יציאה מהעבודה לצורך הנקה

אביטלתל

New member
יציאה מהעבודה לצורך הנקה

שלום לכולן, עוד מעט אני חוזרת לעבודה ואיילה, שתהיה אז בת חצי שנה, תכנס למסגרת. כנראה שאני אצטרך לחזור ליום עבודה של 8 שעות. חשבתי להכניס אותה למקום קרוב לעבודה כך שאוכל לצאת באמצע היום ולהניק אותה, וכך לתת לה קצת תדלוק אמא באמצע יום ארוך שכזה. אני אשמח לשמוע אם מישהי אחרת נוהגת ככה ואיך זה בדיוק מסתדר. אביטל
 
אני עשיתי את זה עם הבת השנייה

אמנם היא היתה יותר קטנה (בת 3.5 חודשים). היה לי כל כך קשה שנאלצתי לחזור כל כך מוקדם לעבודה, וכל כך הרבה נקיפות מצפון, שהכנסתי אותה למעון לייד העבודה והייתי הולכת אליה 2-3 פעמים במשך יום העבודה להניק. לי היה הרבה יותר קל ככה ומן הסתם גם לה. בשלב מסויים היה לי מאד לא נעים ממקום העבודה, כי כל היציאות האלה גרמו לכך שבמקום לעבוד 8.5 שעות עבדתי בערך 5 נטו, ואז הפסקתי עם זה, בערך כשהיא היתה בת 5.5 חודשים. נקודה נוספת היא שהילדה לא קיבלה תמ"ל ולא היתה רגילה לבקבוק, והמטפלות במעון התלוננו שכשהיא בוכה הן לא יכולות להאכיל אותה (כמובן שהן היו מתקשרות ואני הייתי באה תוך 5 דקות). אם את מוצאת מקום טוב שהיית מכניסה אליו את ביתך גם ככה, אז זה נהדר. הבת שלך תהיה בת חצי שנה ותוכל להתחיל לאכול גם מזונות אחרים, ולכן ה"תלות" בך תהיה קטנה יותר וזה נראה לי מצויין שתוכלו להיפגש באמצע היום להנקה. נקודה נוספת היא עניין המרחק שעלייך לנסוע לעבודה ושעת היציאה. אם את יוצאת מוקדם מאד (כמוני, כדי להגיע לפני הפקקים ולהספיק לחזור בזמן) אולי זה יהיה בעייתי להעיר אותה. וגם לנסוע עם ילדה בפקקים זו לא חווייה מרנינה (לפחות אצל הילדים שלי...). מעבר לזה אני לא מוצאת חסרונות. זו נראית לי אופציה שמרככת מאד את הטראומה לשני הצדדים. מקווה שעזרתי.
 

Shellylove

New member
מנסה שוב

שיקפוץ כבר, נו
 

sipi1

New member
עם הקודמים עשיתי תרגיל דומה

ניצלתי את סיבוב בנק-דואר של הצהריים כדי לשלב גם הנקה וביקור באמצע היום. כשזה התחיל להיות מסורבל עם סדר היום במעון - ירדנו מזה. עם איתן היה לנו סידור דומה (רק נוח יותר) כשהוא היה קטן יותר - אבא שלו היה מביא לו אותו להנקה בהפסקת הצהריים. זה עבד בערך עד שבעה חודשים. עכשיו איתן גדל ומסתדר היטב במעון גם בלעדי (יש לו עדיין בקבוק יומי שאוב, המטפלת מדווחת שבלי חלב הוא לא מסיים את הארוחה) ואני מתגעגעת בשקט. זה סידור אפשרי, אבל קחי בחשבון שהוא גוזל לא מעט זמן והמון אנרגיות - קשה להיפרד באמצע היום ולחזור לעבודה.
 

עמית@

New member
מרב של איתם עשתה כך.

ואם היא תהיה אם מטפלת- אפשרי שהמטפלת תבוא איתה אלייך..
 

אביטלתל

New member
תודה לחכל מי שענה

וגם למי שהקפיצה
מבחינת זמני נסיעות זו לא בעיה מה שמטריד אותי זה הרווח של ההנקה והמפגש איתי מול הפרידה חלב שאוב יהיה לה בכל מקרה למי שניסתה - איך הילדים הגיבו לפרידה ?
 

כרמית מ.

New member
אצלנו זה נורמטיבי

כמעט כל המיניקות באות באמצע היום להניק את התינוקות (מאכילי בקבוק גם מוזמנים אבל בדרך כלל לא באים. כרגע, מתוך 8 תינוקות יש 3 כאלו, ו-5 יונקים). אני הייתי דווקא חריגה כשבגלל עבודתי מחוץ לקיבוץ, השארתי בקבוק שאוב. בשלב מסוים עברתי לעבוד קרוב (אני יושבת אצל לקוחות מתלחפים כל תקופה) וראיתי שמשך הזמן לנסוע-להניק-לחזור דומה למשך הזמן הנדרש להשקעה בשאיבה, רק שזה יותר מוצלח וכיף - ואני עדיין עושה זאת (בן שנה וחודשיים). היתרונות לדעתי, גדולים: 1. יש עדיפות (לדעתי גדולה ממה שמקובל לומר) ליניקה ממשית על פני חלב אם, במיוחד אם עבר קירור / הקפאה. 2. מפגש באמצע היום מאפשר "טעינה" רגשית לתינוק (וגם לאם... אבל זה פחות חשוב). נכון שלא קל לבוא להיניק ומיד ללכת, בלי זמן ל"מסביב", ועדיין, זה עדיף בעיני על כלום, וגם מתרגלים, האם והתינוק, לכך שזה חלק מסדר היום (בין אם זה בשעה קבועה כמו אצלנו, כי הוא גדול, או בשעת הצורך כמו אצל הקטנים יותר). 3. הרבה יותר קל-כיף-נוח להניק מאשר לשאוב. 4. בלי קשר להנקה, לדעתי, קושי בפרידה הוא לא סיבה לא להפגש. נכון שיש גילאים שהפרידה קצת קשה ודורשת "עזרה" של המטפל הנשאר עם התינוק, ועדיין מוטב להפגש, גם כמה פעמים ביום (בתנאי שיש זמן מספיק לשהות ולפרידה). אולי אפילו להיפך, תרגול של הרבה פרידות שתמיד בסופן נפגשים שוב, מוריד את הפחד מהפרידה, לעומת פרידות מעטות יותר לזמנים ארוכים יותר. הבן שלי היה רגיל שכשאני באה אני לוקחת אותו. לקח לו בערך יומיים להתרגל לכך שלפעמים אני גם באה-מיניקה-והולכת. הוא עצוב כשאני הולכת (לפעמים בוכה), אבל בדרך כלל לרגע בלבד, ונעזר במטפלת להרגע. יש מטפלות שיותר נוח להן לתת בקבוק. יש להן יותר שליטה, ויותר אפשרות לתת בקבוק בכל מצב קושי, בלי לבדוק האם זה באמת מה שהילד צריך. בעיני זו לא סיבה טובה, כשאפשר, להמנע מהנקה (בתקופה שהייתי פנויה לבוא להנקות לפי דרישה, רצו שאשאיר בקבוק. לא הסכמתי). בקיצור - אם מתאפשר, אני מאד בעד לבוא באמצע היום להנקות. בהצלחה!
 
למעלה