י"ב גרעין? איך אתם מסכמים את סמינר י"ב-מתענים

Kלה הרמן

New member
י"ב גרעין? איך אתם מסכמים את סמינר י"ב-מתענים

י"ב גרעין? איך אתם מסכמים את סמינר י"ב-מתעניים? היה יפה? קבלתם תמונה מזה כל מועצה? י"ב יטש לכם עדין שאלות שלא ענו לכם או לא העזתם לשאול או שאולי פשוט לא היה מספיק זמן? אז אני מזמינה אותכם לשאול פה ומבטיחה שמספיק אנשים יענו לכם על זה..
 
../images/Emo41.gifאיך מסכמים את זה בכלל?

היה כלכךךךךךךךך אדיר! הקבוצה, ההווי, הצחוקים, השכבה
, הגרעין התותחי שלכם!, ההצגה, השיחות... אני מרגישה כמו טטניקית :) אללה גרעין עודד הבא
 

shkedem

New member
אפשר לנצל את השרשור הזה

שרשור שאלות על גרעין עודד! כל מה שרציתם לדעת, כל מה שתרצו לשאול אני מאמין שיהיו פה גם מספיק גרעינרים בהווה כדי לענות לכם ופה אתם יכולים לשאול שאלות גם גרעינרים מהעבר שיוכלו לספר לכם איך זה מפרספקטיבה אחרת
 
../images/Emo41.gifאז לי יש שאלה....

אחרי שכבר החלטתם שאתם הולכים לגרעין עודד- איך בוחרים איזה קומונה אתה רוצה? למרות שאם יש מסקנה שהגעתי אלייה בשוקומונות זה שזה כלכך לא משנה איפה יוצאים. הדבר היחיד שמשתנה זה הנוף, בכל מועצה יש מה לעשות, וכולם אחרי שבוע כבר מתאהבים במועצה ובקומונה שלהם. וכל המידע שיש לי בראש על המועצות זה הכל מסטיגמות ומידע מחברים (שהוא לא כמו מידע שיש לגרעינרים...) אבל בכולזאת.... לפי מה בחרתם? קומונה קטנה? גדולה? לפי מה?
 

Hilaloosh

New member
היי...

אוקיי לא הייתי כאן שנים, אבל יש שאלות שבשבילן אני תמיד מוכנה לחזור...
אז, קודם כל, שתדעו מי אני- אני הילה קדם, במקור מעמק חפר, שנה שעברה הייתי גרעינרית בחבל מודיעין!
נעים מאוד...!
(ואם אתם שואלים את עצמכם איך אני בבית עכשיו, זה כי אני מתגייסת רק עוד שבוע וחצי!
) אממ.. אז איך בוחרים איפה להיות?! תכלס, נראלי שרק עכשיו אני באמת אדע לבחור "נכון" וגם עכשיו אני בטח אטעה... תראו, לא באמת יודעים מה יש בכל מועצה ואיך העבודה שם עד שלא מגיעים לשם וחיים את זה.. גם לא ממיליון סיפורים ותמונות... וכמו שכבר ידוע לכולכם בטח, בכל מקרה תוך חודש, גג, מתאהבים במועצה שלכם ומוכנים להתערב על הבית שלכם ואפילו על המזגן בקומונה, שהיא המועצה הכי טובה בעולם... אז מועצה ששמעתם עליה דברים טובים או לא, לא צריכה להיות הסיבה שלפיה תחליטו... מצד שני, גם המרחק מהבית לא באמת משנה, כי מתרגלים... אני, למשל, רציתי להיות רחוקה וקיבלתי באותו מחוז.. כך שבאוטובוסים של ימי ראשון, העמוסים והאיטיים ביותר לוקח שעה ורבע להגיע.. בהתחלה התמרמרתי על זה וברור שמהר מאוד מצאתי את היתרונות- כמו שלמדנו בגן בכל דבר יש יתרונות וחסרונות.. פשוט לפעמים לוקח טיפה זמן למצוא אותם... אז גם מרחק לא צריך להיות קריטריון... אם ממש בא לכם נוף של צפון או דרום, או שבא לכם להיות במרכז- קרוב לת"א ולהכל בערך.. זו אולי צריכה להיות נקודה למחשבה, כי זה משנה טיפה במהלך השנה, אבל באמת קצת... נראלי שמה שבאמת חשוב, והכי הכי הכי הכי משפיע עליכם במהלך השנה, זה גודל הקומונה... אתם צריכים לדמיין לעצמכם איך בא לכם שהשנה תראה, לחשוב עם עצמכם מה היתרונות בקומונה גדולה ומה בקטנה, ובתור האנשים שמכירים את עצמכם הכי טוב בעולם לראות מה הכי יתאים לכם... אז אני חושבת שאם היום הייתי צריכה לבחור לעצמי מה לרשום ב"כן" (שד.א. זה בכלל לא תמיד קובע...) הייתי בוחרת מחוז כללי שבא לי, מתמקדת בגודל קומונה שבא לי (פחות או יותר) ובודקת איזה מועצות מתאימות לי מהבחינה הזאת..... מקווה שזה באמת מתאים לכם ועונה על השאלה.. אבל, זאת רק דעתי, אני בטוחה שיש רבים שלא יסכימו איתי.. אתם מוזמנים גם לחלוק עליי אם בא לכם, אבל זאת ההמלצה שלי
 

