ילדים ומשחקי וידאו אלימים

Vegabond

New member
ילדים ומשחקי וידאו אלימים

שלום שמי ליאור, אני בן 28 ואני גיימר. אני מתכתב בפורום קונסולות ומשחקי וידאו ולאחרונה התכתבה בפורום משחקי הוידאו אמא לילד בן 9 שביקשה עצות בקשר לקניית משחקים לבן שלה. הילד שלה נכון להיום כבר כמה שנים משחק במשחקים שמיועדים לבני 17+ בלבד שבהם בין השאר רוצחים וגונבים. בגלל שהנושא הזה מאוד מדאיג אותי כמישהו שרוצה להיות הורה בעתיד ובגלל שאני רוצה לעלות את המודעות שיש להתייחס למשחקי וידאו אלימים כמו שמתייחסים לסיגריות, אלכוהול, סרטים למבוגרים בלבד בכלל וסרטי פורנו בפרט, החלטתי לפתוח את השרשור הזה ולהציב קישור לשרשור שפתחה אותה האמא בפורום שאני בדרך כלל מתכתב בו. המשחקים של היום הם לא אותם המשחקים של פעם. בהרבה מהם אפשר לעשות מעשים שאסור לעשות במציאות אבל מה לעשות שילדים קטנים לא מבינים את זה. ברור שעדיין יש את פאק-מן, טטריס ומאריו אבל יש משחקים שכמו שכבר כתבתי הם למבוגרים בלבד מסיבות מאוד טובות ובתור אחד שמשחק במשחקי וידאו עשרים שנה לפחות אני יכול לומר לכם ולכן בוודאות שלמשחקי וידאו אלימים יכולה להיות השפעה שלילית מאוד על ילדים צעירים. לאלה ממכם שקונים או שיקנו בעתיד משחקי וידאו לילדים שלהם - על חזית האריזה של כל משחק היום כתוב במפורש או בצד ימין למטה או בצד שמאלה למטה לאיזה קבוצת גיל הוא מיועד ובגב האריזה כתוב גם למה. בנוסף לזה בקונסולות של היום - הפלייסטיישן 3, הווי והאקסבוקס 360 יש אפשרות להגדיר אותן כך שאי אפשר יהיה לשחק בהן משחקים בקבוצת גיל מסויימת ומעלה. אני מתאר לעצמי שאפשר לעשות כך גם עם מחשבים שיש להם מערכת הפעלה ווינדוס אבל אני לא יודע איך. בכל אופן כדי שתראו בעצמכם את הדיון עם האמא ההיא לילד בן ה-9. הנה הקישור: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=194&msgid=144104400 יום טוב
 

keren kr

New member
מסכימה בהחלט - בנוסף גם סף הגירוי עולה

לגבי משחקי פלייסטיישן למשל, באופן כללי גם משחקים המותאמים לטווח הגיל לא בטוח שמומלצים. זה מעלה את סף הגירוי שלהם , ודברים אחרים כמו שיעורי בית למשל הופכים להיות עוד יותר משעממים עבורם , גם לשחק עם ילדים אחרים- יכול להראות להם פחות מעניין. לכן אני חושבת שבאופן כללי זה לא מומלץ. קל וחומר משחקים אלימים שעוד יותר מזיקים.
 

Vegabond

New member
אין לי מושג בקשר לסף גירוי

אבל ילדים באופן כללי מן הסתם תמיד יעדיפו לעשות יותר מה שמהנה מאשר מה שלא. בין אם מדובר במשחקי וידאו או סדרות מצויירות בטלויזיה או סרטים או משחק עם חברים או כל פעילות מהנה אחרת. אם את חוששת מעליית סף הגירוי אז את צריכה לעצור אותו מלעשות כל דבר שהוא כיף. בקשר להעדפה לשחק עם המכשיר על פני משחק עם ילדים אחרים - היום הקונסולות ומשחקי וידאו תומכים במשחק דרך האינטרנט עם או נגד ילדים אחרים ובגלל זה לשחק משחקי וידאו עם ונגד חברים גם כשהם לא נמצאים ביחד באותו החדר נעשה לדבר מאוד פופולארי ככה שזה רק מיתוס ישן ולא רלוונטי למשחקי הוידאו של היום.
 

keren kr

New member
התכוונתי ש..

קודם כל יש טעם לפגם בעיני, שיש העדפה לשחק בצורה וירטואלית מאשר להיפגש עם חברים בצורה קונבנציונאלית. לגבי כיף, אם אני ייתן לבן שלי - בן 5 ,לבחור במה שכיף , מן הסתם הוא עשוי לבחור בדברים שפחות מפתחים אותו בטווח היותר ארוך . אז אני מתחשבת גם בכיף , אבל גם בתפקידי כהורה מחנכת ( אני נשמעת כמו מורה עכשיו, לא להאמין) איפה הרגשתי שזה קצת בעייתי: יום אחד הבן שלי הזמין חבר הביתה, והוא רצה לשחק איתו במשחק מחשב של מירוצי מכוניות, החבר לא רצה, אז הבן שלי שאל אותי מתי הוא הולך כי הוא רוצה לשחק... ופה הרגשתי שיש קצת התמכרות, יותר כיף לשחק עם המחשב מאשר עם חבר שהזמין , ופה הרגשתי שצריך לשים פרופורציות וגבולות ולהסביר סדר עדיפויות וחשיבות....
 

Rinat 789

New member
כל כך עצוב שמאפשרים דברים כאלו בשוק

לא פלא שאחרי זה גודלים ילדים שרוצים אוטומטית להגשים את המשחקים ששחקו גם במציאות...כי הם הורגלו לזאת
 
צריך להבין למה קיים משחק בכלל

הצורך בטבע במשחק הוא של כל הילדים, ילדים מתפתחים ע"י משחק, זה החיקוי של מי שגדול ממנו, הורה צריך לחשוב מה הילד שלו משיג ואיך הוא מכין אותו לחיים עם המשחקים שהוא נותן לו, אם הילד משחק משחקים אלימים מה זה נותן מלבד הנאה? זה בדיוק הזמן שבו האדם כילד מתעצב לחיים ורוכש הרגלים ותפיסות שיהיה מאד קשה לשנות לו אותם בעתיד, צריך לפתח משחקים שמתעסקים בחיבור בין האנשים ולהכין אותו ללהיות מבוגר, כדי באמת למנוע את הנזק החברתי. תודה לך ששיתפת אותנו,,,,
 

sombol1

New member
איך להסביר לילד ? בכפייה או בהסברה אם אפשר ?

מצד אחד אומרים חנך הנער על פי דרכו תן לו ללמוד בעצמו ואפילו לטעות כי רק ככה הוא באמת יבין ?! מצד שני אומרים שונא שבטו חוסך שבטו....או משהו בסגנון ? שאמורה להיות מסגרת עם גבולות מוחלטים ומוגבלים כי אין אפשרות אחרת ?! אז לקנות לו או לא לקנות לו ?
 

GnarledCynic

New member
מיתוס ישן

ודאי יש לך מושג, עד כמה גדול ההבדל בין לשחק עם ילד אחר, לבין לשחק עם ילד אחר - דרך המחשב. בדיוק כמו שלכתוב לך תגובה כאן בפורום, לא יהיה דומה בכלל לשיחה פנים אל פנים. כי כאן, אני מצד אחד יכולה לספק צרכים חברתיים בסיסיים, ומצד שני, אני לא צריכה לסבול אותך . שטחי, לא מחייב, קל ומהיר. עולם המחשבים והאינטרנט הוא כזה כולו - וזה יכול בהחלט לגנוב מההתפתחות החברתית של הילד ולהשפיע על תפיסת העולם שלו. כל דבר צריך להיות במידה. (הייתי מוסיפה גם משהו על דיכאון בילדים ונוער, אבל נדמה שהמחקרים עדיין בשלב הביצה והתרנגולת) בעניין המשחקים האלימים, אני לא יודעת מה הולך שם עם הוויכוח לגבי מידת ההשפעה שלהם על ילדים. בכל אופן, אין ספק שילד שמפעיל אלימות באופן קבוע דרך המחשב יהפך אגרסיבי יותר (באופן יחסי) ויתרה על כך - אדיש לזולת. כי כשאתה הורג אנשים וגונב להם את המכונית במחשבה שזה "מגניב", זה לא מפריע לך כל כך כשזה קורה למישהו במציאות. דברים קורים... אדישות שכזאת נקשרה גם לשימוש באינטרנט באופן כללי. (ואני מכירה מחקרים על קשר בין שימוש באינטרנט או משחק במשחקי מחשב ופעילות חברתית - אבל תגיד לי אתה כמה, למשל, נראה לך שהפעילות האינטרנטית הנרחבת נגד התנועה הסיינטולוגית הייתה מתוך איזו הזדהות לזולת וכמה הייתה "באז" חברתי) ישנה גם שאלה, עד כמה משחקים שכן נקבעו מותאמים לגיל מסויים מחזיקים בתכנים שבאמת מועילים לילד. צריך להתחשב, למשל, האם המשחק הוא נגד ילדים או אחרים, שהוא מבוסס על עזרה הדדית. האם משחקים של הדמיית מציאות, קרובים למציאות או מעוותים אותה. גם לסופר מאריו הייתי מקדישה מחשבה כמה דקות לפני שאני מאשרת לילד לשחק. - ראית איך הצלחתי להשליט עליך את דעתי ולקבל כבוד וערך עצמי, וכל זה בלי שאפילו תגיב לי בחזרה ? צריך להחליט, מעבר למה לאפשר לילד, גם על המידה בה כן מאפשרים לו לעשות דבר כזה או אחר. יותר מדי זה אף פעם לא טוב, וחשוב לומר את זה בהקשר לדבר שכל כך קל להגזים בו.
 

Vegabond

New member
אם למישהו/מישהי כאן יש...

שאלות נוספות בקשר למשחקי וידאו הוא/היא בהחלט מוזמן/מוזמנת לפורום קונסולות ומשחקי וידאו בכדי לשאול אותן. אני מאמין כשזה מגיע למשחקי מחשב אז גם בפורום משחקי המחשב יענו לשאלות שלכם/שלכן. אני באופן אישי מתכוון בשבועות הקרובים לצלם סרטון שיסביר על הדירוג של משחקי וידאו ואיך בקונסולה שעומדת לרשותי להפעיל את בקרת ההורים ולעלות אותו ליו-טיוב וכשזה יקרה אני אפרסם כאן קישור. שבת שלום.
 

לילך 101

New member
משחקים המשחיתים את נפש האדם- מבוגר או ילד

לא משנה מי משחק בהם, פשוט אסור לשחק בהם! אנו יוצאים מנקודת הנחה כי לבוגר יש מסננים טבעיים של טוב ורע, שיקול דעת, אבחנה בין דמיון ומציאות אבל זו טעות!!! אדם מבוגר יכול בנקל להשליך צורות התייחסות שהוא חווה במשחקים (גם בסרטים אלימים) במציאות היומיומית. אדם החשוף לאלימות יומיומית - לא משנה אם מקורה בסרטים - יוצר סביבה הרסנית לעצמו - גסה, אלימה, רווית שנאה, מציאות עצובה - ולכן פוגם בכישוריו כאדם - כיצור אנושי - בין אם תרצה או לא - המשחקים הללו מזיקים!!!
 

Rinat 789

New member
גם על מבוגרים המשחקים משפיעים

ממש כמו הסרטים ויתר האלימות שהמדיה משדרת, בדיעבר זה מראה לנו באיזה עולם עכור אנו חיים הגיע הזמן לשנות מציאות
 
למעלה