ימי הולדת ומתנות

ימי הולדת ומתנות../images/Emo77.gif../images/Emo28.gif

איך חוגגים אצלם ימי הולדת במשפחה? איך חגגו אצלכם כשהייתן ילדות? מה שונה? מה משותף?
 

smagi

New member
ואוו אצלינו כל יום הולדת

זה טררררם גדול. לבנות אני חוגגת תמיד כמה פעמים (ככה יוצא לנו) אחד בגן/בית ספר, פעם במשחקיה ופעם בתאריך המקורי בבית (פסיכית אני יודעת אבל אני מתה על ימי הולדת). גם אצלי בבית חגגו את ימי ההולדת בחגיגה גדולה. אצל בעלי לעומת זאת, אף פעם לא חגגו ! ולמען האמת אמא שלי היא מהתמניות העתיקות (והמקסימות) שהיא זוכרת את ימי ההולדת לפי קיץ/חורף/פסח וכו'. כשהתחתנו והתחלתי לחגוג לו הוא כל כך התלהב, הוא אמר שגם כשהוא היה ילד לא חגגו לו בצורה כזאת, בלונים, שירים, שלטים, ממתקים עוגה מתנות וכו'.
 
אצלנו ימי הולדת נחגגים ברוב עם

לילדים תמיד בארועים משפחתיים, אם זה ארוחה עם המשפחה המורחבת או פיקניק או טיול עם הפתעות וכאלה וכמובן גם בבית הספר או בגן. ימי הולדת שלי צוינו עם מתנה ועוגה וזהו. בלי חגיגות גדולות. אני רואה אצל הקטנצ'יק שלי שהוא בגן בן 4 וחצי איך ההורים יוצאים מעורם לחגוג לילדים ימי הולדת גרנדיוזיים וזה הפך ממש להיות מן תחרות כזאת בין ההורים מי ימציא רעיון יותר מקורי. אני לא משתתפת בקרקס הזה וחוגגת לילד בגן ובבית עם המשפחה , מה גם שמבחינה תקציבית הפקות הענק האלה יקרות מאוד ולפי דעתי בגילאים כאלה גם מיותרות. בן הזוג שלי הוא רומנטי ללא תקנה ומפתיען מקצועי ובכל יומהולדת שלי אני זוכה להפתעות מקוריות ומקסימות.
 
אנחנו חוגגים לילדים עם כל המשפחה מהצד

שלי ושל בעלי, הגדול אוהב לחגוג בפארק , אז אנחנו מקשטים בבלונים מביאים אוכל, ממתקים וכמובן עוגה. לקטן אנחנו חוגגים בבית גם עם כל המשפחה המורחבת. גם כשהייתי קטנה ככה חגגנו.
 

litzuf

New member
ימי ההולדת שלנו...

כשהילדים היו קטנים עשינו ימי הולדת בגנים... ואחר כך בבית עם המשפחה.... אחר כך כשהדיעו לגיל בית הספר... לליאב הבאנו כמה פעמים ליצן שהפעיל... לצופית פחות.. כי יש לה כיתה קטנה ואין הרבה ילדים... אנלה זה היה רק משפחתי... בגיל 12.. עשיו ליאב מסיבת הפתעה ענקית.... כשאני הייתי קטנה.. עשינו ימי הולדת בגנים... ובגילאי בית הספר, הזמנו ילדים הבייתה עם כיבוד והפעלות...
 
אצלנו כמו תמיד...

