כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
טור של סבר פלוצקר על כביש 6 ועל פיתוח הרכבות
ביום שישי האחרון פורסם במוסף "ממון" בתוך "ידיעות אחרונות" טור אישי של סבר פלוצקר. לדעתי כתבה ראויה. לא יודע אם היא פורסמה באתר Y-NET (ששייך כידוע לקבוצת "ידיעות אחרונות"). לדעתי ראוי שכתבה זו תפורסם שם. ממליץ לקרוא את אותה כתבה. אמש קראתי את הכתבה ומכיוון, שהעיתון אינו בקרבתי אכתוב נקודות כלליות שזכורות לי: - פיתוח מתמשך של כביש 6: 13 שנים בסך הכל. בשנת 1996 החלו לצאת מכרזים וכעת בשנת 2009 נפתח כל קטע הכביש. - אי פתרון מכביש 6 לטענת סבר פלוצקר כביש 6 אינו קירב בין המרכז לפריפריה כמתוכנן, אלא קירב בין הפריפריה הצפונית לפריפריה הדרומית. זאת ועוד פיתוח כבישים מעלה את רמת הצפיפות של המכוניות בכבישים. כאן עליי לציין, שאני כותב העתקה לא מדוייקת. - אי פיתוח תחבורה ציבורית העדפת המדינה הייתה לדברי סבר פלוצקר לא לפתח את התחבורה הציבורית ובתוכה תחבורת הרכבות. כתוצאה מכך לא הגיע השיפור המיוחל לבעיות תחבורה שונות. עוד הוא ציין פיתוח רשת רכבות לאזורים שונים בישראל, כולל מסילת אורך במקום כביש 6. - תנועת הרכבות עוד מתייחס לכך, שבמדינת ישראל סברו בשנות ישראל, כי "ציבור הנוסעים אינו ערוך לרכבות ולכן פחות יהיה ביקוש לכך". עליי לציין, שזוהי לא העתקה מדוייקת, אבל משהו בכיוון. עוד הדגיש את הבעיה הקיימת ברכבות כיום, ביניהם צפיפות ברכבות, איחורים ותחנות רכבת מרוחקות מן העיר. אולם אלה לדברי סבר פלוצקר בגלל פחות העדפה של הממשלה לרכבת ואלה התוצאות בפועל. למרות אלה קיים ביקוש לרכבות, בניגוד לתחזיות (במרכאות או לא במרכאות), שלא יהיה ביקוש לרכבת.
 

mrngin

New member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
 

mrngin

New member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
הקישור לכתבה
נחמיה שטרסלר דה-מרקר 22.07.09
 

אוהד11

New member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
אכן צודק סבר פלוצקר בדברי בקורתו על הכביש
וראוי לציין, כי מערכת "ממון", המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, השוותה בין נסיעה מעזריאלי ליקנעם דרך כביש 6 וכביש 2, והגיעה למסקנה המפתיעה, כי הנסיעה דרך כביש החוף מהירה יותר. לעומת זאת, הקטע הדרומי שאינו בתשלום "מנצח" לעומת הכביש הרגיל לבאר שבע
 

