יש לי עילה לוויכוח!!

*GormE*

New member
יש לי עילה לוויכוח!!

נדוש אמנום, אבל זה פורום טרי וצריכים לנער ממנו את הקלקר; ביולוגיה- נחשב כמקצוע הריאלי ההומני ביותר, ויש שלא מחשיבים אותו אפילו אני אישית מאוהבת במקצוע הזה ובמיוחד בבוטניקה, אקולוגיה רפואה וגנטיקה טוב, אני יכולה להמשיך אבל אני רוצה לראות לאן ייקחו את זה באופן טבעי בלי שאכוון
 
נכון

וגם עוד עובדה מעניינת - אחוז הנשים הלומדות ביולוגיה גדול בהרבה מאחוז הנשים שלומדות פיסיקה\כימיה.
 

2_be

New member
מממ...

ביולוגיה, נחשב כמקצוע די הומני בגלל השינון וזכירת הפרטים הכרוכה בלימודו. בשונה מפיסיקה , לדוגמא, שם העיקר זה ההבנה ופחות השינון. אני באופן אישי חובבת נושאי ביולוגיה, גנטיקה ורפואה אף על פי שאני מאוד ריאלית...
נ.ב. ברוכה הבאה לפורום
 

*GormE*

New member
זה בדיוק

אבל בדיוק מה שאני כתבתי בהודעה הראשונה והחלטתי למחוק כי אני יודעת רק בכלליות על מדעים אחרים כמו פיזיקה, אז חששתי שההשוואה שלי לא משהו. באמת בביולוגיה משננים הרבה, אבל התדמית של מדען מנתח עכבר לא ממש מתאימה לסיווג של "חובב הטבע" כפי שנאמר פה. באמת יש צורך בשינון מתמיד בביולוגיה (ע"ע מערכת הכליות, לולאת הנלי ועקרון הספיגה החוזרת תחת זרם נגדי) אבל שינון זה מצטבר עד שבסופו של דבר יש עולם מושגים נרחב מאוד שמתחבר יחדיו ברצף מאוד הגיוני, וזה החלק הכיפי. וגנטיקה זה באמת חלק מתמטי טהור, וזה נהדר.
 

Deathatred

New member
זה תדמית "הביולוג המטורף"

אבל בד"כ נהוג לחשוב עליהם כ"ירוקים" אוהבי בע"ח וטבע.
 

*GormE*

New member
תדמית?

איך זה שאצלי בכיתת ביולוגיה הרוב היו כאלה ורק לדוגמה- אני הייתי צימחונית 10 שנים; בסוף התיכון הפסקתי אבל הרבה לפני זה הרגשתי שכל האידיאלים האלו לא מדברים אלי, ויש לזה קשר רב לערכים שהפנמתי בשיעור ביולוגיה. אם כבר, אז אני עברתי את התהליך ההפוך מזה שציינת.
 

המאיה

New member
תדמית.

אני תמיד אהבתי ביולוגיה, ולא הייתי מודעת ל"תדמית" שיש לביולוגים. לכשעצמי,מצד אחד אני צמחונית כבר 10 שנים, אבל לדעתי חשוב לעסוק בניסויים בבע"ח.(בזהירות ולא יותר מכפי המידה הנדרשת ותוך גרימת סבל מזערי ככל הניתן לבע"ח). הבה ננתח חגב וג´וק עם סקלפל נבתר עם פנצטה נקלף הו, הביטו! איזה כיף.
 

*GormE*

New member
זוהי שירה!!!!!!!!

אבל במקום חגב או סרטן הנזיר בואו נתבר לב חזיר !!!
 

2_be

New member
המממ

אני יודעת על פיסיקה מקרוב וזו ההרגשה שלי. התשובה שלי ניתנה במקרה לאחר דיון עם מישהו בנושא, כך שהתיחסתי רק למשמעות הלימודית <אם אפשר לקרוא לזה ככה..> של הומני וריאלי וזו הקונוטציה הראשונה שעלתה לי לראש ולא אל הומני וריאלי כמושגים כללים כפי שהרחיבו פה בהמשך.
 

Deathatred

New member
ביולוגיה נחשב למדע הומני

נחשבת למקצוע הומני ואנושי בעיקר בגלל שהוא עוסק בחיים. ביולוגיה מזכירה לאנשים מדענים שמחבקים חיות חמודות וקטנות כאלה, חקלאי שמגדל צמחים, פרחים, רופאים וכמובן - צמחונות, איכות הסביבה, אהבת חיות ויפות-נפש. ביולוגיה עוסק בדברים ארציים, חיים, דברים שקשורים מאוד אלינו ומזכירים אותנו. מצד שני פיזיקה עוסק בעולם הדומם - הכל שם פורמלי וקשוח ומלא בנוסחאות מתמטיות ארוכות ומסובכות. המעבדות מלאות במכשור קר ומתכתי והרבה מחשבים. זה עולם של דטרמיניזם (למרות הקוונטים הפיזיקה נתפסת כמדע הכי מדויק שיש בעוד ביולוגיה נתפס כמדע של בערך, מדע סטטיסטי), עולם שבו אין חופש בחירה ואין מקרה - הכל מוכתב לפי מספר חוקים בסיסיים שאותם מנסים הפיזיקאים לגלות. הפיזיקה עוסקת בדברים מופשטים מאוד שאין בינהם קשר נראה לעין עם המציאות היומיומית (למשל - תורת הקוונטים ותורת היחסות כמעט שלא באות לביטוי בתופעות שאדם חווה מידי יום ביומו) ואילו הביולוגיה עוסקת בדברים מאוד "ארציים", מאוד רלוונטים, ומניבה רווחים מידיים.
 

עופר ב.ה

New member
מסכים שזו הסיבה

ודוחה את הטענה שביולוגיה נחשבת יותר הומנית כי יש בה יותר שינון. למשל, זרימה נגדית הוא לא עיקרון שצריך לשנן, אלא עיקרון שצריך להבין. ובכלל, מקצועות הומניים לא נחשבים לכאלה בגלל השינון, אלא בגלל הנושאים שעוסקים באדם.
 

Imperia

New member
החלוקה למקצועות "ריאלים" ו"הומאנים"

היא בעייתית. אני חושבת שאפשר למיין את המקצועות, אם תרצו, או את תחומי המחקר האקדמי, לפי כל מיני קריטריונים. קריטריון אחד הוא האם המחקר (והלימוד) הוא יותר מתמטי או יותר טקסטואלי. במדעים מדויקים/מדעי הטבע (תבחרו את השם המועדף עליכם) המחקר, התאוריות וספרי הלימוד הם מאד מתמטיים, בביולוגיה פחות. במדעי החברה עדיין יש מתמטיקה במחקר (בעיקר סטיסטיקה) - ובמדעי הרוח זה נעלם לחלוטין, וספר טוב בפילוסופיה לא צריך תאורטית לכלול אף מספר, פרט למספרי העמודים. אני חושבת שכשמסתכלים על הסקאלה הזאת מבינים מאיפה באה הראיה של ביולוגיה כמקצוע "הומני". אבל מקור הכינויים "ריאלי"/"הומאני" הוא במיון אחר של תחומי המחקר - בין תחומי המחקר החוקרים את הטבע, לבין תחומי המחקר החוקרים את התודעה והיצירה האנושית. במובן הזה ביולוגיה היא מקצוע ריאלי לחלוטין.
 
למעלה