כאבי גם אצל ילדים

mikilk

Active member
כאבי גם אצל ילדים

בתי בת 14 סובלת מאוד מכאבי גב תחתון, במיוחד לאחר מאמצים ושינה. היא רוקדת ג'אז כבר 6 שנים ולאחרונה החלה לסבול מאוד מהגב. היא ילדה רזה מאוד והכאבים גוברים בטיולי שטח (כאשר ישנה בשקי שינה על משטח קשה. האם זה סביר כאבי גב בגיל זה (ההרגשה שלה כמו שרירים תפוסים) לאורך כל כך הרבה זמן והאם ריקוד (עם נעליים מיוחדות בולמות זעזועים) יכול לגרום לנזק? היא רוקדת לפחות4 -5 שעות בשבוע.
 

SideKick

New member
כאבי גב וריקוד...

מנהל הפורום בטח יענה בעצמו, אך בינתיים אענה מזווית אחרת... ריקוד, כמו שהוא יכול להיות בריא, יכול להיות גם מחבל. במיוחד כאשר מדובר בריקוד ששם דגש על ההופעה החיצונית. הצורך להרים רגל לגובה מתבקש מסוים או לבצע תנועה במהירות נתונה, מתנגש לעיתים עם הנתונים הטבעיים של הגוף. כאבי גב, ברכיים, כתפיים... הם לא דבר נדיר אצל רקדנים. נהפוך הוא. כדאי לך לאפשר לבתך להיפגש עם בעל מקצוע. סביר להניח שכירופרקט יוכל לבדוק, לאבחן ולטפל במטרה להקל על הכאבים הקיימים. יחד עם זאת כדאי לבדוק גם אפשרות של טיפול תנועתי כדי להעלות את המודעות התנועתית הנכונה לגוף ולמנוע כאבים עתידיים (בגוף ובנפש). זה יכול להיות טיפול פרטני או הצטרפות לקבוצה העוסקת בתנועה מסוג שיש בה דרך מיטיבה לגוף (טאי-צ', ניה, יוגה, פלדנקרייז ועוד). רות, מנהלת פורום רפואה משלימה
 
כאבי גב אצל בת 14

אני מסכים עם תשובתה של Sidekick , עודף פעילות גופנית (במקרה של בתך זה הריקוד) יכול גם לגרם לנזק. בנוסף לכך, עמוד השדרה עובר בגיל ההתבגרות שינויים מבניים משמעותיים ולכן יש צורך לבחון היטב את הגורם לכאבים. פני לכירופרקט לאבחון הבעיה.
 

mikilk

Active member
תודה על התשובות, שאלה

היא לא רוקדת יותר מדי - כ - 5 שעות שבועיות בלבד. למה הפנתם אותי לכירופרקט? לא עדיף אורטופד ילדים?
 

SideKick

New member
קודם צריך לאבחן...

ובעניין הזה אורתופד ילדים בהחלט יכול להיות כתובת טובה. לאחר מכן - תלוי בך. הרי פנית לפורום כירופרקטיקה וכאבי גב... אם היית שואלת את אותה השאלה בפורום שאותו אני מנהלת הייתי עונה אולי קצת אחרת. אבל שאלת את זה כאן... כפי שכבר כתבתי - אני באופן אישי ומקצועי מעדיפה את הגישה התנועתית - לחולל את השינוי מבפנים. אבל שוב - אנחנו בפורום כירופרקטיקה וכאבי גב. רות, מנהלת פורום רפואה משלימה
 
האבחון יכול להעשות על ידי כירופרקט

ד"ר לכירופרקטיקה מוסמך לבצע אבחון של בעיות עמוד שדרה וזו המומחיות שלו. לכן פני אל מי שיכול לקבל אותך קודם או שנמצא באזור מגוריך כירופרקט או אורטופד.
 
למעלה