כיוונים לאחר תואר ראשון

ita101

New member
כיוונים לאחר תואר ראשון

אני מעוניין לדעת לאיזה סוגים של התעסקויות הקשורות לכלכלה אפשר להגיע. כגון (לדוגמא): הערכות שווי, בדיקת כדאיות, ניתוח מגמות מאקרו, אנליסט וכו'... אלו כל מיני מונחים ששמעתי ואין לי מושג תכלס. בכלל שמעתי שבגדול זה מתחלק לכלכלן מאקרו וכלכלן מיקרו וכל אחד מהם מתעסק בדברים שונים. אם אפשר הבהרות בבקשה :) תודה
 

Kiru

New member
הערכות שווי הן התפקיד של אנליסט,

כך שזה אותו הדבר. בסימסטר הקרוב אני אמור לעבור סדנה בהערכות שווי, ואחריו מן הסתם אני אוכל לומר יותר. בכלליות, מדובר בתחום די מעניין, שכולל הרבה עבודה של איסוף מידע ויכולת של ראיה כוללת (לקחת מספרים ולעשות מהם סיפור). מלבד זה בעולם המימון יש עוד לא מעט תפקידים, החל מניהול תיקים ועד ניהול סיכונים. על מקצועות בכלכלת מאקרו עדיף שיסביר מישהו אחר.
 

ita101

New member
הקפצה ...

אני רוצה לדעת לאיזה עיסוקים אפשר להגיע מתואר ראשון בכלכלה (וניהול). למיטב ידיעתי זה פחות או יותר - אנליסט כלכלן יועץ השקעות ויש בטח עוד כמה עיסוקים. האם מישהו מוכן לפרט מה אפשר לעשות עם תואר בניהול וכלכלה שאני עומד לקבל השנה?
 
יש עוד כמה אפשרויות לכלכלנים

כמו תמחירן, תקציבאי, כלכלן של חברות אשראי ומימון, בהמשך, לאחר שתצבור נסיון תעסוקתי יפתחו בפנייך עוד מקצועות מענפי הכלכלה. המלצתי, היא להתחיל בחיפושים כבר עכשיו, אפילו להתחיל במשרת סטודנט בכדי לצבור מעט נסיון,כדאי מאוד (מאוד) להגיע לשוק העבודה עם נסיון תעסוקתי ולא ישר מהאוניברסיטה\מכללה. בהצלחה
 

ita101

New member
תודה ניר!

יש לי דרישה מהעבודה שתהיה: מעניינת\ מאתגרת (אני לומד מהר) משרה חלקית (מעדיף) יש כזה דבר בכלל? :) אני שואל בגלל שאני מעוניין תוך כדי התעסקות וצבירת ניסיון גם לעסוק במשהו נוסף באופן עצמאי (כמו שאני עושה היום). האם זה מומלץ מבחינת הקריירה בתור כלכלן והאם זה אפשרי? תודה,
 
בהחלט שיש.

יש משרות שדורשות מעט שעות, לרוב זה בסביבות חצי משרה ומאויישות על-ידי סטודנטים. לא ניתן ללמוד המון בתפקידים אלה אבל בהחלט ניתן לדעת אם העיסוק מעניין אותך ומתאים לך. באשר לזמן הפנוי שלך.... הוא רק שלך. :)
 

ita101

New member
תודה אבל אני מחפש משהו יותר ממשרת

סטודנט, כי לפי הבנתי משרה כזו לא רק מצומצמת בהיקפה אלא גם מבחינת רמת הידע\ הביצוע הנדרשת. או שאני טועה ואין הבדל מהותי בין המשרות? שאלה נוספת - האם יש יתרון למי שמקבל הצטיינות בכלכלה, מבחינת הקבלה לתפקיד ומבחינת איכות המשרה? אם הצטיינתי בקורסים בכלכלה האם זה יעזור לי גם מבחינת התפקוד המקצועי שלי בעבודה?
 
לרוב יש הבדל בין המשרות.

והצטיינות (בתואר) זה יתרון משמעותי. בקורסים בודדים...לא יזיק לציין זאת בראיון כי יש תפקידים שרוצים שתהיה חזק בתחום מסויים. (מימון לדוגמא)
 
למעלה