ישבתי איזה חצי שעה,

highq10

New member
ישבתי איזה חצי שעה,

על השאלה הקשה של אזרח ישראלי מצוי, והחלטתי לרדת לעומק התשובה, ניסיתי להסביר את השתובה בדרך הכי קלה שאני יכול, מקווה שזה מספיק מובן... זו אכן השאלה הקשה ביותר של מטריצות שנפגשתי עד כה... התשובה היא A!!!!!!!!!!!! פשוט מגניב... עכשיו אני אנסה לענות על שתי השאלות הנוסף שהוא העלה..
 

highq10

New member
ייתכן,

כבר בניסיון הראשון הגעתי לזה שזה או A או B, אבל יותר הגיוני שזה A. אולי יש משהו שעוד לא עליתי עליו.
 

highq10

New member
עשיתי את המבחן המלא,

ובאמת סימנתי בשאלה האחרונה B, וקיבלתי בניסיון הראשון 140... אז B זו התשובה, ואני יודע למה, אבל אין לי כח לחזור על הטבלאות..
 

highq10

New member
הנה התשובות לכל השאלות: ../images/Emo58.gif

קיבלתי את המקסימום אז הנה התשובות הנכונות.
 

highq10

New member
התשובה שהמחבר רוצה היא אמנם B,

אך A הרבה יותר מתאים! ואולי זה טעות של כותב המבחן (לא המחבר) שהסבירו לו את התשובות והוא טעה באחרונה. יש חוקיות שיש בשמונת הריבועים, ובA החוקיות ממשיכה, ובB היא לא. קשה לי להאמין שזו מקריות. בכל אחד משמונת הריבועים יש טור אחד (לפחות) שמקיים את הסדרה XYO (עיגול משולש ומרובע) ושורה אחת לפחות שמקיימת את זה. בA זה נכון ובB זה לא. אמנם החוקיות המאונכת יותר חשובה משום שבכל שורה הוא יופיע בכל ריבוע בטור שונה, והמאוזנת תופיע פעמיים באותה שורה ופעם אחת בשורה שונה, שזה פחות בטוח. אך עדיין זה מסתבר הרבה יותר.
 

theXequation

New member
ואולי יש חוקיות שמתקיימת ואנחנו לא

רואים אותה
 

highq10

New member
יש עוד חוקיות,

אבל תמיד יש עשרות חוקים שאפשר לפעול על פיהם, לכן כדי להחליט מה חוקיות יותר נכונה, בודקים מה פועל ביותר מקרים, עכשיו ברגע שמשהו פועל בכל הטורים המאונכים (ב-8 ריבועים), ובכל השורות המאוזנות (ב-8 ריבועים), זה מדי הרבה בשביל שזה יהיה מקרי... מה גם שאני הראיתי איך מגיעים לA בלי צורך לבחור אחת מהאפשרויות, שזה עוד אינדוקציה לנכונות תשובה (כשהיא מורכבת כל כך והאפשרויות רבות כל כך), קשה לי להאמין שיש חוקיות יותר נוכנה מזו, אולי יש חוקיות אבל מתחת לאדמה והוא לא שם לב שהחוקיות הפשוטה יותר מביאה לA.
 
למעלה