כאב חמור ותסמינים אך ללא ממצאים בבדיקות

Myrath1

New member
כאב חמור ותסמינים אך ללא ממצאים בבדיקות

שלום רב,

אני בן 26, ומשקלי במהלך החיים סבב סביב 43/1.64 (תת משקל).
כשהייתי ילד (לזיכרוני גיל 5) עברתי ניתוח בקע מפשעתי שהתגלה מתלונות על כאבי בטן).
לפני כשנה ניסיתי לעלות במשקל. לא צרכתי חומרים מיוחדים, אולם צרכתי כמות מאוד גדולה של נוזלים כמו שמן זית, חלב וכו'. במהלך אותה תקופה ביצעתי אימוני כושר.
לאחר עלייה של כ-7 ק"ג הרגשתי "בקיעה" באזור הבטן שהסבה כאבים חזקים בלתי פוסקים למשך חודשים עד להתמתנות של כאבי בטן קבועים אך שמאפשרים תפקוד.

מאחר שהרופאים סברו שמדובר בכאבים "פונקציונאליים" וכיו"ב, ולמרות הכאב, עשיתי ניסיון שני דומה לעלייה במשקל שהפעם הסתיים ב"בקיעה" שהביאה לכאבים ממש חזקים במשך 3 חודשים, הרגשה שהמעי בוקע מהבטן בצורה שרגישה למישוש. לאחר 3 חודשים התמתנות ל"גוש" שנמצא סמוך לאזור המשפעה שכואב למשך כל היום (במיוחד בעמידה והליכה, בשכיבה יש הקלה).
כיום אני בבית כבר 6 חודשים ומתקשה לתפקד בשל עוצמת הכאב וההגבלה הפיסית.

CT (כולל הזרקת יוד), אולטרסאונד בטן עליונה ותחתונה, קולונסקופיה ובדיקות כלליות לא העלו דבר (פרט להמנגיומה בכבד שלא יוחסה לה משמעות והודגמה רק ב-CT).

אני חושש מאוד מהמצב וסובל מכאבים משמעותיים לכל אורך היום שממוקדים בדיוק באזור בו עברתי את הניתוח בילדות. גם ה"גוש" שבבטן התחתונה באופן קבוע מצוי שם.

אם יש בדיקה נוספת או הערכה כלשהי (נוכח ממצאי הבדיקות שעברתי...) מאוד אשמח לשמוע איך וניתן לעבור אותה.

תודה מראש
 
גוש נמוש מפשעתי, כאבי בטן, בדיקות הדמייה תקינות--תעלומה...

myrath1
לגבי המשקל, אם באמת המשקל 43 קג, ו 1.64 זה הגובה לחזקת 2, אז ה BMI שלך 26. וזה לא תת משקל כשמדובר ב גובה של 130 ס"מ (הגובה אכן נמוכה).
ראש וראשון, אין ספק שבקע מפשעתי יכול לגרום לכאבי בטן. רופאים רבים כולל גסטרואנטרולוגים לא מודעים לעובדה הזאת. בדיקות למיניהם גברו על בדיקה פיזיקלית פשוטה במרפאות, ולכן יש שמסתובבים שנים עם כאבי בטן ובקע מפשעתי שלא שמו לב עליו, עוברים מספר פעמים בדיקות גסטרו וכו' בלי פתרון. אני יודע בגלל שניתחתי כמה כאלו שמאד התפאלו איך שהכאבים נעלמו מיד לאחר הניתוח.
אתה מדווח על גוש מפשעתי קבוע ואם זה בקע בוודאי אתה זקוק לניתוח. אתה אומר שלא רואים אותו ב US ולא ב CT. אבל מה אומר כירורג? הוא גם לא מזהה אותו?
MRI יותר מדויק מ US ומ CT עבור המפשעות אבל חד וחלק, ההמלצה שלי היא להיבדק על ידי כירורג מוכר בתחום הבקעים. במידה שצריך הדמייה כמו MRI אני אומר לך שלא כל מכון יודע איך לעשות MRI לגלות בקעים. בבית חולים לניאדו בנתניה , התחלנו לאחרונה פרוטוקולים מיוחדים עבור זה. בהצלחה וסליחה על האיחור. אני כעת בחו"ל.
 
למעלה