יחב"ל בירושלים

yelly

New member
יחב"ל בירושלים

שלום! אשמח לדעת האם עדיין ניתן להיכנס לחוג הנ"ל בקבלה ישירה מציון 650 + ? משום שכאשר בודקים באתר של האונ' את סיכוי הקבלה , לא מצוינת שום אפשרות של קבלה ישירה לחוג הנ"ל לעומת את זה כן מצוין בחוגים אחרים שמופיעים ברשימת 'קבלה ישירה' מ650 + , אשמח אם מישהו יפתור לי את הבעיה :) בנוסף אשמח לקבל מושג כללי לגבי הרף אשר קיים במציאות שממנו מתקבלים לחוג? האם באמת צריך 650? או שלדוג' יש גם סיכוי סביר להיכנס עם 630? תודה וחג שמח! יעל.
 

lironk25

New member
אני חושבת שהכי טוב להתקשר

למחלקה מחר בבוקר (דרך אגב המזכירות ממש חביבות שם). יכול להיות שההרשמה לחוג נסגרה כבר..
 

yelly

New member
מדעי המדינה- יחב"ל

מה בעצם הבבדלים ? מה עדיף? מה יותר מעניין לדעתכם? ומה פותח יותר דלתות , ולמה בעצם? ושאלה אחרונה האם מישהו מכיר את החוג למדיע המדינה בחיפה ויש לו מידע לתרום לי ? תודה :)
 

lironk25

New member
היי :)

אני חושבת שיותר נכון לומר שיחב"ל זה בעצם חלק מתחום מדע המדינה.חלק שעוסק במערכת הבין לאומית. לגבי השאלה מה עדיף זה תלוי בחיבור שלך עם החומר,אישית אני מעדיפה את התחום של ממשל,יש כאלה שמעדיפים מחשבה מדינית,זה לדעתי בך. את המחלקה בחיפה אני עדיין לא מכירה(אני מתחילה שם באוקטובר) אבל ממה שהספקתי להכיר הם ממש נחמדים,אני חושבת שכדאי לך (אם את גרה קרוב) לדבר עם היועצים שם במחלקה הם ממש נחמדים ... לירון :)
 

FIFI1981

New member
אז ככה...

יחב"ל כמו שנאמר כבר כאן הוא למעשה מחלקה, דיסיפלינה אם תרצי, בתוך התחום שנקרא מדע המדינה. הוא עוסק בהתנהגות מדינות בזירה הבינלאומית על פי תיאוריות שונות וביחסים בין מדינות בכפר הגלובאלי בו אנו חיים. מעבר לכך מדע המדינה מורכב מעוד תחומים: ממשל, מינהל ציבורי ומחשבה מדינית. מה עדיף? אינדיבידואלי לחלוטין. תלוי ברמת העניין שאת מגלה בכל אחד מהתחומים. מינהל ציבורי ויחב"ל הם תחומים שגם יותר פרקטיים ואפשר ממש להתעסק בהם מחוץ לאקדמיה. באוניברסיטה העברית יחב"ל נלמד כחוג נפרד שאינו קשור לחוג למדע המדינה ולכן אולי יש יותר אפשרויות לפתח את התחום למי שלומד שם. בכל מקרה, לדעתי, תואר ראשון במדע המדינה הוא קרש קפיצה לתואר שני שבו מקבלים כלים משמעותיים יותר על מנת להתמקצע וממש לעבוד בתחום. יחב"ל יכול לפתוח כמה וכמה דלתות, בעיקר משרות ציבוריות במשרדים בהם עוסקים ביחסים בין מדינות אך יש לזכור כי מעצם היותן משרות ציבוריות ההיצע שלהן מצומצם יותר וקצת קשה יותר להגיע אליהן. אבל אני מאמין שמי שטוב מצליח, בכל תחום. לגבי חיפה (אני לומד שם), אני ממליץ בחום. המחלקה מצויינת גם ברמה האקדמית וגם הסגל המינהלי. היחס נהדר, האווירה חיובית וטובה. האוניברסיטה קטנה יותר וידידותית יותר לסטודנט. בחיפה קיים "בית הספר למדעי המדינה" שבעתיד, כך מספרים, ייפרד לגמרי מהפקולטה למדעי החברה ויהפוך למחלקה עצמאית. אני לא יודע בדיוק איזה מידע את רוצה לקבל. אם תנסי להיות יותר ספציפית בשאלות שלך אני אשמח לנדב לך מידע ככל שיש לי. גמר חתימה טובה
 
למעלה