כאב גב כרוני

כאב גב כרוני

שלום, גיליתי את הפורום הזה לפני כשבוע או יותר אבל התלבטתי אם זה אכן המקום כי אני חושבת שהמקרה שלי הוא דווקא בר פתרון ובכל זאת אני לא מוצאת לו פתרון. כבר יותר מ-7 שנים אני סובלת מכאבי גב תחתון עם הקרנות לרגל. זה לא שכל ה-7 שנים האלה אני רק עם כאבים, יש תקופות שאין לי כאבים ויש תקופות שהכאבים חוזרים. לפני כמה חודשים, כששוב הכאבים תקפו אותי החלטתי שאני רוצה לשים לזה סוף אחת ולתמיד. הייתי בטיפולי פיזיותרפיה וגם בשיעורי יוגה תרפיה במקביל. וזה עזר לזמן מה, אחר כך היו כמה חודשים ללא כאבים ועכשיו זה חזר בגדול ונוסף לזה גם כאב בכף הרגל שמקשה עליי לדרוך או ללכת. זה די מתסכל שזה כל פעם חוזר. בייחוד שזה נראה לי דווקא כן בר פתרון אז למה לפעמים נראה שאני אסבול מזה כל החיים? (אני בת 36). מישהו התנסה בסוג כזה של כאבים ומצא פתרון? אני יכולה כמובן להתחיל עוד סידרה של פיזיותרפיה אבל כאמור אני רוצה לפתור את הבעיה לצמיתות ולא רק משהו שיקל עליי באופן זמני ויחזור שוב אחרי תקופה מסוימת.
 
אני... אבל אני לא סמכות.

הלכת לאורטופד? עשית CT / MRI? יש דיאגנוזה כלשהי? הטיפול יהיה הרבה יותר ברור כשתדעי מה הבעיה. אל תתני לרופאים של קופ"ח לנפנף אותך ולפטור אותך בפיזיותרפיה. תדרשי בדיקה רצינית.
 
צודקת

בזמנו הלכתי לרופאה אורטופדית וביקשתי הפניה ל-CT. היא אמנם נתנה לי הפניה אבל חזרה והדגישה שזה מיותר ושזה לא באמת יאבחן את הבעיה וכו' ואיכשהו היא שכנעה אותי ולא עשיתי את הבדיקה. עכשיו אני לקראת מעבר קופת חולים (עוברת בינואר) כך שלא נראה לי שאספיק עד אז לעשות בדיקה (יש לי תור לאורטופד למחר אבל כאמור גם אם הוא ייתן לי הפניה לבדיקת CT או MRI קשה לי להאמין שאספיק לעשות אותה לפני המעבר כי אני יודעת שהתורים לבדיקות האלה ארוכים). אני חושבת שאעשה את הבדיקות כבר אחרי המעבר. תודה.
 
מצטרפת לאופה

ראשית, ברוכה הבאה לפורום, וטוב שכתבת. שנית,ממש כמושכתבה לךהאופה - צריך לעשות בירור. כאביםבגב תחתון שמקרינים לרגל - מבשרים בד"כעלפריצת דיסק, או לפחות בעיה כלשהובעמוד שדרה תחתון, שדורשתבהחלט בירור. צילוםרנטגן רגיל - שלבראשון. אפיל ו אם את עוברת קופת חולים, צילום רנטגן זהקל לעשות. לפחות כצעד ראשון. ואחרכך- אמ.אר.איי או סי טי בהחלט יכולים להיות השלבהבא. צריך לשלול פריצת דיסקים. או לאשר שיש.זה את עושה פעילות גופניתבמצב שייתכן שיש לךפריצות דיסק- זה לא מאוד נכון לעושת. זה עלול לגרום נזק. ועלייך גם ליידע כל מורה שלך בכל פעילות גופניתשזה המצבשלך.שיש כאבים קורנים. בכל מקר,ה מה שהכי חשוב ונכון כאן הוא באמת לעשות את הבירור המקיף של מה הסיבה לכאבים. אחר כך יהיה לך זמן להתעסק עם איך מטפלים בו. בינתיים בהצלחה.
 
