יש לי שאלה, בקשר לטירונות קרבית:

Shaycus

New member
יש לי שאלה, בקשר לטירונות קרבית:

אז ככה, אם זה עובר על בטחון שדה ממש חבל כי אני מאוד מעוניין בתשובה.. ואם זה אכן מסווג אז אם אפשר תשובה אולי בפרטי..או באיסיקיו.. אז ככה, ממה שהבנתי באנשים שעושים טירונות קרבית, אני מדבר על 05, אני מדבר על חי"רניקים בעצם, אני לא יודע איך זה עובד בחיל הים וזה לא ממש מעניין אותי (עם כל הכבוד), אני מבין שאחרי הטירונות, ואפילו במהלך הטירונות, כל אחד מקבל תפקיד מסויים, משהו ספציפי שהוא לוקח ומתמחה עליו.. אני יודע שזה ככה אצל החי"רניקים, ממה שהבנתי זה נקרא פק"ל (פקודת קבע לקרב), ויש למשל את הדברים הבאים: מאג\חובש\קלע\צלף\קשר\נגביסט\לאוויסט\אר פי ג'יסט\מטוליסט, עכשיו אני לא מבין איך זה עובד, מתי מחלקים את האנשים לתפקידים, ולפי מה הם מחלקים אותם לתפקידים הללו, שאלה יותר מרכזית שמעניינת אותי ספציפית יותר היא אם זה ככה גם בחיל ההנדסה, בהנדסה קרבית? (מעניין אותי מאחר ואני הולך לשרת שם), אם מישהו יש לו תשובה.. כי ממה שהבנתי אין אתר לגבי הכלים הללו, אז אני אשמח לשמוע ואני מקווה שזה לא עובר בטחון שדה כי זה מאוד מעניין אותי לדעת מה האפשרויות שלי, ולפי מה זה עובד, ומה זה בעצם כל דבר ודבר.
 

Star Adder

New member
לפי מה שאני שמעתי

מחלקים לפק"לים לקראת סוף הטירונות, אחרי שלמפקדים יש מושג עליך... אם אתה טוב במטווחים, יקחו אותך להיות צלף או קלע, אם אתה יכול לסחוב הרבה - נגב או מק"כ. בהנדסה קרבית, בגלל שהם חירניקים, אז גם יש פק"לים דומים וגם פק"לים יחודיים להם.
 

Star Adder

New member
זה בצוות

לרוב אחד סוחב את המק"כ, אחד את התחמושת ואחד את הרגליות
 

Shaycus

New member
מוסיף לשאלה,

אמרת שיש בהנדסה קרבית דברים שמיוחדים לחה"ן בגלל שזה חה"ן, מה זה בעצם הדברים הנוספים שמיוחדים לחיל הנ"ל? ד"א מה נחשב להכי הכי נחשב מהפק"לים שאמרתי? או שאין משהו ספציפי?
 

Star Adder

New member
אין פק"ל הכי נחשב

לכל אחד יש את הטעם שלו, חלק יגידו קלע,חלק חובש וחלק נגב. לגבי פק"לי חה"ן - אני שמעתי שיש פק"ל חבל, יש פה כמה מהנדסה קרבית שיסבירו יותר טוב.
 

liransa

New member
אפשר לקבל חובש קרבי

גם בסוף הטירונות או שחייב לבקש בבקום ביום הגיוס?
 
