ללוח המאה. כאן הבעיה מסובכת עוד יותר. לא אוכל להסביר הכל במסגרת הנוכחית, אבל אנסה להתריע מהכנסת טעות חשיבה. לוח המאה במקורו נוצר ע"י ארטוסטנס שבדק את המספרים הראשוניים. מישהו חשב שהוא יכול לשמש להוראת הרצף. אותו מישהו טעה והטעה. מבלי להיכנס לפרטים , אני מצטטת קטע מספר לימוד לכיתה ב' שמרביתו בנויה על טעויות מתמטיות וללוח המאה יש תפקיד מרכזי בו. "נעמוד על המספר 87. נדלג 2 שורות ל מ ע ל ה.... כלומר, ח י ס ר נ ו 10 ועוד 10". ממתי עלייה היא חיסור?כמובן שזו טעות!!!!!!!!!!!!!! באותו ספר התלמידים מבזבזים זמן רב על "חקר" הלוח ועל ריבועי מספרים המצויים בלוח והחסרים כל משמעות ומובן. מוטב היה לוותר על כל מסיבת המאה כחלק מאירוע מתמטי. כדאי למצוא מסיבות משמעותיות יותר, כמו יום הפריחה של הכלניות.(בלי לקטוף אותן). מצטערת, אבל מבחינתי לוח המאה פסול מעיקרו ומסיבת המאה נחמדה ככל המסיבות בעולם, אבל אין צורך ליחסה למספר ימי הלימוד. למספר מאה יש ערך בפני עצמו (למשל, מאית שהיא אחוז בהמשך הלימוד).
 
למעלה