צילומי רנטגן כבר עשיתי

והם יצאו תקינים. אחר כך הרופאה התעקשה שאין עוד מה לעשות, חוץ מלעשות פיזיותרפיה. ועשיתי פיזיותרפיה וזה עזר לכמה חודשים ועכשיו כאמור זה חזר, בגדול. כך שכרגע למרבה הצער אין מה לעשות חוץ מאשר לחכות למעבר. ואני לא עושה "סתם" פעילות גופנית, אלא אני מתרגלת יוגה שבמקרה הזה מותאמת למצבים של כאבי גב וכו'. ברור שהמורה יודעת שיש לי כאבי גב עם הקרנה לרגל. אגב, גם כשעשיתי פיזיותרפיה, במסגרת הטיפול קיבלתי תרגילים שהם בעצם תרגילי יוגה.
 
כאבי גב כרוניים.

גם לי יש כאבי גב תחתון. כדאי לבקש בדיקת מיפוי עצמות. לי הכאב נובע מארטיטיס שזה שחיקת סחוס. הרופא נתן לי אתופן לשיכוך הכאב. אבל ברבות השנים הכאב החריף, פילאטיס ויוגה עזרו מאוד. גם כירופרקט ואוסטופט הועילו. הכי עוזר לי טיפול הידרופטיה במים. תנסי ואולי יעלמו הכאבים.
 
תודה

בזמנו כשסבלתי מכאבי גב, הרופא המליץ לי לשחות. אז עשיתי מנוי לבריכה לכמה זמן ושחיתי אבל לא הרגשתי שזה עוזר. מה שכן, במקביל התחלתי ללכת לשיעורי יוגה תרפיה (אצל מורה שלצערי הרב היום הוא כבר אינו בחיים) וזה עזר לי יותר. מקווה שעד שיגיע הזמן לעשות את כל הבדיקות אמצא דרך להקל על הגב, לפחות בתור התחלה.
 
יש עוד משהו שיכול להועיל

ישכל מיני טיפולים אלטרנטיביים - עוצמת הרכות, דיקור, טוינה, ואפילו רפלקסולוגיה - מועיל למדיי - לפחות לשיכוך הכאב. עדשתעברי, ועד שתוכלי לעשות בירור אולי כדאי לנסות גם את זה.
 
תודה, האמת שאני כבר שוקלת

לעשות בדיקות באופן פרטי. אני יודעת שמדובר בסכומים מטורפים אבל לא יכולה כבר לסבול את הכאבים, מה גם שאני פוחדת שאם אמתין המצב יחמיר. העניין הוא שיש לי עוד חובות כספיים ואני רק אצטרך למצוא דרך לעשות את זה מבלי להתרושש יותר מדי..
 

11161

New member
רעיון טוב

אומרים שבתקופה הראשונית של כאב כרוני, יש את הסיכוי הגבוה ביותר להיפטר ממנו. ככל שעוברים השנים עולה ההסתברות שהכאב הכרוני יהפוך לקבוע. לכן חשוב במיוחד לא לדחות את הבדיקות והטיפול בכאב כרוני, במיוחד בתקופה הראשונית שלו. בהצלחה!
 
אני לאחושבתשאת יכולה

בכל מקרה, את צריכה מישהו שיפנה אותך לאמ.אר איי, או לסיטי. כך שממילא רופא כלשהו צריך להיות מעורב. ובאופן כללי- אינ אומרת לך מהניסיון שלי- נכון שאת היחידהשיכולה לרכז את התיק שלך נכון, ואת צריכה להיות זאתשיודעת הכול ומחליטה את ההחלטות (ככל שיש לך מידע ויכולת לעשות אתז ה) אלב - צריך שיהיה רופא אחראי וקבוע בתמונה, שיידעמה קורה, ויידע להוביל את המהלכים הרפואיים. אחרת, אתעלולהלמצוא את עצמך עם מידעשאין לך מושג מה לעשות איתו. היתרון הגדול בטיפול פרטי - הוא שאתיכולה לבחור מי מטפל בך, וללא כל ספק - היחסטוב פי כמה וכמה מאשר במקרה של טיפול קופת חולים. לצערי. ולעתים, היחס הטוב לא פחות חשוב מאשר עצם הבדיקות והטיפולים.
 
למעלה