כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
החלוקה ע"פ מיטב ידיעתי
צפון - קו אווירי זכרון בית שאן וצפונה (כאשר איזור טבריה קרית שמונה בפני עצמו) מרכז- בין חדרה לגדרה כולל (עם שלוחה בירושלים) דרום - קריית גת דרומה אילת - העיר אילת והאיזור האם אני צודק?
גם אני נוטה לחשוב, שזכרון יעקב זה אזור צפון
ואזור פרדס חנה-כרכור הוא לא ממש מרכז מובהק ולא צפון מובהק. לצורך העניין כביש 65 הוא מעין "גבול" בין אזור הצפון לאזור הדרום. מה עם קרית מלאכי? חלק מן האנשים רואים בה, כאזור דרום.
 

mrngin

New member
החלוקה ע"פ מיטב ידיעתי
צפון - קו אווירי זכרון בית שאן וצפונה (כאשר איזור טבריה קרית שמונה בפני עצמו) מרכז- בין חדרה לגדרה כולל (עם שלוחה בירושלים) דרום - קריית גת דרומה אילת - העיר אילת והאיזור האם אני צודק?
החלוקה לפי הצעתי
על סמך הצעתו של "אבישי ק": - בהצעתו של אבישי נאמר על חדרה וגדרה "כולל" ואני יותר הייתי מגדיר את שתיהם כ"גבול אזור" ללא הגדרה חד-משמעית לדוגמה האם חדרה זה צפון או מרכז, והאם גדרה זה מרכז או דרום. - מצד שני, בכל קריטריון אפשרי הייתי מגדיר את האזור שנמצא דרומית לגבול הצפוני של הרצליה ורעננה, צפונית לגבול הדרומי של ראשל"צ ומערבית לגבול המזרחי של כפר-סבא - פ"ת - ראשל"צ --- "כמדינת ת"א", או כפי שכמה יתעקשו על הביטוי מטרופולין ת"א, אבל בכל זאת המדויק יותר הוא "מדינת ת"א" היות והמאפיינים הייחודיים של אזור זה בהחלט חורגים מהגדרה של אזור מטרופוליטני וכוללים בהחלט (בפועל) מספר לא-מועט של מאפייני מדינה עצמאית או לפחות "אוטונומיה".....
 

down under

New member
החלוקה לפי הצעתי
על סמך הצעתו של "אבישי ק": - בהצעתו של אבישי נאמר על חדרה וגדרה "כולל" ואני יותר הייתי מגדיר את שתיהם כ"גבול אזור" ללא הגדרה חד-משמעית לדוגמה האם חדרה זה צפון או מרכז, והאם גדרה זה מרכז או דרום. - מצד שני, בכל קריטריון אפשרי הייתי מגדיר את האזור שנמצא דרומית לגבול הצפוני של הרצליה ורעננה, צפונית לגבול הדרומי של ראשל"צ ומערבית לגבול המזרחי של כפר-סבא - פ"ת - ראשל"צ --- "כמדינת ת"א", או כפי שכמה יתעקשו על הביטוי מטרופולין ת"א, אבל בכל זאת המדויק יותר הוא "מדינת ת"א" היות והמאפיינים הייחודיים של אזור זה בהחלט חורגים מהגדרה של אזור מטרופוליטני וכוללים בהחלט (בפועל) מספר לא-מועט של מאפייני מדינה עצמאית או לפחות "אוטונומיה".....
עפ"י החוק הישראלי חדרה היא צפון
לא רק לפי אזור החיוג (04) שהוא אזור חיוג הצפון. אלא מנהלתית היא עיר נפה במחוז חיפה (וחיפה היא בירת הצפון). כמו כן בפיקוד העורף הגבול של מחוז חיפה והצפון עובר בין חדרה למכמורת (ומכמורת היא כבר איזור חיוג 09 שזה אזור חיוג השרון והמרכז). אבל דה-פקטו ולא דה-יורה חדרה היא במרכז הארץ.
 