Hilaloosh

New member
חחחחחח

רק עכשיו גיליתי שיש לי חתימה ושהיא ממממממממממש מתאימה במקרה הזה.
 

אופיר ס

New member
יש כמה קריטריונים

שאני דירגתי את העדפותיי לפיהם: א. מיקום- לא קרוב מדי ולא רחוק מדי. ב. מס' אנשים בקומונה- האם את רוצה קומונה אינטימית יותר שבא הרעיון הוא שכולם חייבים להתחבר ולהיות תמיד יחד, או אולי קומונה גדולה יותר ששם יש אפשרות שיווצרו חברויות ופחות אינטימיות קומונרית? ג. גודל מועצה- האם את רוצה לעבוד במועצה רבת היקפים עם מלא חניכים ויישובים, או שאת מעדיפה מועצה מצומצמת? ד. ביסוס התנועה- האם את רוצה להיות מהחלוצים שמקימים ומרימים את התנועה במועצה בראשוניות כלשהי, או אולי את מעדיפה להמשיך ולקיים מסורות שכבר שנים במועצה וזקוקות שישמרו על רמתם? ה. אוכלוסיית המועצה- את יותר מסתדרת בחברה "אשכנזית"? "מזרחית"? את רוצה מועצה של מורעלים? את מעדיפה להציב לעצמך אתגר וליצור את הרעל? אבל אחרי כל זה, אני אגיד לך דוגרי, זה לא כזה חשוב כל זה. כי סך הכול, הבחירה לא בידך ויש מצב שתקבלי משהו שבכלל לא הסתכלת עליו. מעבר לזה- הקומונה היא החשובה יותר והמשפיעה יותר על השנה שלך. כי חג מעלות, לא משנה באיזה אופי הוא, האם הוא מסורת, האם העבודה עליך או לא, סך הכול- אם יהיו לך הרבה קשיים בקומונה- כל החג מעלות ישתנה בשבילך. אני יכולה לספר שבגרעין שלי (רמת הנגב) כולם חוץ ממני ביקשו להיות ברמת הנגב ואכן קיבלו. אני ביקשתי בכלל מרכז בגלל שאני מהגולן. אבל הגעתי לכאן אני שמחה כל כך שזכיתי להיות במועצה הזאת ועם הקומונה הזאת. כמובן, יש קשיים ורגעי משבר של "מה אני עושה פה בכלל?" "למה לא נתנו לי עמק חפר וזהו?" אבל בכל מקום יהיו רגעי משבר קשיים. גרעין עודד זה מדהים! באמת! ואם את רוצה להיות חלוצה ולהקים את התנועה, בקומונה קטנה במועצה מצומצמת, בואי לפה, לרמת הנגב. כי חלוץ זה לא רק לפני מחנה... :) מקווה שעזרתי אופיר
 

aa100000

New member
אהלן:)

