יש מקום גם לשכירים עם דילמה?

דוט ביז

New member
יש מקום גם לשכירים עם דילמה?

אני עוקבת כאן מאז פתיחת הפורום, ולא בטוחה אם יש כאן בכלל משתתפים מתחום העסקים או הטכנולוגיה, אבל החלטתי לנסות את מזלי בכל זאת. אני עובדת בחברת טכנולוגיה במנהטן, ויש לי במחלקה שישה עובדים שמדווחים ישירות אלי - כולם אמריקאים. בשבוע שעבר היתה לי תקרית עם אחת העובדות שלי - יש לציין שהיא עובדת מצויינת, אמנם בתפקיד אדמיניסטרציה (שירות לקוחות) אבל עובדת טובה מאוד. הבעיה היא שיש לה attitude. בכל פעם שהיא לא מסכימה עם החלטה שלי, היא משתוללת. לפני כשבועיים עשו אצלנו שינויים ארגוניים והמחלקה שלי כעת מדווחת למנהל אחר ולא למי שדיווחנו קודם. הגברת ניצלה את השינוי כדי לקפוץ מעלי ולנצל את העובדה שהמנהל החדש לא מכיר את התחום, ונוצר כאוס רציני. במסגרת הכאוס הבחור הפך החלטה שעשיתי לפני מספר שבועות בלי לדעת את ההיסטוריה (בעיה נפרדת), ולאחר בירור בינינו הוחלט לחזור להחלטה הקודמת שלי. כאשר הסברתי זאת לבחורה, זאת התפוצצה, השתוללה, צרחה, קיללה בפני כמעט כל המחלקה שלי ועוד כמה מתעניינים. אני לא הגבתי, והיא רצה בוכה לחדרו של המנהל החדש שלי. אני מצידי החלטתי לעזוב את המשרד כדי להירגע ולא לנהוג באופן לא מקצועי. שוחחתי עם המנהל החדש שלי ארוכות, וגם שם היו חילוקי דיעות. הוא בדיעה שאני "הגדולה" וצריכה "לעבור הלאה" (אגב, זו לא היתה ההתפרצות הראשונה, ולא המניפולציה הראשונה), ואני בדיעה שהתנהגות כזו דורשת תגובה רצינית וחמורה. הבחורה "התנצלה" בפניו, הוא טוען שזה מספיק - אני לא. אני חושבת שהיא צריכה להתנצל בפני, ואני חושבת שהחברה צריכה להבהיר את עמדתה בנושא, שהתנהגות כזו אינה נסבלת ושבפעם הבאה היא תפוטר. התייעצתי עם מנהלת אחרת בחברה, גם היא טוענת שהיא במקומי היתה מפטרת את הבחורה, בעיקר לאור ההיסטוריה. חעבר לזה גיליתי גם שהיא באופן שיטתי מספרת לכל מי שלא רוצה לשמוע איך היא כל הזמן עושה את העבודה שלי, שאני מבלה שעות בשיחות טלפון אישיות וכדומה (כמובן, שאין בכך אמת, וכמובן שביני לבין המנהלים שלי אין שום בעיה - הבעיה היא בהתנהגות של הבחורה). זו בחורה עם בעיה לקבל סמכות, ואני דורשת טיפול רציני בבעיה. המנהל החדש כאמור לא מסכים, והנושא כעת בטיפולו של המנהל הקודם שלי. בכל אופן, רציתי לשמוע את דעתכם - בעיקר אלה מביניכם שמנהלים אנשים, מה הייתי עושים במצב כזה, איך הייתם נוהגים? יש לציין, שהבחורה צעירה מאוד (24) בלי הרבה נסיון, מאוד טובה במה שהיא עושה, אבל לא בלתי ניתנת להחלפה.
 

zoti

New member
שאלה טובה.

למרות שהנושא קשור לפורום בעקיפין אני חושב שיש מקום לדיון בגלל שבתור בעלי עסקים אנחנו גם מעסיקים עובדים. נשמע שיש לך בחורה עם בעיה לשלוט בעצמה. אני בדיעה שאכן יש פה מקום להתנצלות מצידה. לא כל כך ברור אם היא קיללה באופן כללי או אותך באופן אישי. בכל מקרה, זו התנהגות שלא מקובלת במקום עבודה. בטח שלא באמריקה.
 

