יש הסבר מדוע יש רתיעה ופחד

יש הסבר מדוע יש רתיעה ופחד

ליצור מגע "להתחיל" עם המין השני? לא הצלחתי למצוא שום הסבר רציונלי לכך.
 
לא יודעת אם רציונלי או לא אבל

לפני שמתחילים עם בחור/ה, אנו מוצאים את עצמנו מלווים ברגשות מעורבים של חשש ואף לעיתים אפופים בחוסר אופטימיות ובהערכה עצמית נמוכה לגבי עצמנון. החרדה שלנו נגרמת כתוצאה מהמחשבות השליליות שאנו ממהרים לחשוב עליהן. מחשבות הן דבר מאוד מהיר והן משפיעות על הרגשות שלנו ברמה שלא נוכל לתאר, וזאת אפילו מבלי שנשים לב. לכן, כשבאים להתחיל עם בן המין השני. צריך לסנן את המחשבות השליליות שחודרות אוטומטית אל קו המחשבת שלנו. השפעת החרדה,החשש מהלא,וההערכה העצמית הנמוכה המתלווה לכך,גורמת לרתיעה.
 
פחד מדחיה ומפגיעה באגו

וגם קונבנציות חברתיות - למשל, מבחינה חברתית פחות מקובל שאישה תתחיל עם גבר. ולכן נשים נרתעות יותר לעשות כן מחשש לאבד את "נשיותן". גם התנסויות שליליות בעבר עשויים להגביר את הרתיעה.
 

22ק ו ס ם

New member
אני לא חושב שיש סיבה אחת

אבל אני חושב שגורם מרכזי הוא מיזעור טעויות. רוב ההתחלות שלנו נדונות לכישלון ואחוז קטן יחסית מצליח. כל כישלון פוגע בנו ולכן אנחנו רוצים להיות בטוחים שכאשר נפנה למישהו יהיה סיכוי גבוה להצלחה. אגב, לא לכולם זה ככה ויש הרבה הבדלים אינדיביגואליים שנובעים מהאיכות שלך כפוטנציאל לבן זוג, או אפילו מהתפיסה שלך של האיכות הזו. אנשים יפים מאוד למשל, הרבה יותר קל להם להתחיל כי הם יודעי שיסרבו להם פחות.
 

victoria777

New member
זה די ברור

כי יש סיכוי להדחות ע"י המין השני וזה יגרור פגיעה בבטחון העצמי.לא חסרים אנשים שאין להם מספיק בטחון כדי להרגיש מותלחים ושוים משהו גם במקרה של דחייה.
 
למעלה