עושים בלאגן שלם מכל סיבה הכי קטנה ויום הולדת זה סיבה גדולה אז בכלל... בגלל שהמשפחה כוללת הרבה אנשים משני הצדדים אז כל אחד אחראי לימי הולדת שונים כמארגן למשל אני אחראית על יום ההולדת של אמא ואבא ושל החצי שלי ושל אבא של החצי. אמא שלי אחראית על הימי הולדת של סבא וסבתא וכו יום הולדת מצידנו הכי חשוב להראות התייחסות ושמחה (פחות הקטע של המתנות) ובד"כ כולל הרבה אוכל ומוזיקה המתנה אנחנו משתדלים לאסוף כסף מכוווולם ולקנות משהו שבעל היום הולדת מפנטז עליו בסתר
למשל ליום ההולדת 24 של החצי קנינו לו כולנו קורס נהיגת מרוצים (והוא עד היום מתלהב)
 

שרונית28

New member
../images/Emo65.gifיום הולדת

אני לא אהבתי לחגוג יום הולדת כילדה בגיל 9 התאכזבתי קשות שכמעט ולא הגיעו ילדים מהכיתה ליום ההולדת ולא הסכמתי לחגוג. כאשר היתה יום הולדת למי מבני הבית היינו באופן קבוע יוצאים עם הורי לקפולסקי לארוחת ערב חגיגית. כמובן שכל אחת קיבלה מתנת יום הולדת ביום הולדתה. היום אנחנו כבר גדולות אופים לנו עוגת יום הולדת ומקבלות מתנה מהורי לפעמים כסף, לפעמים שואלים מה אנחנו רוצים. כיום גם הבעלים שלי ושל אחותי האמצעית נהנים בימי ההולדת שלהם משום שגם אותם הורי מפנקים במתנה או בכסף. לעומר לעומת זאת אני חגגתי (כבר שנה שניה) עם מפעיל עם כל יליד הגן וחברים טובים, זה הפיצוי שלי על האכזבה שלי מימי ההולדת שלי כילדה.
 
אצלנו זה תמיד כך שאני הייתי תולה בלונים לכולם

ושלטים וקניתי עוגות בשלב מאוחר יותר. ההורים שלי תמיד נותנים כסף ביום הולדת ואני מעריכה את זה אבל זה מתסכל, כי הייתי שמחה לו היו משקיעים מחשבה וקונים מתנה ולא נותנים כסף שנבלע בחשבון.
 
לא חייבת...

אבל הפולניות שלי גורמת לי כן להכניס ולא להוציא על עצמי
. וגם בזה שקונים מתנה מרגישים שיש יותר מחשבה בנושא וזה לא שמזלזלת בכסף,כי באמת הם משתדלים תמיד לתת כמה שיותר, אבל לפעמים מתנה עושה את ההבדל, כי זה מראה על יחס, על חשיבה, על חיפוש וכו'...
 
יום הולדת חגיגה נחמדת..

אני זוכרת שעוד כילדה קטנה ממש (גיל6,7) אמא היתה נותת לי כסף והולכת איתי לקנוץת מתנה לאבא ליומהולדת, לאחי וכו' זה דבר מקסים בעיני ועד היום אני זוכרת את כל הארועים המשפחתיים וקונה מתנות לכולם. כשהיינו ילדים היו חגיגות גדולות שאני זוכרת עד היום. במיוחד עוגת היומהולדת שאמא היתה מפתיעה בצוןרה חדשה כל שנה..
 
מאז ומתמיד

ימי הולדת נחגגים אצלנו במלוא תשומת הלב כשהילדים היו קטנים טרחנו וערכנו בחוג החברים בכתות ובגנים עתה חוגגים במסעדות . השבט גדל על כן אנו מצרפים 2- 3 ימי הולדת וחוגגים יחד.
 

mAmA MiSiSiPi

New member
מזמינים משפחה קרובה

אמא מכינה עוגה עד שאבא שלי נפטר והחצי שלו הפסיקו להפגש איתנו היום אמא מתקשרת לאחל לי מזל טוב בדיוק בשעה שילדה אותי ואם אנחנו יחד אני מקבלת חיבוק גדול ונשיקה.
 
