יום ראשון הזה מתחילים האודישנים אחרי השבת ארג

יום ראשון הזה מתחילים האודישנים אחרי השבת ארג

בס"ד מועד האודישנים הקרוב יערך ביום ראשון הקרוב,ה' בכסליו תש"ע,22.11.09 שעה: 18:00 בדיוק מקום: סניף ת"א מרכז,רח' דובנוב 7. יש להכין 2 שירים לאודישן,אחד קיצבי ואחד שקט. צוות הבוחנים יורכב מהנהלת הלהקה ומנציגים של זמרי הלהקה בניהם אלחי רפואה וגם הזמר אור קולנברג מכוכב נולד. להרשמה לאודישן ולקבלת פרטים נוספים:מיכל-0503311205 מנחם-0547462788 [email protected] http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3510450,00.html בהצלחה! הנהלת "מיוזיק'ה".
 

RacheliShoham

New member
זה די מצחיק אותי ...

איפה הצניעות בלהקה ששרים בה בנים ובנות ביחד ? משגע אותי מה שקרה לתנועה הזאת בשנים האחרונות !! הכל תחפושת ...
 

imols

New member
כ"כ מסכים

RacheliShoham אתה צודק, הצניעות בתנועה בזמן האחרון על הפנים. אני מכיר מדריכים שלא שומרים נגיעה...
 

RacheliShoham

New member
ואני מכירה מדריכים שמעשנים והיו להם בני זוג

בשבט מעלות. נעים להכיר, אני בת
 
בשבט מעלות אי-אפשר ממש להאשים את החניך

זה גיל מאוד קשה. זה המעבר בין התלותיות במבוגרים לבין רצון לעצמאות. הם מנסים להוכיח שהם אדונים לעצמם ושהם הקובעים וזה מתבטא בכל מיני צורות: התחצפויות, ''פוזות'', יצירת קשר עם הבנות, הפרעות בפעולה, התנהגות ליצנית וכו'... הם מנסים למשוך פוקוס, תשומת לב. זה גורם להם לחוש קיימים! לסיכום, זה גיל מאוד קריטי. ודווקא בגלל זה התפקיד של המדריך הוא חשוב מאוד בתקופה הזו. (מצטער, אני בדיוק סיימתי לקרוא חוברת הדרכה
)
 

RacheliShoham

New member
אושריק, זה הכל בולשיט.

גיל קשה או לא ... אם לנער הייתה את הדוגמה האישית והאישיות הדוגמה שהייתה מעבירה לו בצורה הכי טובה שבן זוג בגיל הזה זה דבר לא ראוי ומחטיא, הוא לא היה נופל.
 
בדיוק מה שאמרתי.

המדריך צריך לשים לב לחניך ולהוביל אותו לדרך הנכונה. אבל כל זה במאמר מוסגר.
 

RacheliShoham

New member
אז תיתן לי מילה אחרת לתאר את המצב בתנועה של

היום, תנועה שבה מדברים כל הזמן על תורה ותורה בזמן שהלהקה שמפרסמת אותה היא להקה ששרים בה בנים ובנות ביחד בלי שמץ של צניעות. וזה הניגוד הגמור לתורה בפעם האחרונה שבדקתי. תנועה שבה כשבאתי לרכז בנטיעות והתלוננתי שההרקדה מעורבת לחלוטין, הוא עונה לי שזו הדרך למשוך את כל החבר'ה הפחות דתיים לפעילויות של התנועה, שכן אם ההרקדה הייתה נפרדת אז אותם אנשים היו נמנעים [פחות כיף, אתם יודעים]. במילים אחרות, מעיף את הדתיים ומקרב את הדתיים פחות. תנועה שבמחנות שלה נפרצים כל הגבולות ומתרחשים דברים איומים שבינו לבינה בין בנים ובנות בכיתה ט'. תנועה שבסמינריוני ההדרכה שלה מציבה רכזים שאומרים למדריכים שמתלוננים על רכזת שהולכת עם נזם באף - "כולם נזם, מה אתם עושים עניין". ?....
 

