יש לי שאלה!

דחפור

New member
יש לי שאלה!

אני בן 17 ושניסיתי לשאול את המורה שלי בבית הספר הוא אמר לא להתפרץ ככה באמצע השיעור... אז ככה: אני כרגע לא יודע אם יש או אין אלוקים! אבל אם יש אלוקים אני רוצה לדעת משו הרי כשאומרים שיש אלוקים אז באים בטענה שחייב להיות משהו שיצר את העולם וכל זה. אז אני רוצה לדעת מה יצר את אלוקים הרי לכל דבר חייב להיות יוצר התשובה שנתתי לעצמי היא שרשרת אינסופית של יוצרים וחוצמזה אין לי תשובה!
 

oriaaaa

New member
סתם שתדע- אסור אפילו לעלות את השאלה

הזאת על השפתיים. וזה כל העניין שמי שברא את העולם הוא גורם לא אנושי.
 

SupermanZW

Well-known member
אם אתה מאמין ביקום מחזורי נצחי אז

אין לך סיבה להאמין באלוהים, לעומת זאת אם אתה מאמין שליקום היה התחלה אז אלוהים הוא ההתחלה, אין שום דבר לפני ההתחלה ולכן אף אחד לא ברא את אלוהים.
 

nrcf

New member
גם אני חשבתי על זה

הרבה ושאלתי את הרב והוא אמר שזו שאלה שהרבה מתחבטים בה אבל אין מה לענות כי אומרים שאלוקים תמיד היה ותמיד יהיה כאילו ת'כלס הוא פשוט נהיה? כאילו זה דברים שקטונו מלהבין זה דברים שהרבה מעל הרמה הרוחנית והשכלית שלנו ואין זה כאילו אנשים אומרים שהם לא מאמינים בה' כי הם לא רואים אותו אבל רואים אותו בכל מקום בכל הדברים המדהימים שהואעשה ומשגיח עליהם כל שניה על העולם הנפלא הזה על זה שהם רואים את הדברים האלה בכלל כי יש אנשים שלא רואים ברור שזה קשה אבל כמה שתלמדו על הדברים שהוא עשה ותסתכלו על מה שהוא עשה תאמינו יותר... יומטוב=]
 

laife

New member
התשובה הפשוטה היא

שאלוהים לא היה צריך להיברא היות והוא קיים בצורה נצחית. מה שמחייב כמובן להאמין לא רק באלוהים אלא גם בנצחיות שלו שזה מעבר להגדרת הזמן היות ואין לו התחלה ואין לו סוף כמו מעגל של זמן.
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifהסבר לבורא של ה' ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

אני טיפה עושה הקדמה - ואז אענה לך על השאלה:
אתה חי בעולם של זמן, ואני שואל אותך - כמה זמן זה נצח?! שבוע? שבועיים?? חודשיים?!! שבע יובלות?!?! מיליון שנים?!?!?!!? ומה אחרי שיגמרו המיליון שנים? הנצח יגמר?! לא! הרי זה נצח, נכון? נצח לעולם לא נגמר... אבל רגע... לא ענית לי על השאלה!!! כמה זמן זה נצח?! המושג 'נצח' - זה מושג שנמצא מחוץ למימד הזמן. אנחנו חיים במימד של זמן, שהכל קצוב לפי זמן, מאיות שניה, שניה, דקות, שעות, יממות, חודשים, שנים, יובלות... ולכן אין לנו יכולת שכלית מספיקה כדי להבין משהו שהוא נצחי.
אלוהים - זכר או נקבה? אלוהים הוא... לא זכר, ולא נקבה. כן, אנחנו מדברים אליו בלשון זכר, כי נוח לנו להגדיר אותו כזכר, אבל אפשרי גם להגדיר אותו כנקבה.
המושגים 'זכר' ו-'נקבה' נוצרו במימד שבו... זכר ונקבה מזדווגים, ונוצר יצור אנושי חדש - שהוא או זכר או נקבה! ואני חוזר לשאלה: אלוהים - זכר או נקבה?! והנה התשובה: אלוהים לא נמצא במימד שלנו. הוא לא נוצר משני אנשים שקדמו לו - לאלוהים אין בורא. זהו הבורא ההתחלתי, הראשית, האינסוף. אין לו הורים, ואין לו זהות מינית. מכאן שהוא לא נוצר משומקום!
הסבר לבורא של ה'
אלוהים היה תמיד. תמיד. תמיד. נצח. כמה זמן זה נצח?! נצח זה זמן שאנחנו לא מבינים! ומהו אלוהים, מאיפה הוא בא? אנחנו לא יודעים. הוא תמיד היה שם. תמיד. תמיד היה. תמיד נמצא עכשיו. ותמיד יהיה. לנצח. זה מה שהופך אותו, בעיניינו, ללא-אנושי, בעולם של אנושיים כמונו.
הוא היוצר שיצר את הכל. ואין לו יוצר. הוא תמיד היה, ותמיד יהיה.
 