אבישי ק

New member
החלוקה לפי הצעתי
על סמך הצעתו של "אבישי ק": - בהצעתו של אבישי נאמר על חדרה וגדרה "כולל" ואני יותר הייתי מגדיר את שתיהם כ"גבול אזור" ללא הגדרה חד-משמעית לדוגמה האם חדרה זה צפון או מרכז, והאם גדרה זה מרכז או דרום. - מצד שני, בכל קריטריון אפשרי הייתי מגדיר את האזור שנמצא דרומית לגבול הצפוני של הרצליה ורעננה, צפונית לגבול הדרומי של ראשל"צ ומערבית לגבול המזרחי של כפר-סבא - פ"ת - ראשל"צ --- "כמדינת ת"א", או כפי שכמה יתעקשו על הביטוי מטרופולין ת"א, אבל בכל זאת המדויק יותר הוא "מדינת ת"א" היות והמאפיינים הייחודיים של אזור זה בהחלט חורגים מהגדרה של אזור מטרופוליטני וכוללים בהחלט (בפועל) מספר לא-מועט של מאפייני מדינה עצמאית או לפחות "אוטונומיה".....
מסכים איתך
אני החלטתי לחלק לחלוקה גסה למרות שתסכים איתי שהגבול הצפוני של מדינת תל אביב נמצא בפולג
 

חן המלך2

New member
עכשיו זה יותר ברור
ידוע לי שמחלף עין תות לא בידיוק בצפון עכשיו אני מבין שגם בית קמה זה לא בדרום. אולי בעתיד זה יגיע. הבנתי שהתחילו עם ההכנות לבנייה של החלק הצפוני של כביש 6
חפש יוקנעם בגוגל
תקבל עיר במחוז הצפון מה יש לך לומר בנושא?
 

Image of me

New member
חפש יוקנעם בגוגל
תקבל עיר במחוז הצפון מה יש לך לומר בנושא?
וחדרה נמצאת במחוז חיפה, אז היא בחיפה?

אני חושב שאין טעם להתווכח מה מוגדר כצפון ומה מוגדר כמרכז. מה שחשוב זה כמה זמן לוקח להגיע מכל נקודה בצפון לכל נקודה במרכז לאחר פתיחתו של הכביש. אז נכון שמחלף עין תות נמצא בגבול בין המרכז לצפון, אבל הכביש כן מקצר את הדרך גם לחיפה, גם לכרמיאל וגם לטבריה. אז הוא כן מקרב את הצפון למרכז, אפילו שהוא לא מגיע לעומקו של הצפון.
 

חן המלך2

New member
וחדרה נמצאת במחוז חיפה, אז היא בחיפה?

אני חושב שאין טעם להתווכח מה מוגדר כצפון ומה מוגדר כמרכז. מה שחשוב זה כמה זמן לוקח להגיע מכל נקודה בצפון לכל נקודה במרכז לאחר פתיחתו של הכביש. אז נכון שמחלף עין תות נמצא בגבול בין המרכז לצפון, אבל הכביש כן מקצר את הדרך גם לחיפה, גם לכרמיאל וגם לטבריה. אז הוא כן מקרב את הצפון למרכז, אפילו שהוא לא מגיע לעומקו של הצפון.
תראה
לחיפה ולכרמיאל שנמצאת בגליל המערבי זה נכון אבל לטבריה?מה הקשר טבריה בכלל?טבריה נמצאת בגליל התחתון יותר קרוב לקריית שמונה בכלל
 

Image of me

New member
תראה
לחיפה ולכרמיאל שנמצאת בגליל המערבי זה נכון אבל לטבריה?מה הקשר טבריה בכלל?טבריה נמצאת בגליל התחתון יותר קרוב לקריית שמונה בכלל
טבריה נמצאת בעמק כינרות...
אבל העניין הוא שהדרך הקצרה ממרכז הארץ לטבריה עוברת דרך יקנעם. אז קיצור הדרך ליקנעם מקצר אוטומטית את הדרך לטבריה.
 

חן המלך2

New member
טבריה נמצאת בעמק כינרות...
אבל העניין הוא שהדרך הקצרה ממרכז הארץ לטבריה עוברת דרך יקנעם. אז קיצור הדרך ליקנעם מקצר אוטומטית את הדרך לטבריה.
רגע
המרחק נסיעה מיוקנעם לטבריה ומחיפה לטבריה הוא אותו מרחק?
 
