ילדים שמזפזפים בין חוגים

debby12

New member
מנהל
ילדים שמזפזפים בין חוגים


תגידו, זה רק צאן מרעיתי הפרטי שמזגזג בין חוגים כל הזמן?

חוץ מילדה אחת כפרעליה שמתמידה עם הבלט כבר שנים, האחרות משנות את דעתן כל שנה (בעצם גם כל כמה חודשים - אבל יש גבול לעד כמה זו "תכנית כבקשתך" אצלנו - אם נרשמנו לחוג אז צריך לסיים אותו...)

היה לנו כבר <לאורך 9 שנים ועל פני 3 ילדות, רבים מהם לתקופה של חצי שנה או שנה>:

התעמלות קרקע (עד ה"איכס. נמאס"), ולה-קרוס (סוג של כדורשת עם מקלות רשת ביד), ובלט, וכדורגל, ושוב התעמלות קרקע (עד בוא ה"איכס נמאס" בסיבוב השני), ושחמט, ושירה/הופעה (קראו לזה אצלנו glee אין מושג למה), טאי קוואן דו (החזיק 5 שנים) וסינית (טוב נו - הילדה היתה בכיתה א' אז לא נספור את זה כנגדה), צופים ישראליים ורכיבה על סוסים. רבים מהחוגים האלה הוצעו ע"י בית הספר כך שהיה נוח וזול יחסית.

ובכל זאת, אני תוהה אם הם בסוף נופלים על משהו שהם ממש אוהבים או שככה זה היום אצל כולם, מין מחול שדים/חוגים כזה שממשיך להשתנות

מה אצלכם?
 
לא ברור לי מה הבעייה. הן אמורות להתמקצע?

אני דווקא מאוד שמחה שהן נחשפות לתחומים שונים - והרי המטרה היא לא להפוך אותן לבלרינות או למתעמלות קרקע, אלא לתת להן להתנסות בתחומים שונים ובדרך אם אפשר לשמור על הכושר - מה טוב.
רק בכלי נגינה אני מעדיפה שימשיכו לפחות שנתיים כי אחרת בקושי מסוגלים לנגן בכלי.

אני זוכרת מאוד לטובה את הילדות מרובת החוגים שלי.
אצלנו השנה ילדה אחת מאוד עמוסה (התחילה חטיבה תובענית) ולכן לומדת רק חוגי אמנות ומוסיקה (מתלבטת עדיין איזה כלי - אם להמשיך בגיטרה או להתחיל פסנתר), ואולי טניס או ריקוד, לצד חוג רובוטיקה בבית הספר.
השנייה - ממשיכה בכינור, וחוץ מזה אמנות (שנה ראשונה), אמנות מצטיינים מטעם בית הספר (הקבלה הייתה אחרי שכבר רשמנו לחוג אמנות, לכן הכפילות), רולר הוקי (חדש), התעמלות (כן המשך של שנה שעברה), וצופים. היא לא ממשיכה בעבודות עץ כי אני לא מסכימה (שונאת את המקום המחניק בו מתנהל החוג), ולא בחוג גן חיות כי זה יקר ורחוק, ואנחנו מוכנים רק לחוג אחד שחייבים להסיע אליו (קצת חבל לי כי היא הפיקה המון מהחוג בשנה שעברה).
השלישית - שנה ראשונה בלט, שנה ראשונה מקהלה - והפסיקה התעמלות משנה שעברה כי מעדיפה בלט והם באותו יום.
כמו שאת רואה, אנחנו ממש לא מתעקשים להמשיך חוגים משנים קודמות - להפך.
 

debby12

New member
מנהל
שאלה טובה. לא אמורות להתמקצע...

אבל מצד שני, להחליף חוג כל כמה חודשים מרגיש לי קצת כמו איזה קרקס מרקד. הייתי שמחה לו היו מוצאות משהו שיש להן בו עניין/משמעות, וזה עוד לא קרה (ואולי גם לא יקרה?)

