יישר כח על הפורום המבורך.

יישר כח על הפורום המבורך. ../images/Emo45.gif

אני מפנה את כל המעוניין גם לבלוג שלי, בו כתבתי במקרה היום (25.11.09) פוסט בדיוק בנושא של "חרדים בעל כורחם", אשר לפי מה ששמעתי לפעמים גם קוראים לעצמם "חרדילונים" (מלשון חרדים חילוניים). אשמח לתגובות. העניין המרכזי שאני מעלה, למי שרוצה תמצית, זו השאלה אם "חרדים בעל כורחם" לא צריכים לצאת לעולם החילוני בגלוי, ולו משיקולי הילדים (קיימים או עתידיים). שהרי ברור שילד שנולד או שעובר לעולם החילוני, יש לו את כל הכלים להצליח בו, ולהנות מכל היתרונות של העולם החילוני והמודרני, ואילו השארתו במסגרת החרדית, שעה שההורים עצמם כבר לא מאמינים, זהו עוול משווע, בעיקר כלפי הילד ועתידו. לכן, אני טוען, מי שמתכנן להביא ילדים לעולם, או שכבר יש לו כאלה, חייב לעשות הכל כדי לעבור בגלוי לעולם החילוני, גם אם הוא עצמו ישלם על זה מחיר לא קל, ולו משיקולי טובתם של ילדיו, שחזקה עליו שחשובה לו. אשמח לשמוע התייחסויות.
 
ברור שכן

אם שני בני הזוג באותה דיעה ברור שהם צריכים לצאת בגלוי כשזה טובת הילדים,הבעיה מתחילה כשרק אחד מבני הזוג החל בתהליך התחלנות פנימי,השאלה מה אז טובת הילדים!
 

עץ שתול

New member
במקרה של רק אחד מההורים

אולי אז משיקול טובת הילדים עדיף שהילד יגדל עם אבא ברקע מאשר למשפחה מפוצלת ובפרט עם הסטיגמות הנפוצות בציבור החרדי!
 
נראה לי שבכל מקרה עדיף

שההורה החילוני יעשה מה שצריך כדי לעבור לצד החילוני. נכון שיכול להיות נזק לילד מהמריבה בין ההורים, ניתוק מהחברה שבה הוא חי וכו', אבל זה נראה לי נזק קטן יותר מאשר לחיות את כל החיים שלך באורח חיים לא נכון, וגם מבלי שתזכה לקבל את הכלים שיאפשרו לך להשתלב בחברה החילונית, גם אם תרצה בכך בגיל יותר מבוגר. כמובן, שיש קצת שאלה לגבי גיל הילדים. לגבי ילד בן 17 זה אולי באמת כבר מאוחר מדי, אבל לגבי ילדים רכים זה נראה לי פשוט נוראי לדון אותם לחיים שלמים של חרדיות, רק משיקולי "שלום בית" או התגובות שיהיו לכך ממשפחה וחברים חרדיים.
 
למעלה