כונן CD נעלם מהחשב שלי

לבונה

New member
כונן CD נעלם מהחשב שלי

שלום. איני מצליחה להפעיל את ה- CD ROM . ומאחר והמחשב לא מזהה את הכונן הנ"ל אין לי אפשרות להכניס את הדיסק של ה- WINDOWS להתקנה מחודשת. כמו כן, אין לי דרייבר ל- CD על דיסקט 3.5 מה עושים? תודה.
 

siftach

New member
נסי את זה

אם יש לך חלונות 98, נסי את הדברים הבאים: 1. הריצי תוכנה בשם SysEdit. כפתור התחל -> הפעלה -> הקישי SysEdit ולחצי על ENTER. 2. מצאי את הקובץ CONFIG.SYS בין הקבצים שמופיעים לך בתוכנה. הוסיפי את השורה הבאה בסופו: DEVICE=C:\WINDOWS\COMMAND\EBD\OAKCDROM.SYS /D:CD1 3. עברי לקובץ בשם AUTOEXEC.BAT, והוסיפי שם את השורה הבאה בסופו: MSCDEX /D:CD1 4. סגרי את התוכנה, אשרי את שמירת הקבצים. 5. הפעילי מחדש את המחשב. שימי לב, כעת תהיה לך תמיכה ב-CD אבל קבצים בעלי שמות ארוכים (למעלה מ-8 תווים או עם רווחים) וקבצים בעלי שמות בעברית לא יוצגו טוב. קבצים מסויימים לא יהיו נגישים מכיוון שמותיהם מכילים אותיות קטנות (abc במקום ABC). זה לא צריך להפריע אם את משתמשת בדיסק של התקנת החלונות. ליתר בטחון כדאי להעתיק את התקנת התוכנה לדיסק הקשיח. בחלונות 98 יש שתי ספריות תחת הספריה WIN98 בדיסק ההתקנה - LOC ו-ENA. הראשונה היא הספריה של ההתקנה העברית, ENA היא הספריה של ההתקנה באנגלית. אין צורך להעתיק את הספריות שנמצאות בתוך ספריות אלו, רק את הקבצים בספריה עצמה.
 

לבונה

New member
יש לי WINDOWS ME

תודה לתגובתך. ניסתי בכל זאת לפי הוראות לחלונות 98 וזה לא פתר את הבעייה. ולא נמצאה תוכנה בשם SYSEDIT
 

siftach

New member
לא מכיר ME

אבל אני יודע שזו מכה שלא כתובה בתורה. אני אפילו לא יודע אם הקובץ הזה נמצא ב-ME. אני לא יודע איך זה ב-ME, אבל ב-98 יש אפשרות לייצר דיסקט אתחול. אפשר להפעיל את המחשב מדיסקט האתחול, ואז יש גישה לכונן ה-CS, אבל זה במצב DOS בלבד. ברגע שיש גישה ל-CD, ניתן להעתיק את קבצי ההתקנה לכונן הקשיח, ואז הם יהיו זמינים תמיד, ללא קשר ל-CD.
 

undo

New member
אם אני........

הייתי ה-CD שלך גם אני הייתי מנסה להעלם.... סתאאאם , שולח לך פתרון במייל.
 
למעלה