ייעוץ או ייצוג מול משרד החינוך

I Gabe

New member
ייעוץ או ייצוג מול משרד החינוך

שלום,

אני מתנצל מראש, זה לא בדיוק נושא הגרעין של הפורום אבל אולי תוכלו לעזור מהידע הכללי שלכם בתחום. מתחיל להתעורר קונפליקט ביננו לבין מערכת החינוך סביב ילדה בכתה א' עם צרכים מיוחדים. כרגע המערכת מנצלת את חוסר הידיעה שלנו בכל הקשור בנהלי משרד החינוך ובאופן כללי דוחפים לפתרון שנוח לביה"ס ולא מה שטוב לילדה. אני תוהה אם יש יועצים שיכולים להנחות אותנו איך להתמודד מול המערכת, אני לא פוסל אפילו ייצוג משפטי אם יש עורכי דין שמתמחים בכך. אקדים ואומר שכבר עשיתי חיפוש בגוגל, יש איסוף מומחים בהתמודדות עם הבעיות (היא התחילה כבר טיפול) אבל לא מומחים בהתמודדות עם משרד החינוך בעניינים אלה.

יש רעיונות?
בתודה מראש.
 

שירהד1

Member
מנהל
הרעיון שלי הוא שתכתוב יותר תכלס-

מי אתה עבור הילדה? מה בדיוק קורה שם? מה הבעיה שעימה אתם מתמודדים?
האם יש קונפליקטים סביב איזו מסגרת מתאימה עבור הילדה? או שמא מדוברבמשהו אחר?
אם אבין יותר לעומק, אולי יהיה לי רעיון איך לעזור.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

I Gabe

New member
אני אבא של הילדה כמובן

הילדה עדיין באבחונים כאשר כנראה שמדובר בבעיית קשב וריכוז בשילוב היפראקטיביות בשילוב קושי רגשי. זה מתבטא בהתפרצויות בבכי על דברים של מה בכך, ומבחינת ביה"ס מהווה "מטרד". רוצים לקבל החלטה חפוזה לגביה עם השלכות אפשריות קשות בקשר לעתיד שלה עוד בטרם יש אבחון, שלא לדבר על קבלת טיפול. היא החלה זה לא מכבר טיפול רגשי עם פסיכולוג והחלה לפתח יכולת יותר טובה לבטא את הרגשות שלה. אבל כדרכם של טיפולים כאלה, זה לוקח זמן ואין פתרונות קסם. כדי לסבך עוד יותר את העניינים, בית הספר לא מיישם את ההמלצות להכין לה פינה בה יכולה להירגע (אין אפשרות, אין מקום, זה בכלל לא התפקיד שלנו ושלל תירוצים אחרים). בשבוע הבא היא אמורה לעבור moxo שאמור לאשר את ההתרשמות של פסיכיאטר הילדים שמדובר ב ADHD עם תופעות נלוות. מבחינת לימודים היא בסדר. אמנם מתקשה להתרכז יותר מ5-10 דקות בכל פעם אבל זה מספיק לה כדי להכין שיעורים ולשלוט בחומר.

ההתנהלות של בית הספר מעוררת תהיות כשפנים אל פנים מספרים לנו כמה הם דואגים לילדה אולם אנחנו נחרדים לגלות שהם חותרים להפטר ממנה. בימים האחרונים קיבלתי רושם קשה מאד שהם מזרזים הליכים ככל הנראה כדי להקדים את אבחון הפסיכיאטר שעשוי להצביע על מצב שאפשר לתקן בטיפול משולב של תרופות (ממשפחת הריטלין) וטיפול פסיכולוגי-רגשי אותו היא כאמור כבר התחילה והיא מגיבה טוב.

אני צריך לקבל ייעוץ פרטני, לוודא שכל מהלך שיתקבל יהיה לטובת הילדה ולא לטובת המערכת.