ערן שחר

New member
אכן צודק סבר פלוצקר בדברי בקורתו על הכביש
וראוי לציין, כי מערכת "ממון", המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, השוותה בין נסיעה מעזריאלי ליקנעם דרך כביש 6 וכביש 2, והגיעה למסקנה המפתיעה, כי הנסיעה דרך כביש החוף מהירה יותר. לעומת זאת, הקטע הדרומי שאינו בתשלום "מנצח" לעומת הכביש הרגיל לבאר שבע
הכתבה מפתיעה רק את מי שיוקנעם נחשב חו"ל עבורו
כביש 6 מעולם לא יועד ולא תוכנן להחליף את הכביש החוף. כביש החוף כבודו במקומו מונח , כביש 6 נועד לישובים שמזרחית לכביש הגה ולדרום והוא ממלא את יעודו בהצלחה. הכתבה היא שטחית רדודה ואפילו כוללת שקרים ( תקרא את החלק שנוגע לבית הקפה ולמשפט : " מכוון שהמקום היחיד שבו ניתן לעצור בכביש 6 הוא סניפי בתי הקפה סגפרדו" זה פשוט משפט לא נכון , אם אני נתקל בבורות כזאת בכתבה אני חושש שכל הכתבה היא שקרית והומצאה במוחו הקודח של כתב שישב במשרדו ולא יצא לשטח לראות מה קורה במציאות. אם היו רוצים לעשות כתבה רצינית היו בודקים כמה זמן לוקח הגיע ליוקנעם מ5-7 מקומות במרכז ולא רק ממרכז עזריאלי ( שעבור חלק מתושבי ת"א הוא מרכז העולם)
 

benshap2

New member
הכתבה מפתיעה רק את מי שיוקנעם נחשב חו"ל עבורו
כביש 6 מעולם לא יועד ולא תוכנן להחליף את הכביש החוף. כביש החוף כבודו במקומו מונח , כביש 6 נועד לישובים שמזרחית לכביש הגה ולדרום והוא ממלא את יעודו בהצלחה. הכתבה היא שטחית רדודה ואפילו כוללת שקרים ( תקרא את החלק שנוגע לבית הקפה ולמשפט : " מכוון שהמקום היחיד שבו ניתן לעצור בכביש 6 הוא סניפי בתי הקפה סגפרדו" זה פשוט משפט לא נכון , אם אני נתקל בבורות כזאת בכתבה אני חושש שכל הכתבה היא שקרית והומצאה במוחו הקודח של כתב שישב במשרדו ולא יצא לשטח לראות מה קורה במציאות. אם היו רוצים לעשות כתבה רצינית היו בודקים כמה זמן לוקח הגיע ליוקנעם מ5-7 מקומות במרכז ולא רק ממרכז עזריאלי ( שעבור חלק מתושבי ת"א הוא מרכז העולם)
הכתבה בידיעות מגמתית וטיפשית...
כך למשל, הוחשב בכביש 6 גם משך עצירה בבית קפה לקפה ומאפה, ואף מחירם של השניים במחיר הנסיעה!!! למרות כל זאת ההגעה דרך כביש 6 הייתה קצרה ב3 דקות, מה שלא מנע מהם לכתוב שדרך כביש 2 הגיעו מהר יותר. בנוסף, ההשוואה הייתה בשעות לא עמוסות (5 בבוקר...), ולא בשעות עומס, שם כביש החוף פקוק. עוד דבר - למה להשוות דווקא לת"א, שהמרחק ממנה לכביש 6 הינו גדול? השוואה לפ"ת, קרית אונו, גדרה - תהווה מדגם משקף יותר.
 

אורי404

New member
אכן צודק סבר פלוצקר בדברי בקורתו על הכביש
וראוי לציין, כי מערכת "ממון", המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, השוותה בין נסיעה מעזריאלי ליקנעם דרך כביש 6 וכביש 2, והגיעה למסקנה המפתיעה, כי הנסיעה דרך כביש החוף מהירה יותר. לעומת זאת, הקטע הדרומי שאינו בתשלום "מנצח" לעומת הכביש הרגיל לבאר שבע
לא ראיתי את הכתבה. אבל בקשר להשוואה
את הכתבה מקווה לקרוא מאוחר יותר. בקשר להשוואה של הדרום: הכביש הרגיל ולמעשה כל כביש 40 מאזור צומת גדרה והמשך דרומה הוא כביש עתיר רמזורים. זוהי אחת מן הסיבות להפרשים בינו לבין כביש 6. בכביש 2 יש מחלפים ואם אני לא טועה מתל אביב עד יוקנעם יש רמזור בודד בצומת פורדיס. על כל פנים יש כלי תחבורה יבשתי אחר, שלא נוסע על כביש. למי שלא הבין מדובר ברכבת והקו המשודרג לבאר שבע, אמור להיות עם זמני נסיעה עדיפים. במקרה יוקנעם - לפני שמדברים רחוק על תחנה, שתהיה קרובה ליוקנעם, הרי שניתן יהיה לנסוע לחיפה ומשם להחליף לאוטובוס או למכונית. במקרה זה תחנת זכרון יעקב עשויה להיות יעילה: נסיעה לחיפה ומשם נסיעה לא ארוכה בכביש ואדי מילק.
 