כי אנחנו אנושיים, בדיוק. ../images/Emo13.gif

הניסיון של אנשים להתחבר לעולם הקבלה המעשית, למצוא משהו שהוא מעבר לאנושיות שלנו, למצוא דרך קישור בינינו לבין הבורא שברא אותנו, לנסות להבין את הדרך שלו. זה למה אנשים משתגעים בקבלה. אתה מנסה להבין משהו שהוא מעבר לתפיסה השכלית שלך, שנתונה לך.
אנחנו משתמשים בעשירית בממוחינו כדי לבצע פעולות ביומיום, מדענים הוכיחו שאם נשתמש בעוד אחוז אחד ממוחינו - נהיה כמעט לא-אנושיים, וקרובים יותר לאלוהים. אם ה' ברא יצורים בצלמו ובדמותו... הרי שהג'וק הוא היצור הזה!!!1 הידעת שהג'וק יכול לחיות שנים ללא אוכל, הוא שורד בקור מקפיא, וגם... *שכחתי עוד עובדה* אז... מה הופך אותנו להיות היצור הצלם האנושי שאלוהים בחר שנהיה בצלמו ובדמותו?! התשובה היא: האמונה. האמונה בדבר שלא ניתן לראות. הג'וק לא מכיר את אלוהים, ובזה הוא נבדל מהיכולת הלא-אנושיות שלו לשרוד שנים ללא אוכל. אנחנו מכירים את אלוהים, וכל הכחשה שלו [או שאילת שאלות כמו "מאיפה הוא הגיע?"] גורמת לנו לנסות לחפש את ה"אלוהים" שלנו במקום אחר... כשהאמונה האמיתית, נמצאת בתוכך - שאתה חייב להבין שאלוהים הוא הבורא הראשי להכל, ואין לו בורא.
^^
 
הו, עוד משהו קטן... ../images/Emo3.gif^^

אני לא אומר לא לשאול שאלות! כמובן, זה חשוב וחיוני! אבל שלא יצא מצב... שנשאל שאלות כמו "מאיפה אלוהים הגיע?" - לא נקבל תשובה כי אין תשובה! ואז נפנה אל הנצרות/איסלאם/אתאיזם. אלא פשוט נאמין בזה, מתוך בחירה חופשית.
 

RONI999

New member
הסבר יפה,רק שאלה קטנה

מאיפה אתה יודע?????? ראית את אלוהים? דיברת עם אלוהים? ערכת איתו דו שיח? אולי שלחת לו אימייל? אולי ערכת איתו פעם שיחת ועידה ולא סיפרת לנו? לא אתה,ולא אני ולא אף אחד אחר,ראה,יצר קשר עם דמות יישות או משהו שמזכיר אלוהים,לכן כל השערה כלשהי על דבר כזה היא מגוכחת,מה רק שמחזק את המסקנה שבני האדם בראו את האלוהים ולא האלוהים את בני האדם הרי סה"כ אף אחד לא יודע מה באמת קרה,ולמה,אלוהים אחלה תשובה שבעולם חבל שאף אחד,וגם לא אתה,יודעים אם זו התשובה הנכונה באמת
 
Well, ההשערה מבוססת על אמונה!