תודה.
 

lolly87

New member
שלום

אתה יכול לקרוא חוזרי מנכ"ל ולראות מה משרד החינוך והבית ספר מחויבים לעשות בטיפול בילדה שלך ודרכי התגובה שלהם.
האם אתה יודע על דרך שעוזרת לילדתך להרגע כאשר היא נכנסת למצבים כאלה? יש ילדים שציור מרגיע אותם, יש ילדים שלקחת דף לקמט אותו מרגיע אותם, יש ילדים שירגיע אותם ללחוץ על כדור כוח קטן כזה. אולי יש פתרון כלשהו שאתם יכולים להגיע להסכמה איתו ביחד עם בית הספר על מנת לסייע לילדה שלך.
לבית ספר לא תמיד יש מקום פיזי לתת לילד/ה להירגע בו, מה גם שאי אפשר להשאיר תלמיד לבד כי הוא צריך להיות תחת השגחה כלשהי, ולהשאיר את הילדה שלך לבד בחדר כלשהו, יהיה חוסר אחריות מצידם.
 

I Gabe

New member
הבעייה שזה קורה כמעט רק בבי"ס

בבית אפשר לבקש ממנה לעלות לחדר, להירגע, ולרדת כשהיא נרגעת (תרגיל בעיצת הפסיכולוג). בכמה פעמים שהפעלנו את זה עבד יופי.

לגבי ביה"ס, יש להם צוות לזה. סייעת וכו'. הבעייה היא רצון. את חוזרי המנכ"ל אני מכיר בע"פ כבר. הכי רלוונטי זה סח 3(ד). הבעייה שהם מאד כלליים והם יותר הצהרת כוונות, לא משהו מחייב.

חשבתי שאמצא יועץ שיודע איך המערכת עובדת. כנראה שאין כאלה למרבה האכזבה.

תודה בכל אופן.
 

lolly87

New member
אני לא יודעת אם יש יועץ כזה

אולי כדאי לך לחפש במקום אחר ולא בפורום הזה, פה אני לא חושבת שתמצא מישהו או מישהי שיכולים לייעץ לך.
גם יש הבדלים בין בתי ספר שונים, יש דברים שהם תלויי הנהלה..
אני יכולה להגיד לך איך דברים מתנהלים אצלי בבית ספר, ומה אני עושה עם התלמידים שלי שיש להם בעיות רגשיות דומות. אבל זה לא דברים מחייבים..
 

I Gabe

New member
תודה

דיברתי אתמול בערב עם מפקחת לשעבר שיצאה לפנסיה. נתנה לי כמה טיפים.

יחד עם זאת לשם שילוב מוצלח של הילדה במערכת נדרש שיתוף פעולה של בית הספר. אם הצוות בבית ספר זה איננו רוצה או יכול להתמודד עם ילדה עם צרכים מיוחדים אז זאת הבעיה האמיתית. עם המערכת אפשר להתמודד.

אני די בדילמה.
 

lolly87

New member
תראה

אמרת שהבת שלך החלה בטיפול רגשי מחוץ לבית הספר, ושהיא כתבה המלצות שבי"ס אינו מיישם אותן.
האם יש אפשרות שהמטפלת תדבר עם מחנכת הכיתה בטלפון ותסביר לה את החשיבות של הדברים? אולי שתתן לה טיפים איך לעזור לבת שלך. אולי עם כלים מאיש מקצוע שמטפל בילדה יסייעו לצוות הבית ספרי להתמודד עם הילדה שלך.
כדאי לנסות את הדרך הזאת, לפני שמרימים ידיים לדעתי.
בהצלחה!
 

