כך הפכתי למשתמט בעל כורחי

כך הפכתי למשתמט בעל כורחי

שלום לכולם.. רציתי לספר על המקרה הצבאי שלי.. לאחר 5 חודשים בצבא מצאתי את עצמי עם פרופיל 45{רפואי}, ת"ש 5{בעיות בבית} ונתונים גבוהים{{קב"א 55, דפ"ר 90}, עושה יומיות עם נסיעות ארוכות{שעתיים לכל כיוון}, בתפקיד חסר תכלית לחלוטין, במשרד שלישות שיש בו יש חמישה עובדים{ואני ביניהם} שמבצעים עבודה שגם עובד אחד מסוגל לבצע בקלות. כך יצא שאני מבזבז 14 שעות ביום כדי לעשום כלום. הת"ש שלי לא עוזר לי, כי לפי חוק הת"ש, יום אחד של הקלת ת"ש אומר שביום הזה אני צריך להיות עד 8 בערב בבית. כך גם לגבי חמישה ימים. אני יוצא מהבית בסביבות 6 בבוקר ומגיע הביתה לקראת 8 בערב, תשוש לגמרי, אחרי יום מעצבן שבו לא עשיתי כלום, ולא רק שאין לי זמן לעזור בבית, גם בקושי יש לי זמן להתקלח,לאכול ולישון. התלוננתי בפני המפקדת האישית שלי, שהפנתה אותי לשירותי בריאות הנפש{מה יותר קל מזה?}. במרפאת ברה"ן בביה"ח10 נתקלתי באוזניים אטומות להחריד, ובקב"נית שפשוט נפנפה אותי ולא הסתכלה לכיוון שלי. תשוש ומושפל חזרתי הביתה, והחלטתי שבפעם הבאה שאני אבוא אליה - היא תתייחס אליי. עבר שבוע ושוב הלכתי למרפאת ברה"ן בביה"ח10, שוב אצל אותה קב"נית, והפעם איימתי להתאבד, והצגתי בפניה כדורים שהגנבתי מבעוד-מועד מן המגירה בחדר של אמא שלי. זו הייתה הפעם הראשונה בה הרימה הקב"נית מבטה משולחנה והסתכלה עליי בצורה רצינית. מפה לשם, הביאו לי פסיכיאטר במקום, אשר הודיע לי שהוא מחליט להוציא אותי מהצבא. מחיתי וצעקתי, אבל האוזניים נאטמו מחדש. הגעתי היום לועדה הרפואית מצויד במכתב מחאה מהוריי, ובטענות מחאה משלי. להפתעתי, בועדה כלל לא הסתכלו עליי, הדוקטור{יו"ר הועדה} רפרף במכתב ההורים, ספק אם קרא יותר משתי שורות, השקיט את טענותיי, הגיש לי את הטופס שמורה על הענקת פרופיל 21, לחש לשני הנוכחים הנוספים בחדר שאני אימפולסיבי בעל בעיות שיתוף פעולה{ממש ניתוח מעמיק בחצי דקה}, וצעק עליי לצאת מהחדר, כל זאת בזמן שאני חוזר ואומר שאני לא רוצה את הפרופיל אשר נקבע לי. עכשיו אני רוצה להגיש ערעור נגד ההחלטה, ויש לי מספר שאלות שאשמח לקבל עצות לגביהן מבעלי ניסיון: 1. האם יש סיכוי שהערעור אכן יתקבל? {כי לפי מה שהבנתי ממספר אנשים, ערכו של טופס הערעור זהה לערכו של טופס 55}. 2. באם יתקבל הערעור, האם אחזור לאותו מקום ותפקיד? האם אאלץ להתחיל מחדש את תהליכי הת"ש? 3. האם בשירות לאומי יקבלו בקלות מי שיצא על פרופיל 21נפשי, או שהם רואים באנשים כאלו מקור לצרות? 4. איך מסתכלים במקומות עבודה על אנשים שיצאו על פרופיל 21נפשי, ועשו שירות לאומי? 5. האם כדי להשלים לשלוש שנים של שירות אצטרך להשלים עוד שלוש שנים מלאות של שירות לאומי, או שחמשת החודשים שבהם כבר שירתתי בצה"ל יקוזזו לי מתקופה זו? תודה מראש לכל העונים.
 

Ambious

New member
הסיפור שלך מעציב אותי, בעיקר כי אני מכיר עוד

רבים כמוהו. לצערי הרוב הגדול של הקב"נים בצבא באמת לא מתייחס לחיילים ולמצוקות שלהם עד שהם עושים דברים קיצוניים, וגם אז הם מתעלמים לחלוטין מהמצוקה המקורית או מהגורמים המקוריים. לגבי הפעולה שבה נקטת - איום בהתאבדות - לדעתי מדובר בטקטיקה שגויה - הרי ממילא לא היית עושה את זה, וההשלכות של זה הן בדרך כלל מאד חמורות, כפי שלמדת על בשרך. אני מבין שנקטת בזה כאמצעי הפחדה ומשיכת תשומת לב, אבל יש דרכים אחרות. עם מספיק סבלנות וכוח רצון, אפשר לנצח אפילו את הבירוקרטיה הצבאית מבפנים. אבל את הנעשה אין להשיב ומה שנשאר זה לראות מה הלאה. לשאלתך, יש סיכוי שהערעור יתקבל, אבל תאלץ להיות מאד סבלני. יכול להיות שהוא לא יתקבל בפעם הראשונה ולא בשניה, אבל עם מספיק התמדה בסוף תיפול על בדיוק אחד מאותם ארבעה קבנים שאשכרה מקשיבים לחיילים, ואולי תוכל לשכנע אותו שהמצב לא חמור כפי שגרמת לו להראות, ושפעלת מתוך חוסר אונים. אם יתקבל הערעור, לא סביר להניח שתחזור לאותו מקום ותפקיד, אלא שתמוין מחדש. לגבי שירות לאומי, נסה לשאול בפורום שירות לאומי, לצערי אין לי מושג. לגבי מקומות עבודה, מקום עבודה לא יודע אם שוחררת על פרופיל 21 נפשי או רפואי, וגם אסור לו לשאול. אם מישהו שואל אותך, ודורש ממך לתת לו תשובה, אין לך מה לרצות לעבוד אצלו בכלל - כי אם הוא עובר על החוק כאן, לך תדע איפה עוד הוא יעבור על החוק בכל מה שנוגע לזכויות שלך.
 
תודה

תודה לך על היחס והתגובה.. יש לך אולי מושג כמה זמן לוקח לערעור עד שדנים בו ומחזירים תשובה?
 

Ambious

New member
זה יכול לקחת חודשיים-שלושה

צפה למאבק ארוך. לי זה לקח שנה וחצי.
 

דניזבל

New member
בקשר לשירות הלאומי

5 החודשים ששירתת יחשבו לך בסיכום הכולל ולכן אתה תצטרך לעשות שירות לאומי רק שנתיים ו7 חודש בהצלחה :)
 
בעל כורחך?

מה בדיוק ציפית שיקרה אחרי השואו שנתת? מזלך שלא לקחו אותך בכפיה להסתכלות פסיכיאטרית לשבוע, זה היה מגיע לך. אתה אימפולסיבי וילדותי ובאמת אין לצבא שום סיבה להמשיך להתעסק איתך (מעבר לעובדה שאתה סתם בזבוז של תקן). תנוח דעתך, עם או בלי שירות לאומי - לאף אחד לא באמת יהיה אכפת מה עשית. גם אם בעוד כמה שנים תרצה לעבוד בשב"כ, בתחקיר הבטחוני בעיקר יגלגלו עיניים נוכח התיעוד וירצו לוודא שהתבגרת מאז.
 

bennyfromabba

New member
מי אמר לך שזה היה שואו?

ואולי השואו הוא דווקא המשך השירות הצבאי, תוך עמידה בסבל חסר-תכלית רק בשביל שכולם יחשבו עליך שאתה "כמו כולם" ואיזה כוח-סבל מדאים יש לך וכמה יצאת מחושל - כשבעצם יצאת יותר שבר-כלי ממה שנכנסת. מי את שתשפטי אדם שלפי הסיפור שלו אין ספק שהיה במצוקה נפשית קשה? מי את שתכני מישהו "אימפולסיבי וילדותי" כאילו עשה איזה עוול נורא למישהו בזה שאלה התכונות שמנחות אותי וגורמות לו סבל רב? האם היית רוצה שככה יכנו את ילדיך (מנהלת פורום הורים למחוננים)? במין לעג שכזה?
 
השואו היה באיום ההתאבדותי

לא אמרתי שלא היה לו רע בצבא או שלא טוב שהשתחרר (זה הוא אומר).
 

Arie021

New member
סתם שאלה

למה הלכת לועדה הרפואית? אחרי הפסיכיאטר לא יכול להכריח אותך ללכת לועדה הזאת ובעצם אף אחד לא יכול להכריח אותך ללכת לועדה הזאת וגם המפקדת שלך לא אמורה לדעת אם יש לך ועדה כזאת או לא....
 

Ambious

New member
נכון, וועדה רפואית או הפניה רפואית אפילו הם

בגדר סיפוח, וחייל חייב להופיע.
 
אולי כי...

הקבנ"ית הייתה בקשר עם המפקדת שלי..? וגם כי חשבתי שתהיה לי מילה שם בועדה, שאשכרה יתנו לי לדבר.
 
למעלה