יום פנוי במומבאי

צול1

New member
יום פנוי במומבאי

שלום חברים.
יש לי ולבת הזוג שלי יום פנוי במומבאי באמצע אוגוסט. אנחנו נוחתים בשעה שמונה בבוקר בעיר וממריאים ממנה בשתיים בלילה ללה.
שתי שאלות:
1. מה אתם ממליצים לנו לעשות עם המזוודות? איפה ניתן לאכסן אותן למשך היום?
2. חשבנו לקחת נהג במונית ממוזגת שילווה אותנו במהלך היום וייקח אותנו לראות את כל האתרים המפורסמים של מומבאי (לפי מיטב הבנתנו מומבאי היא עיר קשה מאד למי שמטייל פעם ראשונה בהודו וגם הולך להיות שם במילא חם מאד). מה אתם ממליצים, להזמין מראש או ממשרד התיירות של השדה תעופה? כמה דבר כזה אמור לעלות? באיזה מקומות אתם ממליצים לבקר במומבאי? יש לכם רעיונות שהם קצת מחוץ למסלול הקבוע בעיר? מה אתם ממליצים לעשות בשעות הערב של מומבאי? באיזה איזור אתם ממליצים לאכול? וכו'.
 

kogawa

New member
ממש לא מספיק לעיר סיור במומבאיי

אם תיקח מונית, אפשר לקחת את המוניות "פרה-פייד" בנמל התעופה ללא צורך להתמקח. וודא שהמונית בצבע תכלת לבן (ממוזגת) ולא צהוב שחור (רגילה). בכל מקרה המוניות עובדות עם מונה (עם תעריפון בדף מודפס).

סע לרובע קולבה בדרום העיר (יכול לקחת שעה וחצי) דרך הדהובי-גהאט בתחנת מאהא-לאקשמי. יבקשו ממך תעריף נוסף על מעבר בכביש שעל הים - שווה לשלם זאת. התחל את הסיור בקולבה בשער להודו ומלון טאג'. רחוב התיירות בקולבה והטיילת ליד הים יספקו לך מקומות רבים לאכול. משם טייל ברגל באזור הפורט דרך בית המשפט והאוניברסטה עד תחנת שיוואג'י המדהימה ובית העירייה. משם לשוק קראופורד. תוכל לעבור בדרך במוזאון הנסיך מווילס (צ'אטרפאטי שיוואג'י) ובבית הכנסת העירקי שליידו או במקדש מומבהדווי. כבר הלך לך כמעט כל היום. קח משם מונית דרך המארין-דרייב לשקיעה בחוף צ'אופאטי. זכור לאכול שם גלידת קולפי - הטובה ביותר בהודו! משם לשדה התעופה יש למעלה משעת נסיעה וצריך להיות שעתיים לפני הטיסה בשדה, וממילא תהייה עייף עד מותש. לאתרי מאלבר (הגנים התלויים, גן קאמילה נהרו, מגדלי הדממה, ורנאסי הקטנה, בית גאנדהי, האג'י-עלי, בתי היוקרה ועוד) או לצפון העיר אין לך זמן. ארוחת ערב חפש מסעדה טובה ברובע היוקרה מאלבר היל. את הנסיעות עשה במוניות עם מונה - לא מתמקחים ולא מרמים במחיר.
בפעם הבאה, כשתגיע לעיר השניה בגדלה בעולם ומהחשובות בעולם, שריין לך לפחות חמישה ימים אינטנסיביים כדי לראות אותה, כולל בוליווד וכולל אלפאנטה, ולכך תוסיף כמה ימים אם תרצה לראות את מטראן ואתרי אורנגבאד (מערות אורנגבאד, דאולטבד, קבר אורנגזאב, ריקמת הימארה, מערות אג'נטה ואלורה ועוד). הסאטלנים מוותרים על העיר וישר רצים להאמפי/גואה/פונה, אבל מפסידים עיר מדהימה.

את המזוודות תשאיר בשדה התעופה בהנחה שאתה ממריא מאותו טרמינל. אם אתה ממריא משם מהטרמינל השני שריין 30-40 דקות נסיעה בין הטרמינלים.
בהצלחה!
 

צול1

New member
תודה רבה! (שוב)

אז אתה ממליץ להחליף מונית בכל פעם ולא לדאוג לנהג צמוד שילווה אותנו במשך כל היום?
אם אני לא אסע בסוף למיזוראם אז יהיה לי בסביבות השבוע במומבאי בסוף הטיול ואז אני אסע לראות את שאר האיזורים בעיר.
אגב, אתה מכיר מקום טוב בו אוכל ללמוד הינדי עם מורה פרטי או בקבוצה קטנה בוורנאסי\דלהי\מומבאי?
 

kogawa

New member
לימוד הינדי

כמו שכתבתי על מיזורם, הינדי לומדים ברצועת הפרה ולא במהרשטרה בה מדברים מארתית. לא מכיר, אבל דלהי או ורנאסי - המקומות בהם דוברים הינדי, הם מקומות ללמוד את שפת המקום וגם לתרגל ברחוב.
לגבי מוניות, במומבאיי גופא אין טוקטוקים ויש לדעתי מיליון מוניות וכולן עובדות עם מונה כך שלא צריך מונית צמודה ולא צריך להתמקח עם הנהג.
כאמור, צבע המוניות מעיד על המיזוג בהן.
 
למעלה