אז ככה, השוקומונות כיף ומרתק, כל כך הרבה מידע בכל כך מעט זמן. הבעיה היא שה-'הרבה מידע' הזה הוא כל כך קצת לעומת שנה שלמה. אז נכון שהנוף משתנה, אבל הרבה הרבה (הרבה) יותר מזה. נכון, בכל מועצה יש מה לעשות, אבל תלוי מה. גרעין עודד זה המון שנות שירות שונות (והמשפט הזה הוא לא קלישאה, ואת זה הבנתי משיחות עם חברים בגרעין הארצי כשאני הייתי גרעינר. אני למשל ממש רציתי מועצה שקטה, קטנה ואינטימית, שיש בה הרבה מה לפתח ולתרום, בעיקר מההיבט התנועתי אבל לא רק, ומצאתי את עצמי "מפריח את השממה" בנגב
לאסוף מידע זה טוב, ועדיף כמה שיותר, אבל אל תלכי רק לפי השכל, לכי גם לפי ההרגשה שאת הולכת לעשות את הדבר הנכון, וזה משנה איפה תצאי, ואם תשובצי בקומונה גדולה או לא, במועצה מורעלת יותר או פחות, אבל זה לא נורא אם לא, כי ככה אולי יהיה הרבה יותר מעניין,. (וככה תמנעי אכזבה גדולה ובכי כשלא תקבלי את מה שתרצי...) המון המון בהצלחה! אביחי.
 
היה גדול! אדיר! ענק! כביר!

היה ממש ממש ממש טוב, השוקומונות היה ממש כיף. למרות שאני מאמינה שהוא לא באמת הראה פרספקטיבה כזאת אובייקטיבית.. בכולופן השוקומונות הרגיע אותי ממש כי הבנתי שלא משנה עם מי אני אצא, או איפה אני אצא, זה תמיד יהיה טוב. ואני תמיד יכולה לגרום לזה שאני הכי אהנה בעולם ושתעבור עליי השנה הכי חוויתית בעולם. אתם גרעין מדהים! ממש ממש ממש מדהים! אני ממש מעריכה אתכם, אתם מקסימים ממש הסמינר, בכללי, היה ממש טוב. נהנתי מכל התכנים שהיו מעולים, ומהמדריך המקסים מקסים מקסייייים שלי [מר ברנס בכבודו ובעצמו] בהחלט היה משמעותי וחוויתי. היה מדהים. כל הכבוד לכם, לגרעין. וכל הכבוד למי שבנה את הסמינר ואת התכנים שלו!
 
../images/Emo41.gifדווקא כן היה אובייקטיבי.

אני ציפיתי שזה יהיה ממש שיווקי ו"בואו לגזר- הכי טוב וקל שם ויש מלא כסף וחניכים ואין סיבות למה לא לבוא!!" אבל ראית, שברגע ששאלתי "למה לא לבוא" הם מצאו 101 סיבות של- למה לא כדאי להיות גרעינר במועצה הזאת, בשיא האובייקטיביות... אני דווקא אהבתי תעניין שזה היה אובייקטיבי ודווקא ענו לנו כמו גדולים בהקשר של ענייני כסף, תקציב וכו :)
 
רק כששאלת למה לא,

רוב הקומונות לא התעסקו בזה יותר מידי. ברור שאם תשאלי למה לא אפחד לא יגיד לך "אין סיבות למה לא! הכל מושלם פהD:"
 

Oukami Kun

New member
היה אחלה

את כל ההערות כבר כתבתי איפשהו, או אמרתי למדריכה (הקולית!) שלי. היה ממש מעט מדי זמן לשוקומונות, לא הספקתי לדבר עם רוב המועצות אלא רק לקחת את המעטפה שלי. וגם את זה לא הספקתי לעשות במטה יהודה. היה ממש סמינר טוב מעבר לזה.
 