846

Active member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
אתם מתעלמים מעובדה פשוטה
אחת: עד שתשתית הרכבת תהיה טובה ביותר והרכבת תגיע לכל מקום, תעמוד בלוחות הזמנים ובכל היעדים התשתיתיים, כל מה שצריך זה להחליט שצובעים כמה נתיבים בצבע צהוב (ואולי אדום כמו בחיפה) מציבים כמה שוטרים שיאכפו את החוק ונותנים לאוטובוסים להתחיל לזרום! אם תנועת האוטובוסים תיזרום, מין ההכרח שחלק ניכר מהאיחורים יעלמו, זמן הנסיעה יתקצר התח"צ יהפוך לאטרקטיבי יותר וכולי..... (את היתרונות של נתצי"ם כולנו יודעים) העלות של הנ"ל יחסית לתשתית הרכבת היא אפסית. ובינתיים, תסללו כמה מסילות שאתם רוצים.
 

אורי404

New member
אתם מתעלמים מעובדה פשוטה
אחת: עד שתשתית הרכבת תהיה טובה ביותר והרכבת תגיע לכל מקום, תעמוד בלוחות הזמנים ובכל היעדים התשתיתיים, כל מה שצריך זה להחליט שצובעים כמה נתיבים בצבע צהוב (ואולי אדום כמו בחיפה) מציבים כמה שוטרים שיאכפו את החוק ונותנים לאוטובוסים להתחיל לזרום! אם תנועת האוטובוסים תיזרום, מין ההכרח שחלק ניכר מהאיחורים יעלמו, זמן הנסיעה יתקצר התח"צ יהפוך לאטרקטיבי יותר וכולי..... (את היתרונות של נתצי"ם כולנו יודעים) העלות של הנ"ל יחסית לתשתית הרכבת היא אפסית. ובינתיים, תסללו כמה מסילות שאתם רוצים.
בעניין נת"צים מסכים לגמרי
לפני שעוד מדברים רחוק על נת"צים עתידיים, אפשר לדבר על נת"צים קיימים, כאלה שיהיו לאמיתיים עם אכיפה.
 

Image of me

New member
אתם מתעלמים מעובדה פשוטה
אחת: עד שתשתית הרכבת תהיה טובה ביותר והרכבת תגיע לכל מקום, תעמוד בלוחות הזמנים ובכל היעדים התשתיתיים, כל מה שצריך זה להחליט שצובעים כמה נתיבים בצבע צהוב (ואולי אדום כמו בחיפה) מציבים כמה שוטרים שיאכפו את החוק ונותנים לאוטובוסים להתחיל לזרום! אם תנועת האוטובוסים תיזרום, מין ההכרח שחלק ניכר מהאיחורים יעלמו, זמן הנסיעה יתקצר התח"צ יהפוך לאטרקטיבי יותר וכולי..... (את היתרונות של נתצי"ם כולנו יודעים) העלות של הנ"ל יחסית לתשתית הרכבת היא אפסית. ובינתיים, תסללו כמה מסילות שאתם רוצים.
הבעיה של נת"צים זה שאין להם יחסי הציבור.
לדעתי, עיריית חיפה לעולם לא היתה מצליחה לסלול כל כך הרבה מת"צים חשובים ומצוינים לולא היא היתה מוכרת את זה תחת הכיסוי של "המטרונית". תרומתם של הנת"צים עולה לאין ערוך על תרומתה של החלפת האוטובוסים באוטובוס עתידי כזה או אחר, אבל מי במממשלה או במשרד האוצר מבין את זה? מאותה סיבה, לדעתי, מתעכבת הפעלתה של מערכת "עדיפות ברמזורים" במת"צים החדשים עד שיגיע אותו כלי רכב עתידי, וזאת למרות שכבר היום אפשר להתקין את המערכת, בהינתן האוטובוסים הקיימים של אגד.
 