דוט ביז

New member
אותי באופן אישי

ההתפרצות שלה היתה כלפי באופן אישי - מבחינתה, אם כולם (היא ועוד עובד, שלא מדווח ישירות אלי אלא דרג אחד מתחת) רוצים, אז באיזו זכות אני מחליטה אחרת... היא קראה לי מטורפת, פסיכוטית ועוד כל מיני. השאלה היא איך לטפל בעניין, ברור שאת הסמכות שלי היא לא מקבלת, וכל פעולה צריכה לבוא מלמעלה יותר כדי להיות אפקטיבית.
 

Boston Guy

New member
מה החברה שבה את עובדת גדולה?

אם זו חברה עם מחלקת כח אדם מבוססת, הם אלו שצריכים לעבוד איתך על הבעיה הזו. אם אכן יש לכם מחלקה כזו: האם כתבת INCIDENT REPORT רשמי על ה"תאקל" הזה? האם יש לך תעוד של תאקלים קודמים? האם את מחזיקה תיק אישי לכל עובד עם חוות דעת וכ"ו? האם העברת דיווח על הבעיה למחלקת כ"א?
 

דוט ביז

New member
אנחנו חברה יחסית קטנה

(60 איש), אין לנו מחלקת כוח אדם בכלל - הנהלת חשבונות עושים את הBENEFITS וזהו, כל מנהל לעצמו. לגבי תיעוד, לי יש תיעוד של התקרית בכתב אל הבוס שלי, הבעיה שבינינו אין הסכמה לגבי דרך הטיפול בנושא. לדעתי האישית חובה לטפל בעניין באופן רשמי ובחומרה, ולדעתי צריך "לעבור הלאה" ומדובר בריב בין שני ילדים. יש לציין, שהמנהל הקודם שלי (בדרגה גבוהה יותר) דווקא כן מסכים איתי ברמת העקרון, שאין להתעלם מהתקרית.
 

דפנה KC

New member
מאד חשוב לתעד הכל!

אני מנהלת 20 איש ולמדתי על בשרי שחשוב מאד לכתוב מה קרה ולתייק בתיק האישי ואפילו בצורה של Warning Letter ולהחתים גם אותה. אני לא יודעת באיזו מדינה את נמצאת, אני במיזורי שבה מדיניות At will שאומרת שבעקרון מותר לי לפטר בלי להתריע ועדיין אני פועלת עפ"י הספר. הזהרה בע"פ, הזהרה בכתב (רצוי עם עד) ואז פיטורין. אני לא רואה עתיד מזהיר לבחורה
בהצלחה
 

דוט ביז

New member
אני איתך

חושבת שצריך לתת אזהרה רשמית מגובה בכתב, כמו שעשינו במקרים קודמים (עם אנשים אחרים ותקריות הרבה פחות חמורות לעניות דעתי) אבל כאמור, הבוס שלי לא מסכים איתי - כבוד צריך להרוויח וכו', בעוד שאני בדיעה שגם אם היא לא סובלת אותי, וזו זכותה, אין מקום להתנהגות כזו במקום עבודה. גם בניו יורק זה at will employment, אבל נכון לעכשיו אני לא רוצה לפטר אותה, אבל אני בהחלט רוצה להעמיד אותה במקומה באופן חמור, והבעיה העיקרית היא שהבוס שלי חושב שזה שהיא התנצלה בפניו, זה מספיק.
 

Boston Guy

New member
מכיוון שאין לכם ארגון HR מסודר...