ההבדל בין היהדות לנצרות ואיסלאם... היא שביהדות - ה' התגלה לעם שלם, בפרסיא! בנצרות ובאיסלאם - ה' "התגלה" לאיש אחד, שהיה יכול לקחת סמים לפני שפגש את "אלוהים".
ואני מאמין, כי אבא שלי האמין והנחיל לי את זה. ואבא שלי מאמין, כי אבא שלו הנחיל לו את זה. ואנחנו מאמינים, כי האמונה הגיע מאבות אבותינו - שעמדו במעמד הר-סיני וראו את ה'. יותר מזה? רוצה הוכחה לקיום מעמד הר-סיני? תביא לי קודם הוכחה שקיימים גלי רדיו סביבנו.
אתה יכול למצוא לי גלי רדיו?! לא, אבל אתה יודע שזה שם. זו האמונה. אתה מאמין בקיום גלי הרדיו, ואני מאמין בקיום אלוהים שבא הכל במערכת השמש. אני יכול להראות לך את אלוהים. תסתכל סביבך. בכל מקום. כל יצירה - מקורה בה'.
 

אנילה1

New member
מי שלא האמין במעמד הר סיני

נעשה חילוני ורץ מהר לארץ ישראל להקים מדינה יהודית חילונית בלי מעמד הר סיני. מאז יש פה הרבה חילוניים אתאיסטים שמעמד הר סיני הוא סיפור יפה לגיל הרך. זאת היה מעמד פירוטכני מהמעלה הראשונה. הרבה אש ותמרות עשן, קולות וברקים, לעיניהם המשתאות של האקס עבדים שברחו ממצרים. כאילו אלוהים היה זמר רוק מפורסם. מרוב הלם עשו בני ישראל את עגל הזהב.
 
אוקי, שאלה:

האם קומץ של אתאיסטים, שחושבים שמעמד הר סיני הוא 'מעמד פירוטכני מהמעלה הראשונה, שמתאים לגיל הרך' - אומר שכל מעמד הר-סיני מעולם לא היה, לא התקיים, ואין צורך באמונה באלוהים? האם קומץ של אנשים שחושבים [על סמך... כלום!] שלא היה מתן בתורה, מיד אחרי יציאת מצרים - אומר שכל האמונה של כל המאמינים ששרדו את השואה [והם עדיין מאמינים באלוהים] היא לשווא?!
דעתך היא דעתך, שלא היה מעמד הר-סיני. לדעת המאמינים שהיה מעמד הר-סיני - זהו השיא, שבו התגלה אלינו אלוהים, ונתן לנו את תורתו. על סמך זה מבוססת השערת האמונה שלנו, אחרת... לא היינו מאמינים. האלוהים, לדעתנו, הגלה אלינו בעצמו, מה יותר מזה בשביל להאמין?? לכן אני מעריך את הנוצרים והמוסלמים. כי הם מאמינים באל כלשהו, שהקים את העולם. והם לא מאמינים שהעולם נברא... יש מאין, ללא בורא שיצר את זה.
 

SupermanZW

Well-known member
כל האמונה של כל המאמינים ששרדו את

השואה היתה לשווא כי לא בזכותה שרדו, קל וחומר שהאמונה של הנספים היתה לשווא כי בין היתר בשלה ניספו. למעמד הר סיני אין ראיות ואתם מאמינים כפתיים מבלי לדרוש ראיות. התורה נכתבה ע"י בני אדם ולא ע"י אלוהים, קיום אלוהים אינו קשור לתורה כלל.
 
נכון, התורה נכתבה ע"י בני-אדם. ../images/Emo45.gif

משה כתב אותה. לפי האמונה - דברי התורה ניתנו ישירות מה' למשה. ומשה כתב אותם, מעבר לכתיבת שני הלוחות. תחשבי עד כמה הייתה חזקה האמונה של המאמינים השורדים את השואה, שעדיין נשארו מאמינים. ככה תביני עד כמה מעמד הר-סיני מסמל בשבילנו שיא, מסמל בשבילנו הוכחה מוחצת מהתורה ומהאמונה שהנחילו לנו אבותינו בקיומו של ה'. דיברת על ראיות למעמד הר-סיני. יש לך ראיות לגלי-רדיו? או ראיות ל... *כל-דבר-שלא-רואים-אותו-אבל-יודעים-שהוא-שם* ?
 

SupermanZW

Well-known member
לאירוע בו נטען שנכחו מיליונים חיבות

להיות ראיות. נטען שהגברים בגילאים 20-60 היו 600000, ע"פ ההרכב הדמוגראפי באותה תקופה סך העדים היה אמור להיות 3000000 נפש בקירוב, אז נראה לך שלאירוע גרנדיוזי כזה לא יהיו ראיות? אי קיום ראיות לאירוע עצום כזה מראה מעבר לכל ספק סביר שאירוע כזה לא היה.
 
למעלה