חיוכית 1

New member
../images/Emo26.gif

בס"ד קודם כל בלהקה כל הבנות שרות יחד.זה פחות בעייתי ואני לא בטוחה שיש לזה איסור(ברור שאני נגד הלהקה הזו אבל אפשר להתסכל על זה גם בצורה אחרת..) בעניין הנטיעות,הרקדה מעורבת זה גרוע מאוד אבלהרכז ממש צודק!כי אם אותם אנשים לא יבאו לבני עקיבא הרקדה המעורבת תהיה הבעיה הכי קטנה שלהם!מה עדיףשירקדו מעורב או שיעשנו סמים?אז את דתיה מאמינה,אבל לא כולם ככה!יש אנשים שצריך לקרב אותם וכנראה שזו הדרך!את לא צריכה לרקוד את יכולה להתרחק ולהרחיק את חניכותייך(כמובן עם הסבר) שאני יצאתי למחנה הרא"ה ההיתי בהלם מהמעורב ואני לגמרי מבינה אותך שהמצב לא טוב אבל יחד עם זה אני גם רואה שיפור מאוד גדול.ובאופן כללי יש הבדלים בין במחוזות.במחוז שלי לא היו הרקדות מעורבות והמצב עוד יחסית סביר.את במחוז דן נכון?לפי מה שהבנתי המצב שם ממש גרוע. ובקשר לנזם,מה הבעיה עם נזם?זה נתפס אצלינו כדבר רע אבל מבחינה הלכתית את יודעת בכלל אם יש איסור?(אני באמת שואלת).אשמח אם תביאי מקורות לכך. וההערה לסיום,יש לי המון בעיות עם הצניעות של בנ"ע,אבל בחרתי להתמודד.יכלתי לעזוב כי זה מעורב בשבילי ולהמשיך לחיות בבועה שלי אבל החלטתי להשפיע בפנים.אני חינכתי את החניכות לא לגעת בבנים בתקווה לגדל דור טוב יותר. אם אני אברח המצב לא ישתנה לבד.
 

RacheliShoham

New member
על כל דבר אפשר להסתכל בצורה אחרת. נגיד.

בעניין הנטיעות, עם כל הכבוד קירוב הלבבות הזה בא על חשבון דברים מסויימים. אני עזבתי את התנועה בגלל זה. נו באמת, התנועה באה לחנך לתורה ולדרך ארץ !! אותם חבר'ה חילוניים הרי באים רק בשביל החבר'ה והצחוקים, וכולכם יודעים את זה [חוץ מכמה יחידי סגולה]. אני באתי באמת בשביל ללמוד ולתרום, לכן נכנסתי להדרכה ולכן נכנסתי לגרעין !! ממש נפגעתי שהרכז מעדיף אותם על פניי !! ובסוף אני עזבתי והם נשארו ... זה סדר העדיפויות. "תורה" ... איזו תורה לעזאזל, מישהו יכול להסביר לי ? בעניין הנזם, אומנם יש כל מיני היתרים שמתחת לשטיח [ע"ע מכנסיי אלאדין] אבל בעיקרון זה היה מנהג הכנענים ולכן הדבר אסור. יודעת מה ? אפילו עם הדבר מותר איפושהו, מרכז סמינריון הדרכה הייתי מצפה לתשובה קצת יותר ראויה מ"מה את עושה עניין". בושה שבמקום לעשות איתה שיחה עמוקה על עניינים ברומו של עולם ואולי לנסות לרומם קצת, מעדיף הרכז האמור לקפץ על שולחנות, להתנדנד בתפילות ולשיר מזמורי שבת כשאת העבודה האמיתית הוא לא מבצע !! יואואו כמה שהצביעות מעצבנת אותי !!! >< בעניין ההערה שלך בסוף, זה מה שאת ועוד עשרות אנשים אחרים אמרו לי. והתשובה שלי לכולם היא חזקה - אני אל חזקה מספיק כדי להתמודד עם דברים שמחלישים אותי. אולי אני זקוקה לבועה הדתית שלי כדי לתרום, ובני עקיבא לא סיפקה לי אותה.
 

חיוכית 1

New member
כתבתי תגובה והכל נמחק../images/Emo4.gif

בס"ד למדת חסידות?מכירה את הדרך של נח ואברהם? למקרה שלא,אני מסבירה:) בחסידות יש שתי סוגים של צדיקים-נח ואברהם. נח הוא צדיק שמתרכז רק בעצמו הוא מעלה רק את עצמו.הוא אמנם עולה במבחינה רוחנית,אבל העם?לא ממש. לעומתו אברהם הוא צדיק שמתרכז בכלל הוא הולך ומעלה אחרים גם אם זה על חשבון עצמו.זוהי ירידה לצורך עליה. (עבר קצת זמן מהבגרות שלי,אני מקווה שהסברתי נכון) מה את רוצה להיות?נח או אברהם?אני לא יודעת מה איתך,אבל אני לא רוצה להפקיר את האחים שלי,אני יהיה צדיקת יסוד עולם והם?הם,כבר יסתדרו.אז נכון זה דורש ממני לראות הרקדות מעורבות(לראות בלבד ולא להשתתף)להדריך עם בנים ולהתאכזב התנועה שלי אבל זוהי ירידה לצורך עליה.אז נכון,יש אנשים שאצלם הירידה תהיה תלולה ואולי אפילו לא תהיה עליה(אני מדברת על הדרכה דרך אגב)אבל לדעתי,הם מעטים.אנשים יוצאים יותר מחוזקים מההדרכה-כמוני. אשרייך שאת מודעת לעצמך ואומרת שלא תוכלי להתמודד עם זה,אני ממש מעריכה ומסכימה איתך שבמקרה כזה באמת עדיף לצאת מהתנועה ואם עוד אנשים היו מודעים לעצמם בצורה כזאת היו נמנעות כל מיני נפילות אבל- אני חושבת שעצם המודעות גורמת לך להיזהר,ולא ליפול. שאני הדרכתי הייתי מאוד מודעת לבעיתיות של בנ"ע ולכן נזהרתי מזה כמו מאש.וברוך ה' אני אחרי שנתים מדהימות ומרגישה שלא נפלתי ואפילו רק התחזקתי(גם בקטע של בנים בנות). ועוד דבר פיצפון,את לא יכולה להגיד על רכז שהוא מתנהג בצביעות,את לא מכירה אותו.את לא יודעת איזה עבודה הוא עושה ולא עושה ויכול להיות שהוא מתעסק בדברים יותר חשובים מנזם.
 