הרי שהתפקיד הזה נופל על כתפייך. להיות מנהל זה לא תענוג כזה גדול - ולהיות מנהל של אנשים זה הרבה עבודה - בעיקר בארה"ב. חלק מהכבוד שמנהל צובר מול העובדים שלו בא מזה שהעובדים רואים ומרגישים שהמנהל יודע איך לעשות את העבודה שלו - כולל את החלק של ניהול משאבי אנוש. לא מדובר כאן על "ארועים בדידים" של מתן אזהרה כאן או שם. מדובר כאן על להחזיק לגבי כל עובד ועובד תיק אישי שבו נמצאות חוות דעת תקופתיות (לפחות פעם בחצי שנה לכל עובד - רצוי פעם ברבעון), ובו גם מתוייקים מכתבי שבח, מכתבי אזהרה ושאר ירקות. לו אני הייתי באותו מצב, הייתי מזמן את העובדת לשיחה (בנוכחות צד שלישי - כי אני גבר...), ובשיחה הזו הייתי: 1. מקריא מהכתב (שתראה שזה מתועד) קטעים נבחרים מה"רפרטואר" שהיא השמיעה. 2. מסביר לה שזו לא התנהגות שמקובלת במקום עבודה של אנשים בוגרים. 3. מבהיר לה שהתבטאויות כאלו מעכירים את אווירת העבודה לא רק בינך ובינה, אלא גם בינה ובין הקולגות שלה. 4. מבהיר לה זמה שהיא עשתה נחשב ל"אלימות מילולית", ונופל עמוק בתוך התחום של "HARRASMENT". 5. במקרה של חברה מסודרת - שולף את הנוהל נגד HARRASMENT של החברה ומקריא לה אותו מההתחלה ועד הסוף, כולל החלק על ZERO TOLERANCE POLICY (זה נכון לחברות שיש להן נהלים...). 6. אם יש לך תעוד של מקרים קודמים - ניתן להזכיר זאת (לא להכנס אליהם - זה לא נושא הדיון. מספיק להבהיר שיש לך תעוד באותה רמה גם לגביהם). אז מה עושים אחרי ה"שטיפה"? מסבירים לעובדת שהיא גורמת לעצמה נזק ושחבל. מסבירים לה שבפעם הבאה שזה יקרה, תאלצי לנקוט בצעדים משמעתיים: יש מושג שנקרא PIP - PERFORMANCE IMPROVEMENT PLAN. זה מין מכתב אזהרה שמגדיר "תכנית שיפור תיפקוד" - מה העובד צריך לעשות כדי לרדת מה SHIT LIST שלך כמנהלת (למשל, להתנהג בצורה מקצועית). כולל מטרות, יעדים ו"תקופת מבחן". כשלון של העובד לעמוד בתנאי ה PIP יביא לפיטורים. אני לא חושב שעכשיו זה הזמן לעשות כזה דבר - אבל בפעם הבאה...
 

דוט ביז

New member
אין ספק שהסיפור הזה משפיע

על החברה כולה, כולם מתעסקים בזה, בעיקר לאור שההתפרצות שלה היתה מול הרבה אנשים. לא חשבתי על הכיוון של אלימות מילולית וharassment ואני דווקא כן חושבת שאשתמש בזה. הבעיה היותר גדולה שלי היא בכיוון של אי ההסכמה עם הבוס. אני הבהרתי שבמידה והנושא לא מטופל - זה בדיוק כמו להגיד שהתנהגות כזו היא בסדר, ומבחינתי זה לא מתקבל על הדעת. השאלה איך מזיזים אותו לצד שלי, כי אני בהחלט חושבת - לאור נסיוני בחברות אמריקאיות (המנהל שלי ישראלי), שבכל מקום אחר הבחורה היתה רואה את הדלת ובהחלט כפופה לצעדים משמעתיים.
 

zoti

New member
עכשיו ברור למה המנהל לא נלחץ מזה

מנהל אמריקאי היה ישר מטפל בכזה דברץ אצל הישראלים זה לא ממש סיפור. במידה והוא לא מכיר את צורת העבודה האמריקאית הוא חייב לעבור "הדרכה" בנושא.
 

יוחנן123

New member
היא צעירה ...

וזה חלק מהבעיה ...אבל כמו שאת מציינת "מאוד טובה במה שהיא עושה "וזה מאוד חשוב אם היא כפופה אלייך...אני הייתי נוקט בגישה האישית ..מזמין אותה לקפה..מדבר איתה על החיים ...ובכנות שואל אותה מה היא משיגה בהתפרצויות האלה.? בכל מקרה עובדים טובים ...חשוב להשאיר אפילו אם לא בדיוק הטעם שלנו ...צריך למצוא את הדרך אליה לגייס אותה לצידי ...כל דרך כשרה...
 

galgal0ne

New member
pardon me

בתור מישהי שהיא לפי כל אמות מידה "צעירה" (אני בת 21) ועובדת כבר 3 שנים בעולם התאגידים האמריקאים, הגיל לא קשור, ובזה אסיים את הדיון לגבי מה לעשות אם העובדת, אני הייתי ממליצה בחום לנקוט בשיטה שאותה הכיר בוסטון גאי, ציינת שהמנהל הקודם כן מסכים איתך, הייתי מבקשת ממנו (אם ההיסטוריה שביניכם מרשה את זה) שידבר אם המנהל החדש "אוף דה רקורד" אולי יצליח לדבר איתו. מבחינתך- דבר אחד הייתי רוצה להמליץ, את מצפה להתנצלות אישית ממנה, ולפי הבנתי מבחינתך העניין הסתיים, באופן אישי, לא הייתי מצפה או דורשת התנצלות (שזה מבחינת אנשים מסויימים יחשב בתור ירידה לפסים אישיים) אלא הייתי הולכת לפי הספר PIP, אזהרה בכתב וכ"ו.... אם את רוצה שהמעמד יהיה בעל יותר אימפקט מבחינתך, בתור צד שלישי, הייתי מבקשת מהמנהל שיישב איתכן בחדר בזמן שאת מנהלת איתה שיחה. זה מצב מאוד לא נעים, בינתיים לנשום עמוק ולהבין שזה חלק מתפקידך בתור מנהלת.
 