אני לא מסכים
שכביש 6 נמצא באופן מוחלט כולו במרכז כביש 6 מתחיל במחלף עין תות ליד יוקנעם,ממתי אתה יודע שיוקנעם זה במרכז?לי ידוע שזה בצפון,שזה בעמ יזרעאל לי גם ידוע שבית קמה זה בדרום
החמצת את הנקודה
(וגם רוב המגיבים לדבריך לצערי). אתה יכול לקרוא ליקנעם (שהכביש לא מגיע ממש עד אליה אבל לא משנה) "צפון", מערב", "מרכז" או "שמיים". זה בכלל לא רלבנטי. נתניהו משתבח בקירוב הפריפריה הצפונית למרכז. הבנת? "פריפריה" - זו המילה החשובה כאן. לא חלוקה מנהלית כלשהי או קו גיאוגרפי שרירותי שמישהו סימן על המפה. אתה, כמו רוב האזרחים, פשוט מקבל כנתון את העובדה שמקום כמו יקנעם, המרוחק בסה"כ כ-66 ק"מ מתל אביב, יכול להחשב כ"פריפריה". כלומר - הממשלה דאגה במשך עשרות שנים לבודד את האיזור כולו (וכמובן גם כל מה שמצפון וממזרח לו) מהמרכז המסחרי, התרבותי והפוליטי, ויצרה באופן מלאכותי ומכוון "מרחק" ביניהם, למרות שמרחק כזה אינו קיים במציאות. אותו תהליך (רק הרבה יותר גרוע) ארע גם מדרום לראשל"צ. בכל מדינה אחרת מקום כמו יקנעם היה נחשב חלק בלתי נפרד מהמטרופולין המרכזי, מווצא ליוממות רגילה עד קצרה. ומקום כמו טבריה היה לכל היותר "פרבר כפרי", עם יוממות ארוכה אך אפשרית למרכז ויוממות קצרה לעיר המחוז (חיפה). הממשלה ניתקה פיזית בין חבלי הארץ השונים וכעת היא משתבחת שהסירה את אחד הניתוקים באיחור של עשרות שנים. ההשפעה על תודעת הציבור כבר קיימת, וכולם מריעים על חיבור המרכז ל"פריפריה". עכשיו הבנת? כמובן שהדבר אינו מקרי. ההצהרות השקריות על חיבור ה"פריפריה" למרכז נועדו להסוות את העובדה שהמקומות המרוחקים יותר מת"א - הגליל ורמת הגולן - נותרו מנותקים, אפילו מעיר מחוז כמו חיפה. כשיבואו התושבים לדרוש את המובן מאליו בכל מקום אחר - חיבור למרכז - יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, פתחנו את מחלף עין תות!" כנ"ל בדרום: כשתושבי הנגב המרכזי והערבה יתלוננו על הניתוק מהמרכז, יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, מחלף מאחז כבר פתוח!"
 