RacheliShoham

New member
אני יודעת שהוא לא ביצע את מה שהיה צריך לעשות

במקרה שלי. נו באמת, אני אמורה ללכת סביב הזנב ולחשוב ש"הוא בטח פועל בתחומים אחרים, רק במקרה שלי הוא נפל, בלה בלה בלה ?" במקרה שלי הוא היה צריך לדבר, והוא לא אמר כלום. זה אמור להספיק לי באשר לביצועים המזהירים שלו. ותכל'ס, תגידי לי את, האם לא הכל קם ונופל על הדברים הקטנים האלה, כדוגמת נזם ? מה יותר חשוב מבת שתצא מחוזקת מסמינריון הדרכה גם אם הכל התחיל בנזם אחד קטן ? בואי תגדירי לי מה לדעתך יותר חשוב. קיבוץ גלויות ? ארץ ישראל ? כל הדברים הרגולריים שמעבירים בשבתות ? מישהי באה לרכז, התעוררה בה שאלה הלכתית בעקבות מדריכה שהלכה עם נזם בסמינריון. האם לא חשוב שתשמע ממנו משהו שיועיל לה בהמשך, לא פחות ממה שתשמע ביחידות ובסעודת השבת בדבר תורה ? שנית - כן, למדתי חסידות. מסתבר שאני נוח. ולא, לא מתאימה לי ירידה לצורך עלייה. שוב, כנראה אני צריכה את הבועה הפרטית שלי. לכן אני גם לא אוכל בע"ה בשנה הבאה לבחור מקום שירות חילוני, כי אני לא אסתדר שם. מה לעשות, אלה שמסוגלים? יישר כוחם. אלה שלא, מסתבר שאין להם מקום בבני עקיבא.
 

RacheliShoham

New member
ויש לי עוד מה להוסיף -

אני יצאתי בוכה מהסמינריונים של התנועה הזאת, מרוב זעזוע על הדברים שראיתי שם. כששאלתי אנשים מה לעשות, הם ענו לי - "אם את מחפשת תורה, לא תמצאי אותה בתנועה. תחפשי את הרוחניות שאת זקוקה לה באולפנה או במקום אחר" ... נו, וזה ראוי ?
 
אני מסכים לחלוטין

שיש בעיות בצניעות וכו', אבל (וזה ''אבל'' גדול) אני חושב שדווקא במקום שיש בעיות צריך לשנות ולהשפיע טוב.
בני-עקיבא זה לא מקום כזה מושחת. יש סניפים בעייתיים, אפילו הרבה כאלה. אבל מנגד אי-אפשר להתכחש למדריכים וחניכים שיצאו מחוזקים מהתנועה. והם לא מעטים או ''יחידי סגולה''. הם מאות! זה תלוי מאוד ברמה של איזור המגורים של הסניף. קחי את הסניף שלי, לדוגמה: בלי בנ''ע בנשר היינו מפסידים המון ילדים טובים. בנשר, בני-עקיבא זה מקום מרומם! זה עצוב ונורא לחשוב על זה שחניכים לא יבואו לסניף ויישארו בבית לראות טלוויזיה (כן! בשבת!). ויש מקומות שהסניף לא באמת מנסה להנחיל ערכים. סניף שההרגשה היא שהוא ''מובן מאליו''. עוד מקום לשעות הפנאי. חבל על סניפים כאלה, שהמדריכים לא מתייחסים אליו ברצינות. המדריך מקרין לחניך מה החשיבות של הסניף: מדריך אכפתי מעיד שהסניף הוא לא רק ''כיף'', אלא יש מעבר לזה. אפשר לומר, שהיחס של המדריך הוא הקובע! לא הקומונרית ולא החניכים. מדריך שלא עובד מתוך רצון אמיתי להשפיע על החניכים, ממילא החניכים לא יושפעו. הם פשוט לא מקבלים משהו אמיתי. וזה הטעם שנשאר לחניכים מהסניף -- הנאה, חברה, עיסוק ותו לא. יש הרבה מדרכים שצריכים לעשות ''סוויץ''' בראש. בשורה התחתונה הם יוצרים את האווירה בסניף, המחוז, ובסופו של דבר, כל התנועה!
 
למעלה