המדריך לילדי בחיל ההנדסה

אני חייב לציין שאני באמת מתרגש, זה נראה כאילו רק אתמול התגייסתי, ובעוד חודש כבר יש לי ילדים... למי שלא מבין, בצבא יש מושגי פז"ם שאומרים שמי שהתגייס שנה אחריך הוא הילד שלך, ומי ששנתיים אחריך הוא הנכד שלך... זה משהו עם הורשת פז"ם בפלוגות הותיקות כשה'אבות' שלך משתחררים אתה מקבל מעמד של פז"ם...לא משנה...אתם תבינו שתתגייסו. בכל מקרה, בהנדסה הקטע עם הילדים הוא חזק, כי המסלול הוא בדיוק שנה, ולכן אני אתקל בכם הרבה בבהל"צ כשאני אהיה בקורס מ"כים ואתם בטירונות, מה גם שאני מכיר המון מהסגל שלכם (לפחות של מי שיהיה ב-601) כי הסמלים שלכם הם אנשים שהיו מ"כים בפלוגה שלי, הסמ"פ היה מ"מ בפלוגה שלי וכו' וכו'... בקיצר, עכשיו להסבר על הפק"לים בהנדסה. כעיקרון יש בדיוק את אותם הפק"לים של חי"ר. בכל מחלקה יש: 3-4 קשרים (קשר מ"מ, קשר סמל וקשרי מ"פ\סמ"פ...שבאים מכל המחלקות), חובש אחד (שמצטרף באימון המתקדם אחרי שירד מחזור- הסבר בהמשך), 2-3 מטוליסטים, 2 רגמים, 2 אר פי ג'י סטים, 2-3 נגביסטים, 3 קלעים. יש עוד פק"לים מעפנים שהם בד"כ לא מוגדרים כקבועים לבנאדם- אלונקה ופק"ל מים. הפק"לים נקבעים בין אמצע לסוף הטירונות, וזה גם השלב של הקורסים שעוברים על הפק"לים (כל אחד והפק"ל שלו) הפק"לים הנוספים שיש בהנדסה הם למעשה התפקידים בפומ"ה, הכלי המשוכלל של חיל ההנדסה. פומ"ה בגדול זה טנק ישן שהורידו לו את הצריח, שיפרו לו את המיגון ואת היכולת תנועה והסבו אותו לצורכי החיל. צוות פומ"ה מורכב מ-8 אנשים: נהג: לא מסובך להבין מה הוא עושה...הנהג הוא בד"כ חייל בלי פק"ל חי"ר. רפא"ליסט: מפעיל של מאג משוכלל שמורכב על מערכת שמאפשרת לך לירות דרך מין מסך וידאו גם כשאתה יושב בתוך הכלי (יורים עם ג'ויסטיקים...משהו סוף), תפקיד שבד"כ מקבלים רגמים או נגביסטים, אני הייתי רפא"ליסט (הפק"ל חי"ר שלי הוא מרגמה). חובש: ניחוש פרוע מי מקבל את התפקיד... קשר: עוד ניחוש פרוע... מקלען ימין ומקלען שמאל: עומדים בצד מאחורה, מפעילים מאג, תפקיד שלא עושים עליו קורס כי הוא פשוט, בד"כ מקבלים אותו קלעים ונגביסטים. שני אנשים הצוות האחרים הם מפקד הכלי (מ"מ, סמל, סמ"פ או מ"פ) ומת"ל (מפקד תא לוחמים) שזה אחד המ"כים. זה פחות או יותר השילוב של פק"לי חי"ר ופק"לי הנדסה...אין שום דבר שנקרא חבל או משהו מונפץ אחר... בקשר לחובשים קרביים בהנדסה. חובש עושה טירונות מלאה של 4 חודשים כמו כולם, ובתום הטירונות הוא נשלח לבה"ד 10 לקורס חובשים של 3 וחצי חודשים, בסיום הקורס הוא עולה לתאג"ד של הגדוד (חבורה של חפשנים שלא עושים כלום בערך כל היום), ואחרי שבועיים-שלושה בתאג"ד מחליטים מי מהם נשאר בתאג"ד ומי יורד מחזור ומצטרף לאימון מתקדם במטרה להשלים מסלול. מה הכוונה ביורד מחזור? אם התגייסת בנוב 3', סיימת את הטירונות במרץ 4' ויצאת לחובשים, בזמן שהיית בקורס חבריך לפלוגה עשו אימון מתקדם ולכן אתה לא יכול לחזור לפלוגה בסוף הקורס...מה עושים? יורדים מחזור ומצטרפים למרץ 4' שבדיוק סיימו טירונות והתחילו אימון, קפיש? ואז פשוט עושים אימון מתקדם וקו עם הפלוגה שירדת אליה ובסוף מסלול- אתה כמו כולם, או שתלך לרובאית (ותהיה שם חובש מן הסתם...) או שתזנח את הפק"ל שלך ותצא למ"כים. זהו בערך, אם יש לכם עוד שאלות, תרגישו חופשי... וכמובן לא לשכוח ללכת ל-601
 

Star Adder

New member
שאלות

זה נכון שלוקחים את אלו שלא ממש טובים בחי"ר ונותנים להם את התפקיד של נהג נגמ"ש או האמר? האם הגדודים בהנדסה בנויים כמו בחי"ר? (כלומר רובאית ומסייעת?) לגבי פק"ל חבל - זה היה אמור להיות פק"ל חבלה, יש דבר כזה?
 
תשובות

לא יודע לענות לך לגבי הקטע של הנהגים, כי עדיין לא הייתי סגל ואני לא יודע מה כל השיקולים. מה שכן אני יכול להגיד לך שנראה לי שזה לא ממש נכון...זה יותר קטע של לתת פק"ל למישהו ש'קופח' בחלוקה של פק"לי החי"ר, כי זה פק"ל שמקבלים באימון המתקדם (פק"לי חי"ר בטירונות). בקשר למבנה הגדודים, אין פלחו"ד ומסייעת, יש 2 רובאיות שהן זהות בתפקידן. זה אומר ששתיהן משמשות פחות או יותר כמסייעת (צלפים, מרגמות וכו'). אבל יש מגמת שינוי בקטע הזה, בחודשים הקרובים מצטרפת לכל גדוד פלוגה מבצעית שלישית שמגיעות מגדודי שיריון ותותחנים שהתפרקו ועברו הסבה להנדסה וזה כנראה הולך לשנות את כל התפיסת עבודה והמבנה, וכן, יש דיבור על להפוך את זה למסייעת ופלחו"ד. נחיה ונראה... לגבי פק"ל חבל...הנפצת עולם...אין שום דבר שמזכיר את זה אפילו, כולם לומדים חבלה באותה רמה...אין מישהו שמתמקצע על זה במיוחד. 'פק"ל חבלה' זה בכלל קופסה קטנה שאתה משפצר לתוכה את כל מה שאתה צריך ליזימת מטען (סכין יפנית, גפרורים, פס הצתה, חוט למדידה וכו' וכו').
 

Shaycus

New member
אחי

דבר ראשון תודה רבה על התשובות עזרת לי מאוד דבר שני, לא תפטר ממני כל כך מהר, אמרת שאם למישהו יש שאלות הוא יכול לשאול ככה שאני הולך להציק לך הרבה :))) (אני מתגייס פשוט ב1.12 ויש לי כמה, טוב נו, הרבה מאוד שאלות בקשר לחה"ן), נתראה בפרטי :))
 
למעלה