לא מסכים.
משנתו של קנוהל נוגעת לביקורת המקרא, אליה אנו מתייחסים מדי פעם כשאנו רוצים להתנתק מהקונוטציות המקראיות של הארכיאולוגיה של תקופת הברזל. קנוהל, בכך שהוא יהודי שומר מצוות שמאמין בכך שהמקרא הוא חיבור מוסרי שנכתב ע"י אדם ואינו ספר היסטוריה, עוזר לנו בהעברת המסר לגבי הניתוק של המקרא מהארכיאולוגיה, חיבור שהיה ברור עד לפני כ20-30 שנה. אני מסכים שניתן ללמוד המון מקנוהל, אני מסכים שניתן להתייחס לקנוהל בהפניות לביקורת מקרא אני לא מסכים לחיבור של המקרא לארכיאולוגיה של תקופת הברזל, בדיוק כמו שלא אסכים לארכיאולוגיה ההומרית של יוון...