3 תשובות ל-3 שאלות יפות.
שלום נגה,בד"כ אני לא נוטה לענות לשאלות בסקטור האמונה,אך הפעם אחרוג ממנהגי ואשתדל לענות לפי מיטב ידיעתי את הכתובים היהודיים. --------------- תשובה לשאלה א´: --------------- לפי כתובי חז"ל אישה עקרה היא אישה שאין לה תפקיד מוגדר,אלא האלוהים רוצה וצריך את תפילתה על מנת "לפתוח את רחמה",את הדבר אנו מוצאים בשרה,רבקה,רחל,חנה (אמא של שמואל הנביא) ועוד כהנה וכהנה. ההתיחסות המקראית היא דווקא לנשים ההלו כנשים "צדקניות" שלא "נס ליחן מסידור התפילה",דהיינו-דרך קבע מתפללות לאלוהים על מנת לקבל פרי בטן. הדבר מעניין מבחינה תיאולוגית כי אין שום אזכור לטיפולי הפרייה עתיקים בדבר זה. כיום שבידנו להפרות אישה בשלל דרכים,הדבר מפריך את האנקטודה הנ"ל שתפילה היא זו המשפיעה הישירה על כניסתה של העקרה להריון. כיום ע"י טיפולים במכונים אפשר לבצע מהפכה בחיי העקרה. פן שני לדבר הינו דבר הקרוי "אוטו-סוגסטיה" (שכנוע עצמי), מחקרים של טובי הפסיכולוגים בעולם במכונים לחקר האדם מראים כי אדם השרוי במצוקה הפעולה המוחית הפסיכולוגית מחוללת שינויים ניורוניים במח היוצרים תגובה של שינוי מרקמים פיסיים בגופו!, הדבר מדהים,כי למעשה ברור עתה (את יכולה לחפש מאמרים באינטרנט) איך "נפתח רחמה" של שרה לדוגמא. הדוגמא הידועה והמפורסמת ביותר הינה שבשנת 90´ ילד רך נתקע תחת גלגים של ג´יפ,האמא נלחצה מאוד ואזרה כח והרימה את הג´יפ והילד יצא משם. זהו מושא ברור של אוטו-סוגסטיה. ולגבי שאלתך על משמעות החיים-הדבר הינו שרוע על יריעה עצומה שאין כדוגמתה,זוהי שאלת השאלות שהעסיקה את טובי הפילוסופים לכל אורך הדורות. ---- -------- תשובה ב´ -------- לפי התיאולוגיה אלוהים יוצר אנשים עם מומים על מנת שזהו התיקון שלהם, המדרש המפורסם אומר כי אחד התנאים יצא לדרכו ופגש באיש מאוד מכוער, הוא שאל אותו לסיבת כיעורו והנ"ל ענה לו:"לך לאומן שעשאני",כלומר-הכל בידי האלוהים. וגם ההחלטה לא לשתף את אותם בעלי מומים בבית המקדש הינה החלטת האלוהים. כיום הפילוסופים מסתכלים בשאלה הזו ומגחכים עקב הפרשנויות העתיקות (שהיו מצויות בכל העמים)מפני שכיום בידנו -שוב-לתקן מומים, להפוך אדם שבקושי רואה לאדם רואה,להשתיל חלקים שונים בגוף ועוד אין ספור דוגמאות טובות. והכל תודות למדע המפותח. ברגע שאנו יודעים שהדבר אפשרי (אולם לא במאת האחוזים) אזי תוקף השאלה נחלש. ברור לנו שהאסכולה האורתודוכסית ממאנת להכיר במדע ככלי שימושי חיוני מודרני להתפתחות האנושות,ולעיתים הם רואים במדעים דבר מזיק ומחליא ומחטיא (כחכמה חיצונית האסורה בלמידה), ולכן הם עדיין מחזיקים בפרשנותם לדבר -שהמום הינו תיקון מגלגול קודם, אגב-חשוב לציין כי הרעיון הנ"ל מאוחר מאוד יחסית לתקופת התלמוד. ---- -------- תשובה ג´ -------- ה-"שמירה" של אלוהים הינה עקרון פילוסופי שאינו בר הוכחה במציאות, גם אם נסתכל בעייניים "רוחניות" או "דתיות-חרדיות" נמצא כי ההשקפה הזו אינה תואמת את המציאות שלנו כלל. גם כשרב גדול עתיר במצוות נפטר לבית עולמו ישנן אלף ואחד סיפורים על "מדוע" הוא נפטר, פלוני יפרש את זה X,אלמוני יפרש את זה Y וכולם ידרשו על כך דרשות אין ספור מעל הקתדרה של בית המדרש., עד היום הם מחזיקים בתפיסה של תשובה ב´ שלי, ולמעשה אין להם תשובות קונקרטיות לדבר, אין להם תשובות לשואה לדוגמא,הדבר גדול עליהם עד מאוד ולכן מחזירים בתשובה מעדיפים לא להכנס לנושא ולסוגיא הזו עם עלם צעיר ששואל את השאלה הכ"כ רלוונטית הזו., אין להם תשובות לפיגועים ,(התשובה:"חבלי משיח"-הבעייה היא בהגדרת התקופה של חבלי משיח ולא נכנס לזה כאן,רק אומר שרבנים גדולים כמו הרמח"ל,רמב"ן,החיד"א,החסד לאברהם,רבי אברהם איבן צרצא,ועוד ענקי רוח הגדירו את תקופת "חבלי משיח" בצורה שונה לחלוטין מהפרשנות העכשוית שלה) ,ועוד כהנה וכהנה. כמובן שהתיאולוגיה אומרת שיש כאן מאבק עמים עתיק ולכן עם אחד מתנכל לשני, כפי שהיה בעבר הרחוק של ההסטוריה העממית של העם העברי והעם הישמעאלי. מקווה שעניתי בצורה מספקת. בברכה.