כוחו של התיחום - הבנה

  • פותח הנושא somay
  • פורסם בתאריך

somay

New member
כוחו של התיחום - הבנה ../images/Emo221.gif

"ההכרה מבחינה בתיחום המקום האישי בנפרד מהערבוב הנמצא במקום האישי. הלומדת תלמד להבחין ולתחם את חלקיה. אם המחשבה האישית נושאת חלקים הסותרים את קיומה, סותרים את כוחה, תמצותה ודיוקה, הלומדת תלמד להבחין ולתחם את מחשבתה הטובה בנפרד ממחשבתה הנושאת ערבוב" כל כך הרבה ערבוב יש לנו ביום יום. אנו מדברים לעיתים מבלי לחשוב מספיק. אני פונה אל אדם ובראשי רק המחשבה: "מה אני מנסה להעביר עכשיו ומייד, איך אני צריכה לדבר על מנת להשיג את מה שאני רוצה כעת" - לא חושבת על כל מילה, אלא מדברת, ובנוסף: בראש אלפי מחשבות אחרות: "מה עליי לעשות אחר כך, מה שכחתי, איפה אני צריכה להיות במקום להיות כאן" ודאגות... עומס אמיתי על הנפש. חלוקת קשב שלילית - הקשב אינו נתון והבלגן רק נערם. "המחשבה האישית נושאת חלקים הסותרים את קיומה, סותרים את כוחה, תמצותה ודיוקה" והיכן הרגש, המחשבה, ההבנה שדבריי מגיעים לליבו של האחר, ההבנה של מקומי, מקומו? היכן ההקשבה וההכלה של האחר לפני מקומי? מפסידה כל כך הרבה מכך, כל כך הרבה טפל נהיה עיקר. * מצד אחד, לימודי ימימה העניקו לי בטחון עצמי - השיעורים של שרהל'ה לימדו אותי לא לנסות להגביל את עצמי ולהעביר ביקורת או "להבין" כמו שמבינים אינטלקטואלית טקסט... מה שאני רואה - מזהה - הוא מה שהיה, נקודה, והוא קיים וראוי. אך באותה נשימה, הדברים צריכים לצאת מנקיות: "תיחום המקום האישי בנפרד מהערבוב הנמצא במקום האישי" הצורך לבטא את עצמי חייב לבוא מתוך מערכת מאוזנת הפועלת היטב, מתוך "מחשבה תחילה", וזה נעשה, כמו שאומרת שרהל'ה, פשוט מאוד: על ידי התיחום. ההתבוננות. ההמתנה. וזה יוביל לכך שיודעת להיות ב"כאן ועכשיו", יודעת להקשיב למי שמולי, לתת את הכבוד לו, ולי - למחשבתי ולמילותיי. סדר בבלגן, והמערכת חוזרת לתפקודה.
 
לומדץ מצטיינת../images/Emo106.gif

שלום שלום יקירתי הבנות יפות ואני מוסיפה עוד חלק שבא לחדד
: " הלומדת צופה, מזהה ורושמת כדי לקרב את החלקים, ובחלקם סמויים, נדחקים ממקומם, מאחורי החלק שהוא הפיצוי. למשל, מי שמאשימה את עצמה, מה היא עושה כדי להיות בסדר?
היא קודם כל מאשימה אחרים - זה הפיצוי" מזמינה גם את כולכם
לשאול ולהביא את הבנתכם
 

I s t a r

New member
להיות בכאן ועכשיו

..איזה שיעור זה! אני מרגישה שלעיתים קרובות אני ממש צריכה להזכיר לעצמי לעשות את זה כי זה כל כך לא בא לי טבעי. לעשות הפרדה מהעומסים ולהיות בכאן ועכשיו זה פשוט לחיות, זה החיים! תודה לך!
 
מקומו של הטבע

שלום יקירה,
|
על מילותייך החמות. נכון שמלאכת הזיהוי לא באה לאף אחד מאיתנו באופן טבעי. זה כמו ללמוד ללכת מחדש בגיל מבוגר. ממקום של אגו מפותח, שחושב שמכיר ויודע הכל. ללמוד ללכת ממקום של התנגדות מפותחת זה לא פשוט. מה גם שההתנהלות היומיומית שלנו מתנהל ממקום מוטבע והרגלי קמים בבוקר ובאופן הרגלי מצחצחים שיניים. אפילו ההליכה שלנו באה ממקום מוטבע. אי אפשר לעצור בכל רגע ולהתבונן - זה בלתי נסבל. מה שכן: אנו מלמדים את עצמנו להיות מתבוננים באופן טבעי. מפתחים יכולת התבוננות שמאפשרת לנו לעשות זאת ממקום של עונג ורצון. אנו לומדים לעצור, להתבונן ולזהות במיוחד במצבים שלא נעים לנו בהם. לא נעים - אין תנועה - תקיעות - תחושה שיוצרת בנו אי נעימות. באופן טבעי והרגלי, אנו מדלגים על שלב זה דרך הכחשה והדחקה. ממהרים לספר לעצמנו סיפור כלשהו שכביכול ממתיק מציאות. אם כן, ראשית למדי עצמך לשים לב ללא נעים שמופיע בחייך זה הזמן שנכון לעצור ולזהות. 1. תזהי רגש או תחושה שעולים בך 2. שימי לב כיצד מתנהג אותו רגש: במחשבה, בקשב בפה ובלב זאת המלאכה. חזרי אלי עם חוויות. ונמשיך הלאה יום טוב שלך שרה'לה כולכם מוזמנים
 
למעלה