../images/Emo41.gif../images/Emo45.gifעוד זמן לשוקומונות!

בעיקר שהוא היה כלכךךךךךך מושקע!
אז אתה רק רוצה לראות את הכל, ולשמוע כמה שיותר.. אבל אין זמן
זה תמיד נגמר ב"טוב יש לנו עוד 2000 קומונות לעבור בהן.. אז.. תודה רבה"
 
אז למה בעצם ג"ע?

תנו לי סיבות למה להיות בג"ע.. אני עדיין מתלבטת.. ולא הייתי במתעניינים.. [בגרות בספרות] אז למה דווקא ג"ע? =/
 

אופיר ס

New member
כי

כי זו השנת שירות שבה הקומונה והחיים יחד באים לידי ביטוי בצורה הטובה, הבונה והמאתגרת ביותר. במכינות ופנימיות יש "גרעין" גדול והמון המון חדרי זוגות- אז אתה חיי למעשה רק עם השותף לחדר, ככה גם בקומונות גדולות בשנות שירות מבוקשות אחרות. בגרעין עודד אתה ישן וחי עם הקומונה, יש דגש על יחסים בקומונה, שיתוף, חיי קבוצה ולא רק על עבודה, וכל זה מאוד תורם לבן אדם שאתה ברמה החברתית. אתה יודע שתמיד יחשפו בפניך הכול- מה שטוב ומה שרע, והכול מתוך יחסים שלרוב דומים למשפחה. כי בתנועה גדלת (לפני אצלי זו היתה סיבה) ואם לתרום לגוף כלשהו ולהרים אותו- זה במקום שבו גדלת.. המשך יבוא.. חייבת לרוץ..
 
שאלות על ג"ע

מה הם היתרונות והחסרונות בלהיות גרעינר? מהו סדר היום של הגרעינרים? באיזה מועצה כדאי לי להיות? אם הייתם גרעינרים או שאתם עכשיו אז השאלות הבאות בשבילכם: באיזה מועצה הייתם? מה עשיתם במועצה? כייף במועצה שגרענתם בה? על פי מה בחרתם להיות דווקא במועצה הזו? האם הייתה לכם התלבטות אם ללכת לג"ע או שידעתם שזה מה שאתם רוצים לעשות בש"ש?
 

shkedem

New member
זה הרבה יותר מכוון מההודעה הקודמת....

