כורעת תחת העול

putzik2

New member
כורעת תחת העול

תהיתי עם עצמי,עד כמה הורים בעצם אמורים לחלוק עם ילדיהם את הקשיים שלהם והמצוקות שלהם? ברור שאין איזה חוק בעניין.אבל אני פשוט קורסת מלשאת את הקשיים וההפחדות והחרדות של ההורים שלי.ואני כבר לא ילדה קטנה אלא אישה בת 30 פלוס שמתמודדת בעצמי עם הפרעות של חרדה ודיכאון.אני סוחבת את הקשיים של הוריי מאז ילדותי. יש לי אחים מבוגרים יותר,אבל רק אלי מגלגלים את המועקות והמצוקות.במקום מסויים,אני ממש נדרשת לשלם נפשית על כך שהוריי עוזרים לי כלכלית וכל הזמן לחטוף גם הפחדות בקטע הזה,משפטים שאומרים לי "עוד מעט לא יהיה לנו חשמל בבית כי אין כסף","אני נחנק,אני מתמוטט,אני לא יכול יותר" "לא יכול לסחוב יותר על הגב שלי את כולם".ואני פשוט רוצה למות או לברוח לאיזה מקום רחוק כל פעם שאני שומעת את זה. כן,אם הייתי אדם בריא,לא הייתי לוקחת שקל מההורים שלי.אבל אני נכה נפשית,נלחמת בדיכאון ובחרדות,עד כמה שאני יכולה.התרופות יקרות,ואני כבר לא בטיפול פסיכולוגי מלא זמן כי אין לי כסף.אני חיה רק מהקצבת נכות וממה שהוריי עוזרים לי.קשה לי להתמיד במקומות עבודה בגלל מצבי.אבל כל פעם שאני יכולה אני אוספת את עצמי ומנסה שוב. אני לא גרה איתם בבית כי הם אנשים שמתקשרים בצרחות וצעקות ומדברים לא יפה אחד לשני ואני לא יכולה לעמוד בזה. ועדיין,גם אם אנ לא גרה שם,אני לא יכולה לעמוד במה שהם מטילים לפתחי,את המצוקות שלהם והקשיים שלהם.זה מערער אותי,מלחיץ אותי,אני גם יודעת שאין לי מה לעשות בעניין,כלומר אין לי איך לעזור,ואז אני מרגישה אשמה שבגללי זה ככה.למרות שאני יודעת שזה לא הכל בגללי.אבל זה מטען עצום לשמוע את זה כל איזה חודש. והם עושים את זה מאז שאני ילדה.אין להם גבולות,הכל אני יודעת,משתפים אותי בהכל.והרבה פעמים הנטייה הזאת שלהם לצבוע את הכל בשחור,פשוט ממוטטת אותי ואני כולי חסרת אונים,עד שאני קצת מתאוששת.ומזכירה לעצמי שזה לא שלי אלא שלהם.אבל אני כל כך עייפה מזה. כבר ניסיתי להסביר להם מה מילים ומשפטים כאלו עושים לי,וכמובן שמעולם לא ניתקו להם את החשמל ושום דבר מההפחדות וראיית השחורות לא ממש קרתה.אבל אני מרגישה שאני לא עומדת בזה יותר.ואני כל כך כועסת,כועסת שרק אליי מפנים את הדברים הללו,לא לשאר האחים.אני עם האקסטרה רגישות שלי והחרדות שלי והחוסר יציבות שלי,רק אלי.מה אני עושה עם זה? האם אני פשוט צריכה כל פעם מחדש ללמוד איך לאטום את עצמי מול זה ולשנן לעצמי שזה לא שלי,זה שלהם.דברים שלהם שהם לא יודעים איך להתנהל ולנהוג? כמה פעמים ביקשתי והסברתי,והם הבטיחו שינסו אבל...הם רואים רק את עצמם במצוקתם.לא אותי.אני צריכה להיות שם להקשיב,לספוג להכיל. אני מרגישה כמו הספוג הזה,סופגת סופגת סופגת אותם וסופגת גם את בעיותיי ובעיותיהם שהופכים לבעיותיי.ואני רוצה כל הזמן להזכיר ולצעוק,היי....אני הילדה פה ואתם ההורים,קצת שליטה עצמית...משהו. אשמח לעצה.
 

גרא.

New member
putzik2,זו לא הפעם הראשונה שאני חוזר על זה.

הורים יכולים במידה מוגבלת למדי לבחור את הילדים שלהם,אבל ילדים וודאי שלא,כאשר נגזר עליהם לחיות עם מה שיש ויש כל מיני הורים.אפריורית (מלכתחילה),אפשר להבין שהורים רוצים את טובתם של ילדיהם,אבל,וכאן הבעייה,רוב ההורים,בוודאי אלו מדורות קודמים יותר,לא למדו הורות,דפוס החינוך שלהם,היחס הכולל לילדים מושתת על מה שהם חוו ועברו בזמנו בילדותם.הציפיות שיש לך כלפי הורייך,טרוייאליות ומוצדקות,במיוחד על רקע הקשיים האובייקטיביים שלך כנכה.התנהגותם הנוכחית,להבנתי אינה נובעת מרוע לב,אלא מחוסר רגישות,החבנה והכלה לגבי מה שקורה לך. לעיתים מצטרפים לכך רגשות אשמה הוריים,המלוות בחרדות שאי אפשר להתמודד איתם.לך מאד קשה,להם אולי קשה שבעתיים,דווקא העובדה שהם משליכים עלייך את הקשיים והמצוקות שלהם,מעידה לכאורה שהם רואים בך אשה חזקה .כי אל מי פונים בשעת מצוקה? אל החזק.אפשר להבין עד כמה קשה לך,ועד כמה את מרגישה מתוסכלת וחסרת אונים נוכח המצב הזה.אבל לכאורה זה מצב בלתי פתיר.אלה ההורים שיש לך,זו את עם הקשיים הסובייקטיביים שלך, וזה מצב שלא יכול להשתנות באחת.דומה שמה שאת כן יכולה לעשות,וכבר החלת בזה כשעברת למגורים מחוץ לבית. דומה כי עלייך להתמקד כמה שיותר בך עצמך,בצרכים שלך,בשאיפות שלך בהישרדות שלך,כשהיחס שלך להורייך,עם כלן הצער לומר את זה,הוא רע הכרחי.ככל שיחלפו השנים,עוצמת התנהגותם הטראומטית כלפייך תחלש באופן טבעי. להבנתי ככל שתצליחי לשלוט יותר בגורלך,בעתיד שלך ובעולמך שלך,כך ייקל עלייך.מאד מקווה שהמחאה החברתית הנוכחית גם תביא להקלה משמעותית בתנאי המחיה של הנכים,וירווח לך יותר כלכלית.
 

putzik2

New member
תודה גרא

זו פעם ראשונה שלי כאן בפורום,כך שלא היה לי מושג שהנושא הזה עלה לא אחת. אני עולה להורים שלי הרבה כסף כל חודש והם רחוקים מלהיות אנשים אמידים.ואני כמובן מאוד מעריכה את העזרה שלהם אבל אני משלמת עליה הרבה בדרכים אחרות.גם אני מקווה שהמחאה תביא לשיפור בתנאי המחיה של הנכים,כי זה יוכל לשחרר אותי מהתלות הכלכלית בהם. אני יודעת שכשהם יהיו כבר ממש זקנים,אני זו שאטפל בכל מה שיהיה צריך,אבל עד אז...אני צריכה קצת...קצת ממה שאין להם לתת וזה בכלל לא קשור בכסף. קשה לי להיות רשע אל מישהו שאתה אוהב.או מישהו שאתה תלוי בו. תמיד חלמתי להיות הומלסית,זה נראה לי קיום הכי שקט.הקצבה תספיק לאוכל ותרופות,והשאר כבר לא כזה חשוב אם צריך לסבול כל כך בשבילו. אבל אף פעם לא עשיתי את זה כדי לא לבייש אותם. מה שהכי אבסורד,זה שאחרי שהם חוזרים מנופש של כמה ימים באיזה בית מלון,אז אני חוטפת את הפאניקה שלהם. אחרי שהם חוזרים מטיול בחו"ל,אני חוטפת את הפאניקה שלהם.ואני מפרגנת להם מכל הלב שיסעו ויהנו ויעשו חיים.וכשהם נוסעים הם תמיד דואגים שיהיה לי כסף למה שאני צריכה. אבל אני תמיד חוטפת על הראש ועל הלב.עד שכבר אני אומרת לעצמי,אני לא רוצה להיות איתם בקשר.לא לראות ולא לשמוע.להיות רעה ואכזרית.אבל אני אגמור אותם. הם לא יעמדו בזה.ואני צריכה אותם כלכלית.עדיין.אין מוצא.
 

putzik2

New member
בעיה קשה מישוהית

המרפאה לבריאות הנפש בעיר שלי היא תת רמה בהתנהלות שלה ובצוות הרפואי שבה. וכבר שלחתי מכתב תלונה,וכלום לא עזר. התחלתי תהליך שיקומי,אבל העו"ס שטיפלה בעניין שלי,עזבה.איש לא טרח להודיע לי על זה כמובן. אני רק השארתי הודעות כמו מטומטמת.ככה חצי שנה.את הרופאה שם מזמן עזבתי כי היא היתה אפאתית ברמה מפחידה וגם עשתה לי חתיכת טעות עצבנית בטיפול התרופתי.וכבר חודש אני מנסה לקבוע פגישה עם עו"ס אחרת...עוד לא חזרו אלי עם מועד לפגישה.זה מה שיש. הייתי אצל רופא פרטי (1000ש"ח פגישה) והתגלגלתי.לא פשוט למצוא רופא טוב אפילו באופן פרטי.אבל כשאין כסף אז גם אין את זה. אז אני לבד בהתמודדות שלי.לפחות כרגע.רק כי אני ענייה.
 
למעלה