אני לא מתעקשת על להמשיך - סתם קצת מבאס אותי ששום דבר לא ממש "תופס"/מעניין אותן מעבר לכמה חודשים. אז זה הכל שטחי כזה.

לא ציינתי כלי נגינה כי אצלנו זה חלק מהלימודים בבית הספר (שיעור אחר ביום) כך שמזה אין מנוס...

לי לא היו בילדותי כל כך הרבה חוגים, אז אין לי למה להשוות. ומה שהיה - נמשך במשך שנים (צופים, פסנתר).
 

נחמנית

New member
אצלי זה מובנה במערכת

טאי קוואן דו כבר שנתיים או יותר והוא רוצה חגורה ג'וניור בלק, אז בינתיים זה ממשיך.

חוץ מזה, הצהרון בבית ספר מציע חוגים מובנים פר סמסטר. זה אומר שנרשמים למשהו ל-12 שבועות ובדרך כלל לא מציעים אותם דברים בסתיו ובאביב. הוא הולך לסוקי (גרסה מקומית להוקי אבל בתוך אולם ספורט, עם מקלות הוקי רגילים ופק וגרב על מקל ההוקי כדי שלא ישרוט את הרצפה. שנה שנייה שהוא בוחר את זה). שנה שעברה באביב הוא עשה רובוטיקה של לגו. השנה אולי שחמט. בכל מקרה, זה משהו שמשתנה כל 12 שבועות ומתחלף לפני שנמאס.

מה שהכי טוב בזה, זה שזה חלק מהבית ספר. ב-3 ומשהו משחררים את הילדים לאוטובוסים או לאיסוף הורים, או לצהרון של הבית ספר, או לחוגים האלה. מהחוג, מחזירים אותו לצהרון לחכות לי. בשנה שהוא עשה מכניקה, הם היו בונים מכוניות ומטוסים וכל מיני דברים דומים ואז כל ילדי החוג היו חוזרים לצהרון לנסות את הדברים שהם בנו. הלוואי שהיו מציעים עוד חוגים דרך זה, חוסך לי הרבה כאב ראש.
 

danakama10

New member
דבר ראשון, החוגים בבי"ס גרועים

לא מפליא שילדים לא רוצים להתמיד בהם.
דבר שני, הרבה חוגים שמחוץ לבי"ס גם גרועים.
דבר שלישי, אם במקרה הילד "נופל" על חוג שבאמת מעניין אותו, הוא ימשיך. אצלך יש בלט וטאי קוואנדו. יפה מאוד. ברוב המקרים נושא החוג לא באמת מעניין מספיק את הילד כדי שירצה להתמיד. ולפעמים הנושא מעניין אבל הקורס גרוע.
 
איזה כיף לכם שחוגי נגינה ניתנים בבית הספר

אצלנו יש חוגים פרטיים בשעות המועדונית והילדים לא רוצים ללכת, אפילו לא לחוג תופים


הילדים שלי (עד היום) התמידו בחוגים לאורך שנה ולא פרשו באמצע. עם זאת קיימת תחלופה בחוגים ובכמות החוגים.
אין לי התנגדות לכך, העיקר שיהיה להם משהו נוסף בעשייה חוץ מלימודים ומחשב
 

debby12

New member
מנהל
זה לא בדיוק חוג נגינה...

זה שיעור מוסיקה אינסטרומנטלית לכיתה של 25 (או לא יודעת כמה - צריכה לשאול את הילדה) תלמידים שהם ביחד בתזמורת של בית ספר

אז הם לא מקבלים תשומת לב פרטית וחלק ניכר מהשיעור מנגנים ילדים בכלים אחרים

אז זה מאוד שונה מחוג פרטי. אבל - מודה - יותר טוב מכלום. המורה מרבה להמליץ לתלמידים ללמוד גם באופן פרטי כדי להשתפר
 
למעלה