down under

New member
החמצת את הנקודה
(וגם רוב המגיבים לדבריך לצערי). אתה יכול לקרוא ליקנעם (שהכביש לא מגיע ממש עד אליה אבל לא משנה) "צפון", מערב", "מרכז" או "שמיים". זה בכלל לא רלבנטי. נתניהו משתבח בקירוב הפריפריה הצפונית למרכז. הבנת? "פריפריה" - זו המילה החשובה כאן. לא חלוקה מנהלית כלשהי או קו גיאוגרפי שרירותי שמישהו סימן על המפה. אתה, כמו רוב האזרחים, פשוט מקבל כנתון את העובדה שמקום כמו יקנעם, המרוחק בסה"כ כ-66 ק"מ מתל אביב, יכול להחשב כ"פריפריה". כלומר - הממשלה דאגה במשך עשרות שנים לבודד את האיזור כולו (וכמובן גם כל מה שמצפון וממזרח לו) מהמרכז המסחרי, התרבותי והפוליטי, ויצרה באופן מלאכותי ומכוון "מרחק" ביניהם, למרות שמרחק כזה אינו קיים במציאות. אותו תהליך (רק הרבה יותר גרוע) ארע גם מדרום לראשל"צ. בכל מדינה אחרת מקום כמו יקנעם היה נחשב חלק בלתי נפרד מהמטרופולין המרכזי, מווצא ליוממות רגילה עד קצרה. ומקום כמו טבריה היה לכל היותר "פרבר כפרי", עם יוממות ארוכה אך אפשרית למרכז ויוממות קצרה לעיר המחוז (חיפה). הממשלה ניתקה פיזית בין חבלי הארץ השונים וכעת היא משתבחת שהסירה את אחד הניתוקים באיחור של עשרות שנים. ההשפעה על תודעת הציבור כבר קיימת, וכולם מריעים על חיבור המרכז ל"פריפריה". עכשיו הבנת? כמובן שהדבר אינו מקרי. ההצהרות השקריות על חיבור ה"פריפריה" למרכז נועדו להסוות את העובדה שהמקומות המרוחקים יותר מת"א - הגליל ורמת הגולן - נותרו מנותקים, אפילו מעיר מחוז כמו חיפה. כשיבואו התושבים לדרוש את המובן מאליו בכל מקום אחר - חיבור למרכז - יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, פתחנו את מחלף עין תות!" כנ"ל בדרום: כשתושבי הנגב המרכזי והערבה יתלוננו על הניתוק מהמרכז, יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, מחלף מאחז כבר פתוח!"
בלה בלה בלה או ידה ידה ידה
כלומר, איך אם היו בזמנו כבישים ורכבות מכל מקום לכל מקום, איך לא היה נוצר הבדל בין פריפריה למרכז? הרי תמיד תמיד תמיד וההדגשה היא על תמיד יהיו מקומות שיקבלו יותר תקציב ממקום אחר. ככה זה ואין מה לעשות. חלוקת מגורי השרים ואפילו הח"כים היא לא כזו שכל אחד מ-120 הח"כים הגיע ממקום אחר. לא ולא. אם תבדוק תראה שיש לכל היותר 40 ישובים שונים מהם הגיעו כל הח"כים ולא זאת אלא אף זאת, שה-40 ישובים הללו רובם הם באזור חיפה או ת"א ירושלים או באר שבע. ככה שקרוב ללב גם קרוב למוּדעוּת ולכיס (קרי ועדת הכספים, תקציב המדינה וכו'). כבישים ורכבות הם לא חזות הכל. העיר לוד, עיר במרחק נסיעה של בין 15 ל-30 דקות מת"א, עם 6 או 7 רכבות בשעה לת"א, כשלרכבת זה לוקח 11 עד 14 דקות נסיעה, נראית כמו הצרות של הישבן של ערפאת ביום רע. מנגד, כפר ורדים, שעתיים נסיעה מת"א, ללא תחנת רכבת ברדיוס של עד 20 דקות נסיעה ממנו וללא אף כביש 6 מתחת לתחת שלו נראה כמו מעיין שכפול של בברלי הילס. אז חלאס עם הסיסמאות ו/או הדמגוגיה שאתה מרבה לשטוח כאן. תודה.
 
בלה בלה בלה או ידה ידה ידה
כלומר, איך אם היו בזמנו כבישים ורכבות מכל מקום לכל מקום, איך לא היה נוצר הבדל בין פריפריה למרכז? הרי תמיד תמיד תמיד וההדגשה היא על תמיד יהיו מקומות שיקבלו יותר תקציב ממקום אחר. ככה זה ואין מה לעשות. חלוקת מגורי השרים ואפילו הח"כים היא לא כזו שכל אחד מ-120 הח"כים הגיע ממקום אחר. לא ולא. אם תבדוק תראה שיש לכל היותר 40 ישובים שונים מהם הגיעו כל הח"כים ולא זאת אלא אף זאת, שה-40 ישובים הללו רובם הם באזור חיפה או ת"א ירושלים או באר שבע. ככה שקרוב ללב גם קרוב למוּדעוּת ולכיס (קרי ועדת הכספים, תקציב המדינה וכו'). כבישים ורכבות הם לא חזות הכל. העיר לוד, עיר במרחק נסיעה של בין 15 ל-30 דקות מת"א, עם 6 או 7 רכבות בשעה לת"א, כשלרכבת זה לוקח 11 עד 14 דקות נסיעה, נראית כמו הצרות של הישבן של ערפאת ביום רע. מנגד, כפר ורדים, שעתיים נסיעה מת"א, ללא תחנת רכבת ברדיוס של עד 20 דקות נסיעה ממנו וללא אף כביש 6 מתחת לתחת שלו נראה כמו מעיין שכפול של בברלי הילס. אז חלאס עם הסיסמאות ו/או הדמגוגיה שאתה מרבה לשטוח כאן. תודה.
בעצם המחשת בדיוק את מה שכתבתי לחן...
אתה מקבל את המצב כתורה מסיני ולא מבין שיכול היה להיות אחרת. חבל. אילו היית לבדך מילא, הבעיה היא שרוב מוחלט של האזרחים חושבים כך והתוצאות - נראות בשטח. (או יותר נכון לא נראות).
 