down under

New member
הבעיה של נת"צים זה שאין להם יחסי הציבור.
לדעתי, עיריית חיפה לעולם לא היתה מצליחה לסלול כל כך הרבה מת"צים חשובים ומצוינים לולא היא היתה מוכרת את זה תחת הכיסוי של "המטרונית". תרומתם של הנת"צים עולה לאין ערוך על תרומתה של החלפת האוטובוסים באוטובוס עתידי כזה או אחר, אבל מי במממשלה או במשרד האוצר מבין את זה? מאותה סיבה, לדעתי, מתעכבת הפעלתה של מערכת "עדיפות ברמזורים" במת"צים החדשים עד שיגיע אותו כלי רכב עתידי, וזאת למרות שכבר היום אפשר להתקין את המערכת, בהינתן האוטובוסים הקיימים של אגד.
האם בשעות הלחץ כשיש פקקים בחיפה, דה פקטו
האם הציבור בפרייבטים ממושמע ולא "גונב" פה ושם בתוך הנתיב של המטרונית? במת"צים כלליים בארץ, להבדיל מנת"צים, נדיר שיש נבלות סרוחות שנכנסות לשם עם הרכב שלהם. ב-99% מהזמן, רק אוטובוסים (ואם מוניות מורשות אז גם מוניות) נוסעים במת"ץ. למשל בז'בוטינסקי פ"ת, יום יום אני עובר שם בשעות הערב כשיש פקקים, ובשנה וחצי ראיתי רק 2 או 3 מכוניות שרימו (או אולי תעו בדרך) ונסעו במת"ץ. איך זה בפועל בחיפה?
 

Image of me

New member
האם בשעות הלחץ כשיש פקקים בחיפה, דה פקטו
האם הציבור בפרייבטים ממושמע ולא "גונב" פה ושם בתוך הנתיב של המטרונית? במת"צים כלליים בארץ, להבדיל מנת"צים, נדיר שיש נבלות סרוחות שנכנסות לשם עם הרכב שלהם. ב-99% מהזמן, רק אוטובוסים (ואם מוניות מורשות אז גם מוניות) נוסעים במת"ץ. למשל בז'בוטינסקי פ"ת, יום יום אני עובר שם בשעות הערב כשיש פקקים, ובשנה וחצי ראיתי רק 2 או 3 מכוניות שרימו (או אולי תעו בדרך) ונסעו במת"ץ. איך זה בפועל בחיפה?
אין ספק שהציבור ממושמע הרבה יותר למת"צים
מאשר לנת"צים. ביקרתי בחיפה כמה פעמים בסופ"ש ופעם אחת ביום ראשון, כשאחת ממטרות הביקור העיקריות היתה המת"צים אז הסתובבתי בהם הרבה, וראיתי אולי פעם-פעמיים מישהו נכנס למת"צ. היתרון של המת"צ בולט במיוחד בדרך העצמאות וברחוב הגיבורים (חדש חדש!), שם רואים את האוטובוס עובר על פי טור של רכבים עומדים.
 