I Gabe

New member
עשינו פגישה כזאת לפני כמה שבועות, המטפל אפילו בא לבי"ס

השתתפו המחנכת, יועצת בית הספר ומישהי מהשירות הפסיכולוגי. הפסיכולוג שוב עבר על רשית העשה ואל תעשה במצבים כאלה. הצוות אמרו כן, כן אולם מסתבר שלא מיושם. כשהילדה בהתקף בכי מצמידים לה מישהי שפנויה באותו רגע, שמנסה לדבר איתה וזה רק מלחיץ את הילדה עוד יותר. היא לא בדיוק רציונלית באותם רגעים. אין מה לדבר איתה בהיגיון. צריך לתת לה סביבה מרגיעה להירגע. אם יש לה סביבה כזאת היא נרגעת תוך שניות עד דקות. אם (סליחה על הביטוי) חופרים לה היא יכולה להמשיך לבכות גם חצי שעה. לפעמים קוראים לי לבי"ס כי רוב הזמן אני עובד מהבית. בד"כ מספיק לה לראות אותי והיא נרגעת. הדאגה גם של הפסיכולוג וגם של הפסיכיאטר שכרגע מנציחים את הבעייה, זה יהפוך לדפוס התנהגות, שיהיה יותר קשה להשתחרר ממנו.

כפי שאמרתי קודם, התחושה היא שלא רוצים להשקיע בה. עשו ניסיון כלשהו להתמודד, אם כי קצר וחובבני, הרימו ידיים וכרגע מקווים להעביר אותה למוסד אחר שהמשמעות מבחינתם שזאת כבר לא הבעייה שלהם.

מה שהורג אותי, שכיועץ אני מגיע לארגונים עם בעיות, מציע פתרון ובדרך כלל אומרים לי שזה בלתי אפשרי. ואז אני יושב איתם והופך את זה לאפשרי. ודווקא פה, במקרה שהכי חשוב לי, אני נתקל בקיר אטום. חוסר אונים מוחלט.
 

lolly87

New member
תראה

הפסיכולוג והפסיכיאטר צודקים, ברגע שהילדה רואה שככה היא מקבלת יחס שמשרת אותה, זה יהפוך לדפוס התנהגות שהוא לא יעיל לדעתי..
אולי אפשר למצוא לה דרכי הירגעות בלי סביבה מרגיעה.. אולי לקחת דף ולצייר, לקחת דף עבודה של ציור בקווים (מותחים קו מ1 ל-2 וכן הלאה), אולי לקחת כדור ספוג כזה קטן ולשחרר אנרגיות. דברים שהבת שלך תוכל לעשות במקום והם ירגיעו אותה, והצוות הבית ספרי פשוט צריך ברגע שהיא בוכה מסיבה כלשהי, לתת לה מענה להירגעות שמקובל עליהם ועוזר לה.
&nbsp
מצד שני בתור מורה בבית ספר ויש לי תלמידים שבוכים מסיבות שונות ומשונות, לפעמים אתה לא יודע מה לעשות. אבל אני חושבת שאם עקביים בתגובה, ואם נותנים לילד אפשרות להירגע באופן עצמאי, ונותנים לו כלים להירגעות, זה יכול לעבוד גם בסביבה רגילה. אפשר גם לעשות חיזוקים חיוביים למיניהם.
צריך לפתור את הבעיה הזאת איכשהו, ואי אפשר לצפות מהילדה שלא תבכה לעולם, או שתפסיק לבכות ברגע, אבל אם עוברת שעה בלי בכי, לחזק אותה על זה, אם היא מחזיקה יום שלם וכו'.. (זה לא אומר שהיא לא יכולה להרגיש רגשות שמעוררים אצלה בכי, אבל למצוא דרכי התמודדות אחרים).
 

I Gabe

New member
המון תודות

נראה איך אפשר ליישם. כרגע בית הספר עובד נגדנו, לא איתנו. אם נמצא משהו שעובד, אולי גם הם יתלהבו מהיכולת הזאת ונצא לדרך חדשה.

תודה.
 

lolly87

New member
בהצלחה!

תחזור לספר, אם תגיעו איתם לעמק השווה, ואם מצאתם פיתרון, זה יכול לעזור גם לאחרים.
ואם יש לך עוד שאלות, אתה מוזמן לשאול פה או בפרטי.
 

I Gabe

New member
תודה


 
למעלה