דוט ביז

New member
תודה לכולם - אני דווקא לא מצפה

להתנצלות אישית, אני פשוט חושבת שלקבל את התנצלותה בפני המנהל שלי זה לא מספק. לטעמי הפתרון היחיד הוא להושיב את הבחורה בחדר איתי ועם המנהל הישיר שלי (או המנהל הקודם, לא משנה כי הם עדיין בתקופת חפיפה) ולנקוט בצעדים משמעתיים כולל אזהרה מפורשת בפיטורין בפעם הבאה. אני הבהרתי גם את עמדתי שבמידה ולא אקבל גיבוי מההנהלה במקרה הזה, מבחינתי זו נקודת אל חזור ואני איאלץ לעזוב. אין לי רצון ואנרגיה לעבוד בחברה אשר מקבלת התנהגות כזו ועוברת עליה לסדר היום. זותי צודק באומרו שמנהל אמריקאי היה מטפל בעניין במקום ומיידית. אני נמצאת כאן כבר יותר מעשר שנים ואולי פשוט הפכתי קצת אמריקאית בגישתי, לכן היה לי חשוב לשמוע מאחרים את דעתם, ואני רואה שלא טעיתי וכולם פחות או יותר מסכימים שיש לנקוט בצעדים רשמיים ולא לעבור לסדר היום. אני מודה לכולם על תשומת הלב!
 

mentorit

New member
היא לא כ"כ צעירה

גיל 24 נחשב צעיר רק בישראל (בגלל זמן הצבא) אבל בכל מקום בעולם זה אומר 4-5 שנות נסיון!
 

טל ר

New member
להערכתי

היה ואין לך גיבוי מהמנהל הישיר שלך לעשות Issue מהעניין הנוכחי - עלייך לעבור הלאה. אולם, תפשי איתו שיחה, ונסי להסכים איתו שבפעם הבאה שהיא "שולפת" תרגיל כזה יש לך יד חופשית לפטרה על המקום (בסיגנון The Donald). טל.
 

דוט ביז

New member
הי טל

אני הבהרתי למנהל הישיר שלי וגם למנכ"ל שמבחינתי אם אינני מקבלת גיבוי מהם בנושא, אני לא מעוניינת להמשיך בתפקידי (כמובן לא באופן מאיים אלא בצורה מסודרת). לכן לעבור הלאה אינה אופציה מבחינתי. למרות שאני בהחלט מאמינה שלו הייתי מנסה להגיע איתו להסכמה כמו שהצעת, הוא היה שולל את הרעיון מכל וכל. ברור לי שהבעיה העיקרית שלי היא עם המנהל הישיר, במקרה הדברים הוחמרו במועד סמוך לשינוי הארגוני וזה יצר סיטואציה בעייתית. תודה על תגובתך.
 

טל ר

New member
אם זה המצב

אז צריך להתמקד במקום בו מצויה הבעיה. הבעיה אינה בינך לבין העובדת שלך. הבעיה היא בינך לבין המנהל שלך. הוא אינו מגבה אותך מול הכפופים אלייך, ומכתיב מדיניות ניהולית שאינך מסכימה לה. בהצלחה לך! טל.
 

danst2

New member
האם שוחחת איתה על כל העניין?

לדעתי יש כאן בעייה בסיסית של תיאום ציפיות בינך לבינה. חשוב מאד לקרוא לה ביוזמתך לשיחה אישית, להבהיר לה מה התחושות שלך לגביה ולברר איתה מה מקור הגישה השלילית שלה. בדרך כלל בעיות מסוג זה הן בעיות תקשורת. שוחחי איתה בארבע עיניים ונסי להבהיר לה את תחושותייך ולקבל את תגובתה. אולי יש משהו שאינך מודעת לו, ואם אין דבר כזה - קחי את אירוע ההחלטה ונתחי אותו יחד איתה. אם אחרי כל זה גישתה נותרת שלילית ומתגרה, אין מנוס מלשחררה מתפקידה. בהצלחה.
 
למעלה