mrngin

New member
האם בשעות הלחץ כשיש פקקים בחיפה, דה פקטו
האם הציבור בפרייבטים ממושמע ולא "גונב" פה ושם בתוך הנתיב של המטרונית? במת"צים כלליים בארץ, להבדיל מנת"צים, נדיר שיש נבלות סרוחות שנכנסות לשם עם הרכב שלהם. ב-99% מהזמן, רק אוטובוסים (ואם מוניות מורשות אז גם מוניות) נוסעים במת"ץ. למשל בז'בוטינסקי פ"ת, יום יום אני עובר שם בשעות הערב כשיש פקקים, ובשנה וחצי ראיתי רק 2 או 3 מכוניות שרימו (או אולי תעו בדרך) ונסעו במת"ץ. איך זה בפועל בחיפה?
מת"צ בעצמאות חיפה
יצא לי לראות מעט מכוניות "גונבות" זמן דרך המת"צ, היו יותר דו-גלגלי שפשוט הפכו את זה ל"מסלול המראה" בטיסה נמוכה. עיקר הבעיה הוא שימוש בלתי חוקי של מעט אוטובוסים של אגד והרבה הרבה אוטובוסים פרטיים, היות והנתיב בעצמאות חיפה מוגדר עפ"י השילוט עבור קווי שרות סדירים בלבד !!! ולפי הפרשנות הפרטית שלי נסיעות מיוחדות, נמ"ק של אגד וסתם טיולי פנסיונרים באוטובוסים אינם זכאים לנוע על המת"צ.
 

benshap2

New member
אתם מתעלמים מעובדה פשוטה
אחת: עד שתשתית הרכבת תהיה טובה ביותר והרכבת תגיע לכל מקום, תעמוד בלוחות הזמנים ובכל היעדים התשתיתיים, כל מה שצריך זה להחליט שצובעים כמה נתיבים בצבע צהוב (ואולי אדום כמו בחיפה) מציבים כמה שוטרים שיאכפו את החוק ונותנים לאוטובוסים להתחיל לזרום! אם תנועת האוטובוסים תיזרום, מין ההכרח שחלק ניכר מהאיחורים יעלמו, זמן הנסיעה יתקצר התח"צ יהפוך לאטרקטיבי יותר וכולי..... (את היתרונות של נתצי"ם כולנו יודעים) העלות של הנ"ל יחסית לתשתית הרכבת היא אפסית. ובינתיים, תסללו כמה מסילות שאתם רוצים.
גם אם תכפיל את התדירות, אנשים ידחסו כסרדינים
באוטובוסים, ואחרים ישארו בתחנות מכיוון שאין מקום באוטובוס...זה לא רק נתיבי תח"צ.
 