down under

New member
בעצם המחשת בדיוק את מה שכתבתי לחן...
אתה מקבל את המצב כתורה מסיני ולא מבין שיכול היה להיות אחרת. חבל. אילו היית לבדך מילא, הבעיה היא שרוב מוחלט של האזרחים חושבים כך והתוצאות - נראות בשטח. (או יותר נכון לא נראות).
אין מדינה אחת, אחת(!!!) בעולם שזה לא ככה
אפילו בהונג קונג יש את השכונות הפחות טובות. ככה זה טבעו של עולם, יותר נכון טבעו של אדם. אתה מוזמן להעלות באוב את רוחו של סרוונטס, הוא יתן לך עצות דון קישוט נוספות להלחם בטחנות הרוח הללו.
 
אין מדינה אחת, אחת(!!!) בעולם שזה לא ככה
אפילו בהונג קונג יש את השכונות הפחות טובות. ככה זה טבעו של עולם, יותר נכון טבעו של אדם. אתה מוזמן להעלות באוב את רוחו של סרוונטס, הוא יתן לך עצות דון קישוט נוספות להלחם בטחנות הרוח הללו.
לריישא אני לא מסכים, לסייפא כן
ככה זה לא בכל העולם. אין אף מדינה מפותחת (וגם אין הרבה מדינות מתפתחות) בסדרי הגודל הגיאוגרפיים של מדינת ישראל שבה נוצרה "פריפריה" באופן מלאכותי שכזה ועם תוצאות כל כך קיצוניות, כל כך אפקטיביות, שרוב רובו של הציבור (כולל אותך, ממש לא טמבל מהשוק) חושב שהן סבירות. במדינות בסדר הגודל של ישראל אין בכלל פריפריה, נקודה. בישראל הבריטים החלו ביצירתה יש מאין ("הפרד ומשול") וממשלות ישראל המשיכו בהתלהבות באותו כיוון (ומאותה סיבה), כאשר לא רק התשתיות "גוייסו" לשם כך אלא גם מערכות החינוך, הבריאות, הרווחה. אני מבין שלרוב האנשים קשה להכיר באמת הזו כי היא מטרידה ולא נוחה (ע"ע התגובות כאן להערתי בנושא העדר כל הבדל מבחינת החוק הבינ"ל בין מערב למזרח י-ם ובין שתיהן ללוד, רמלה, יפו, בית שמש, אשדוד ואשקלון). קל יותר לעצום עיניים ולהדחיק. לסייפא אני מסכים, והיא קשורה במה שאמרתי. מכיוון שרובו של הציבור הושפע משטיפת המוח בנושא, הטענות שלי כנגדה הן בהחלט "סרבנטיות". לכן אצטט את דון אלונסו עצמו (סרבנטס יסלח לי על התרגום, אשתי שתחיה לא לימדה אותי ספרדית
): "המרמה, ההונאה והזדון לא הצליחו מעולם לעמוד בדרכם של היושר והאמת". המשפט שגוי היום כפי שהיה לפני 404 שנים...
 

