כאבים חזקים במהלך ההנקה ופצעים

גילת1981

New member
כאבים חזקים במהלך ההנקה ופצעים

אני 5 ימים אחרי הלידה. הפטמות שלי פצועות וכואב לי מאוד במשך כל ההנקה.
היועצת בבית החולים אמרה שהתפיסה נראית טובה.
גם לי התפיסה נראית בסדר, יש לי נסיון רב... גם בלידות הקודמות כאב לי בימים הראשונים אבל ממש לא ככה ולא הייתי פצועה.
הלשון כנראה קצת קשורה - האם יתכן שלמרות שהיניקה שלו אפקיטיבית, זו הסיבה לכאבים? האם זה אמור להסתדר או שצריך ללכת לכירורג?
האם יש משהו שמומלץ למרוח על הפטמות או שמספיק שאני מורחת קצת חלב אם בתום כל הנקה?
 
לשון קשורה?

הי מזל טוב,
בתחילת ההנקה יש 2 סוגי כאב אופיינים,
הסוג הראשון כאב שמופיעה עם החיבור של התינוק לשד, אמור להימשך מקסימום כדקה ולחלוף. זה כאב ששנגרם כתוצאה מהמתיחה של הפיטמה וחוסר הגמישות שלה. בד"כ כאב מסוג זה אמור לחלוף מעצמו לכל היותר כעבור שבועיים מתחילת ההנקה ומכייון שהנקת בעבר הייתי מצפה לעוד פחות זמן.
הכאב השני השכיח בתקופת ההנקה הראושנה קשור בחיבור והצמדה שאינם מספקים.
הייתי מציעה לך קודם כל לבדוק את התנוחה, הרבה פעמים אימהות עם נסיון "שוכחות" כי בתחילת הדרך מאוד חשוב להצמיד את התינוק בטן לבטן, ולוודא שמי שמתאים את עצמו לפיטמה זה התינוק כלומר, תסתכלי על האנטומיה של הפיטמה לאיזה כיוון היא פונה ושאת מקרבת את התינוק לפיטמה תתאמי את התינוק לשד ולא את השד לתינוק, כל עיוות שנכפה על המבנה האנטומי של השד/פטמה יכול לגרום לכאב ופציעה.
הדבר הנוסף זה לוודא שההיצמדות היא תקינה, לחכות שהתינוק יפתח פה גדול, שהפטמה ורוב העטרה יכנסו לפה התינוק, המראה של הפה צריך להיות מעט אלכסוני כאשר השפה התחתונה משתרבבת החוצה.
אם מהבחינה הזו נראה לך שהכל תקין ואת עושה את הדברים כפי שנדרש ויש ספק לגבי לשון קשורה אני בהחלט ממליצה ללכת לבדוק את הסוגייה.
לשון קשורה בהחלט יכולה לגרום לכאבים, חוסר נוחות ופציעה. התינוק צריך להתגבר על הקושי ולהצליח להישאר צמוד לפיטמה ולינוק הדבר עלול להוביל להתחברות שאינה מטיבה. אם אכן זו הבעיה ברגע שתעשה התרת הלשון את צפויה להרגיש הקלה משמעותית במהלך ההנקה.
מבחינת טיפול את יכולה למרוח משחה שמכילה לנולין טהור ומותרת בהנקה יש הרבה חברות שמייצרות, יש משחות שמיוצרות ע"י חברות טבע ומכילות רכיבים צמחיים לריפוי כדוגמאת "אינקולינה" ו"בייבי טבע" ואפשרות נוספת קיימת רפידה טיפולית בשם "nursicar" אפשר למצוא בפארמים שונים תעשי חיפוש בגוגל שנשים בהחלט דיווחו על הקלה וריפוי מהיר בזכות הרפידה.
אם תזדקקי למידע נוסף, את מוזמנת לפנות.
ליאת
 
למעלה