מה הם היתרונות והחסרונות בלהיות גרעינר? ביחס למה את שואלת את זה? כי יש יתרונות וחסרונות למה שנת שירות בכלל ויש יתרונות וחסרונות של למה ג"ע ולא שנת שירות אחרת.... מהו סדר היום של הגרעינרים? כמו הרבה דברים, תלוי! במועצה, ברכז, בקומונה. בגדול כל יום בצהריים יורדים למושבים - עד כאן זה מה שרואים וידוע ומוכר. בבקרים יש דברים שמשתנים - הנחיות קומונה, ישיבות עם הרכז, ישיבות מד"בים, יום עבודה במועצה, בוקר סידורים, הגעה מהבית, ישיבות בתנועה בתל אביב - במועצות שונות יש סדרי יום שונים. וזה גם יכול להשתנות קצת משבוע לשבוע (אבל הבסיס דומה) בחלק מהמועצות יש יום מועצתי שבו לא יורדים לישובים אלא עושים פעילות מועצתית בערב - ערב ט, ערב יב וכאלה. באיזה מועצה כדאי לי להיות? מה השאלה? ברור שבעמק חפר! סתם. לא באמת. אני חושב שאפשר לחלק את זה לשני קריטריונים עיקריים - גודל הקומונה: יש הבדל תחושתי גדול בין קומונה של 5 לבין קומונה של 8. יש גם הבדל משמעותי בכמות העבודה שיש לכל אחד מהקומונה. נגיד שיש עשרה תפקידי גרעין קבועים שצריך לעשות, כשיש 5 אנשים זה אומר שיש על כל אחד יותר אחריות. ככה זה גם יוצא כשיש פרוייקטים מיוחדים. קריטריון שני - סוג הפעילות במועצה: תנועתית- לא תנועתית, גדולה- קטנה, יש מסורת פעילות- אין מסורת, יש תמיכה מהמועצה- אין תמיכה. המועצות מתחלקות להרבה סוגי עבודה שונים. גם בתוך אותה המועצה ליישובים שונים יהיו צרכים שונים (תלמי יוסף לא צריכים מהגרעינר את מה שהוא מביא לצוחר). אני ממליץ לך לא להתמקד על איזה מועצה ספציפית את רוצה (בכל אופן בסוף לא את משבצת...) אלא יותר באיזה גודל קבוצה ואיזה סוג פעילות את מחפשת ומה יותר מתאים לך לאופי ולבקש מועצות שהן יותר מהכיוון הזה. למרות, שבסוף, גם גרעינרים שקיבלו משהו שהם ממש לא רצו מגלים שזה משנה ממש ממש מעט ושבכל מקום יש עבודה - פשוט שונה. אם הייתם גרעינרים או שאתם עכשיו אז השאלות הבאות בשבילכם: באיזה מועצה הייתם? מרום גליל - לפני 4 שנים מה עשיתם במועצה? הכל, הרבה מאוד. זאת דוגמא למועצה שאם תוציאי ממנה את גרעין עודד תוציאי ממנה את רוב פעילות הנוער וסביר מאוד להניח שגם תוציאי את המועצה מהתנועה לגמרי. כייף במועצה שגרענתם בה? לי היה מאוד כייף. אבל מקורות יודעי דבר אמרו לי שהיו גרעינרים במועצה שגם לא נהנו - כייף זה דבר מאוד אישי ומה שכייף לי לא כייף לאחרים.. ובכל אופן - לי מאוד התאים שנאלצנו לעבוד כמעט בלי שפיקחו עלינו (הרכז פוטר אחרי לא הרבה זמן ועד סוף השנה עבדנו בלי רכז קבוע). אני חושב שאם לפני היו אומרים לי מה יהיו התנאים שאני אעבוד בהם לא הייתי מוכן לזה, אבל כשהייתי שם מאוד אהבתי את זה שאנחנו קבענו את הלו"ז ואנחנו עשינו והרמנו. היה מאוד קשה אבל היה גם מאוד מספק. על פי מה בחרתם להיות דווקא במועצה הזו? אני לא זוכר מה היו כל הקריטריונים שלי.. רציתי מועצה קטנה שבה הגרעינרים עושים הרבה. ואין ספק שגם הנוף שיחק פה תפקיד מרכזי... האם הייתה לכם התלבטות אם ללכת לג"ע או שידעתם שזה מה שאתם רוצים לעשות בש"ש? חשבתי ללכת לשנות שרות אחרות. התחלתי להתמיין לעמותת אלון ושם הבנתי שהמקום שלי הוא בגרעין עודד. למרות הכל ובגלל הכל - לא היתה יכולה להיות אף שנת שרות שבה הייתי מרגיש בבית כמו בגרעין עודד. תנסי לקפוץ פעם לגרעין שלכם, תפסי אותם שם קצת לשיחה אם לא השגת עדיין- יש את החוברת של המתעניינים שבה יש קצת פירוט על המועצות והקומונות ולא פחות חשוב - יש שם טלפונים של גרעינרים. ככה שאפשר לטלפן אליהם ולשאול על המועצות שלהם. מה התפקיד של הגרעין במועצה, מה הסדר יום וכל מה שאת רוצה
 
למעלה