כיצד להעריך מאמר בכתב עת אופן אקסס בתשלום?

d a p h n a

New member
אני לא יודעת מה המניעים האורוולייניים שמאחורי זה

אבל מבחינת ההסברים שנותנים, הדחיפה לאופן אקסס מגיעה מהמקום של "חוקרים יוצרים את הידע, חוקרים עושים את הביקורת על הידע, ואז הם גם צריכים לשלם בשביל לקרוא את המחקרים" - אז רוצים שלפחות השלב האחרון, של הפצת הידע, יהיה פתוח.
&nbsp
רוב הקרנות/מלגות וכו' היום דורשות שפרסומים שנעשים מהתקציבים שלהן יהיו open access, ואתה אמור לקחת בחשבון את העלות של פרסום כזה כשאתה מתכנן את התקציב שלך.
 

FPNH

New member
אם לא יודעים, שואלים.

חילקת את החומר עם ראש המחלקה, תשאל אותו. ככה תדע מה המדיניות של המוסד שלך גם בשביל הועדות הבאות בהן תשב וגם במקרה שתתלבט איפה לפרסם בשביל הקידום שלך.
ודרך אגב, לפחות במדעי החיים אין שום בעייה עם זה. פירסום בהרבה מהג׳ורנלים היוקרתיים ביותר עולה אלפי דולרים. ורוב האנשים יודעים להבחין בין פח זבל שמפרסם הכל בשביל כסף ובין ג׳ורנל מדעי.
 

אור302

New member
לגבי הפרסום שלי, אל דאגה: אפרסם במונגולית לפני שאשלם לכתב עת

 

אור302

New member
התפתחות קלה אך מעניינת בעניין השיפוט בוועדה

בקיצור, אנחנו יושבים בוועדה מול מסמך הדוח על המועמד בגוגל-דוק, וראש המחלקה, בסקירה שלו את המאמר המדובר ציין שזה מאמר באופן-אקסס. מישהו שאל בתמימות: מה זה אומר על כתב העת? הראש משיב כאילו רק חיכה: כתב העת הזה הוא בינוני, המאמר בכלל לא טוב, לא כתוב היטב, לא ברור, כתב העת שולי - כל מיני כאלה דברים. אלא שלא מכניסים את לדוח. כותבים "יופי" שזה R&R ואז מדברים על המועמד אישית בנדון. כי אם כותבים משהו ביקורתי זה אחר כך פועל נגדו. נו, גם כן שיטה. עכשיו נראה אם ידברו עם המועמד או לא או שאני אצטרך לעשות זאת ביוזמתי.
 
למעלה