צלחת יומולדת ../images/Emo65.gif

... תמיד בערב שלפני יום הולדתי, כולי הייתי מתמלאת פרפרים והתרגשות. סבא וסבתא היו מגיעים ערב לפני כן, ממלאים את המטבח של אמי בעשייה, מתחילים עם אפיית העוגות והעוגיות המפורסמות שלהם. סבא היה מכין עוגות יומולדת הכי מדהימות, לפי הזמנה שלי, הכל מהראש, מהדמיון, תמיד הכי מקושטות, הכי צבעוניות, הכי מקוריות ומרגשות בעולם... המולת ההכנות והאפייה, החום, הריחות, השמחה שלי כילדה להיות במחיצת שני האנשים האהובים והמופלאים האלה... בערב אמא וסבתא היו משכיבות אותי בייחד ואני הייתי מתקשה להרדם מרוב הפרפרים. זוכרת לילה אחד שפתחתי את עיני וראיתי את שתיהן נכנסות בשקט בשקט לחדרי, עם הצלחת הענקית בידיהן. לא ברור לי איך המשכתי אחר כך לישון עד הבוקר... ופתאום כבר בוקר. קופצת מהמיטה, לצִידָה מונחת צלחת ענקית מלאה בממתקים! מכיוון שישנתי בבית הילדים בקיבוץ, הצלחת הכילה ממתקים לכל ילדי קבוצת הילדים. ואני, ילדת היומולדת, חילקתי להם מהממתקים של צלחת היומולדת שלי. כך היו עושים לכל הילדים. (אז ממתקים מסוגים שונים, היה מצרך הרבה פחות זמין ומגוון כמו היום). עד היום אני זוכרת ממתקים מיוחדים שהיו מניחים לי בצלחת היומולדת. המסורת המשיכה ואנו מניחים ליד מיטת בנינו בכל יומולדת "צלחת יומולדת" מלאה בהפתעות. למרות שהם כבר יודעים ומצפים לכך, התרגשותם עצומה. בלילה אנו ממלאים את הבית בבלונים, בברכות, מניחים צלחת יומולדת מרגשת ומצפים, עם לא פחות התרגשות מהם, לבוקר שיבוא ועמו השמחה וההתרגשות במציאת צלחת היומולדת... יש גם את מסיבות יום ההולדת, אך על כך בהזדמנות אחרת.
 
מסיבות יומולדת ../images/Emo65.gif

פרט לצלחת יום ההולדת, הבלונים, הברכות וההפתעות, תמיד אני מנסה לממש את הפנטזיות של הילדים בכל הקשור ליומההולדת. מאז שהגדול היה בן 5, הכנתי ואירגנתי לשלושתם בסה"כ 12 ימי הולדת של "חפש את המטמון" או א"ש לילה מושקעים, בנושאים שונים, עפ"י בקשת הילד, או נושא בהפתעה, עפ"י אהבותיו של ילד יומההולדת. למרות ההשקעה וההכנות, לא ברור לי מי נהנה יותר- הם או אני...
 
אני מפנקת גדולה מאוד -

מסיבה, בלונים, ימי כיף הפתעות ומתנות - לכל אחד ממשפחתי הגרעינית = ממש משקיעה מחשבה ותכנון. בתור ילדה היו מתנות והיו מסעדות , זוכרת מסיבה או שתיים בגן ובבית.
 
סביב ימי ההולדת של ילדי יש המון מחשבה ורצון

להעניק ולפנק. אנחנו עורכים מעין "קונסוליום" משפחתי לפני יום ההולדת - ללא חוגג יום ההולדת, ועורכים סיעור מוחין מה.. מי... מו... לאחר מכן מתגבשת הצעה שמקובלת על כל בני הבית. ועל פי ההצעה חוגגים את האירוע. לדוגמא לביתי ביום ההולדת האחרון הוחלט על חגיגת יום הולדת בונשא של "פינוק אישי" בבוקר היא הוזמנה לטיפול פנים מפנק, אחר כך עיסוי גוף, מספרה, ארוחת צהריים במקום אהוב עליה וקינחנו במופע מחול של להקת בת שבע. וכמובן ברכות עוגה ונרות.
 
האמת, שמגיל 13 בערך לא קיבלתי יותר מתנות

וחוץ מעוגה, לא ממש ציינו את היומולדת שלי.. אולי בגלל זה עכשיו אני עושה די ביג דיל מהיומולדת
 
למעלה