XrayCharlie

New member
כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים
מר נ' שטרסלר מדה-מרקר כתב ביום 22.07.09 מאמר רדוד ומלא שיטנה לרכבת כאמצעי תחבורה ציבורי בין עירוני, תוך שהוא משבח את האוטובוסים הבין עירוניים והכבישים. המאמר כל כך אינטרסנטי שנראה לכאורה כמאמר "מוזמן מטעם". ניסיתי להביא קישור למאמר זה, מקווה שהצלחתי. דעה הפוכה לחלוטין הביא מר ס' פלוצקר מידיעות אחרונות שאת מאמרו לא איתרתי בחיפוש מהיר באינטרנט, אבל פרטיו ומיקומו מופיעים בתחתית תגובתי כאן. מר נ' שטרסלר,_ קראתי את דעתך בנושא כביש 6, ופיתוח תחבורה בין עירונית באמצעות אוטובוסים ולא באמצעות רכבות._ המאמר רצוף באמירות רדודות, בלתי מקצועיות ועובדתית בלתי נכונות בעליל._ ראשית, ההסתמכות על דברי מר א' שוחט._ מר שוחט כיהן לראשונה כשר האוצר בתקופה 13.07.92 ועד 18.06.96._ בתקופה 7.1992 ועד 6.1996 הסתכמה האינפלציה במדינת ישראל ב-53.7% עפ"י אתר הלמ"ס._ גם אחרי הענקת "תקופת חסד" בשנת 1992 עם כניסתו לתפקיד, הסתכמה האינפלציה בשנת 1993 ב-9.8% ואחר כך זינקה בשנת 1994 ל-13.7% !!!._ אמנם הזיכרון האנושי "קצר", אבל אתר הלמ"ס אינו שוכח את העובדות, מר שוחט הוא אחד משרי האוצר הגרועים שהיו מעולם במשק הישראלי ! ועל כן היה ראוי מזמן לשלוח אותו, את ביצועיו ודעותיו ל"פח האשפה" של ההיסטוריה, (והייתי גם גורס את האשפה הזאת)._ המאמר שלך המסתמך על דעותיו של איש כזה כבר מתחיל בנקודת פתיחה רדודה מאד._ לאורך כל המאמר יש נסיון עלוב להסתכל על מערכת התחבורה הציבורית כעל מערכת המובילה "בהמות" או "פרטים" מנקודה א' לנקודה ב'._ היות ואתה מזמן (או שמא אף פעם) לא נסעת באוטובוס ציבורי בין עירוני ו/או רכבת, תרשה לי לרענן את זכרונך._ ברכבת, לעומת אוטובוס, תהליך העליה והכניסה בתחילת הנסיעה הרבה פחות "אלים" והרבה פחות "פיסי" מהנהוג באוטובוס, הרכבת הרבה יותר מרווחת ונוחה במושבים שלה ובפרטיות היחסית של המושב הציבורי, האפשרות להוביל תיק יד עיסקי או מזוודה אישית טובים לאין שיעור ברכבת. מיזוג האוויר עוצמתו, תקינותו ואמינותו טובים בעשרות, אם לא במאות אחוזים מאשר באוטובוסים ! כתבת על האיחורים ברכבת, כנראה שבאמת מזמן לא נסעת באגד, באגד אין איחורים, יש פשוט "דילוגים" על יציאות אוטובוסים המופיעים בלוחות הזמנים ו"קפיצות" ישר לאוטובוס הבא. מעניין אם חשבת פעם על איש עסקים, עצמאי בעל עסק זעיר או שכיר שעובד למחייתו ואשר אמור להגיע לפגישה חשובה במע"ר של ת"א, באיזה כלי תחבורה ציבורית כיום יצליח לתכנן לו"ז ולהגיע לפגישה בזמן ?? רכבת או אוטובוס בין עירוני ?? והיכן שיקולי היעילות וניצול הזמן ? ברכבת עשרות אנשים יושבים ליד שולחנות ועובדים על מחשב נישא (או סתם צופים בסרט), נהנים משקעי חשמל לטעינת מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים בזמן הנסיעה, ואפילו על שירותים חשבו ברכבת. באוטובוסים, גם אם יפעלו על גז או על מימן (ואפילו על חומוס) הנסיעה מתישה, רצופה בלימות ותאוצות, לא ניתן לנצל את הזמן לעבודה על מחשב ואפילו קריאת עיתון קשה לבצע._ ביחס לעוד נקודות שגויות לחלוטין במאמר שלך: יקנעם, טבעון ורמת ישי התפתחו בשל "משפרי דיור" מחיפה והקריות אשר חיפשו בית "צמוד קרקע" עם חצר לגרילר בשבתות, ליקנעם היתה נקודת משיכה חזקה בזכות ארנונה בגובה שליש מארנונה מקבילה בחיפה והרבה זוגות צעירים משלמי משכנתה עשו את החשבון הפשוט. לכל התהליכים הללו לא היה לכביש 6 אפילו לא ננומטר של תרומה. יישובי חוף הכרמל התפתחו משתי סיבות עיקריות: מתעשרי היי-טק מאזור חיפה שעובדים ב-מת"מ אשר חפצו בצמוד קרקע קרוב למקום העבודה ולהורים בחיפה ובעיקר בעיקר בעיקר בשל תחנת הרכבת בבנימינה עם 5 רכבות בשעה לת"א ובחזרה !!. גם בתהליך הזה היתה לכביש 6 תרומה שואפת לאפס מוחלט._ לסיום, תרשה לי, מר שטרסלר, להמליץ לך בחום לקרוא את טורו של בכיר עיתונאי הכלכלה של ישראל מר ס' פלוצקר, המתפרסם בידיעות אחרונות 24.07.09, מוסף ממון בעמוד 2 וכותרתו "כביש לשום מקום".
לפחות שטרסלר עקבי
זו לא הפעם הראשונה שיש כאן קישור לכתבה שלו בה נאמר שלאחר שפותחים כל קו רכבת מגלים כי העלות הייתה כפולה וכמות הנוסעים היא חצי מהצפוי. אין לי מושג איך הוא מסביר את העליה ב-10% בקרוב כל שנה (מספר חסר תקדים בעולם המערבי) בכמות הנוסעים ברכבת (אולי הוא לא חש שום צורך להסביר, הכי קל לעצום עיניים).
 