Rubim88

New member
בלה בלה בלה או ידה ידה ידה
כלומר, איך אם היו בזמנו כבישים ורכבות מכל מקום לכל מקום, איך לא היה נוצר הבדל בין פריפריה למרכז? הרי תמיד תמיד תמיד וההדגשה היא על תמיד יהיו מקומות שיקבלו יותר תקציב ממקום אחר. ככה זה ואין מה לעשות. חלוקת מגורי השרים ואפילו הח"כים היא לא כזו שכל אחד מ-120 הח"כים הגיע ממקום אחר. לא ולא. אם תבדוק תראה שיש לכל היותר 40 ישובים שונים מהם הגיעו כל הח"כים ולא זאת אלא אף זאת, שה-40 ישובים הללו רובם הם באזור חיפה או ת"א ירושלים או באר שבע. ככה שקרוב ללב גם קרוב למוּדעוּת ולכיס (קרי ועדת הכספים, תקציב המדינה וכו'). כבישים ורכבות הם לא חזות הכל. העיר לוד, עיר במרחק נסיעה של בין 15 ל-30 דקות מת"א, עם 6 או 7 רכבות בשעה לת"א, כשלרכבת זה לוקח 11 עד 14 דקות נסיעה, נראית כמו הצרות של הישבן של ערפאת ביום רע. מנגד, כפר ורדים, שעתיים נסיעה מת"א, ללא תחנת רכבת ברדיוס של עד 20 דקות נסיעה ממנו וללא אף כביש 6 מתחת לתחת שלו נראה כמו מעיין שכפול של בברלי הילס. אז חלאס עם הסיסמאות ו/או הדמגוגיה שאתה מרבה לשטוח כאן. תודה.
אבל למה אתה לוקח את הדוגמא הקיצונית
והלא מייצגת? למה אתה לא מסתכל על רוב הערים ב"פריפריה"? קרית שמונה, ראש פינה, צפת, חצור הגלילית, טבריה, עפולה, בית שאן, מגדל העמק, נצרת+עילית ועוד.. כפר ורדים מייצגת את הצפון? תעשה לי טובה.. ואותו דבר במרכז, למה לוד? למה לא להסתכל על הרוב? כפר סבא, רעננה, הרצליה, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, שוהם, ראש העין, הוד השרון..
 

down under

New member
החמצת את הנקודה
(וגם רוב המגיבים לדבריך לצערי). אתה יכול לקרוא ליקנעם (שהכביש לא מגיע ממש עד אליה אבל לא משנה) "צפון", מערב", "מרכז" או "שמיים". זה בכלל לא רלבנטי. נתניהו משתבח בקירוב הפריפריה הצפונית למרכז. הבנת? "פריפריה" - זו המילה החשובה כאן. לא חלוקה מנהלית כלשהי או קו גיאוגרפי שרירותי שמישהו סימן על המפה. אתה, כמו רוב האזרחים, פשוט מקבל כנתון את העובדה שמקום כמו יקנעם, המרוחק בסה"כ כ-66 ק"מ מתל אביב, יכול להחשב כ"פריפריה". כלומר - הממשלה דאגה במשך עשרות שנים לבודד את האיזור כולו (וכמובן גם כל מה שמצפון וממזרח לו) מהמרכז המסחרי, התרבותי והפוליטי, ויצרה באופן מלאכותי ומכוון "מרחק" ביניהם, למרות שמרחק כזה אינו קיים במציאות. אותו תהליך (רק הרבה יותר גרוע) ארע גם מדרום לראשל"צ. בכל מדינה אחרת מקום כמו יקנעם היה נחשב חלק בלתי נפרד מהמטרופולין המרכזי, מווצא ליוממות רגילה עד קצרה. ומקום כמו טבריה היה לכל היותר "פרבר כפרי", עם יוממות ארוכה אך אפשרית למרכז ויוממות קצרה לעיר המחוז (חיפה). הממשלה ניתקה פיזית בין חבלי הארץ השונים וכעת היא משתבחת שהסירה את אחד הניתוקים באיחור של עשרות שנים. ההשפעה על תודעת הציבור כבר קיימת, וכולם מריעים על חיבור המרכז ל"פריפריה". עכשיו הבנת? כמובן שהדבר אינו מקרי. ההצהרות השקריות על חיבור ה"פריפריה" למרכז נועדו להסוות את העובדה שהמקומות המרוחקים יותר מת"א - הגליל ורמת הגולן - נותרו מנותקים, אפילו מעיר מחוז כמו חיפה. כשיבואו התושבים לדרוש את המובן מאליו בכל מקום אחר - חיבור למרכז - יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, פתחנו את מחלף עין תות!" כנ"ל בדרום: כשתושבי הנגב המרכזי והערבה יתלוננו על הניתוק מהמרכז, יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, מחלף מאחז כבר פתוח!"
יתרה מזאת
הצנטרום של הצנטרום של הפיילה של המרכז ולא הפריפריה אלא המרכז מרכזותיים מרכזותלתיים מרכזוקוואטרו היא תל אביב. וראו זה פלא יש בת"א את כפר שלם, נווה בארבור, צ'כונת התקווה, שכונת שפירא, קרית שלום ויפו ג' וד' שהם נראים יותר גרוע, ובהרבה, ממלא מלא מקומות פורחים ונפלאים בקצה הפריפריה, לא סתם בפריפריה אלא בקצה המרוחק שלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה