יש לי רעיון איך לבטל את האפליה בשכר

עוד אחת

New member
יש לי רעיון איך לבטל את האפליה בשכר

לחוקק חוק בכנסת שעל-פיו למעסיק אסור לתת לאינדוודואל אחד (לא חשוב אם הוא גבר או אישה) יותר כסף מלאינדוודואל שני אם שני האינדוודואלים הביאו לו אותה תועלת. ואם המעסיק בכל זאת נתן לאינדוודואל אחד יותר מלאינדוודואל שני על אותה תועלת בעבודה אז לאינדוודואל המקופח תהיה זכות ללכת לבית-המשפט ולתבוע את סכום הכסף המגיע לו. וככה כל העובדים בעבודה יקבלו את אותו השכר על אותה עבודה שהם עושים. המעסיק יקבע סכום קבוע על כל שעת עבודה לכל פרט שעובד אצלו ולא יוכל לקפח עובדים מסוימים.
 
יש בעייה...

כי זה יצריך שינוי בתרבות עבודה משקית. לא ראלי. כמו דעתי בנושא אלימות לסוגיה - צריך אכיפה, אכיפה, אכיפה. ובנושאים מקצועיים כמו שכר - אכיפה ע``י רו``ח מקצועיים ומבקרים פנימיים וחיצוניים חייבי דיווח.
 

מירי,

New member
ואיך בדיוק אוכפים את זה?

איך את מוכיחה שהאפליה היא על רקע זה או אחר? הרי קשה למצוא שני עובדים עם אותו רק בדיוק = אותה השכלה , אותו ניסיון ומבצעים את אותו תפקיד , כל אחד מהדברים האלה ועוד הרבה אחרים הם עילה להבדל בשכר בלי אפשרות בכלל לדבר על אפליה - גם כשברור לעיין שההבדל בשכר הוא על רקע אחר לגמרי... (ולך תוכיח שאין לך אחות...)
 

augustus

New member
זאת ועוד

הבעיה העיקרית בעיניי היא, שהגברים מקודמים יותר מנשים ומתקבלים לתפקידים טובים מאלה שהנשים מתקבלות אליהם.
 

אמיר.

New member
עדיף `אדם` במקום `אינדו...

אוף .. הסתבכתי עם זה... אדם !!! אדם זה שם המין שלנו - זכרים ונקבות כאחד/ת.
 

עמית_

New member
יש חוק כזה

חוק ``שכר שווה לעובדת ולעובד``. נחקק לראשונה ב-1964 (!). תוקן ב-1996. ולכן הבעיה היא לא בחוק, אלא באכיפה. מצ``ב קישור
 

עמית_

New member
דפי מידע (מפורט מאוד) בנושא

מאתר האגודה לזכויות האזרח כדאי לכן לקרוא מצ``ב קישור
 
עמית, אני מודה שלא קראתי הכל עדיין

רק הפנייה קטנה מהזיכרון לסוגיה שעליה יש מדי פעם נסיון להתפלפל על מנת לתקן את העיוות בשטח ואת אי-יישום החוק: להפוך את מושג ה``שכר שווה`` ל``גמול שווה`` היות ומעסיקים - כולל הגדולה מכולם שהיא המדינה - מפלים בסעיפי הגמול ועוקפים בכך את החוק בסיבוב מבלי לעבור עליו.... חנה
 
למעלה