mrngin

New member
לפחות שטרסלר עקבי
זו לא הפעם הראשונה שיש כאן קישור לכתבה שלו בה נאמר שלאחר שפותחים כל קו רכבת מגלים כי העלות הייתה כפולה וכמות הנוסעים היא חצי מהצפוי. אין לי מושג איך הוא מסביר את העליה ב-10% בקרוב כל שנה (מספר חסר תקדים בעולם המערבי) בכמות הנוסעים ברכבת (אולי הוא לא חש שום צורך להסביר, הכי קל לעצום עיניים).

שטרסלר לא יודע להבחין בנושא העלויות של פרויקטי הרכבת בין בעיה ניהולית בתחום ההנדסי של ניהול פרויקטי תשתית (ההבדלים בין האמדן הראשוני לתוצאה הסופית) לבין החשיבות הלאומית העליונה של פיתוח תשתית רכבתית. אולי יש קמצוץ זעיר של צדק בדבריו בנושא הקו לירושלים בגלל התוואי, הפרשי הגבהים והצורך בתחנה בעומק 80מ' באתר בנייני האומה בירושלים שזה באמת הזוי לחלוטין. הרי עם התקציב של הקו הזה יכלו להקים רשת מסילות מהירות ומחושמלות במרבית האזורים המישוריים במדינת ישראל, וייתכן והיה נשאר עודף לציוד נייד חדיש. (אני לא מדבר על האומדן הראשוני אלא על ה-8 מיליארד שהקו הזה יעלה בפועל בסוף)
 

Rubim88

New member

שטרסלר לא יודע להבחין בנושא העלויות של פרויקטי הרכבת בין בעיה ניהולית בתחום ההנדסי של ניהול פרויקטי תשתית (ההבדלים בין האמדן הראשוני לתוצאה הסופית) לבין החשיבות הלאומית העליונה של פיתוח תשתית רכבתית. אולי יש קמצוץ זעיר של צדק בדבריו בנושא הקו לירושלים בגלל התוואי, הפרשי הגבהים והצורך בתחנה בעומק 80מ' באתר בנייני האומה בירושלים שזה באמת הזוי לחלוטין. הרי עם התקציב של הקו הזה יכלו להקים רשת מסילות מהירות ומחושמלות במרבית האזורים המישוריים במדינת ישראל, וייתכן והיה נשאר עודף לציוד נייד חדיש. (אני לא מדבר על האומדן הראשוני אלא על ה-8 מיליארד שהקו הזה יעלה בפועל בסוף)
הוא התכוון לקו המשודרעק..
הוא יודע להבחין ..אבל הוא פשוט "לא רוצה" לראות את העובדות. בכל מקרה, שטרסלר הוא אדיוט במלוא מובן המילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה