יש מקום גם לשכירים עם דילמה?

billy milligan

New member
דבר אחד שלא הוזכר

לפחות בנ"ז כאשר מתקיימת פגישה רישמית ממליצים לעובד להביא איתו מישהו לפגישה. נציג אירגון העובדים אם יש כזה, חבר, קרוב משפחה, עמית לעבודה. כל זה כדי לוודא שלא יווצר מצב שהעובד ירגיש מרומה, או ש"סידרו" אותו. בד"כ זה רק לתמיכה מורלית ועל תוצאות הישיבה זה לא משפיע. אבל נראה לי שהבעיה פה היא לא העובדת אלה התמיכה מהמנהל שלך (כמו שהזכרת). תזמיני אותו ואת המנהל הקודם לפגישה כדי ש"יעזרו" לך לנהל את הבחורה יותר טוב. מנסיוני כאשר מבקשים ממישהו עזרה בפתרון בעיה (בניגוד ללהעביר את הבעיה אליו), לא רק שמקבלים עזרה, אלה גם יותר הערכה. שיהיה בהצלחה.
 

טל ר

New member
גם בארה"ב מקובל להביא עוד מישהו

לשיחות קשות. בעיקר של מנהלים גברים עם מנוהלות נשים. הסיבה היא שיהיה עד למקרה שהעובד יתבע את החברה. טל.
 

yubash

New member
אני מאד מצטער, אבל אני חושב שרובכם

לא ממש בכיוון. קודם כל, אני חושב שלכותבת עצמה יש attitude : "היא עובדת מצויינת, אמנם בתפקיד אדמיניסטרציה (שירות לקוחות) אבל עובדת טובה מאוד." זה כבר נשמע לא טוב. יש משהו נחות בתפקיד אדמיניסטרציה? האם להיות בתפקיד אדמינסטרציה סותר את היכולת שלה להיות עובדת טובה? ובכלל, נשמע כאילו יש לה יותר מדי מנהלים על הראש והיא צריכה לקבל את "מרותם". לדעתי היא רוצה להתקדם ולהתפתח אבל אין לה את היכולת והידע איך לעשות את זה, ובמקום זה היא מחפשת תשומת לב בהתנהגות קיצונית שמפריעה לכל השאר, אבל בסופו של דבר תיפגע גם בה. היא בסך הכל רוצה להיות שוטפה לכל מיני דברים ולהיות במרכז העינינים כמו שכל אחד רוצה, למרות שהיא בתפקיד אדמיניסטרציה... דברים לא קורים סתם. עובדה - היא עובדת טובה, טובה מאד אפילו. וניראה שהיא מאד מתאמצת. אז במקום לנסות לשמור אותה אתם מנסים להרחיק אותה, בזמן שהיא מנסה להיות יותר בעינינים. נשמע לכם הזוי כל מה שכתבתי? יכול להיות. אבל תיזכרו שהכח מתחיל איפה שהשכל ניגמר.
 

yubash

New member
ועוד משהו

יש תחום מאד רחב שניקרא התנהגות אירגונית. כדאי מאד שתלמדי על זה קצת אם לא למדת על זה עד עכשיו. ניהול עובדים לא חייב להיות בצורה של היררכיה, במובן של מפקד-חייל (אני נותו פקודות - אתה צריך לבצע). ברור כל אחד באירגון צריך לדעת את מקומו באירגון וברור שצריכים להיות גבולות. אבל אם נקודת המוצא שלך תהיה שאותה עובדת בעצם עובדת איתך ולא עובדת שלך (למרות שרישמית היא כפופה אלייך או למישהו אחר) המצב יהיה הרבה יותר טוב. הבעיה העיקרית, לדעתי, הוא הכבוד העצמי שלך שיפגע מזה שרמת הסמכות שלך תרד. קחו אותה לשיחה ותשאלו אותה "מה את רוצה שיהיה" או "מה את חושבת שצריך לקרות כדי ש...".עדיף דווקא לעשות את זה בלי מישהו מהצוות הקרוב אליה אחרת היא לא ממש תגיד מה היא חושבת. אם לא תישאלו - לא תדעו.
 

Boston Guy

New member
על זה נאמר: "באמריקה זה אחרת"

נראה כאילו אתה משליך מצורת התנהגות ארגונית (או בלאגן ארגוני) המקובלת כנראה בישראל. בלי להיות גורף מדי בהכללות שלי - המנטאליות האמריקאית היא אחרת. אולי בישראל זה נסבל שעובד פותח פה על המנהל. לא בארה"ב. זה לא משנה אם העובד צודק או טועה. לא צועקים במקום עבודה. לא מקללים במקום עבודה. נותנים כבוד לזולת - ו RESPECT למנהל שלך (לפחות כשאתה מולו).
 

KajaGugu

New member
בעיה חמורה

לי הייתה בעיה מהסוג הזה בצוות שלי. אחד העובדים התפרץ וצעק עלי מול עובדים אחרים, לא הגבתי ברוגז ממש כמוך, לאחר רבע שעה יצאתי איתו החוצה, הבהרתי לו שזאת הפעם האחרונה שדבר כזה קורה ושאסור לו לדבר אלי בצורה כזאת. הסברתי לו שגם אני לפעמים לא מסכים עם מנהל המחלקה (הבוס שלי) ושאלתי אותו אם הוא אי פעם ראה אותי מיתנהג כלפי המנהל כמו שהוא התנהג כלפי. הסברתי לו גם שאני לא מוכן לסבול התנהגות כזו בין עובדים לבין עצמם ולא רק כלפי מנהלים. ניראה שהוא הבין מאחר ומאז הכל בסדר. אותי הייתה מטרידה העובדה שהבוס שלך לא מצא לנכון לדרוש מהעובדת שתיתנצל. למרות שאני בספק אם את צריכה התנצלות, מנהל לא צריך להעלב מהעובדים שלו, את צריכה לזכות לכבוד ולסמכות שלך בתור מנהלת, מה שאומר הבהרה חד משמעית לאותה עובדת שאסור לה להתנהג בצורה כזאת.לאור ההיסטוריה שלה לא הייתי פוסל פיטורים, עובדת כזאת היא כאב ראש רציני.
 
הייתי זורק אותה לאלף עזאזל.

במנהטן עוד סובלים, איך שהוא התנהגות כזו. בשיקגו ראיתי איך רכבת שלמה עוצרת כדי שהמשטרה תוריד ממנה נוסע שאמר לקונדוקטור 'SHIT'. פה אתה אמור לדבר, לא לצעוק ולא לקלל. נקודה. חוץ מזה, מה את צריכה קטגור במקום העבודה שלך. מה שהיא מטפטפת לאנשים יכול קצת לחלחל.
 
למעלה