כביש 6, תחבורה בין עירונית, רכבת, אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
יתרה מזאת
הצנטרום של הצנטרום של הפיילה של המרכז ולא הפריפריה אלא המרכז מרכזותיים מרכזותלתיים מרכזוקוואטרו היא תל אביב. וראו זה פלא יש בת"א את כפר שלם, נווה בארבור, צ'כונת התקווה, שכונת שפירא, קרית שלום ויפו ג' וד' שהם נראים יותר גרוע, ובהרבה, ממלא מלא מקומות פורחים ונפלאים בקצה הפריפריה, לא סתם בפריפריה אלא בקצה המרוחק שלה.
זה קיים בכל העולם
במיוחד בערים הגדולות
 

Rubim88

New member
החמצת את הנקודה
(וגם רוב המגיבים לדבריך לצערי). אתה יכול לקרוא ליקנעם (שהכביש לא מגיע ממש עד אליה אבל לא משנה) "צפון", מערב", "מרכז" או "שמיים". זה בכלל לא רלבנטי. נתניהו משתבח בקירוב הפריפריה הצפונית למרכז. הבנת? "פריפריה" - זו המילה החשובה כאן. לא חלוקה מנהלית כלשהי או קו גיאוגרפי שרירותי שמישהו סימן על המפה. אתה, כמו רוב האזרחים, פשוט מקבל כנתון את העובדה שמקום כמו יקנעם, המרוחק בסה"כ כ-66 ק"מ מתל אביב, יכול להחשב כ"פריפריה". כלומר - הממשלה דאגה במשך עשרות שנים לבודד את האיזור כולו (וכמובן גם כל מה שמצפון וממזרח לו) מהמרכז המסחרי, התרבותי והפוליטי, ויצרה באופן מלאכותי ומכוון "מרחק" ביניהם, למרות שמרחק כזה אינו קיים במציאות. אותו תהליך (רק הרבה יותר גרוע) ארע גם מדרום לראשל"צ. בכל מדינה אחרת מקום כמו יקנעם היה נחשב חלק בלתי נפרד מהמטרופולין המרכזי, מווצא ליוממות רגילה עד קצרה. ומקום כמו טבריה היה לכל היותר "פרבר כפרי", עם יוממות ארוכה אך אפשרית למרכז ויוממות קצרה לעיר המחוז (חיפה). הממשלה ניתקה פיזית בין חבלי הארץ השונים וכעת היא משתבחת שהסירה את אחד הניתוקים באיחור של עשרות שנים. ההשפעה על תודעת הציבור כבר קיימת, וכולם מריעים על חיבור המרכז ל"פריפריה". עכשיו הבנת? כמובן שהדבר אינו מקרי. ההצהרות השקריות על חיבור ה"פריפריה" למרכז נועדו להסוות את העובדה שהמקומות המרוחקים יותר מת"א - הגליל ורמת הגולן - נותרו מנותקים, אפילו מעיר מחוז כמו חיפה. כשיבואו התושבים לדרוש את המובן מאליו בכל מקום אחר - חיבור למרכז - יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, פתחנו את מחלף עין תות!" כנ"ל בדרום: כשתושבי הנגב המרכזי והערבה יתלוננו על הניתוק מהמרכז, יגידו להם: "אבל מה אתם רוצים, מחלף מאחז כבר פתוח!"
בסה"כ עזרתי לו לראות זאת ויזואלית..
בכל מקרה, פריפריה לא צריכה להיות קיימת בארץ..(אולי רק הערבה ואילת)
 

חן המלך2

New member
בסה"כ עזרתי לו לראות זאת ויזואלית..
בכל מקרה, פריפריה לא צריכה להיות קיימת בארץ..(אולי רק הערבה ואילת)
מה לעשות
יש כבר פריפריות ואי אפשר להתעלם מהן צריך לעשות רכבת שתגיע עד ק"ש,ומצד שנ ירכבת שתגיע עד אילת
 
מה לעשות
יש כבר פריפריות ואי אפשר להתעלם מהן צריך לעשות רכבת שתגיע עד ק"ש,ומצד שנ ירכבת שתגיע עד אילת
אתה טועה חן
הפריפריות ש"יש כבר" נוצרו באופן מלאכותי ויכולות להעלם באותם אמצעים בדיוק אם יופעלו במהופך. מה שצריך זה רצון פוליטי. וכל עוד רוב הציבור מיוצג ע"י דעותיך ודעותיו של קובי (כולל למרבה הפלא רוב תושבי ה"פריפריה" עצמם!) לא יהיה רצון כזה. ניתן היה לסלול כבישים מהירים לגליל ולנגב עד סוף שנות השבעים לכל המאוחר. מדובר בפרוייקטים הנדסיים פשוטים, זולים וקלים לביצוע, שיכלו להמשך מקסימום 5 שנים. אין לנו בארץ נהרות כמו הינגצה, ולא הרים כמו ההימליה. אנחנו ארץ זעירה, קומפקטית ובמושגים עולמיים - כמעט אחידה מבחינת תנאי שטח. הממשלות מציגות גבעות אפסיים כמו הגליל התחתון כ"הרים" ותעלות ביוב רדודות כמו נחל שורק כ"נהרות". גשרונים מדרג ז' מוצגים כאן כ"גשר שער הזהב". הכל בלוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה