ילד שלא רוצה ללמוד עוד

ילד שלא רוצה ללמוד עוד

אני מבקשת לשאול עבור אמא שאני מכירה שיש לה בן שעולה לכיתה ח ולא רוצה ללמוד עוד בבית הספר שבו הוא לומד. שנה שעברה היו איתו בעיות רבות. האם יש זכות לעבור? (מדובר על בית ספר שיש בו כיתות א-ח) ניסיתי להתקשר למנהלת שכמובן לא נמצאת כי עכשיו חופש וגם במחלקת החינוך (מדובר על עירית לוד שמתפקדת גרוע בלשון המעטה) לא עונים לטלפונים. הילד לא מוכן להגיע לשם בתחילת שנת הלימודים. יש למישהו רעיון?
 

mickya

New member
ילד לא רוצה ללמוד

מדוע הילד לא רוצה ללמוד בבית הספר? מה קרה שם? מה מצבו החברתי? יש לברר את הסיבות, להקשיב לו ולנסות לחפש לו ערוץ אחר. קשה לי ליעץ ללא ידיעת פרטים מדוייקים. את מוזמנת לצלצל אלי לטל 0506993950 בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

זהבה נ

New member
סקובי שלום וברוכה הבאה לכאן

מכירה אותך מהפורום הקודם שהיה בניהולי ושמחה שאת כאן גם. ראשית אני אענה לך במשפט שמלווה אותי תמיד והוא: אין ילד שאינו רוצה להצליח, יש ילד שאינו יכול או מתקשה. הצלחות מביאות לילדים הצלחות נוספות והכשלונות פוגעות בהם רגשית ולא נותנות לדימוי העצמי שלהם לעלות. בקשר לילד שהנך מדברת עליו, כל ילד רשאי לבקש ועדת העברות בכתב ולבקש להביא את טיעוניו גם בע"פ, בפני ועדת העברות. לעבור מבית ספר אחד רגיל לאיזור רישום אחר באותה העיר יש חובה בדרך כלל לעבור ועדת העברות ולהביא אליה את הנימוקים הראויים שיתמכו בסיבות הרלוונטיות להצדקת בקשת ההעברה. בדרך כלל צוות בית הספר נמצא בבית הספר מאמצע חודש אוגוסט, גם להם מגיע חופשה והם לדעתי יוצאים רק בשבועיים הראשונים של אוגוסט, זו הסיבה שלא מצאת אף אחד גם לא בעירייה. אני רוצה להאמין שבמחלקת החינוך יש מישהו ולא הייתי משאירה נושא חשוב כזה לשיחה טלפונית, חשוב ללכת פיזית ולבדוק מקרוב מה הנהלים הנהוגים, אפילו אם יש שם רק פקידה שמוסרת מידע כיצד לפעול וזה חשוב מאוד לצורך הענין, לעתים היא יכולה למסור מידע מאוד חשוב ורלוונטי. אם הילד אינו רוצה להגיע לבית הספר כנראה שיש לו סיבות משלו וחשוב מאוד לשמוע אותו ואת הסיבות שלו. חשוב לבדוק האם קרה לו משהו לאחרונה בבית הספר שגרם לכך, אולי הוא מרגיש מאויים מחבורות ילדים אחרות, אולי קרה לו משהו שהוא מנסה לברוח ממנו, תמיד חשוה להבין את הסיבה, כי לכל בית ספר שהוא יעבור אליו אם יש לו קשיים הם עוברים איתו ואם הוא לא הסתדר חברתית בבית ספר אחד, שום דבר אינו מבטיח שיהיו לו קשרים חברתיים בבית ספר חדש. לעתים קרובות זו יכולה להיות התחלה של דף חדש לתלמיד, אך לעתים גם בריחה ממצב מסוים שמצריך טיפול רגשי וכלים לתלמיד להתמודד בחברה. מקווה שהחברה שלך תצליח עם הילד ואני כאן תמיד. להשתמע.
 
לשלוח אותו לבית ספר אחר או אפילו

לבית ספר מסוג אחר. כל את לאחר בירור עימו. מה בדיוק מפרוע לו בבית הספר? לגבי זכויות, זו בעיה כשמדובר בבית ספר ממלכתי אחר אבל יש גם בתי ספר לא ממלכתיים.
 

זהבה נ

New member
עדו אלוי תספר ותרחיב על חינוך לא

אחר לא ממלכתי? מה קורה בנושא הזה שהוא אינו כל כך קל ליישום? תודה לך.
 
אולי נקרא קודם מה התלמיד צריך.

מה שקשה ליישום זה שליחת התלמיד לבית ספר ממלכתי אחר שאינו באיזור הרישום שלו. שליחה לבית ספר אנטרופוסופי, לדוגמא, פחות תלויה באזורי רישום למייטב הבנתי. אגב, ממלכתי אחר שאפשר לשלוח אליו בלי בעיה הוא ממלכתי דתי באותו אזור רישום של הממלכתי החילוני. השאלה הכי חשובה היא מה התלמיד צריך ואת זה עוד לא הבנתי במקרה הזה.
 
למעלה